torsdag 20 maj 2010

Här och nu

Efter en känslomässigt jobbig vecka känns det nu skönt att helgen snart står för dörren. Jag ska ha en riktig toppenhelg och glädja mig åt livet som är här och nu. Det är en konst att kunna ta tillvara på varje dag, att se det fantastiska och glädjas åt det man har. Tror att de flesta av oss känner att man behöver bli bättre på detta, att leva i nuet.
k
Idag några bilder från våran skänk i vardagsrummet.
l
k
Rabarberblad och ormöga tillsammans, i mina ögon är denna kombination oändligt vacker.
k
Hoppas nu att ni alla får en riktigt härlig helg. Själv ska jag ut på lite äventyr, lovar att berätta och visa bilder nästa gång. Kan ju iallafall avslöja att jag ska träffa några riktigt goa bloggvänner.
k
Kram Marie

50 kommentarer:

envilsenloppa sa...

Skickar några stärkande och uppmuntrande kramar !
/Lotta

gamla skolan sa...

Vackert ! Önskar dig en riktigt trevlig och avkopplande helg , efter en jobbig vecka ! Kramar Susanne ♥

fröken knopp sa...

Tack för påminelsen Marie!! Jag är otroligt dålig på just det där men tänker ofta att jag ska bättra mig..

Underbara bilder!!

Önskar dig en ljuvlig helg!! Den är du värd!!
O skickar några extra styrkande kramar!! Elin

Torprosen sa...

Ja vi måste bli bättre på detta att leva i nuet..Underbara bilder du visar! Ha en toppen helg önskar Torprosen

Systrarna vitt sa...

Så fint med rabarberblad, har jag inte tänkt på att kunna använda faktiskt.
Kram Liselott

Vintage House sa...

Hej vännen,
Så vackra bilder och jag älskar skålarna.
Försökte ringa dig igår kanske kan slå dig en signal idag?
Ta hand om dig och jag vet att du kommer att njuta till fullo...
Många kramar
sandra

sylvia sa...

hei på morgnen.
å ja det er så viktig å leve i nuet,jeg har lært meg det,med mye sykdom rundt meg å som har rammet en,da setter en pris på livet hverdag,
nydelige bilder du viser,likte ide å bruke rabarbra blsd.
ønsker deg en fin dag.
klem fra sylvia

Hagagården sa...

Underbart vackra bilder.
Ha det så trevligt på ditt äventyr.
kram o ha det så gott.
ninni

Lilla Blanka sa...

Hej goaste vännen!

Vackra bilder, vilsamma och ljuvliga att titta på! ♥

Extra vackra latteskålar och jag håller med dig om rabarberblad och ormöga..såå fint!

Skickar dig en stor kram över cyberspace, så dår du en riktig när vi ses...

Kraaaaaaam
Mia

Margareta sa...

Tänker på Dig Marie!

Ljuvliga bilder från skänken. Inget överträffar den blå färgen på ormöga.Rabarberblad är som ett konstverk i sig.

Ta vara på denna helgen!Jag är säker på att ni kommer att ha det underbart.

Kram Margareta

ANETTESHUS.COM sa...

Å, så nyydelige bilder, Marie! Vakkert!! Ha en kjempe-fin tur!!! Kos deg:)

Klem klem
Anette:)

No.47 Mia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LenaS sa...

Låter som en härlig helg!
ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så klokt och sant, Marie!
Du kommer att få en toppenhelg!
Kramis
nina

Maria sa...

Visa ord, men ack så svåra att leva upp till! Man vet inte vad man har förrän det är borta, man vänjer sig så snabbt vid vardags och blir uttråkad men man har det ju rätt bra!!


Kramar

Hulda sa...

Så nydelige de blomstene var. Fine ting du har samlet på skjenken. Vakkert stilleben.God helg!

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vilken kul ide med rabarberbladet! Den fångar jag och plockar ett rabarberblad i helgen..

Jag hittade dessa ord någonstans och de tycker jag är så bra "Lycka är att kunna gilla läget - och sig själv" Och visst är det så, att hela tiden göra det bästa av situationen.

Hälsningar Monica

Sofies Haus sa...

What a beautiful home!!!I love the cups! Hughs Anja

Designe sa...

Verkligen vackert! Jag är nog ganska bra på att njuta av nuet och lite sämre på att planera framåt istället!...
Ha en bra dag! Kram :)

Rummet för välbefinnande sa...

Ja du Marie, livet är sannerligen en prövning då och då. Men, precis som du skriver så är det fantastiskt när man upptäcker att man befinner sig mitt i nuet och njuter av det vackra man omger sig med (saker, natur, vänner, familj.....)
Att känna tacksamhet tror jag är en av nycklarna här i livet, och ödmjukhet......
Det är egenskaper som jag så starkt förknippar med dig så jag tror nog att du har en hel knipa som det hänger en massa "insikts-nycklar" på *ler*
Ha nu en fin helg och jag misstänker att du ska träffa Mia så hälsa henne så gott från mig i så fall!
Kram kram du goa!
Mia

Rummet för välbefinnande sa...

Det skulle ju stå knippa förstås - inte knipa, men ibland går det så fort när jag skriver......

Fröken Tindra sa...

Att leva i nuet är inte det lättaste. Jag är urdålig på det...
Men jobbar ständigt med detta problem.
Hoppas att du kommer i genom veckan med lite ork i behåll. Du verkar ju ha kul saker på gång till helgen!
Kram!

Jenny sa...

Hej Marie!
Hoppas du får en riktigt trevlig!!

Stor kram!
Jenny

Tina sa...

Så vackra bilder du visar! En stor KRAM till dig ♥

Anonym sa...

Såå fina bilder Marie! Jag ska gå ut och göra mig en bukett direkt. Verkligen fin kombination.
Ha det nu så härligt i helgen!!! Skönt att få lite annat att tänka på efter en jobbig vecka.
Carpe Diem!
Kram Marita i Björkhagen

Lantliv i Norregård sa...

Du är så fantastiskt duktig på att se det vackra!!
Ha en underbar Helg;o)

Kram Kram Malin

Marie sa...

Hej, såg notisen i SLA - så spännande! Ser fram emot ett besök hos dig! ;) Älskar också loppisar och att fynda överlag - då är det skoj! :)
//Marie

"M" sa...

Hej på dej...har du en hemlis? Jag såg i tidningen om vad som är på gång....kul...grattis....Hemma på tomten då? Lycka till.kram Mona

Petite Michelle Louise sa...

your photos always make me sigh. just lovely!

Sussi sa...

Ja visst är det knepigt att njuta här och nu, speciellt så här års när allt bara går så fort och är så underbart! Känns som om man inte riktigt hinner med att njuta...så otroligt korkat...det är ju det allt går ut på !

Kram
Sussi

HOUSE of ADELA sa...

Njut av din helg nu och ha det bra på äventyret=)

Kram
Adela

signerat 71 sa...

Hej,
Ormöga är så vackert!!! tidigare hade vi massor av ormöga - tyvärr kom det mördarsniglar och bosatte sig i dessa marktäckare och förra året fick jag panik och rev upp det mesta, men jag saknar ff de härligt blå blommorna. Kram J

Tulipa sa...

Hej Bästa Marie!
Ord att tänka lite extra på, något man inte kan bli påmind om för många gånger!

Önskar dig en riktigt inspirationsrik helg med många fina intryck...(ta nu många kort också..*ler*...)

Kraam mariette

Änglarnas hus sa...

Hallojsan !

Ja det var en riktigt vacker kombination..har aldrig tänkt på att använda rabarberblad i buketter och annat!!..

hoppas att din helg bloir just så härlig som du vill att den skall bli!!

Kramis Sanne!!

Vita små hjärtan sa...

Så vackra bilder!!!!
Önskar dig en mysig helg!
Kram Agnetha

No.47 Mia sa...

Hej Marie..
Underbar kombination i din snipa..

Ja, jag vet ju vart du ska och jag vet nog med att du kommer till att få det allra bäst där.. ; )

Ta väl hand om er..

♥Mia

Annas skattkammare sa...

LÅter som du kommer få en jättetrevlig helg! Jag ska till varberg och gå på spa så jag ska inte ha det så tokigt jag heller.. =) Så vackra bilder!
Kram /Anna

vosges paris sa...

I love these little blue flowers, it reminds me of my sister ;)
have a good weekend Marie!

Rosor och Spetsar sa...

Blå ormöga till det vita, så vackert. Såg något spännande i den lokala tidningen igår bland notiser.Låter jätteroligt.
Ha nu en fin helg
Kram
Annelie

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Så fina bilder! Underbar kombination, håller med. Ha en trevlig helg
/Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Undrar just om du har gett dig av till Danmark och Ledreborg... För det är väl utställning där den här helgen?
Hoppas du har det bra!
Kram
Marie

Ett hus i sten sa...

Du har helt klart en av de vackraste bloggarna jag läst, kan aldrig få nog TACK för alla fina inlägg! Hoppas du får en härlig och lugn helg Kram Sandra

LantlivsAnette sa...

Ha det nu sååå himla bra..jag är riktigt avis..fniss..
Danmark och alla loppisar..åhhh..
Fota riktigt mycket o visa.
Du, jag tycker att min högerspalt på min blogg är så nära mitten, din är mer åt höger, vet du hur jag får det så ??
Kraaaam Anette

lottens vita och gröna sa...

hej min goa vän!
du jag känner på mig att det är nåt som hänt va, vi kan väl höras mejllledes när du orkar! ha det allra bäst, ska du till danmark med bloggisar, avis jaaaaaaaaaaaaaaa men njuter på era vägnar, ha det allra bäst, varmkram lotten

lottens vita och gröna sa...

du buketten då, jisses man får ju nästan en tår i ögat såååå fin, kram igen!

Lisette sa...

Jättefin blogg!!
Jag har en fråga.
Jag är ny i de här svängarna med gammalt, slitet och renoveringar, vilket jag älskar!
Jag skulle vilja göra om vårt tråkiga, antikbetsat ikea matbord. Vill slipa ner det och måla om det till vitt.
Kan du ge några bra tips om vad man ska tänka på?
Och viktigast: vad använder du för färg, så det inte penseldragen syns?

Mvh Lisette, Linköping

Christina sa...

Vilka vackra arrangemang av blommor du gör, och vilka vackra kransar, önskar jag var lika duktig och kreativ som du är, hela din blogg är superb Kramar Christina

Hjärtemammas sa...

DU har det OFÖRSKÄMT vackert här inne! Verkligen! Jag läser och begrundar och får massor med inspiration!

Ha en underbar vår hälsar Mamma S I Norrtälje

Paula sa...

Tänkvärt... Det krävs oftast att man har gått igenom något tyngre för att kunna stanna upp och njuta av stunden. Som Mia Törnblom sa en gång på en föreläsning: Vi grubblar över gårdagen, oroar oss för morgondagen och pissar på nuet. Mycket tänkvärt...
Ha det gott!
Kram
Paula

Marie sa...

Hej Lisette!

Jag tycker det är jättesvårt att ge råd när det gäller målning av möbler, det är så personligt vad man gillar att måla med, ex. vattenbaserad, oljebaserad, linolja o.s.v. Själv föredrar jag att måla med vattenbaserad färg på grund av att man slipper den starka lukten och att det torkar snabbt. Men, mitt råd är att du frågar i din lokala färghandel, de är ju proffs på det här med färg.

Lycka till med målningen!

Hälsningar Marie