måndag 19 april 2010

Jag känner mig rik!!!

Efter den här helgen känner jag mig rik! Jag känner mig rik på glädje, inspiration, många härliga möten, vackra hem, kreativitet och framförallt på underbar vänskap. Känner en enorm tacksamhet över allt jag har fått vara med om och är bara sååååå glad!!!
k
Tidigt på lördagsmorgonen begav sig jag och min söta vän Mia oss iväg på vårat lilla äventyr. Första stoppet på våran resa var hos den fantastiskt gulliga Mariette och hennes fina butik Tulipa blomsterverkstad. Här myste vi omkring en stund och babblade en massa inredning med Mariette, önskar bara att vi hade hunnit stanna lite längre! Bilden här ovanför är ifrån hennes butik!
k

Även den här bilden är tagen hos Mariette!
k
Sen fortsatte vi vidare och nästa stopp var i Ängelholm och Vintage by Nina (inga bilder därifrån). Här fikade vi i en sanslöst fin miljö, sååååå otroligt mycket vackra saker att titta på. Vi hade defintivt kunnat stanna längre, men nu hade vi lite bråttom.
k
För vi hade den stora glädjen att tillsammans med sötaste Gúa ha fått bli inbjudna till Minnas releasefest. Minna med den ljuvliga bloggen Blomsterverkstad har ju släppt den fina boken Blomstrande idéer och nu var det lite fest. God mat, trevliga människor och kransbinderi stod på programmet. En jättetrevlig tillställning där vi även träffade på våran rara bloggvän Jeanette.
l
På eftermiddagen for jag, Mia och Gúa vidare på lite loppis innan vi begav oss hem till Gúa. Det är alltid lika roligt att komma hit, älskar Gúas vackra hem (se bilden) och man känner sig alltid lika välkommen av hennes goa familj. God mat och dryck och så massor av prat avslutade denna fantastiska dag innan jag till slut somnade som en prinsessa i det ljuvligaste av gästrum.
k
Bild hemifrån Gúa.
l
Efter en god frukost och en härlig stund i solen begav vi oss av till ännu en fin butik, Lovisa på landet. En supermysig butik med en jättetrevlig ägarinna. Här sa sen jag och Mia hejdå till Gúa och hennes man innan vi började våran långa resa hem. Ett par loppisbesök blev det på hemvägen också, dock fyndade varken jag eller Mia någonting.
k
Vill tacka alla som jag har fått chansen at träffa i helgen, har varit underbart kul att träffa er alla! En extra stor varm kram till Mia och Gúa, är så glad att ni finns! Saknar er redan!
k
Nu ska jag ila iväg till jobbet, hoppas att ni alla får en bra dag! Kram Marie

40 kommentarer:

envilsenloppa sa...

Oj vilken underbar helg Marie , minnen att leva på länge !
Vackra bilder !
Kraam/Lotta

Randi sa...

Vilken underbart spännande helg du och Mia har haft. Så kul att du delar med dig av de underbara upplevelserna. Lovisas butik har jag haft länge på min önskelista och måste planera ett besök snart!
Önskar dig en riktigt skön vecka!
Kram Randi

LantlivsAnette sa...

Nämen du..wow vilken helg du har haft !! Sååå roligt alltså, vilka möten..och butiker..
Och bara det att få vara hemma hos Gua, ojjj, så härligt..
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Vita verandan sa...

Vad kul det lät, och roligt när det är så planerat alltihop. Förstår om du känner dig rik på inspiration!!
Kram Anna

fröken knopp sa...

Åhh Marie, det låter som en underbar helg!! O jag förstår verkligen att du känner dig rik!!!

Sådana där tillfärllen kan man oftast leva länge på!!

Hoppas att du får en bra start på veckan!!

Varmaste kramarna Elin

rosenskära sa...

Godmorgon Marie! Vilken helg ni har haft - jag förstår att humöret och livsglädjen är på topp!

Kramar
Lena

LenaS sa...

Jisses vilken drömhelg, förstår att du känner dig så rik inombords, är inte ett dugg avundsjuk eller så ;o)
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

mysiga heestrand sa...

Så underbart att åka bort och träffa så många fina människor och besöka så vackra miljöer. Önskar att jag också varit med.
Kram och ha en fin dag
Marita i Heestrand

Vintage House sa...

Vilken helt underbar helg:)
Lovisa på landet har jag besökt varje gång jag varit i Lund så ljuvligt och Nina också fantastikskt...
Vilket äventyr förstår att du är rik, vilken känsla:)
ha en ljuvlig dag
kram sandra

Rummet för välbefinnande sa...

Ja du Marie - ibland känns bara orden överflödiga, men jag kan säga att jag FÖRSTÅR........
Vilken underbar helg ni haft och ibland känns det bara som om man vill frysa tiden för en stund.
Ni tre underbara på ett och samma ställe kan inte bli annat än en höjdpunkt.
Sköt om dig nu och ha en underbar vecka.
Kramar Mia

Jenny sa...

God morgon Marie!
Åh vilken underbar helg ni haft!!
Kul att få se bilder från den och speciellt från Mariettes vackra butik! Dit har jag velat åka länge:)

Ha en jättebra vecka!

Kraam Jenny

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken härlig helg ni haft! Det är sånt man lever länge på!
Härliga bilder från ställen jag också skulle vilja besöka.
Njut av en ny vecka!
kram
nina

Gúa sa...

åhhh, söta vännen min!
Puuussss och kram och en mängd kärlek till dig! Jag är så glad att du är min vän.
Tusen tack för att ni ville komma hit!
Det lever jag länge på!

Bästa veckan till dig och...allt det goda i hela världen...

Lisas torp sa...

Vilken fantastiskt helg du har haft! Förstår att det måste varit underbart, spännande och inspirerande att både få träffa dessa människor och att få se andra vyer än de man är van vid!

Nu antar jag att du ska smälta allt och jag önskar dej en härlig vecka!
Kram
Lisa

Joans Country Living sa...

Käre Marie

Det lyder herligt ;o) I har rigtig väret på farten! ¨Planlägger selv at besöge Vintage by Nina til hösten...

Ha en rigtig bra weekend!
Joan

Nordingården sa...

Oj, oj oj vilken helg, som skulle kunna få vilken bloggare som helst i extas!!! Tulipatjejens ljuvliga butik, Guas vackra hem, få träffa söta Minna och gå på hennes bokparty mm mmm vilket lyckorus!!! Aj va mycket fint, jag hade nog fått högt blodtryck av en sådan helg: ) Tack för att vi hänga med på distans via dina fian bilder!!! Mari.

Modern Country sa...

God morgen Marie!

Hvilken fantastisk helg dere har opplevd!! ÅÅ gud så herlig det er og møte så mange kreative og varme kvinner. Selvsagt føler du deg rik!! Og for en opplevelsesrik reise! Jeg skulle selv gjerne ha vært på Minnas releasefest, og feiret hennes nyutkommet bok. Jeg har sett så mange fine bilder fra boken på andre bloggere at man kan ikke bli annet enn veldig nysgjerrig og også Inspirert. Hun var vel også like god som jeg har fått inntrykk av. Også deres venn Gua som bor i et så kunstnerlig og flott hjem. Det virker som dere har det veldig herlig sammen!! Slike møter og reiser gir så mye glede og kraft, det gjør oss lykkelige!

Ha nå en herlig ny uka, håper dere også har like fint vårvær som oss. Nyt den fine solen!

Masse klemmer fra
Aina

Ps: Skal dere til Ledreborg?? Det skal vi!! Har booket rom i Roskilde, så vi blir ett par dager. I tillegg vil vi besøke Honning og Flora som samme helgen åpner sin hage med et underbart arrangement. Gleder meg, håper vi kan sees da!!

Tulipa sa...

Hej Marie!
Vad roligt att se dina bilder! Du må tro att jag tänkte på er sen i lördes när ni åkt vidare...undrade hur mysigt och skoj ni hade det och allt vackert och härligt inspirerande ni fick se...*ler*.. ja man är ju funtad så! Det var ju liksom bäddat för härliga möten och fina upplevelser!

Jag är så glad att ni ville komma och hälsa på mig, kanske längre stund nästa gång..?! Ni har ju aldrig varit hemma hos mig heller...

Tack för presenten!! Jag blev så glad, och lite rörd, för det hade INTE behövts...

Önskar dig en fin ny vecka!

Stor kram Mariette

VINTAGE sa...

Your story describes a wonderful weekend and the photos emphasize your words. Photographed from the dining room, I take a great inspiration. I'm pleased!

Have a beautiful week

VINTAGE

Millas hem sa...

Hej Marie!

Tittade nyss in hos Mia! Hon mådde inte riktigt bra, stackarn! Men med ert fina helgminne i tankarna hoppas jag att hon mår bättre snart!

En massa roliga ställen har ni hunnit med! Som jag skrev hos Mia måste det vara fantastiskt att planera in en sån helg ibland! =)

Kram till dig!

Rosor och Spetsar sa...

Så härligt ni haft det, visst kan man leva länge på fina upplevelser. Och man går omkring med ett leende på läpparna.
Dina bilder är så fina o inspirerande, kransarna ser ut att vara våriga o vackra.
Ha en skön vårvecka
Kramar
Annelie

Annas skattkammare sa...

LÅter verkligen som ni haft en underbar helg! Härligt! Sånt lever man på länge!
Kram /Anna

Fröken Piff sa...

Åhh, vad fantastiskt härligt det låter! Kul att pricka in en massa roliga saker så där under en helg:)

Hoppas du har en fin vecka! Kram Charlotte!

Strandkullen sa...

hej vad härligt det låter! Ha en fortsatt bra måndag! MVH semlan

Tigris Predikantan sa...

Vad vore vi utan våra minnen? Speciellt om de är fina!
:)

Lantliv i Norregård sa...

Låter som den bästa helgen av dom bästa;o) Späckat schema med massor av inspiration!!! Förstår att du är nöjd;o)

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Margareta sa...

En helg kan väl inte bli bättre än så. Fattar bara inte hur ni hann med allt.Men när man har roligt då både orkar man mer och är effektiv.Huvudet måste ju vara alldeles fullt av inspiration.
Ha en riktigt bra vecka!
Kram Margareta

Romantiska Hem sa...

Åh himel vilket magiskt äventyr ni varit på!!! Kram Petra

Tracey sa...

Sounds like you girls had a truly wonderful weekend!!! How nice! And your pictures are all so pretty!

Hugs ~

:) T

Anonym sa...

Hej Marie!
Åh, vilken underbar helg ni fått vara med om!!! Vad härligt det låter!!! Och Gúas vackra hem!!! Hon verkar vara en härlig tjej!!!Kul att få ta del av dina bilder. Må så gott!!!
Kram Marita i Björkhagen.

becca sa...

Hejsan!
Vilken härlig helg du haft, vilken härlig inspiration.

Ha en bra vecka, kram Rebecca.

Conny - Frøken Klara sa...

Hej Marie. Åh hvor lyder det dog dejligt. Jeg ved, at misundelse er en grim ting, som vi siger i Danmark MEN ØV... jeg er misundelig !! :-). Det er som en helt lille ferie og et kæmpe energi boost, når man har været sammen med så dejlige og krative mennesker, som i 3 er. Tænk, at netop dig, Gûa og Mia er de tre piger, som jeg FØRST begyndte at følge her på bloggen. Sjovt at tænke på, at i så er veninder... Jeg tager jo til Skåne på fredag for at prøve at finde nogle gode loppe fund; har du nogle tips til, hvor jeg skal tage hen ? Måske kender du et sted, hvor vi sove, rimeligt billigt tænker jeg? Ha´´ det godt ven.. Kæmpe KNUS

hemtrevnad marie sa...

Å, vilken helg ni haft, den förstår jag att man lever länge på!!
Ha en riktigt fin och solig dag vännen,
kraam!

Cathe sa...

Wspaniałości;)
Pozdrawiam serdecznie...

inger susanne sa...

Så vakre bilder du har lagt ut! Jeg elsker den duken i hvitt og grått! Aldri sett noe lignende før.
Håper du har kost deg på tur!
Tirsdagsklem, Susanne

di bianco e d'azzurro sa...

Hi Marie, i'm glad you had a good trip!!!
The picture of dinning room are very nice!!!
Have a nice day, Annamaria

Bygatan sa...

Suck va kul! Glad för er skull att ni haft det så trevligt!

Ha en fortsatt fin vecka, kram Lena

Fru Inredning sa...

Men åh Marie, vilken underbar helg du haft:)

Fina bilder du visar:).

Ha en härlig dag.
Kram Kristina

Villa König sa...

Sounds like a perfect weekend! :-) Your pictures are wondeful! Kram Yvonne

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Gläder mig så att din och Mias helg blev så lyckad!
Så roligt att Ni besökte rara Birgitta Lovisa på Landet.
Hon e så go!

Det var så roligt att träffa er alla tre på Hurva gästis.
Roligt att så många kunde komma till Minna, speciellt att få långväga gäster.

Tycker alltid att det är så synd att avståndet gör att vi så sällan möts men bättre då och då än aldrig.

Hoppas att du får en fortsatt skön vecka.

Ha det gott vännen och du är alltid välkommen till Skåne!

Kramisar Jeanette