onsdag 28 april 2010

Min läslåda

Ibland undrar man ju faktiskt om inte vissa saker är förutbestämda. I hur många år som helst har jag kikat efter en speciell sak på loppis (ja, det finns väl egentligen fler än en sak som jag kikar efter, hihi) och jag är nog av den uppfattningen att förr eller senare så brukar man finna det man söker. Men ändå höll jag nästan på att svimma av lycka i lördags när jag hastade in på loppisen en hel timme efter att de hade öppnat, för där på en hylla bland leksakerna stod det där efterlängtade.
k
Jag kände ett smått hysteriskt lyckligt bubblande i hela kroppen och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, visst är man lite tokig, hihi. Ända sen jag var liten har jag älskat allt med bokstäver och jag känner mig närmast halv om jag inte har en hög med böcker som väntar på att bli lästa. Böcker och blommor, det klarar jag mig helt enkelt inte utan!
k
Ärligt talat har jag nog fortfarande inte slutat att le över mitt fynd, blir glad bara jag tänker på min lilla läslåda och alla dessa underbara bokstäver.

Så, jag tror nog att det var så att just jag skulle hitta lådan denna lördagen, tror att det var meningen. Tror ni att saker och ting är förutbestämda ibland, eller låter jag bara flummig?
k
Ha en bra onsdag!
Kram Marie

50 kommentarer:

"M" sa...

visst är det så ibland....inte flummigt....jag tror att allt har en mening....jag skulle åxå vilja springa på en så fin läslåda....jättefin....ha en fin vecka

Lenas trädgård sa...

Var kommer de ifrån - de där efterlängtade, ovanliga sakerna(som blir fynd för en del), egentligen...? Nån gammal fröken, som kolat vippen, släkten har röjt...? Ja man kan undra över sånt ibland.Så härligt för dej, att finna den.
Ha en bra onsdag!
Lena

Tattered Goods sa...

What a wonderful find... i hope you have a great Wednesday.

Smiles,
Sheila

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så herlig da...kjempeflott....og det er sant at ting en er på jakt etter dukker opp til slutt:)
og det er meningen at en skal ha det:)
ha en super dag
eddaKlemmer til deg

Vita verandan sa...

Grattis du med!
Mysigt fynd, och roligt när man hittar något som man bara känner: den är till mig!!
Passar fint hemma hos dig. Bra när barnen lär sig läsa!
Kram Anna

Anonym sa...

Oj så rolig för dig! Jag tror om man önska sig något från hela sitt hjärta så kommer det till en. Förr eller senare.
Mycket glädje med din fynd
"S"

Vintage House sa...

Hej vännen,
Jag såg verkligen din lycka och förstår den till fullo.
Den är så ljuvlig:) hade gärna hittat en oxå....
Vackra stilleben!
ha en ljuvlig dag
kram
sandra

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Vilken härlig läslåda!

Må så gott!
Cina

miolann sa...

Att man ännu kan hitta sådana härliga gamla saker :) Och tänka på de små fingrarna som har hållit i läslådan och den lilla någon som har lärt sig bokstäverna och fått möjlighet att hoppa in i böckernas drömvärld.

Rummet för välbefinnande sa...

Förstår precis hur du menar - med allt i inlägget...
Ja, att det ibland verkar vara förutbestämt, eller meningen kanske man kan säga. Sen förstår jag ju så klart din bubblande glädje-lycka över läslådan. Tänk att känna den där känslan när det liksom bara spritter i hela kroppen också bara ler man så där saligt!
Åhhh så roligt för dig, och tusen tack för du har verkligen smittat av dig med glädjen också. Sitter nu här och känner mig alldeles förträffligt nöjd med livet och tänker att allt vi behöver kommer till oss - när tiden är den rätta. Det gäller bara att ha tålamod och förstå det!
Sen blir jag ju lite extra lycklig av den underbara lilla urtavlan också. Den är så fin!
Ha nu den bästa av dagar och sköt om dig!
Kramar Mia

Designe sa...

Hej! Du låter inte alls flummig, jag förstår precis vad du menar! Vilken underbar låda! Jag förstår precis känslan då du hittade den! Det är så härligt när man känner så! Bokstäverna påminner om mina som jag fyndade..och har nu sett 3 varianter av etuier/förpackn. till dessa bokstäver. Hade inte en aning om att det fanns så många olika! Det är kul att se vad alla bloggare fyndar ute i landet!:)
Ha en bra dag! Kram :)

Strandkullen sa...

Hej! Vilken underbar låda med bokstäver...Jag tror med på ödet! Allt har en mening! Ha en bra dag! MVH semlan

Loppisliv sa...

Jättesöt bokstavslåda, vet du...jag har en nästintill likadan här hemma som jag fick när jag började i 1:a klass. Är man antikgammal nu eller?? hihihi Måste plocka fram den och visa. Kram Paula

Anonym sa...

Grattis till din läslåda!

Tycker inte det är flummigt tror också att vissa saker är förutbestämda.

Den blir fin ihop med dina kulramar.

Jag är också en riktig bokmal på nattygsbordet finns alltid en på G. Så härligt att varva ned med den.

Ha en fin dag!

Kram Renate

Vit som snö sa...

Den är ju bara ljuvlig! O vilket fint skick på den! Jag tror som du, det som sker har en mening. Och den lådan var menad för dej!
Kram Cilla

sylvia sa...

hei på deg.
åå så herlig den bokstan esken er,
skjønner godt det boblet i deg å gjør det ennu,
så vakker,
ønsker deg en herlig dag,
klem fra sylvia

Systrarna vitt sa...

Men du...så söt den är. Vi är nog en del flummiga allihop tro jag hihi.
Kram Liselott.

Hulda sa...

Skal si du var heldig, Marie! Esken med bokstaver i er jo helt perfekt! :) Flotte bilder ble det også. :) Dette kan du!

Rosor och Spetsar sa...

Vilket härligt fynd du gjorde, och jag tycker inte att du är flummig.
För visst är det härligt att den som uppskattar det mest får det, ja du förstår hur jag menar.
Kan se hur du ler när du tittar på dina bokstäver och tänker på vad du kan göra med dem
Ha nu en skön vårdag
Kramis
Annelie

Nilla sa...

Vilken vacker låda med bokstäver!

No.47 Mia sa...

Hej Marie!

Härligt när det plötsligt händer!
Grattis får man väll säga..
Du HAR så mycket fint där och nu denna fina ordlåda..

♥Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis! Vilken lycka Marie! Så himla fin!
Boken "The Secret" skriver just om detta. Hur man kan dra till sig saker. Fantastiskt!
Ha det gott!
Kram
nina

gamla skolan sa...

Stort grattis till ditt fynd , visst mår man bra när man hittar något , man har velat ha så länge . Kul ! Dom är fina dom där bokstavslådorna , jag har själv en , men den är inte alls så fin som din . Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

LenaS sa...

Åh vilket härligt fynd och jag vet hur känslan blir när man väl hittar det där som man så gärna ville ha fatt i.
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

Huset vid sjön sa...

Sitter här och ler med dig hihi.

Att man kan bli så himla lycklig när man känner att man har hittat ett "fynd". Förstår att din vecka är räddad. Nu slipper du leta efter detta nåt mer. Vad ska du nu leta efter?? *LER*

Kram Cattis

Margareta sa...

LYCKA!!!!!Ett stort grattis till dig som fann denna låda.Den har säkerligen kommit i rätta händer. Jag tror också det är så att vissa saker bara finns där för mig och på något sätt står och väntar på att jag ska ta hand om dom.Men det gäller ju att ha öppna ögon och öppet sinne. Det förstår jag att du har.

Ha en fin dag!

Kram Margareta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Såklart det var meningen att du skulle hitta den där bokstavslådan! Tror absolut att vissa saker är förutbestämda...
Den är kanonfin! Och vilket skick sedan...
Jag vet att min mamma har en liknande sak som ser ut som en liten papp-pärm med bokstäver i. Och jag tror tom att jag själv hade en sådan när jag var liten... men jag är inte riktigt säker om jag blandar ihop det med mammas eller ej... Måste nog sätta igång och leta ordentligt efter den nu. Har haft funderingar på det flera gånger men det har inte blivit av...
Tänk så mycket härliga ord du kan sätta ihop nu... och Marie var ju ett jättefint ord! hihihi...
Kram
Marie

Sara sa...

Hej hej!

Visst är det underbart när man hittar saker på loppis som man länge letat efter?
Jag var själv på loppis i lördags och hittade en jättefin plåtburk (jag är en stor-samlare) ;) Tänkte bara kolla vad den kostade av rent intresse och fick svaret: 20:-!! Oj oj det var nästan som jag kastade mig över den och betalade snabbt och gick iväh, precis som om att hon inte skulle ångra sig...hihi det där med loppis kan man bli knasig på ;) men det är ju såå roligt!


Ha en fortsatt bra vecka!
Kramar ifrån mig

Annas skattkammare sa...

Visst blir man så otroligt bubblande glad när man hittar något man länge letat efter! Jag gillar också bokstäver och hade turen att hitta gamla sådana på en loppis förra helgen, jippi!
Kram /Anna

Made in Persbo...Carina sa...

Å GRATTIS gumman till kanonfyndet! Kan se framför mig hur du strålar av lycka när du fick se denna låda där :)

Hoppas allt är bra med dig och familjen!

Här är huvudet tjockt och andningen rosslig...jag vill vara sprallande pigg och glad NU!

Kram, Carina

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vilket underbart fynd! Jag är också galen i bokstäver!

Ha det gott, hälsningar Monica

Lantliv i Norregård sa...

Klart det var meningen Marie!!
Du skulle bara ha den;o) Jag kan gå omkring och bara le i dagar jag med när man hittar ett sånt där riktigt fynd!!!! Hjärtat tar ett skutt och man tror inte det är sant!!!
Förstår att du är glad!!

Kram Kram Malin

AnneLavendel sa...

Det var nok meningen at du skulle ha den. Gratulerer så mye :)

fröken knopp sa...

Vilken lycka Marie!! Jag sitter här i soffan o ler för din skull..Underbart!!!

Klart att vissa saker är förbestämda, helt klart!!

Varmaste kramarna Elin

signerat 71 sa...

Flashbacks!!! En sån läslåda har jag oxå haft. Kram J

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Jag förstår om du inte kan sluta att le! De är ju hur fina som helst:) Kram Izabell <3

Nordingården sa...

Den bokstavslådan kom definitivt i rätt händer! Grattis till dit fynd bokstavsfia! Det var en ovlingt fin låda du hittade, och snygga bilder som vanligt!!! Mari.

Anonym sa...

Vilken fin bokstavslåda du hittat!!! Kommer ihåg att vi hade liknande i lågstadiet, men de var i grön plast. När jag jobbade på skolan för några år sedan fanns de kvar. Man blir nostalgisk. Kommer i håg att jag tyckte det var så roligt att få använda dem.
Fina bilder som vanligt Marie!
Kram Marita i Björkhagen

LantlivsAnette sa...

Åhhh har du fått tag i en sån !!! Vilken lycka..jag förstår att du nästan ville gråta..fniss..
Sååå fina saker du har..
Kraaam Anette

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Nu har du fått något som du säkert har fått i tusentals...men du får en av mig ändå, för jag gillar din blogg så mycket!
Kram Anan

hemtrevnad marie sa...

Ojojoj, vilket kap!!
Förstår om du blev tårögd av lycka!!
Jag är precis som du, känner mig halv utan en massa böcker runt om mig:)
kraam

Inspiration i vitt sa...

det är klart att det är såå Marie, just du av alla skulle ha den lådan hihi. Underbart när man hittar det man söker, din låda skulle många vilja ha, jag med förståss. Tack söta för ditt tycke om omslaget, jag blev så glad. kram på dig vännen och vi hörs snart igen/Ingela.

Jenny sa...

Hej Marie!
Den vackra bokstavslådan stod nog där o bara väntade på just dig!! Det var meningen att du skulle ha den:)

Förstår att du blev glad över ditt fynd!!

Ha det gott!
Kraam Jenny

Villa Tretton sa...

Va kul för dig:)
Verkligen jättefin liten "låda"!!!
Må så gott, trevlig helg!
Kram Susanne

Sussi sa...

Herligt, herligt - og sikke et held.

Åsa sa...

Hej marie!

Idag kom min fina vinst mwd posten!!!

Tack än en gång!!!

Kram Åsa i Jönköping

Solgården Cafe, Butik sa...

Jag förstår din känsla :0)
Kan oxå bli så där när man har hittat något på loppis som man sökt efter länge och så bara står den där. Man vet att det inte finns ett lager med fler upplagor av just det man hittat. Så man känner som man vunnit på lotto hihi.Nog tror jag på att det var bestämt att DU skulle hitta den, självklart, flummigt eller inte, jag håller med dig.

Ha en trevlig valborg kram/Sofia

Hildas Hem sa...

Vilket fynd du gjorde.
Det är ju det som är så bra med loppis, det som inte är så mycket värt för en person kan vara guld värt för någon annan!!!

Ha det bra.
Kram

malin sa...

Haha vad skoj att du fick tag på det som du innerst inne önska dig mest av allt ;) och vad roligt att du fortfarande inte kan sluta le , Då vet man att det verkligen var ett fynd ,

Kram Malin

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Å!! När jag började skolan 1979, på Frösön, använde vi fortfarande de där läslådorna. Minns att vi fick plocka med bokstäverna och ljuda. Samtidigt fick vi kika i en spegel för att se hur munnen formades:)

Har också för mig att vi spelade memory med stora och små bokstäver, så skulle man samla par:)

Skulle vara kul att äga en sån låda! Ska hålla utkik på loppisar och auktioner i sommar!

Susanne