onsdag 21 april 2010

Planteringshörnan

I år ska jag flytta på min planteringshörna, men än så länge står den kvar på sin gamla plats, så här följer några bilder därifrån.
k
Kransen knåpade jag ihop på Minnas fest och kupan i korg är inhandlad i butiken Lovisa på Landet.
l
Klotet i järn(?) hittade vi häromdagen ute i vårat förråd, jag blev superglad!
k
En liten australiensisk viol i en sliten lerkruka. Jag älskar den här söta violen, en storfavorit hos mig.
k
k
I nästa inlägg blir det en liten utlottning. Min blogg fyller 3 år till helgen och det måste man ju fira. Men tills dess önskar jag er alla en fortsatt bra vecka!
k
Kram Marie

49 kommentarer:

Älskade pion sa...

Åh,vilken lycka att finna ett sånt vackert klot.Kul med tävling.Ha en riktigt bra dag. Kram Ulrika

liven sa...

Heisann!!
Så koselige bilder hos deg!!! Nydelig med blomster og de gamle sakene!!
Skal også ha meg en plantekrok i år....der jeg kan pynte med blomster og gamle saker !!

Ha en fin onsdag :o)

Torprosen sa...

Underbart med en omplanteringsbänk, min är inte fixad än efter vintern,men det kommer..kan det vara en gammal kanonkula som du hittat,de använde dem till att mala senap med förr...
Kram Torprosen

Vintage House sa...

Härlig planteringsbänk, många vackra ting.
ha nu en härlig onsdag...
kram
sandra

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Koselig med blommor:)
ha en flott dag
eddaKlemmer

mia sa...

Vill också ha en planteringsplats...har massor med platser i trädgården men ingen med tak över...det måste man väl ha...?

Designe sa...

Åh va fint! Inspiration i riktig Minna-anda!:) Lantligt och fint! Grattis till 3 års bloggande! Ha en bra dag! kram :)

LenaS sa...

Åh vilken fin krans och klotet är ju helt underbart!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

huset ved elva-elin sa...

Så koselig plantekrok du har :)
Hilsen Elin

Rummet för välbefinnande sa...

Härligt Marie, och jag gillar den där gröna väggen bakom. Tänk att hitta det där klotet då?! Ibland finns det allt lite gömda skatter *ler*
Såg hos Gúa att ni hade gjort kransar. Just ni tre är ju mästerliga kransbinderskor alltså.
Tänk att du bloggat i tre år. Ja, tiden går fort alltså. Själv ska jag gå ner till lokalen nu snart och fortsätta måla. Har lite som ska ut på web-shopen. Sen skapar jag för fullt nu. Det är så roligt så det bara bubblar i mig. Kika i mailen också för jag har skickat några (?????? en hel drös faktiskt) rader.
Sköt om dig och ha en fin dag!
Kram Mia

Anno1925 sa...

Vakre saker du har tatt bilde av. Gir masse stemning!

Ha en strålende dag!
Klem

Nordingården sa...

Puh, du är fenomenal, så vackra arrangemnag och bilder!!! Och tänk att kunna bli glad av att fynda i sitt eget förråd: ) men det kan hända här med ibland!! Oj va sugen man blir på att trädgårsddona och styla när man ser dina fina bilder och allt är bara så där perfekt rostigt! Tack för att du ville vara med i Lizas tävling, du vann dock inte : ( men vinnarna presenteras i min blogg i dag! Ha en bra dag hälsar snoriga Mari.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga bilder, Marie! Vad kul att fynda i sitt eget förråd, det gör jag också ibland. Har sneglat på mina hörnor som jag måste fixa i ordning. Har också varit och kikat i mina förråd och hittat godbitar som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med ännu.
Du är en stor inspirationskälla!!! Tack!
Ha det gott!
kram
nina

Vita verandan sa...

Så fint, vill också ha en lite planteringshörna! Letar efter ett bord, ser du något bra så tipsa gärna mig. Jag tror du vet vad jag vill ha!
Kram Anna

Jenny sa...

Hej Marie!
Får alltid ett leende på läpparna när jag kikar in här hos dig, dina bilder är såå vackra och inspirerande!!

Vad kul med utlottning!

Ha en bra dag:)

Kraam Jenny

Tulipa sa...

Vet du Marie, jag blir helt knäsvag av dina bilder,- heela tiden!! Du är makalös på att fånga det vackra!

Nu blir jag lite sugen på att göra nån krans jag också..*ler*... Men först måste jag göra begravningsgrejer i alla fall.

Hoppas du får en fin dag!

Stor kram mariette

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ja tänk vad man längtar till att få stoppa ned händerna i myllan... men just nu så snöar det här, Pust, stånk stön..

Ha det gott, Monica

Lilla Huset sa...

Åh, så vackra bilder du bjuder på. Jag blir så inspirerad och sätta igång och plantera. Underbart!
/Kram Merja

Hulda sa...

Herlige bilder fra plantebordet ditt! Så vakre blomster, krukker og annet. Nydelig! Jeg hadde en slik australsk fiol i fjor sommer, synes også de er helt nydelige. Må finne i år også. :) Kos deg ute i sola. :)

Systrarna vitt sa...

Härligt och patinerat, gillar jag.
Det ska bli spännande med en tävling, alltid kul.
Kram Liselott.

MiaMaria sa...

Hejsan1

Vilka vackra våriga bilder!!!

HA det så gott!
MiaMaria

Lisas torp sa...

Så mycket fint du har i din hörna! Ja, de där violerna är verkligen jättesöta!

Kram
Lisa

Maria sa...

Den sista bilden var verkligen konst :)

Järnklotet måste vara en sån där senapskula, som man krossade senapskorn med och gjorde senap? Jag har en likadan

KRAM

Fru Inredning sa...

Åh så fin planteringshörna du har där:) Och vilka fina bilder, underbara. Trevlig med en utlottning..

Önskar dig en härlig dag.
Kram Kristina

nostalgia & kuriosa sa...

Vilka fina vårbilder...:)

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Så himmelens vackra bilder Marie!!
Utlottning..spännande! =)
Ha det gott!
Kram Camilla

Anonym sa...

Hej Marie!
Ja, de där små violerna är verkligen söta. Tittade på dem förra veckan när jag gick förbi blomsteraffären. Men så tyckte jag de var så dyra. Så jag blev snål. Men jag ska nog köpa några iallafall:)Spännande att hitta lite i de gamla förråden. Här är det mest skräp, men har hittat någon enstaka godbit iallafall:)En liten skål i grönt pressglas. Jätte söt att ha vårblommorna i.
Kram Marita i Björkhagen

fröken knopp sa...

Så otroligt fint Marie!!

Violerna är ljuvliga, o den du visar är helt klart en favorit även hemma hos mig..!!

Varmaste kramarna Elin

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så koselig, Marie!! Så vakkert, så vakkert! Og bildene er helt underbara - som alltid;)Jeg skal ønske meg en slik hyggelig krok når min hage er ferdig ... Gleder meg!


Ha en strålende dag!!

Klem klem
Anette:)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härliga vårbilder! Men tyvärr så känns det inte mycket vår idag... kallt och snö... igen. Blä!
Mitt planteringsbord behöver fixas till också... får se när det ska bli av...
Kram
Marie

Inspiration i vitt sa...

hej min vän, tänk att det snart är planteringstider, din hörna är såå fin och jag skulle stortrivas att få stå där bland dina fina gamla planteringssaker.Älskar dida bilder vet du.
Vilken otrolig helg du varit med om, kan känna din lycka ända hit. Jag är inte ett dugg avis ;)hihi.
Kram på dig min sköna/Ingela.

rosenskära sa...

Ljuvliga bilder på ljuvligt grönt! Ja, nog kliar det i planteringsfingrarna! Igår var jag iväg och köpte lavendel och Sofieromargueriter men det var nog tur att jag inte hann plantera för hu vad kallt det har varit idag!

Ett förskottsgrattis till 3-åringen - still going strong!

Lena

Lantliv i Norregård sa...

Så mysigt du har det i din hörna!!!
Och tänk att man kan bli så glad för ett järnklot;o) Lovely!!!

Kram Kram Malin

Sara sa...

Hej hej!
Guud vilka härliga bilder du tagit =)
Skoj med en tävling...den kan man inte missa ;)

ha en fortsatt bra vecka!
Kram Sara

Rosor och Spetsar sa...

Härliga våriga bilder, och visst är den violen magiskt vacker. Här har våren tagit en paus idag och himlen har bjudit på snö o hagel. Aprilväder alltså
Ha en härlig kväll
Kram
Annelie

Livet på Vestergård sa...

Jag har flera gånger hållit i den australiensiska liljan, men den har lämnat i affären.Nästa gång kanske jag gör slag i saken och köper en för de är ju fantastiskt vackra!

Marie sa...

Fina bilder du visar, violen är oxå en av mina favoriter, jättesöt. Ha det gott, kram Marie

Jenny sa...

Alltid lika fint att titta in hos dig Marie! Vilken underbar helg ni verkar ha haft, sånt fyller verkligen på långt in i själen! Ha en underbar vecka, ser fram emot utlottning :) Stor KRAM

Margareta sa...

Du har en så fin planteringsplats.Jag kommer ihåg den där gröna dörren.
Så fiiin krans du gjort!"Korg"kupan var ju väldigt dekorativ.Och jag håller med om att dessa söta små violer är ett måste när denna tiden är inne.
Ha en fortsatt bra vecka!

Kram Margareta

Skatan sa...

Hej Marie!

Allt väl med dig? Hoppas det...!

Här börjar allt så sakteliga återvända till det vanliga. Vi har varit hängiga en tid, men nu smittas vi av vårljus och andra härlighetet!

Jag älskar dina bilder idag - riktigt fint komponerade! Kul att se :)

Nu önskar jag dig en skön kväll.

Vi ses,

Anna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan du goa!! :)

Men vilka fina bilder!!..Så snyggt arrangerat!..skulle helt klart passa i Minnas bok!!..
Här läst att ni hade det såå kul i helgen! Jag är glad för er skull!

ha det gottis!! Kram Sanne..

Skogsfrun... sa...

älskar också murgrönevioler (australiensk..)! Längtar tills jag får göra iordning min planteringsbänk ute... just nu är den i planeringsstadiet. :D
Kram pernilla

Hanna sa...

Underbara bilder! Din planteringsbänk verkar jättefin!

Ha d gott!
Kram Hanna

Strandkullen sa...

underbara bilder! Ha en bra fortsatt vecka. Ser fram emot ditt 3 års jubileum! Kram semlan

Vit som snö sa...

Så vackert du har det, ser inte ut att "behöva" flyttas;) Korgkupan har jag en likadan- söt!
Tänk vilket lycka att hitta det klotet, hur fint som helst!
Kram Cilla

Anonym sa...

the iron ball is a great find. Bestest,Denise

Anonym sa...

Härliga bilder som alltid! Fin planteringsbänk och klotet är helt underbart.

Blev kär i dessa små söta murgrönsvioler förra sommaren. De frodades och växte sig stora. Lyckades dock inte övervintra dem *suckar*. Har köpt nya ganska nyligen.

Har du något bra tips på övervintring av dem?

Kram Renate

Blomsterverkstad sa...

Kära Marie! Vilken underbar planteringshörna du har!!! Och allt annat som du visar som är bara så ooootroligt vackert! Men framför allt vill jag tacka dig för att ni kom o firade med mig. Blommorna och kannan de står i är ljuvliga - tänker på er varje gång jag ser påden. Hade så gärna haft en helkväll med er, men det kan vi kanske fixa till sommar. Ni verkar vara här rätt ofta :) Stor stor kram och tack ännu en gång söta du! Minna :)

Vickan sa...

Hej! Klotet i gärn ser ut som en gammal kanonkula. I våran stuga har vi hittat flera kanonkulor, kvar efter kriget 1809!