fredag 14 maj 2010

Ogräs

Vad gör man när det kliar i fingrarna efter att göra en krans, men man inte har något direkt att göra en krans av? Man tittar sig runt i trädgården och får syn på något man avskyr, nämligen kirskålen. Finns inget jag tycker så illa om i trädgården som detta envisa ogräs. Men tillsammans med maskrosor och små blåa ormöga blir till och med kirskålen trevlig. Så min helghälsning till er blir i form av några bilder på en riktig ogräskrans, hihi.
k
k
k
k
Ha en toppenhelg!
Kram Marie

53 kommentarer:

Margareta sa...

God morgon Marie!
Allt blir till juveler när det kommer i din hand.Det ser riktigt kungligt svenskt ut. Jag ser att kunga kronan ligger bredvid!

Hoppas vi alla får ett fint veckoslut!
Ha det riktigt gott!
Kram Margareta

C STARK DESIGN sa...

Ja varför inte....en blomsterkrans är alltid en blomsterkrans....SNYGGT

Kram Catharina

Marita sa...

Vilken fin ogräskrans. Behövs inga dyra blommor för att få ihop nåt fint.
~marita~

liven sa...

En nydelig sommerkrans !!

ha en fin helg :o)

Strandkullen sa...

Vad du är duktig. Det var det vackraste ogräs jag sett! Vill med ha ogräs...*ler kramis semlan

Vita små hjärtan sa...

God morgon!
Till och med ogräs kunde du fått till alldeles vackert!!!
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Agnetha

Tina sa...

Vilken fin krans! Du är jätte duktig på att binda kransar!!! Smart att använda ogräset, så får de fina blommorna vara kvar i rabatten... =) Kram

Rummet för välbefinnande sa...

Du kan allt konsten du :)
Så härligt att ge det där uträknade en chans ändå också blir det helt plötsligt något så fint......
Ja, här regnar det idag, men jag ska iväg och jobba nu så det märks inte av ändå.
Sköt om dig och ha en fin helg!
Kram Mia

Rosor och Spetsar sa...

Vilken härlig sommarkänsla i den kransen, håller med dig om att kirskål är förhatligt, men här blev det frodigt o snyggt. Önskar dig en härlig helg
Kram
Annelie

Lisas torp sa...

Åh, du är verkligen en riktig "kransmästarinna"! Så fina dina kransar blir - även med maskrosor! Så vackert!

Ha en härlig fredag!
Kram
Lisa

Helt Enkelt sa...

det var den finaste ogräskrans jag sett :)

ha en fin helg.

kram
anna-malin

Hulda sa...

God morgen, Marie! Dette var virkelig en frisk vårkrans. Så godt den passet på bordet ditt. Veldig flott ble det. Fyldig og fin. Gleder meg til det vokser så mye her også, at jeg kan lage krans. Flotte foto!

LenaS sa...

Ja du har verkligen förmågan av att skapa från ingenting, helt underbar krans!
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

Skatan sa...

Godmorgon!

Ogräs kan man göra mycket vackert!

Allt väl med er? Här skall jobbas halvdag från källaren. Därefter helg! SÅ skönt det skall bli :)

HOppas ni får sköna dagar.

Kram,

Anna

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses, det var en utav dom vackraste kransar jag skådat, du har magiska fingrar vännen!!!!

Ha en fortsatt skön helg...
Kram
Marianne

Systrarna vitt sa...

Maskrosor är ganska söta faktiskt bara dom inte är för många på min gräsmatta. Tom ogräs blir fint hos dig.
Kram Liselott.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken idé att göra en krans av ogräset! Superfint! Man kan ju alltid koka soppa på Kirskålen och delar av maskrosen är ju också ätlig. Fast vet inte om det låter så lockande...
Ha en underbar helg!
Kram
nina

Vita verandan sa...

Man tager vad man haver! Så fin hoppas den håller sig lite!
Ha en skön helg!
Kram Anna

amelie sa...

oj så fin den blev! Får en att tänka på midsommar! Kirskålen är ett envist ogräs. Tänk om det ändå hade varit snyggt!

Ha en underbar helg! Kram

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Väldans vackert ogräs! ;) Trevlig helg, kram Izabell

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-vakkert, Marie! Til og med løvetannen ser flott ut i dine kranser:)

Ha en deilig helg!

Klem klem
Anette:)

C De-sign sa...

Jag har sagt det förr.....men du är kransarnas mästare...en underbar ogräskrans....ROLIG idé...och tänk vad kul för ogräset!
KRAM fr C

Anonym sa...

Kreativa du så vackert ogräs kan bli i en krans som du skapat!

Instämmer med ovan du är kransarnas mästare!

Ha en mysig fredag och en kommande helg som fortfarande är orörd/onaggad!

Kram Renate

lottens vita och gröna sa...

oh sötnos det ska vara du som gör det ljuvligaste av ogräs, sååååååååååååå fin!
må väl, varmkram lotten

Graadskan sa...

Helt underbar!! Du är en riktig naturbegåvning som ser möjligheter i det som de flesta ser som just bara ogräs... Härligt!

Kram Camilla

Grodmamman sa...

Det kanske är det jag ska göra med den himla kirskålen!:) Borde ta tag i den i vår rabatt innan den tar över, men tycker att det är sååå tråkigt att rensa!
Ha en bra helg!
Kram

signerat 71 sa...

Åhhh, så himla fin din krans blev. Nästan som trolleri att få de gula maskrosorna längs vägkanten att bli så vackra i ett arrangemang! Snyggt! Kram J

Christelle sa...

Voilà la couronne champètre idéale pour embellir ton bel univers !

Monica sa...

Hej !!
Snacka om att ha magiska händer !!
Sååå läckert !!
Vilken "tur" att du har ogräs du kan göra nåt så vackert av....
Hoppas du får en fin helg,
Kram,
Monica

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Men så fin din krans blev. Bra att du hade ditt ogräs ändå då:)
Försökte mig på att göra lite kransar av eukalyptus i veckan men det blev väl sådär bra, inte lika fina som dina.

Ha en bra helg.
Kram Kristina

Älskade pion sa...

Vilka otroligt vackra kransar du gör,helt fantastiska. ;)Kram Ulrika

No.47 Mia sa...

Du är helt otrolig Marie!!
Du bara snodde ihop den sådär..

V A C K E R T !!

Ha en fin helg!

♥Mia

Drömmar Verklighet sa...

Herregud, att man kan få något så horribelt ( alltså ogräs) att bli så vackert!!

Verkligen jättefint, jag är imponerad!!

Kram
Cecilia

Anonym sa...

Vad du är fiffig Marie! Super söt krans. Vilken bra idé. Vi har tack och lov ingen kirskål i trädgården än, men uppe hos getterna finns det massor och de älskar att äta den. Men det räcker och blir över till mig också;-)Så jag får nog prova på en krans av detta härliga ogräs också:-)
Kram Marita i Björkhagen

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!!
Kransen av ogräs är så fin Marie!!!
Vad märkligt vi har likadana tyngder och lykta i våra inlägg idag....

Ha det bäst!!
Kram Kram malin

Villa König sa...

Great impressions!!! :-) Wish you a wonderful weekend, hugs Yvonne

Designe sa...

Så vacker krans i svenska flaggans färger! Nåt till studenten kanske!:)..lr midsommar! Jag gjorde en krans av blommor från kirskål ifjol och de blommorna är riktigt fina! Ha en fin helg! Kram :)

Nooria sa...

Takk for oppmuntringen! Jeg har akkurat stått ute i hagen og luket løvetann (det vi kaller de gule du har i kransen) lenge uten at det vises at jeg har luket :S.

Prillig sa...

Du är verkligen en mästare på att göra kransar!
Du kan få allt att se underbart ut!

Kram britt

becca sa...

Hejsan!
Vilken fin krans du gjort, härligt att se att det växer ute i trädgården hos dig, även om det bara är ogräs.

Ha en bra helg, kram Rebecca.

CaramellePastelle sa...

Jaha, det är det man ska använda den läskiga kirskålen till*fniss* faktum är att det är en jättesöt krans. Du gör det så fint...

Loppisliv sa...

Ja detta ogräs...jag plockar ogräs och maskrosor så jag håller på att få ryggskott :-) Gillar egentligen inte alls denna gula otäcking som tittar fram överallt i vår gräsmatta, men när jag ser din krans tycker jag med ens att det ser ljuvligt fint ut med både maskrosor och kirskålen. Du är så härlig Marie, du tar det som är trist och gör till glädje, så underbart!!! Kram på dig/Paula

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Det kallar jag "Blomsterkonst".
Dina kransar är ljuvliga.

Må så gott!
Cina

Sara sa...

Hej hej!

Hihi bra sätt att blir av med lite ogräs ;)
Ormöga är en så himla gullig blomma,speciellt när dom trivs och sprider ut sig som ett blått täcke!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Sara

MormorRuthsAnn sa...

Hej där Marie!
Wow, den där ogräskransen blev ju hur fin som helst, kändes midsommar in i hjärteroten. Du är verkligen fiffig du!!!....och tur har du också ser jag i inlägget nedan! Grattis!

Jösses vad söta flickorna är! Pulsvärmarna är ursöta. Jag har också ett par i angora, Oliver går omkring och gosar med dem, älskar det där mjuka. Idag är Oliver sjuk igen. Konstigt vi skulle både på släktkalas och 40-årsfest men det bidde det inget av! Försöker mysa till det så gott det går och inte gråta över att man blir sittande hemma istället för festligheter. Så är det ibland....

Ses snart?

Kram Marie, hälsa familjen!
Ann

Millan sa...

Ojoj så vacker!!
Ha det gott

In my house sa...

Halloj,,,, vet du,,, jag tycker egentligen att maskros är en fin blomma,,,, stackan att den har blivit ett ogräs =)

Kram josse

Hedvig och Jag sa...

Vi brukade göra maskroskransar då vi var små, den enda som inte var glad åt det var mamma som fick stå med tabort flaskan och försöka få bort alla ringar som saften bildar på kläderna. Men det är väldigt fint.

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Du är makalös på att trolla fram vackra saker av "inget"..! Underbar krans ♥

Var inne både i fredags och igår, men hann inte skriva, det är full fart här från morron till kväll men nu börjar det hända saker i köket i alla fall =)

Jag har mailat dig om en sak... om du hinner kanske du kan hjälpa mig med lite bra idéer? ♥

Kraaaaaam
Mia

Anonym sa...

Hej Marie!

Underbar krans!! Undrar om du eller någan annan bloggare har något bra tips på mysigt boende och givetvis bra inredningsaffärer eller loppisar då jag funderar på att ha en måbra helg och fira att jag snart har sommarlov efter en kämpig termin. Jag funderade på Lustfyllt, det är väll dina trakter så därför kom jag att tänka på att du kanske hade lite tips!! Ha det gott! Kram Nina

Vitt och vackert sa...

Nu fick jag igång min blogg så att vänliga människor med förhoppningsvis bra tips att dela med sig utav kan höra av sig till mig! kram Nina

Blomsterverkstad sa...

You rule! Så fin! Kram, Minna :)

Gypsy Purple sa...

Please see my blog for a mention and a link XX Gypsy Purple