fredag 9 april 2010

Veras rum

Idag några bilder från våran minsting Veras rum, en glad och busig tjej som älskar att leka. Tro nu inte att det alltid är så välstädat som på bilderna. Nä, för det mesta ser det ut som en tromb har dragit fram i detta rum.
k
Slagbord och korgstolar fyndade på loppis. Även lilla klädskåpet på bordet och en utav Mailegkaninerna har jag haft turen att hitta på loppis. På garderobsdörren hänger våran dopklänning som tre generationer har använt.
k
På bordet syns en del utav min kulramssamling. Jag vet, en knasig sak att samla på, men jag älskar dem! På makens hemmasnickrade knoppbräda hänger Veras "finkläder" ihop med min mammas lilla barnskjorta och min mormors barnklänning.
kl
Den fina galgen har min vän Mia gjort, den fick jag i present i vintras.
k
De här söta galgarna har en tjej som heter Lotta gjort. De fick jag i samband med våran loppis i somras.
k
Och så ville Vera absolut att jag skulle ta ett foto av hennes Grisis. En välanvänd, tilltufsad och älskad favorit!
k
Trevlig helg!
Kram Marie

54 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Skönt att höra att det kan se ut som en tromb emellanåt även hos andra, för i min dotters rum brukar det vara så, rätt ofta!
Härliga möbler hon har! Gillar galgarna.

Kram Mimmi

Romantiska Hem sa...

Hejsan Marie! Det är så fint på veras rum! Kram Petra
pst ha en fin helg!

Moa sa...

Vilket underbart rum! Jag gillar alla fina detaljer... :)

Ha en fin fredag!
Moa

Lisas torp sa...

Åh, vilken fin lite hörna! Jo, men självklart är det väl liv och rörelse i det rummet...ha-ha!

Jättefint med alla gamla sakerna du visar!
Kram
Lisa

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint i Veras rum !! Slagbordet o alla saker, och så gulligt att ha fin klänningarna hängandes framme så där !!
Ha nu en toppen Fredag
Kraaam Anette

LantlivsAnette sa...

Glömde ju..kulramarna är sååå fina, jag har två själv..skulle gärna ha flera..
Kraaam

Vintage House sa...

Så underbart fint..
vilka fynd du har kommit över och så läckert att ha kläderna framme..
gillar stencilerna oxå:)
kulramar har jag inga med vill ha....
få hälsa Vera att hennes Grisis är så söt..
mysig helg
kram
sandra

Bibbi sa...

Vilket mysigt rum:) Älskar själv kulramar, blir verkligen pricken över i. Många fina detaljer, hon har tur Vera som får bo där:)
Ha en skön helg!
Kramen

DustyLu sa...

Such a perfect room for childern. Gorgeous! Lulu

becca sa...

Så fint lilltjejen har på sitt rum, skönt att höra att det inte bara är här barnrummen är stökiga =).

Ha en mysig helg, kram Rebecca.

fembarns- mamman sa...

Så fint, slagbordet är ju helt underbart!
Hilda gillar Grisis, (fast hon tror det är en vovve)!

Kram Emma

sylvia sa...

hei på morran.
åå så herlig vakkert det var der.
ønsker deg en riktig god helg.
klem fra
sylvia

Rosor och Spetsar sa...

Ett så gulligt rum hon har Vera, kan tänka mig att det blir tebjudning runt det underbara slagbordet.Och tänk vad fina saker man kan hitta på loppis.Underbart.
Har du tänkt att ha loppis i sommar också?
Ha en underbar vårig helg
Kram
Annelie

Loppisliv sa...

Så gulligt i lilla Veras rum, slagbordet i miniformat och korgstolarna till ger så varm atmosfär. Fin nyans på bordet också. Galjarna med text på var ju bara för söta och Kulramarna du hittat är bedårande. Vilka fina loppisfynd du gjorde i förra inlägget, härligt att åka på loppis och fynda, jag måste också iväg snart, jag riktigt längtar nu. Kram på dig//Paula

kjersti sa...

Hei Marie:)
Du har en helt fantastisk nydelig blogg, jeg smelter helt her...
Lille Vera er en veldig heldig jente, det er helt sikkert;)
Både interiør og klær harmonerer så fint, og jeg hadde flyttet rett inn jeg;)

Ha en fin helg,
klem Kjersti

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Gud så gulligt och fint lilltjejen har i sitt rum..tänk att det finns slagbord modell mindre :)

Saknar nästan småbarnstiden när jag ser dina bilder...nu är det inte gulligull som gäller i deras rum..hihi...

Ha en härlig, förhoppningsvis solig, helg!!

Kramis Sanne..

Vita verandan sa...

Så fint. Ja barnens rum är jämt stökiga och det blir inte bättre ju äldre de blir....
Slagbordet var ju för sött och precis sådana korgstolar hade jag i mitt rum när jag var liten men de slängdes, ångrar jag nu.
Hälsa Vera att Grisis var söt!
Kram Anna

Kjeruben sa...

Å vilket vakkert rom! Så mange flotte detaljer. Og maileg på loppis?!?!? WOW snakk om flaks!
Og klart Grisis må vere med, såååå skjønn!
Ønsker deg ei strålande helg!
:o)

Lantliv i Norregård sa...

Så fint hon har det, din Vera!! Slagbordet är ju så sött!!!


Ha en bra Helg!!
Kram Kram Malin

Tulipa sa...

Ett underbart fint rum!

Massa fina detaljer och din ljuvliga stil som man ALDRIG får nog av!

Det är så fint att hänga upp älskade små kläder som du gjort.
Sen måste man ju säga att du gjort makalösa fynd...

Jag förstår att Grisis skulle vara med, en charmör!!*ler*

Hoppas ni får en toppenhelg!

Kram mariette

inger susanne sa...

For en heldig jente som har slikt et vakkert rom og kose seg i! Nydelige bilder som vanlig. Den grisen var bare helskjønn!!! Utrolig flotte loppefunn du har gjort! Tror sannelig jeg må på loppis i Sverige jeg, slikt finner man sjelden i Norge...
Stor helgeklem fra meg

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh jag känner igen mig i att det går en tromb genom barnens rum lite då och då. Men just när man plockat undan och fått allt på plats känner jag mig rik av någon konstig anledning.Ha en underbar helg.
Kram Theres

Nordingården sa...

Vera % Grisis har ett fantastikt vackert och mysigt rum!!! Ochv vilka fina galgar!!! Ha en mysig helg hela familjen!!! mari.

Hulda sa...

Så koselig lille Vera har det på sitt rom. Nydelige kjoler som henger på de små hengerne, og fine kurvstoler. :) Et drømmerom for ei lita jente. :)

LenaS sa...

Åh vilken snuttigt rum!
Önskar dig en finfin helg!
Kramis/LenaS

Maria sa...

Vilket underbart barnrum! Fint och inspirerande för både stora och små! Nu har jag bloggat om din fina lekstuga! Tack för lånet av bilden!
Trevlig helg!
Kram
Maria

husvidhavet sa...

Superfint rum & tro mig jag VET hur barnrum brukar se ut...
Man kan inte fatta att när man har städat och gjort fint så uppskattas det inte riktigt, för då finns det ingenting att leka med?!
Kram Marith

Designe sa...

Åh va fint hon har! Så himla gulligt litet bord med fina saker på och det är så fint att ha söta kläder hängandes framme så där på den fina kroklisten! Ha en fin helg! Kram :)

Joans Country Living sa...

Hej Marie

Så herlig stemning - og så fine sager fra loppis. Du finder mange skönne ting... ;o)

God weekend og kram fra mig!
Joan

Anonym sa...

Så mysigt det är på Veras rum och vilka söta små kläder på underbara galgar!

Gulligt med det lilla slagbordet tills med de små korgstolarna!

Du har tur och näsa för loppisprylar *ler varmt*

Trevlig helg!

Kram Renate

Wilhelmiina sa...

Så underbart fint..
Trevlig helg!

Kram Wilhelmiina

Grodmamman sa...

Fint det var med klänningarna på knoppbrädan!
Har ju sett Veras rum i verkligheten och vet ju att det inte är så stort. Kan tänka mig att det är kaos där emellanåt!:) Har ju också en dotter och just nu är det faktiskt bara på skrivbordet det är kaos!:)
Ha en skön helg!
Kram

Helen sa...

Så fint lilla Vera har på sitt rum. Det är verkligen gulligt att ha framme söta barnkläder på galgar.

Puss på Grisis!

Ha en härlig helg!
Kram!

Made in Persbo...Carina sa...

Hej gumman!

Hon har ett så ljuvligt vackert rum lilla Vera....ja det har ju stortjejen också även om hon inte vill ha med det på bild :)

Kramar till dig och familjen!
Må så gott,
Carina

HOUSE of ADELA sa...

Jättesött rum! Så söta små möbler;)

Önskar en trevlig helg!;)
kram Adela

Livet på kyrkstigen sa...

Vilket vackert rum hon har din lilla Vera:) Korgstolar har min dotter också och hon älskar dem! Vet du, jag fick ritningen på er lekstuga av dig för ett par år sedan och nu står vår också på plats:) Är in på din sida och får inspiration tills den ska inredas nu i vår. Trevlig helg!

Vitt och Blått sa...

Hej!
Första gången jag är in hos dig! Har kikat runt lite, vilket fint hem du har och en inspirerande blogg! Trevlig helg! Hälsningar Ewa

hemtrevnad marie sa...

Ja, det var minsann en riktigt fin grisis!!
så himla sött det är på era tjejers rum...själv har jag ju bara gossar, och Eskil som är fem nu han har redan tröttnat på gulligt pynt...suck...
ha en fin helg vännen!
kraam

Villa König sa...

Hej Marie,
what a wonderful post! Vera's room looks so lovely with all the beautiful stuff! Hugs Yvonne

Margareta sa...

Lyckliga Vera som har ett sådant fint rum med så fin inredning.
Kulramarna är ju så charmiga. Och kläderna ger en sån hemtrevnad.
med andra ord är ju hela ert hem sååååå fint.
Ha en skön helg!
Kram Margareta

CaramellePastelle sa...

Så jättefint rum! Och så gullig Grisis är*fniss* Barn har sånt gulligt förhållande till sina gosedjur.

Kram Camilla

Mycket annat & lite betong sa...

Vad söta de målade galjarna är! Bra idé!


Hälsningar Agneta

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Ja vilken liten prinsessa skulle inte vilja bo i detta fina rum.
Det är så roligt att Du gjort så fint även till dina små flickor.
All heder till dig!

Den röda tråden går igen i hela ert hem vilket är så fint!

Önskar dig och dina prinsessor & make en härlig helg
Kramisar Jeanette

Amanda sa...

Hej!

Fint du har gjort i hennes rum , så gjorde mamma en gång på mitt rum oxå och la ut på bloggen hihi!

söt liten gris hihi
hurskriver du det dära : Trevlig helg!
Kram Marie ? :)


kramaaar
amanda

Malin sa...

Gud va sött rum :) värdig en riktigt liten prinsessa

No.47 Mia sa...

Det perfekte flickrummet ; )
Så mycket vackert.. Lyckliga Vera..

Ha en skön helg!
Kram Mia

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilket underbart rum din lilla Vera har!! Korgstolarna och bordet är ju hur söta som helst (och det är Grisis oxå;))

Ha en trevlig söndag!

Kraam Jenny

Ljuva Lantliv sa...

Vilket vackert rum till en liten prinsessa! Grisis är också helt underbar. Ditt hem är alltid så inspirerande och vackert Marie!

Jag har en liten utlottning hos mig som du kanske tycker om. Titta gärna in om du vill!

Önskar dig en härlig helg!
KRAM Anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga bilder från Veras rum! Jotack, alla som har barn vet väl hur det är! Det som är förvånande är att när de är på fritids är de så duktiga på att hänga upp kläder, ställa tillbaka saker osv. När de kommer hem är det ordningssinnet bortblåst. I alla fall var det så här.
Östregårds var ett mysigt ställe! Det skall finnas någon mer loppislada i närheten som vi skulle besöka men det blev inte av denna gången.
Ha en goer söndag och arbetsvecka!
kram
nina

Sarah sa...

Vilken fin blogg! Sprang på dig just i dag! Gjorde genast reklam på min facebook-sida :-)

Hit kommer jag snart igen!

malin sa...

Hej, skulle bara droppa in för att tipsa dig om tävlingen på min blogg, fina priser från sia står på spel,


Kram

Lilla Vrån sa...

Så fint på den lillas rum :)
Tänk vad lite detaljer som tex fina galgar kan göra skillnad.
Din blogg är verkligen något extra.
Kram/Carina

Conny - Frøken Klara sa...

Hej ven.
Hvor set det bare skønt ud. Hos mig med tre drenge flyder det med lego og starwars og det er knapt så fotogent synes jeg :-). Flot stil, du har der. Knus

Tina sa...

Hej!
Vilken ljuvlig blogg du har! Hamnade här av en slump och bara njuuuter av alla vackra foton! Tack för titten, kommer att återvända snart.
Förresten, jag har oxå en dotter som heter Vera.
Mvh Tina