måndag 26 april 2010

Vinnare och bloggbesök

Den allra första bloggen som jag hittade till för många år sedan var Sandras blogg Vintage House. Jag visste knappt vad en blogg var, och ännu mindre visste jag att det fanns folk som bloggade om inredning. Att inse att det fanns människor som var precis som en själv var en fantastisk upplevelse och från den dagen har jag varit fast i den här världen.
j
Så igår kändes det så otroligt kul när just Sandra kom och hälsade på hemma hos mig, hon som faktiskt fick mig fast i bloggandet. Är alltid lite pirrigt när man ska träffa någon så där första gången, men Sandra visade sig vara precis som jag hade uppfattat henne. Efter ett par timmar ihop kändes det som att vi hade kännt varandra i flera år, ni må tro att vi babblade, hihi.
k
Jag fick den fina lavendeln med det söta lavendelhjärtat i. Jag älskar doften av lavendel! Tack rara Sandra för en toppendag, hoppas vi ses snart igen!
l
Och så var det ju idag som vinnaren av min lilla utlottning skulle dras fram. Ni var hela 189 stycken som ville vara med, jättekul! Som alltid önskar man ju att alla skulle få vinna något, men den här gången var det ju bara en som hade turen med sig. Och vinnaren blev Åsa i Jönköping, grattis till dig! Du kan väl maila mig din adress så kommer det ett litet paket på posten.
k
Ha en bra start på veckan!
Kram Marie
k
Ps. Nästa gång ska ni få se mitt loppisfynd som jag gjorde i lördags, har knappt slutat att le än av lycka!

36 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

God morgon!
Visst är det underbart att man kan träffa så underbara människor här i bloggvärlden. Det är en helt ny värld som öppnar sig när man börjar blogga!
Grattis till vinnaren av din tävling.
Kram/ Anna

Vintage House sa...

Tack själv underbara du, fick exakt samma känsla.
så kul att äntligen fått träffa dig och att du inte bor så långt borta:)
Ditt fynd är verkligen underbart.
ha en ljuvlig dag
sandra

Lisas torp sa...

Så kul ni måste ha haft det - jag kan bara tänka mej, vilket fniss och babbel!:) Visst är det härligt med alla nya vänner man möter här - både irl och här på bloggen.
Grattis till den lyckliga vinnaren!
Ha en härlig vecka!
Kram
Lisa

DustyLu sa...

Congrat to the winner and it sounds like you had a great day! ~ lulu

Strandkullen sa...

Huset vid ån fick upp ögonen på mig i blggandets värld. Har inte träffat henne , men följer hennes blogg med vackra bilder. Vad kul att träffas och känna att det är rätt intryck man fått...kram semlan

Lantliv i Norregård sa...

Hej Marie!!
Grattis till vinnaren!
Så fina bilder som alltid hos Dig!!

Kram Kram Malin

Ann-Catrin sa...

Gomorgon Marie!

ja tänk vad bloggvärlden är fantastsik.. likasinnade och man trivs så bra ihop..
kan bara tänka mig hur härligt ni hade det..massa babbel..

grattis till dina tre år med..din vackra blogg töttnar man aldrig på

Stor kram
A-C

No.47 Mia sa...

Vad kul att ni äntligen fick träffas!!

Grattis till Åsa i Jönköping !!

♥Mia

Mona Christin sa...

Hei.

Det er lett å se din interesse for interiør og den er veldig gjennomført. Og bloggen er inspirerende.

Jeg startet selv med blogging for 3,5 år siden, men jeg har ikke alltid blogget om interiør. Det startet på slutten av fjoråret hvor interessen for interiør ble større.

Ha en fin uke og gratulerer til vinneren.

Klem fra Mona C

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Kul att träffa Sandra!

Mmm lavendel är ju så gott, tänkte plantera en rad utefter husväggen i år.

Om jag är nyfiken?? :))
Du måste berätta vad det är nu ;)
har tänkt en massa tankar på vad det kan vara..!

Kram vännen
Mia

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Grattis til den heldige vinneren:)
Så koselig og møte henne da:)
Jeg møtte henne som jeg fikk litt dra hjelp av til og starte bloggen....møtte henne tilfeldigvis på loppis på lørdag....og vi er fra samme distrikt og har felles kjente ..så gøy:)
Vi bloggere har jo alltid mye og snakkke om...etter som vi har denne felles innteressen:)
Ha en flotters dad...
eddaKlemmer til deg:)

Anonym sa...

Hej, Marie!

Lät som ni hade det riktigt, riktigt kul! Fniss och babbel hör till *ler*.

Bloggvärlden har öppnat många nya dörrar för en del. Roligt med nya vänner med likasinnat intresse.

Min första blogg jag läste var lilla Blankas hamnade hos henne av en slump och det är jag glad för.

Du liksom Mia bjuder alltid på vackra bilder!

Grattis till vinnaren!

Önskar dig en fin start på veckan!

Kram Renate

Sussi sa...

Härligt med sådana bloggvänner!
Och nu blev jag ju jättenyfiken....vad har du hittat som får dig på så gott humör?
Håll oss inte på sträckbänken för länge bara!

Kram
Sussi

Idyll och Inspiration sa...

Hej Marie! Vad roligt att äntligen få träffas efter att ha läst varandras bloggar. Förstår att ni hade en hel del att prata om. Visst är bloggvärlden underbar så många nya vänner som alla har samma, galna intresse som än själv.

må så gott kram tessan

Margareta sa...

Tänk vad många dörrar som öppnas genom bloggvärlden. Roligt verkligen!
Så fint med lavendeln där i väskan.
Sen ser jag fram emot med spänning när du visar ditt nya fynd.

En solig dag önskar jag dig!
Kram Margareta

Anonym sa...

Hej,

vill bara skriva och säga att jag blev otroligt imponerad av dig igår när jag öppnade min mail. Jag var en av alla som tyckte din tävling var lockande och skickade dig ett mail. Nu hade jag inte turen att vinna men det gör ingenting, blev så glad när du hade tagit dig tid att skriva ett rart svar.
Härligt med snälla medmänniskor!
/Kajsa

Snögården sa...

Hej!

Tack för de fina orden.Kommer inte i närheten av dig som är proffs men försöker i alla fall. Är inne på att skaffa en bra kamera.

Ha det bra Kram Anni

Fru Inredning sa...

Hej där Marie.

Så kul att få träffas så och att det stämde så bra mellan er:) Härligt.

Grattis till vinnaren:)
Ha en toppenbra dag.
Kram Kristina

Grodmamman sa...

Och din blogg var en av de första jag började följa!:) Och det är så kul att ha träffat dig i verkligheten också!
Kram

Åsa sa...

Hej Marie!!!

Åhh, var det lilla jag som vann tävlingen!!!!!
Det kunde inte bli en bättre start på denna veckan, jättefin vinst i din tävling och SM-guld till HV ;))

Kram Åsa

Vita verandan sa...

Nu blev jag nyfiken, säkert något jättefint! Kul att träffa Sandra hon verkar vara en härlig tjej!
Kram Anna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Såå kul med bloggtraff!!..det är så många med samma intresse som man får möjlighet att lära känna!..
Du och din blogg var min start i bloggvärden..har som sagt läst din blogg i flera år innan jag själv började..Känns kul att kunna kommentera nu :).. Inte bara "smygtitta"

Det ska bli spännande att få ta del av dina senaste fynd!!

Ha det gottis goa Marie!!

Kram Sanne..

Nordingården sa...

Nej din skurk, ett loppisfynd som får dig att le. Fortfarande. Det bådar inte gott för mitt hjärta: ) men gud va jag längtar att se det!!!! Så kul med bloggbesök av Sandra, oj, har hon bloggat så länge! Ja, visst är det en konstig men kul värld detta och att fatta att det finns fler tokar som är likadana som en själv är LYCKA!!! Vilka fina gåvor hon hade med sig och ditt arrangemang där med väskan, bara så himla snyggt!!! Mari.

Hem o Hav sa...

Visst är det kul med bloggar!
Vilka fina bilder du bjuder på.
Grattis till vinnaren! Ha en fin vecka! Katta

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Nä nu bubblar jag över... har mailat dig =)

Kraaaam
Mia

di bianco e d'azzurro sa...

Congratulations to the winner!!!
Have a good night, Annamaria

Anonym sa...

Hej Marie!

Vad fint du gjort i din lilla resväska! Vad kul att du fått träffa Sandra! Lavendeldoft är verkligen underbart. Satte några här utanför verandan i höstas. Nu är det bara att hoppas på att de tar sig:)
Kram Marita i Björkhagen

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till vinnaren!

Kul att träffas så!
Nu har du gjort mig nyfiken oxå på ditt glädjande loppisfynd :D
Ha det gott!
kram
nina

Loppisliv sa...

Ujuj så spännande med ditt loppisfynd, undarar vad det kan vara för något fint, ett par "skodder" eller en "gine" (provdocka) kanske?? För det tror jag inte jag sett hos dig ännu :-) Ja ja snart nog vet jag...hihii Gud så roligt ni verkar ha haft det, du och Sandra, tänk vad samma intresse ger, nya möten av vänskap, underbart!! Ha en toppendag. Kraaaam Paula

Mamma Mia.. sa...

Visst är det en underbar värld med alla dessa fantastiska bloggar som finns!! Så mycket inspiration!!

Designe sa...

Åh så fint! Grattis till vinnaren! Ha en fin vecka! Kram :)

StrandviksVillan sa...

Vet du, DU har en underbar blogg!

Jag läser också både Sandras och Mariettes bloggar och jag hoppas på att besöka Tulipa-butiken i sommar, om vi bara kör förbi i dom trakterna.

Dina bilder är verkligen så vackra!

Ha det bra!
Ann-Christine

Rikke sa...

Hej Marie
Fine billeder.
Vi ses
Knus Rikke Honning og flora.blogspot

Drömmar Verklighet sa...

Åh, ser med spänning fram emot dina loppis fynd!!

Grattis till vinnaren!

Trevlig kväll,
Cecilia

Malin sa...

Vad skojigt med fynd , blir spännande att få se vad du har att visa denna gången. Älskar också lavendeldoften. Man bli så lugn av den.

Kram Malin

Lilla Vrån sa...

Vad vackra saker du har i din fina väska.
Verkligen inspirerande.
Ha en fin vecka!
Kramar/Carina