måndag 17 maj 2010

Det är mycket nu...

Tittar in tidigt på morgonen för att önska er alla en bra start på veckan, hoppas att helgen har varit bra! Jag har mycket omkring mig den här veckan, så förmodligen kommer bloggen att få stå tillbaka, blir nog inte så många inlägg. Bara så ni vet, så ni inte tror att jag har försvunnit, hihi. Blir nog heller ingen direkt tid över för att besöka er andra bloggare, kommer förmodligen att få abstinens!!!
k
Visst är den charmig min gamla ägglåda? Jag gillar den massor! Blommorna kommer ifrån min mammas trädgård, en riktig härlig vårbukett.
k
Visste ni att det finns blåa vitsippor? Hade jag ingen aning om förräns mamma kom med buketten och visade den. Visst är den söt?
l
Ha en bra dag och så ses vi förhoppningsvis lite längre fram i veckan!
k
Kram Marie

45 kommentarer:

gamla skolan sa...

Godmorgon vännen ! Ja riktigt läcker ägglåda !! Och vilken underbar vårbukett !! Ha en bra dag ! Kramar Susanne ♥

envilsenloppa sa...

Men vilken häftig ägglåda !
Hade ingen aning om blå vitsippor , men jag ser ju på bladen , kul ! Växer de vilt eller har hon odlat dem ?
Ha en fin vecka nu och ta det lugnt !
Kraam/Lotta

fröken knopp sa...

God Morgon Marie!!

Hoppas då att du får en bra vecka..!!

Så härlig ägg låda o vilken bukett sedan då..ljuvlig!!

Varma Kramar Elin

Lisas torp sa...

Det är en hektisk tid nu för många! Tänk, att maj alltid ska vara så stressig!
Jag antar att även du drabbats av en massa majstress...!

Jättevacker ägglåda och såååå fina försommarblommor!
Nej, jag visst inte att det fanns blåa vitsippor! Så söt den är!
Var rädd om dej!
Kram
Lisa

Mitt hvite hus sa...

Så sjarmerende egg kasse da. ens lik har jeg aldri sett før..

nydelig vårbukett også..

ha en fin uke..

klem O=)

~ Mormorshem ~ sa...

Blåa vitsippor...nej, det fick jag lära mig nu :-)

Kram från Eva

Loppisliv sa...

Jättecharmig ägglåda du har där, och en sån himla vacker vårbukett, de piggar verkligen upp med lite levande blommor inomhus. Tror min svärmor visat mig blåa vitsippor någongång för länge sedan men det hade jag alldeles glömt bort fram till nu :-) Ha en skön vecka, vi hörs snart igen. Kramis Paula

Vintage House sa...

Hej vännen,
Så underbar låda och vilken härlig bukett..
Ha nu en bra vecka och stressa inte för mycket...
kram i massor
sandra

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fin ägglåda!!!
Nä inte visste jag heller att det finns blåa vitsippor, det var kul! Ta't lugnt i veckan vännen!
kram
nina

Strandkullen sa...

Dina inlägg kommer vara saknade, men vad kul att du har projekt på gång. Vi får med spänning se fram emot vad som sker nästa gång du hinner skriva lite...Ha det bra och sköt om dig tills dess. kramis semlan

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilken härlig låda ! Nilla

Hulda sa...

Så nydelig bukett! Herlig var den, og flotte bilder sammen med andre fine ting. Veldig fint og vårlig. Ha en fin uke!

LenaS sa...

Åh inte heller jag hade hört talas om blå vitsippor, så söta, ägglådan är ju jättefin den också!
Ha den finaste dagen!
Kramen/LenaS

Nordingården sa...

Aha, så den kallas blå vitsippa! Åh dvad det är kul med alla gratisblommor som kommer fram nu!

Urläcker ägglåda du har!

Ha en bra solig vecka- ingen bloggstress, vi väntar: ) Mari.

bikim sa...

LOVE THE FLOWERS AND THE COMPOSITION YOU DID MARIE!
HAVE A SUNNY DAY!
ROSA

ias Corner sa...

Hoppar in och önskar dig en härlig vecka!
Glöm inte att ta det lugnt ibland, även om livet är lite hektiskt då och då!

Kram ia

Tigris Predikantan sa...

Fin bild! Märklig ägglåda, aldrig sett en sådan!
:)

Made in Persbo...Carina sa...

Å vilken härlig ägglåda. Påminner en del om en låda jag har som jag trodde var en ägglåda men som visade sig vara en låda som har skickats med buss förr i tiden.
Härligt sliten är den i alla fall med fina beslag och fint handtag.

...och vilken ljuvlig bukett du fått av dim mor! Underbar!

Ha det gott i veckan trots att den är fullbokad. Vet hur det är när det kör ihop sig. Just nu sitter M på en stängd flygplats utomlands och väntar på att askmolnet ska dra förbi :( så han kan flyga hem.

Varma goa kramar till dig min vän!
Carina

Vita små hjärtan sa...

Såsöt bukett!!!
Ja våren är ju för härlig!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Vilken fin ägglåda och buketten var så härlig med alla våriga färger! Hoppas du inte får alltför mycket abstinens i veckan.. hihi..
Kram /Anna

Skogslyckan sa...

Inne här för första gången..vilken vårbukett, tänk om den gick att konservera... Ägg lådan går heller inte av för hackor,har själv en gammal dansk låda som det står ÄG på.
Ha en fin vecka trots att den blir hektisk!
Kramar från Pia i Skogslyckan

Jenny sa...

Hej Marie!
Har inte sett blåa vitsippor förut! Fint:)

Ha en riktigt bra vecka goa du!

kraam Jenny

linnea-maria sa...

Vilken härligt bukett!! och kransen i föregående inlägg är ju helt ljuvlig. Ha en fin dag /Therese

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Ja åhh vilken underbar låda, så himla fräck!!!

Oj blåa vitsippor? Vad fin den är!

Kram gumman ha en fin kväll, vi hörs på mailen!
Mia

Anonym sa...

Hej Marie!

Vilken fin ägglåda. Jag har också en, som varit min mormors.Det finns äggfack till den också.
Vilken fin vårbukett. Jag har äntligen satt Kungsängsliljor. De är så häftiga när de är rutiga. Vilken söt blå vitsippa. Visste jag inte at det fanns.
Ha en bra vecka.
Kram Marita i Björkhagen

Älskade pion sa...

Vilken underbar liten bukett.Vi finns kvar här och väntar på dig tills du får tid igen. ;) Kramar Ulrika

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie!

Vilken fin krans du gjort!

Passerade förbi Hjo igår! Det var första gången för mig på den sidan av Vättern - Wow så vackert det är i dina krokar... Ha en fin vecka. Hälsningar monica

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Vilken häftig låda!..för att frakta ägg utan att skada dem eller?..
Vita blåsippor var ngt helt nytt för mig med! Tänk vad man lär sig av att blogga..hihi..

ha en bra start på veckan!!

Kramis Sanne!

Margareta sa...

Vilken underbar ägglåda.Har aldrig sett den modellen förut.
Sååå söööt bukett!

Maj går alldeles för fort.!

Ha en fin vårvecka och njut lite när du kan!
Kram Margareta

Kallholmen sa...

Vilka underbara blommor...här har knappt några blommor tittat fram än! Men vi har ljuvligt väder!kram caro

Mysiga lantliga ting sa...

Härliga blommor och vilken mysig ägglåda den skulle jag gärna ha här hos mig =)

Ha en bra vecka!
Kram Johanna

Lisa.L sa...

häftig ägglåda :D hade en sån på G på tradera, men då glömde jag bort auktionen =/ typiskt !

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen,
Åh lika underbara bilder som vanligt jag bara ler... Är överlycklig vårat bredband är lagat, har kört 4 veckor mobilt gissa om det tar tid också har jag varit dålig att kommenter även det har tagit för lång tid att ladda upp.Ha en bra dag.
Kram Theres

Designe sa...

Jättefin bukett och så fin låda oxå! Ha det gott! kram :)

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Vilken läcker ägglåda, jag har aldrig sett någon liknande förrut! Vad är skillanden på blåa vitsippor och blåsippor-är det samma blomma? Här är marken täckt av vitsippor men inte så många blåsippor.
Hoopas att du får en skön vecka och inte blir så bloggabstinent ;)
Kramar från Maria

signerat 71 sa...

Härliga bilder! Önskar dig en riktigt skön vecka! kram J

CaramellePastelle sa...

Vilken underbar bukett! Ja, jag tröttnar aldrig på din sköna känsla. Alltid när du gjort ett inlägg så spritter det till av förväntan, när jag ser det på min blogglista. Har inte blivit besviken än*fniss* Ja, du är faktiskt oerhört professionell (heh, svårt ord att stava. Undras om det blev rätt...)

Mira sa...

Hej , kul att hitta hit , finfin blogg! Älskar för övrigt sockerlådor , så charmiga!

Kram/Mira

Conny - Frøken Klara sa...

Godmorgen Marie.
ja, man må bruge det,man har oeg jeg må sige,at din krans blev rigtigfin. Jeg har også mange af dem ude i havenog jeg forpester dem, men måske skulle man bruge dem til noget godt istedet for ? Dine dejlige pigere ser så glade ud for deres puls varmere somdu kalder dem; de er da også lækre... Jeg har også så travlt lige nu, min mand ligger på sygehuset, så der er ikke så meget tid til at bloggelige nu men jeg vender stærkt tilbage, når der er mere ro på det hele :-). Som altid er du en stor inspirator og jeg forguder dine indlæg... Ha´en dejlig dag ven. Stort knus fra Conny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härlig ägglåda! Och vilken söt liten bukett!
Blåa vitsippor vet jag att det finns, men jag har inga egna... tyvärr. De är ju jättefina!
Hoppas du har en bra vecka och inte stressar för mycket!
Kram
Marie

Sara sa...

Hej hej!
Har själv mycket att göra så bloggandet blir lite lindande för min del oxå ;)

Åhh gillar din sifon!
det är det som står högst på min lista just nu, men dom är lite svåra att få tag i...Men så fina!

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram sara

Hem & Hav sa...

Åhh vilken fin låda! Söt bukett, visst är det väl underbart med trädgårdsblommor! Ha en fin vecka! Kram Katta

Modern Country sa...

Hei vennen, ville bare kikke inn og nyte dine vakre bilder. Du vet jo jeg elsker alt du gjør. Og ofte sitter jeg på kveldene og ser på alle kransene du binder. Hadde lyst og høre om du en gang i fremtiden kunne tenke deg og vise oss som leser din blogg hvordan du lager den fra start til ferdig resultat? Bare om du orker, når du har tid og lyst. Jeg skulle selv ønske jeg kunne lage dem, det er bare sååå fint og dekorere med!

Jeg skulle også sende deg en varm klem, sitter her og tenker på deg etter og ha lest din mail, og nå også ha snakket med deg på telefonen. Fikk nettopp også høre om hva som skjedde på Mias arbeidsplass i dag. Tenk at noe så fryktelig kan skje!!! Dere som er så gode begge to, oppleve slike saker. Bare så du også vet, jeg er her for deg.

Varmeste klemmen til deg!!
Aina

Vitt och vackert sa...

Tack snälla Marie för dina tips! Ha nu en riktigt skön vecka i förhoppningsvis fortsatt underbart väder!! kram Nina

Inspiration i vitt sa...

ta det vackert vännen, vi finns alla kvar här, ibland är livet bara såå hektiskt men så lugnar det sig som tur är för det mesta. Ägglådan är såå mysig och det är du med hihi. Kram på dig/Ingela.