fredag 7 maj 2010

Loppisfynd

Ni vet, ibland är det så där att börjar man hitta en speciell grej på loppis så går det inte lång tid innan man hittar ännu en. Så har det varit för mig flera gånger. Just nu känner jag mig som någon slags magnet när det gäller spillkummar. Förra sommaren hittade jag först tre stycken i olika storlekar som stod i varandra, för att bara några veckor senare hitta ännu en. I helgen var det dags igen, nu är jag innehavare av hela 5 stycken som jag dessutom har superfyndat för nästan inga pengar alls.
k
Hade egentligen tittat färdigt på loppisen när jag ändå bestämde mig för att ta ett varv till. Och där mitt framför näsan stod den på en hylla. Hur jag kunde missa den på första varvet är helt obegripligt, för den är JÄTTESTOR!
l
Hoppas komma iväg på någon loppis även den här helgen, det är ju såååå kul!
k
Önskar alla en trevlig helg!
Kram Marie

48 kommentarer:

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Spillkummar är så fina, vilken tur du haft! Ha en trevlig helg
/Karin

gamla skolan sa...

Så fin och så stor ! Du har haft tur ! Tror aldrig jag har sett spillkummar på loppis . Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne ♥

Torprosen sa...

Ja visst är loppis bland det roligaste som finns....fint fynd har du gjort,den är så fin..Kram Torprosen

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

he he ja er ikke det rart...men den var jo kjempefin...og så er det slik når en finner de til en billig penge så greier en ikke gå fra de:)ja loppis er favoritt iddretsgren nr 1 :)
ha en fin dag søte du...
eddaKlemmer til deg

LantlivsAnette sa...

Åhhhh vilket fint fynd..jag gillar ju också spillkummar ( hmm, stavas det så..)men jag har bara en än så länge..Vilken tur att du gick ett varv till...
Jag ska på loppis på Lördag, innan jag far på jobbet, så det blir en snabb sväng, så det är bäst att man tar på sig loppis ögonen rejält då..
Ha nu en toppenhelg
Kraaam Anette

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, det känns verkligen så ibland, som om man har världens loppisflyt och hittar precis det där som man letat efter, och kanske till och med lite till.............
Men turen att hitta några spillkummar har jag inte haft - ÄN...
Ha en fin helg!
Kram Mia

Lillemor i Hummelsta sa...

Oj vilken tur du haft, jag har letat som en tok efter spilkummar, men aldrig sett nån alls på loppisar. Bara att buga och gratulera.

Rosor och Spetsar sa...

Lyckliga du , de är så fina o vilken härlig storlek det är på denna.
Hoppas också komma iväg på en loppis på söndag.
En liten hälsning till din mamma, vi gick en utbildning tillsammans för sådär 20-år sen.(Trollen)
Ha en fin helg o hoppas du fyndar
Kramis
Annelie

livetpåfyran sa...

Spillkummar är sååå fina! Har ingen själv men hoppas på tur i sommar!!

Ha en underbar helg, kram pia

MiaMaria sa...

Hej!

Då har du en liten samling nu då....härligt!
Ibland så ska man ha tur:)

Må väl denna helg!
MiaMaria

http://mysbella.blogg.se/ sa...

ja ibland "snöar" man in på vissa ting:) De är fina!
Ha en riktigt trevlig helg, kram Izabell

Mitt hvite hus sa...

Oj så heldig du har vært.. de er kjempefine disse gamle bollenee..

Klem Kerstin

Pilgården-Susanne sa...

Vad stor o fin den är! Ibland har man tur. Jag känner igen det du skriver att först letar man o hittar inget sen ramlar det över en den ena efter den andra o sen undrar man hur man kunde ha så många till slut.
Kram Susanne

MiloD sa...

Hej Marie!

Visst är det kul med loppis! jag ska på 3 st imorgon, det ska bli jättekul!

Ps. Du har en jättefin blogg.

Ha en trevlig helg
Åsa

Vita verandan sa...

Det är klart du ska komma och fika! Du och maken ska få en inbjudan!
Helt underbar spiskumin har du hitta och det var så fint med korgstolen i köket...vill ha en sådan!
Vi har planerat in loppis i helgen, men hinner egentligen inte...
Kram Anna

Systrarna vitt sa...

Det verkar som spillkum bara finns i vissa områden, på loppis, jag har letat i flera år men aldrig sett någon :-(. Jag får helt enkelt bara fortsätta leta. Såå fint ni har i ert kök.
Trevlig Helg.

huset ved elva-elin sa...

Så gøy når man finner noe man leter etter på loppis, så heldig du var.
Ha en god helg.
Klem fra Elin

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Wow vilken fin spillkum! Jättestor också! ♥

Tror den nästan är större än min "jätte" som jag hittade på loppis för några veckor sedan =)

Är hemma med Amanda idag, vabbar, skall ringa vårdcentralen strax tror jag. Är orolig att hon fått ett återfall av borrelian som hon hade för 1,5 år sen. :o

Kraaaaam
Mia

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken fin spilkum, passar jättebra där på bordet:)


Ha en trevlig helg!

kraam Jenny

Anonym sa...

Vilken jättefin stor spillkum du fyndat!

Loppisar är alltid kul men dessvärre är inte priserna så låga på dem i min närhet. Händer någon enstaka gång man kommer över något billigt.

Är man samlare av något eller något man riktigt gärna vill ha får man vända sig till en atikvitetsaffär men då blir det andra priser *suck*.

Önskar dig en riktigt fin helg med bra väder!

Kram Renate

Sussi sa...

Hi Hi....spillkummagnet! Jojo...kan man kanske få låna den nån gång?

Jag har också ett gäng spillkummar i mina gömmor, dom är ju både fina och praktiska! Brukar alltid använda mina när jag bakar eller helt enkelt som salladsskål i bland.

Ditt nya fynd var ju helt fantastiskt, så stor! Ja...hur kunde du missa den första rundan. Magneten kanske inte var påkopplad!

Ha en härlig loppishelg!
Kram
Sussi

Margareta sa...

Oh,Marie,så fin spillkummen var. Och så stor. Den kan du ju använda när du gör en go bulldeg.Det är ju roligt att bara ha den!
Och så hemtrevligt och vackert du har det.!

Lycka till med loppisar i helgen!

Kram Margareta

LenaS sa...

Mmmmm så fin hittade en för några veckor sen efter att ha kikat efter en i evigheter men som du säger har man väl hittat en av den där saken man söker brukar fler dyka upp ;o)
Ha en underbar helg!
Kramis/LenaS

Fröken Piff sa...

Åh vad fin! Precis sådär är det för mig också, hittar alltid liknande saker efter varandra:) Jag ska på årets första loppisrunda i morgon, ska bli så kul:D

Hoppas du får en fin helg med lite fler fynd!

Kram Charlotte!

Tigris Predikantan sa...

Jag undrar var ni hittar alla fina loppisar ... har frågat förr och frågar igen! *ler*

HOUSE of ADELA sa...

Så jättefin loppisgrej!
Älskar loppis med och har flera saker som står här och väntar på att få komma ut och bli målade!=)

Kram
Adela

Eva sa...

Ha en riktigt skön fredag!!
Kram Eva

No.47 Mia sa...

Heej Marie.. Vad fin den är! Vilken tur du har.. Du har verkligen ögonen med dig.. Gillar din korgstol där med.. Ska försöka hitta mig en med .. fast en brun väderbiten en.. Och en kudde med rosor på ska ligga i den..
¨¨¨blink blink¨¨¨

En god loppisjakt och en för övrigt skön helg önskar jag dig..

♥Mia

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!!
Vilken tur du haft!!! Har ju varit på många loppisar, har aldrig ens sett någon....
Vad bra att paketet kom fram;o)

Trevlig Helg!
Kram Kram Malin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Så det är nere hos dig de är allihop!!.. ;) Blink..

Ha r sökt med ljus och lykta efter åtminstone en..men icke!!

loppis blir det här också..Hoppas på "jaktlycka"

ha en riktigt fin helg!!

Kramis Sanne

Millas hem sa...

Jaaaa, jag vet!! Underbart roligt att få gå på loppis är det!
Men du behöver ju knappt anstränga dig, din lilla turgumma, sakerna kommer ju liksom bara till dig!=))

Ljuvlig spillkum du hittat, och en vacker stämningsfull bild har du tagit också!

Kram Camilla

annaslantliv sa...

Hej, vill tacka för härligt tidsfördriv så jag får skingra tankarna en stund. önskar er en trevlig helg.
Hoppas ni får sol på näsan!

Anna

Romantiska Hem & Inspiration i Vitt sa...

åh så vackert! kram

Linda i Lönnbacka sa...

Men vilken tur att du tog det där extravarvet, och visst är det kul när saker liksom pockar på ens uppmärksamhet :)

Jättfint fynd!!

Trevlig helg!
Kramar Linda

Ann-Catrin sa...

Godkväll vännen!1

ja du har så rätt. så där är det med mig med.. helt plötsligt så stöter man på samma saker... och du spillkukkar kan man ju inte ha för många av.. lilla samlare där

stor kram
A-C

irma´s uthus sa...

Då kanske du kan sälja en till mej:) jag hittar aldrig någon! Ha en fin helg, å du, köp inga fler nu:)

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Å vilken tur du haft. Håller med dig om att de är väldigt vackra!

Jag längtar också ut på loppis, men tyvärr så finns det ju inte så bra sådana här omkring. Men nästa vecka skall vi ut på en liten minisemester - då ska jag sätta på mig "spana-efter-loppis-skylt-ögonen". Och så skall vi besöka Lustfyllt, längtar sååå.. Önskar dig en fin helg!
Hälsningar Monica

Mycket annat & lite betong sa...

Vad fin den var!

Trevlig helg du med!
Agneta

Bibbi sa...

Grattis!
Jag lyckas aldrig hitta någon på loppis:( Ska bli kul att åka till Skåne i sommar, tror man gör mer och bättre fynd där;P
Ha en skön helg
Kramen

Made in Persbo...Carina sa...

Hej där stumpilumpan!
Tack tack tack för din loppisinspiration när vi talades vid igår! Tack vare den åkte jag iväg idag och kolla in hos mig får du se vad för fina grejer jag fyndade. Iiiii så glad jag är!
Ja det var ju inga spillkummar precis men jag är nöjd ändå :)

En vacker dag kommer nog spillkummarna regna över mig med, tror du inte det? hi hi.

Kraaaam goa vän!
Carina

Romantiska Hem & Inspiration i Vitt sa...

titta gärna in på dolda bloggen o ge feedback på uppslaget! Kram

Baba Yaga sa...

Åh, men det där känner jag igen, det är som att man liksom undermedvetet ställer in sin radar för att hitta just samma sak man redan har köpt. Eller så är det bara slumpen. Men kul är det, i synnerhet om man samlar och vill ha fler än en. :)

Drömmar Verklighet sa...

Låter kul med loppisar! VIlka fynd du gör.

Där jag bor finns inte så många loppisar. Eller man kankse måste leta i varenda vrå...hihihi...

Trevlig helg
Cecilia

Loppisliv sa...

Så himla fin din nya spillkum, vilken tur du har alltså som springer på dessa skönheter överallt. Jag har inte en enda gammal, bara en och den är nytillverkad. Kanske jag hittar någon i år om jag har tur? Underbar bild från ditt vansinnigt vackra kök. Kan liksom inte se mig mätt :-) Kraaaam Paula

Inspiration i vitt sa...

Du är att en riktig sakletare du, precis som pippi hihi. Vilken tur att du gick en extra runda så att du fann skålen, den är uuuunderbaaaar.
Kramar i massor/Ingela.

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Åh, vilken tur du har:) Vill oxå ha några spillkummar men ännu inte hittat.

Blev det nån loppis i helgen då?

Önskar dig en härlig dag.
Kram Kristina

Ullis sa...

Jag hade aldrig hört ordet spillkum. Är den i porslin?

Själv gjorde jag fynd på dukar sista jag var på loppis. Damastdukar en mjukt ljusblå och en stor vikad duk 50 kr för båda. Sedan hittade jag vacker spets för 5 kr metern. Ska bli en kant på en gardin.

Designe sa...

Åh! Lyllos dig! Du kan verkligen konsten att hitta grejor på loppis! ..och att du hittat flera stycken!!! Jag vill oxå! Såna är såå fina! Hoppas helgen varit bra i övrigt! Vi har haft jättefint väder! Kram :)