tisdag 25 maj 2010

Honning & Flora

Efter besöket på Ledreborgsmässan for vi vidare till den ljuvligaste av butiker, nämligen Honning & Flora. Här hade Rikke och hennes mamma ordnat sitt eget lilla Ledreborg, både butiken och trädgården var fylld med vackra saker och blommor. Titta, njut och låt dig inspireras! Kan lova att jag och Mia var proppfulla med inspiration efter denna underbara dag!
k
k
k
j
k
k
k
k
k
Nu måste jag skynda mig, börjar jobba om 20 minuter. Ha en bra dag, vi ses!
k
Kram Marie

34 kommentarer:

fröken knopp sa...

Gud så mycket vackert Marie!! Jag blir helt salig, förstår att ni var fulla av inspiration när ni kom hem.. Tur att du tog så många underbara bilder så att du kan dela med dig av inspirationen!!
Tack!!

Varma Kramar Elin

Vintage House sa...

Hej,
Jag förstår att inspirationen var på topp. ser helt ljuvligt ut. få nog ta er runda dit i sommar...
ha en härlig dag
kram
sandra

Vita verandan sa...

Sååå mycket fint! Tur att du tog kort så vi kan kika in och få lite ideér!
Ha en bra dag på jobbet bland alla små!
Kram Anna

gamla skolan sa...

Åh ! Vilka ljuvliga bilder !! Jag har aldrig varit där , ser fantastiskt ut . Kan tänka mig att man vill köpa med sig hela stället ! Kramar Susanne ♥

Millas hem sa...

Kan förstå att inspirationsdosen var hög efter det besöket, såå himla mycket fint på bilderna!!

Hoppas du inte fick sen ankomst idag!=)))

Kram Camilla

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Åh så mycket fint:)ljuvliga bilder. Förstår att ni var riktigt fulla av inspiration efter besöket. Hit vill jag verkligen åka:)

Du kom väl inte försent:)?

Hoppas du får en härlig dag.
Kram Kristina

Lilla Blanka sa...

Gomorron vännen!

Hihi, blir lycklig och får ett stort leende när jag ser dina bilder ♥ får tillbaks känslan av när vi gick runt där. Det är verkligen en riktig drömbutik (som man vill flytta in i, som sagt, hihi)

Idag regnar det lite här, hmm, kanske behövs, allt är såå torrt. Skall plantera en ny klematis i efter middag så det passar bra ändå...

Kraaaam och ha en fin dag!
Mia

Rummet för välbefinnande sa...

Ja du Marie - snacka om lycka!!!!!!
Tänk att få gå där, bara totalt varandes i nuet, och njuta och suga in allt det vackra.
Det är ju en fröjd att sitta här hemma och scrolla och titta alltså. Sen att vara där på riktigt måste vara helt otroligt!
Ha en fin vecka nu!
Kram Mia

Skogslyckan sa...

Man blir ju alldeles uppspelt när man ser bilderna. Där hade jag gärna gått runt några timmar, och det hade nog blivit dyrt.... Riktigt inspirerande!
Kramar Pia

Mitt hvite hus sa...

Herlige innspirerende bilder...

så sjarmerende og vakkert..

ha en bra dag på jobben O=)

Under en vind sa...

Vilken härlig resa ni varit på ännu en gång!;)
Förstår att era tankar var fyllda av idéer efteråt! Det är alltid mycket man ska smälta efter såna dagar!

Här rusar tiden på för redan på fredag går barnen på sommarlov här! Vi började tidigare förra året istället och jobbade då in årets veckor i juni! Nu ska det sista hinnas med, avslutningskläder strykas, presenter till fröknar köpas, sista utvecklingssamtalet hinnas med....ja du vet, allt det där!

Sen hoppas vi på en riktigt skön sommar! Mannens semester dröjer ett tag till men barnen & jag har mycket som vi vill göra nu när deras ledighet börjar!
Efter sommaren börjar vardagen igen, jag ska jobba & barnen ska in i sina respektive verksamheter....

Jag kommer att kika in på varenda av dina nya inlägg, men passar ändå på att önska dig en RIKTIGT SKÖN SOMMAR!!!!

Stor kram!

Strandkullen sa...

Säger bara ljuvligt...ljuvligt...ljuvligt! Kramis semlan

Älskade pion sa...

Såååå mycket vackert att vila ögonen på.;) ha en bra dag. Kram Ulrika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tack för underbara inspirationsbilder :D
Ha det gott!
kram
nina

Tulipa sa...

Vilka utflykter ni kommer iväg på!
Man blir smått andäktig!

Himmel så fint...Honning & Flora, det står ju på önskelistan... Kan inte se mig mätt! Oj vad underbart!

Stor kram mariette

Margareta sa...

Det finns inga ord i mitt förråd som kan uttrycka vad jag ser på bilderna. Jag bara känner att varenda sak är mitt i prick. UNDERBART.
Tack Marie för att du tar så mycket bilder och delar med dig. Det verkligen förgyller min vardag.

Ha det riktigt bra!
Kram Margareta

Anns Gröna sa...

Tänk så vackert.... och dit ska jag till sommaren!!! Vad jag längtar när jag ser dina bilder!
Ha en go´dag - här regnar det för fullt.
Kram
Ann

Gúa sa...

Vet du Marie, det enda vettiga jag kommer på är...AMEN!

Puss min fina vän och tusen tack för att du delar med dig. Jag fullkomligt dreglar...
conscemb

Gúa sa...

conscemb = hahahaha
Nej jag talar inte i tungor, men nästan..:)
Råkade visst skriva verifieringen här. Bara så du vet..;)

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Tack för att du tog oss med!! Måste bara åka dit en dag;o)

Kram Malin

Kanonska Gården sa...

Hej hej!!

Tack för att du delar med dig av dessa underbara bilder - vilken njutning för ögat. Så mycket vackra saker i en vacker miljö!!

Ha det bra!!

Kram gunilla

Nordingården sa...

Alltså, detat är ju rent plågsamt!!!

Hur kan man ha så fint, vilken ljuvlig butik och ställe, ah, jag skulle gå på mycket skakiga ben, men tack Marie för at du tog oss med på en titt!!! Mari.

Designe sa...

Såååå vackert! :) Kram

Vita små hjärtan sa...

Oj Marie vilka bilder!!!! Hann ni med att ta alla vackra intryck!
Ljuvligt!!!!
Kram Agnetha

Rosor och Spetsar sa...

Oj så mycket vackert ni måste sett, och så mycket inspiration ni samlat på er. Kul att göra en sån resa med nåon som uppskattar detta härliga lika mycket.
Sköt om dig
Kram
Annelie

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

God kveld! Var og så heldig å få være innom Rikke og hennes flotte butikk. En fantastisk fin og inspirerende plass. Nydelige bilder..Ønsker deg en fortsatt fin kveld:)

Lisas torp sa...

Jag kan verkligen förstå att nu blev inspirerade och fulla av intryck! Ååååh, så mycket fint och vilka miljöer! växthuset med sängarna....precis så skulle jag vilja ha det!*suck*
Kram
Lisa

Inspiration i vitt sa...

ååååå herre guuuuuu Mari, jag älskar H& F och vad underbart att få se såå måmga vackra bilder därifrån nu igen, tack för att du tar så fina bilder och jag njuuuuuter i fulla drag.
kram på dig/Ingela.

Sussi sa...

Ahhhhhh.......man får ju ståpäls på hela kroppen! Underbart! Förstår att ni fick mycket inspiration med er hem i bagaget. Tack för bilderna, dom inspirerade mig, även om jag också skulle vilja upplev dom LIVE!

Loppisliv sa...

Helt Underbara bilder!!! Ja ni har då fått inspiration må jag tro. Guuud så fint! Längtar tillbaka till denna ljuvliga butik. Senast jag var där var när vi hade vår bloggträff för nåt år sen. Ska bli roligt att se vad du fick med dig hem. Kram kram Paula

Annas skattkammare sa...

Det ser helt underbart ut! Vilken inspirerande utflykt ni hade, det lever man på länge kan jag tro!
Kram /Anna

Annalee sa...

gorgeous pictures!

signerat 71 sa...

Åhhh, som det kliar i fingrarna. Mycket vill ha vill ha...
Ha en skön vecka!
Kram J

Anonym sa...

Åh, vad mycket fint du fått se! Roligt! Härliga bilder!
Kram Marita i Björkhagen