söndag 23 maj 2010

Ledreborg 2010

Hoppas ni har haft en trevlig pingst! Vi har tillbringat några riktigt härliga dagar i vårat grannland Danmark. Där har vi bl.a besökt Livsstilsmässan på Ledreborg, börjar bli en tradition nu, detta var tredje gången vi var där. Strålande solsken, underbar miljö och min goa vän Mia med familj gjorde denna dag till en riktig toppendag. Dessutom träffade jag på flera andra bekanta i vimlet, kram på er allihopa, alltid lika roligt att ses!
j
Blogger verkar krångla med bildöverföringen, men jag hoppas att ni kan se bildkavalkaden som följer ifrån Ledreborg. Annars får jag göra ett nytt försök imorgon!
j
j
k
j
k
k
k
k
k
k
Kommer att bli mycket Danmark den kommande veckan, har bilder från flera fina butiker. Och så ska jag ju försöka hinna fota mina inköp också, för några sådana har det ju blivit. Har nog aldrig besökt så många loppisar förut på så få dagar, gissa om det har varit kul!!!!!!!
k
Ha en bra vecka!
Kram Marie

49 kommentarer:

Fru Inredning sa...

Men åh Marie, vilken underbar helg du verkar ha haft:) helt fantstiska bilder du visar. Den där mässan måste jag bara till nästa år, brukar den var kring pingst el?

Blir riktigt nyfiken på dina köp:)
ha en bra vecka.
Kram Kristina

Lisas torp sa...

Oj, så mycket vackert! Jag kan tro att det kliade i fingrarna och plånboken här!!!

Inspirerande också förstås!
TACK för att du delar med dej!
Kram
Lisa

Elsa sa...

Ser ut som du haft en riktigt mysig helg. Väntar med spänning på vad du gjort för fynd.
Kram Elsa

VINTAGE sa...

Der Markt sieht traumhaft aus. Den würde ich zu gern besuchen und schauen, stöbern, bewundern, etwas kaufen, begeistert sein... großartig!!!

Ganz liebe Grüße

VINTAGE

sylvia sa...

hei.
ååå så nydelige bilder,for en fantastisk messe å være på,
såå deilig vi har sommer foran oss.
ønsker deg en god natt.
klem fra sylvia

Vintage House sa...

Oj oj oj Marie ser helt ljuvligt ut...
Vilken lycka att få åka runt på så många loppisar, förstår att du har gjort en hel del fynd.
Nu ser jag med spänning fram emot det.
HA det så gott så hörs vi!
kram
sandra

Anonym sa...

Vilken härlig helg du haft! Fina bilder.Det måste varit mysigt att gå runt där bland alla fina installationer. Spännande med så många loppisar på en gång. Ser fram emot fler bilder från Danmark.
Kram Marita i Björkhagen

lottens vita och gröna sa...

shiiiiiiiiiiiit så himlans mycket fint, guuuu jag skulle få frispel tror jag! vi hörs snart gumman om allt! må väl, varmkram lotten

Det Skønne Baghus sa...

Hejsa
dejlige dejlige billeder. Skal til ledreborg imorgen og glæder mig helt vildt:-)
Jeg har skrevet en lille hilsen til dig på min blog:-) Håber du bliver glad.
De bedste hilsner fra Louise

Skogslyckan sa...

Oj oj oj så mycket fint, ser ut att ha varit en inspirerande mässa du varit på. Ska bli spännande att se det du köpt!
Ha en bra start på veckan!
Kramar Pia

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Oj vilken spännande helg ni har haft! Jag hade hoppats på att åka dit i år, men tyvärr blev det inte så..men kanske nästa år! Ser fram emot alla tips på danska loppisar och bilder på dina inköp!

Ha en fin vecka, hälsningar Monica

Tulipa sa...

Hej marie!
Det är så roligt att få ta del av er resa genom de fina bilderna!
Jag minns förra året,- då blev jag som salig när jag såg allt det vackra..och lika fint i år...

Bildkavalker är inte dumt när det bjuds på sån härlig fröjd!!!

Ser verkligen fram emot att få se mer!

Kram mariette

Margareta sa...

Underbart!!! är bara förnamnet.
Tänk sååå mycket fint det finns. Såå roligt att du visar många bilder.Ser fram emot fler.

Ha den bästa måndag!
Kram Margareta

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Det vaerakr som du har haft en fantasti´sk helg! Vilka härliga bilder, där skulle man varit! God kväll, kram Izabell

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! LÅter som och ser ut som en toppenhelg ni haft!
Kram /Anna

Modern Country sa...

Hei Marie!

Ja man mister nesten pusten av alt dette vakre, alt jeg elsker var der!!! Grønt, vakkert, fantastiske ideer, Ja dere kan ikke annet nå enn nesten å briste av glede. Himmel altså, jeg hadde vel ikke visst hvor jeg skulle ha kikket eller gått :) Som jeg nettopp sa til Mia, det må ha vært en utrolig minnerik tur, og jeg er så lei meg for at jeg ble forhindret til å oppleve alt sammen med dere. Men vi har allerede "booket" neste års arrangement, vi forsøker igjen ikke sant ??

Takk for alle herlige bilder!!
God klem fra meg
Aina

Cilla - Vit som snö sa...

Åhh vilken härlig tradition!
Har just suttit o njutit av Mias bilder, nu dina, såå mycket vackert!!! Kan tro´att ni är fyllda av inspiration nu!
Längtar att se dina fynd!!!
Kram Cilla

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Ja åh vilken underbar dag vi fick ihop, jag är helt fullproppad med idéer och totalt lycklig =)

Skall bli så himla kul att se dina fynd! Jag hann inte med lika många loppisar men några fynd blev det i alla fall:)

Underbart att se dina bilder, längtar redan tillbaks till Danmark, hihi.

Japp vi hörs på mailen snart!

Kraaaaaam
Mia

PS tack igen för den jättefina födelsedagspresenten, jag blev så himla glad! Du vet precis vad jag gillar för saker =)

Rummet för välbefinnande sa...

Har precis varit inne hos Mia och njutit av bilderna också fortsätter jag hit till dig och bara fyller på mitt lyckorus. Det är så vackert och jag blir alldeles knasig när jag ser det här. Det känns som jag ska spricka nästan och det är konstigt eftersom det är av en så go känsla. Nu ska jag lägga mig och sova och behålla alla vackra bilder i mitt inre så hoppas jag att jag drömmer om det här inatt. Kan det bli bättre?
Kram Mia

Hulda sa...

Utrolig mye fint! Der kunne jeg gått lenge og bare kikket, og sett på alt det flotte! Jeg falt helt for kassene under bordet på det første bildet.

Strandkullen sa...

Åh, dit skulle jag gärna följt med*ler. Kramis semlan

Tallulah's Antique Closet sa...

I wish I could of gone to that sale. Everything is displayed so beautiful! And I luv the flowers. Have a good day...Julian

LantlivsAnette sa...

Nämen åhhhh !!! Så underbart fina bilder, och himmel vad mycket fint det fanns där, kan tänka mig att du köpte nåt riktigt fint, ska bli såå kul att få se sen !!
Ha en toppen start på denna veckan
Kraam Anette

fröken knopp sa...

Åhh vilken helg du verkar ha haft Marie!! O vilka underbara bilder!!
Har synat dem in i minsta detalj..tihi.. Tack för inspirationen!!!

Nehe..dags o dra till Jobbet..Ser fram emot o se dina köp!!

Varma Kramar Elin

Nordingården sa...

Å jaqg säger bara det, vilket ställe, är syftet med det att dräpa såna som oss tro: ) man kan ju dör för mindre!!!!

Så mycket snyggt, måste kika mycket, tack för at du tog med kameran Marie!!!!!

Mari.

LenaS sa...

Hör att ni haft en underbar helg, är denna mässan en gång om året eller? Skulle vara kul att åka på den.....
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

Loppisliv sa...

Ohhh så vackra bilder, man ser ju vill ha saker precis överallt. Nästa år bara SKA jag dit...!! Det har jag sagt i flera år nu.... :-) Ska bli spännande att se vad du har handlat. Ha en fin dag. Kram Paula

Älskade pion sa...

Vilka underbara bilder.;) Ser framemot dina andra bilder.;) ha en skön måndag. kram ulrika

Blickwinkel sa...

Wonderful! If I see such pictures, I always think it's sad it here with us is not such a beautiful event.
But I am glad I through your beautiful pictures, take a virtual trip there may.
Thanks for the take :o)

Kram
Esther (from germany)

Millas hem sa...

Hej Marie!

Det verkar som om ni haft lika mysigt på denna träffen som ni brukar ha det!=) Kul med någon som har exakt samma intresse! Bilderna därifrån ser så jättefina ut!

Kram till dig och hoppas att du får en fin vecka!

Kanonska Gården sa...

Hej hej!!

Gud så fina bilder och så mycket fina saker och miljöer!! Har aldrig varit på mässan på Ledreborg men man får nog satsa på att ta sig över sundet nästa år!!

Vilken fin blogg du har - verkligen jätte mysig!!

Ha det bra!!

Kram gunilla

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder...og all den inspirasjonen...måtte være en drøm å oppleve dette i vrikeligheten..:**O=)

sologbolig sa...

Å for et herlig sted.
Ha ein god dag.

Fransk inredning sa...

Åh vilka härliga bilder från underbara Ledreborg! Tack gulliga du för så härlig inspiration. Kramar Susanne

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad härligt du verkar ha haft det i Danmark!! Jättefina bilder!
Ser fram emot att få se dina inköp:)

Ha fin vecka!

Kraam Jenny

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Lycko dig som har fått gå runt där bland allt det fina, du har fått mycket inspiratioj nu kan jag tro...
Ha en trevlig vecka!
Kram Anna

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så mye fint...dit vil jeg dra neste år og:)
haen kos dag søte du...
eddaKlemmer

No.47 Mia sa...

Hej på dig..

Åååå.. Heaven!! Du måste vart där va?!!
Känns som man skulle försöka ta sig dit nästa år.. Jag kan verkligen förstå att det måste vart tidernas helg..
Nu ska det bli så kul att få se fler bilder framöver..
Kul att du delar med dig..

Ha en fin dag!
♥Mia

Designe sa...

Åh va underbart! Såå mycket fina saker och vädret verkade va med er oxå! Ser fram emot fler bilder! Kram :)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Tack snälla gulliga för att du bjuder på dessa bilder!..Skulle gärna ha varit där..blir alldeles tossig bara av att se bilderna så jag kan se dig och Mia framför mig då ni skuttar mellan sakerna!!

Ha en härlig start på veckan!!

Kramis Sanne!!

AnneLavendel sa...

Å så mye vakkert :) Der skulle jeg ha vært, "sukk" :)

manon 21 sa...

Tout ce que j'aime!!
Amicalement,

Manon

hemtrevnad marie sa...

Å, så mycket vackert!!
Ja tänk den som finge göra denna resa!!
Ser fram emot flera bilder och dina fynd!!
kraam

Fransk inredning sa...

Hej goa Marie! Tänkte fråga om jag får låna några av dina ljuvliga bilder frå Ledreborg om jag skriver att det är dina.Vill skriva lite om Ledreborgoch visa lite bilder. Det ser verkligen helt fantastiskt ut.Hade tänkt att jag skulle vara där i år men glömde helt bort det,men så är det det får bli nästa år istället Kramar Susanne

Sussi / Sussinghurst sa...

Skønne billeder, men den fromme dame på det sidste billede, hende synes jeg ikke at JEG så på Ledreborg, måske var den solgt da jeg var der om lørdagen. Hi, hi, skægt at se de forskellige bloggeres billeder fra samme sted, jeg tænker hele tiden: "Guuuud ja, det så jeg godt, hvor var det fint". Så tak for billederne

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Lyckliga du!! Så mycket ljuvlig inspiration!! Vill se dina loppisfynd;o)

Ha en bra vecka!'
Kram Malin

Marie sa...

Jättefina bilder, jag bara älskar Danmark. Har bilat igenom 2 gånger och skulle kunna bosätta mig där.

Ha det gott, kram Marie

Hem o Hav sa...

Åh så mycket fint! Jag missade det denna gång, man blir glad av att se alla bilderna, tack. Tur med vädret också!
Jag ska gå på utställningen på Fredriksberg i Köpenhamn, "Mit Hjem er mit slot", den brukar också vara supermysig! Ha en skön vecka! Kram Katta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Förstår att ni haft en toppenhelg! Jösses så mkt fint att vila ögonen på! Vill se mer!
Ha det gott!
kram
nina