onsdag 5 maj 2010

Present

Den här fina korgen (som Margareta har målat) fick jag utav tjejerna i söndags. Hur glad blir man inte när man får en present helt utan anledning? Korgen är så somrig och fin och min "flytta-om-på-saker-känsla" vaknade genast till liv.
k
Ställde ett par övervintrade Mårbacka i korgen och så fick det bli lite kvistar ifrån vårat ena päronträd i min älskade emaljkanna. Blev genast lite vårlikt i hallen. Lådor och korgar på golvet, kan aldrig få nog utav sånt, perfekt förvaring.

Den lilla rostiga emaljskylten är ett inköp från Lustfyllt, älskar ju som bekant siffror (och bokstäver). Korset har min vän Carina gjort, en födelsedagspresent från förra året som jag håller så kär.
k
Önskar er alla en fin och solig majdag!
Kram Marie

41 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej vännen,
vilken härlig present och så fint med Mårbacka.
Ja skylten den gillar vi verkligen:)
siffror och bokstäver är favorit..
Åh hallen den är ju bara så ljuvlig:)
du har mail......
kram
och en mysig dag
här skiner tyvärr inte solen..
sandra

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Jättefint du gjort, underbar korg ch Mårbacka är väl äkta svensk sommar...
Tack för inspiration!
Må så gott
/Karin

Rummet för välbefinnande sa...

Härligt! Visst är det lätt att svepas med av "flytta-om-lite-grand-vågen"
Gillar också din underbara kanna - den är störtskön *ler*
Nu ska jag och min dotter ha en mysförmiddag. Vi ska åka till Karlstad och fika och titta på kläder till henne. Känns lite lyxigt....
Sen ska jag hem och måla färdigt lite saker som ska ut på web-shopen för jag har sålt några möbler redan. JIPPI!
Ha det fint!
Kram Mia

Marita sa...

Jättesöt korg. Alltid roligt med överraskningar.
~Marita~

Strandkullen sa...

Visst är det härligt att få presenter när man minst anar det. Då är det ju för ens egen skull eller hur! Kramis semlan

Systrarna vitt sa...

Vilken söt present, och arangemanget är jättefint.
Kram Liselott.

Nordingården sa...

Åh, din hallhörna kan man ju dö för, så jäkla snyggt och den fina korgen hon målat passade ju så bra med mårbacka i!!! Mari.

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Kjempesøt kurv...:)
nei får ikke nok av kurver og kasser og ting en kan oppbevare saker i:)
ha en flott dag
eddaKlemmer til deg

Vita verandan sa...

Så fint, önskar jag kunde ha så mycket fina saker i vår hall. Fint när man kan ha ett litet bord. Mycket inspiration!
Ha det så bra (du är väl ledig i dag...själv är jag hemma och vabbar)
Kram Anna

No.47 Mia sa...

Hej Marie.. Hallen ni har är så fin.. Blev ju jättefint med Mårbackan i.. Här skiner dock inte solen .. än.. Men, det blir nog en fin dag ändå..

♥Mia

Rosor och Spetsar sa...

Underbar present du fick, så vackert målad och visst är det härligt med korgar.
Det var snyggt med pelargonerna i, de går ju i samma färger som motivet.
Vilken skylt du hittat sen underbar patina på den.
Ha en skön majdag du också
Kram
Annelie

Mitt hvite hus sa...

Så fin gave du har fått.. virkeig sommerlig å fin.:

Skønt det skiltet ditt og korset også.. ha en fin og herlig vårdag =)

klem kerstin

gamla skolan sa...

Söt liten korg ! Och vilken fin hörna du har där , så vackert med det infällda fönstert ! Du är så bra på att arrangera sakerna ! Kramar Susanne ♥

Tigris Predikantan sa...

Solig är den men varför så kall!
:)

Eva sa...

Himla fint du alltid gör! Vad är det du förvarar i alla dina lådor och korgar?

Kram eva

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Så fin korg du fått:)Och du har det riktigt fint där i hörnan. Korset gillar jag mycket.

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Hulda sa...

Så mye vakkert du viser! Jeg falt for den søte kurven du fikk, passer jo perfekt til pelargoniumen. Nydelig bord, og flotte ting du har der. Likte også godt kassene under bordet. :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig liten korg du har fått! Visst blir man glad när man får oväntade presenter...
Och skylten var underbar med siffrorna, och så lite rostig också...
kram
Marie

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!

sicka gosiga tjejer!..korgen var heelt underbar och perfekt till de romantiska Mårbackorna!..

Gillar också gamla siffror och skulle vilja få tag på ngt liknande men med en 2.a på!!

Ha det gottis!! Kram Sanne..

Helt Enkelt sa...

det är alltid roligt med gåvor. speciellt när de är gjorda förhand.
korset är så fint...

kram
anna-malin

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Oväntade gåvor är de bästa:)
Söt korg.

Så fint i hallen med bord och stilleben.
Susanne

signerat 71 sa...

Så fina bilder du bjuder på!!! kram J

Maria sa...

Vackra detaljer som vanligt på din blogg :)

fröken knopp sa...

Så ljuvligt marie!!!

Varma Kramar Elin

Millas hem sa...

Jättefin Marie! Passar utmärkt med mårbackan i!
Gillar skylten a lot!!=))

Har nog samma intresse som du i siffror och bokstäver. Lite rost på det, sen är det svåra att motstå.

Kram Camilla

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så fin korg du fått och vad fint det blev i hallen! Nu ska jag gå ut och plocka päronkvistar! =)
Kram /Anna

Margareta sa...

I eran underbara hall blir allt så fint.Roligt att även korgen passade in där. I köksfönstret hade jag förra året precis som du, 2 mårbacka i en målad korg. Somrigt!

Ha det riktigt bra!
Kram Margareta

LenaS sa...

Åh vilken vacker korg du fått!
Ha en finfin kväll!!!
Kramis/LenaS

Regina sa...

hi marie
just wonderful!!!!
kram regina

Maria sa...

Ihana blogi sinulla! Wonderful!

Lilla Blanka sa...

Hej söta vän!

Vad förvirrad jag blev nu, var säker på att jag skrivit kommentar på detta inlägget, hihi :)

Jättefin korg du fick! Härliga hallbiler också..!

Ohhh den där skylten är helt underbar Marie, och vilken tur för dig att inte jag var där, hihi, då hade jag nog köpt den före dig =)

Kraaaaam
Mia

Lilla Blanka sa...

Hallbilder*

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å så mysigt du gjort Marie! Jättehärlig vårkänsla & som alltid, underbara stilleben! Du är verkligen mästarinnan på den biten.

Önskar dig en fin dag!

Kram Jes ♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken söt korg..passar ju så bra där i hallen..du har så mycket fina saker..
Och den där skylten, wow vad fin, förstår att du köpte den..
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Loppisliv sa...

Vad fint med mårbacka i den söta korgen. Vilken gullig present! Ja precis sån är jag också, när något nytt kommer in i huset börjar ändra om nerven klia :-) Rostiga skylten är jättecharmig, jag älskar också bokstäver och siffror, och böcker!! Helst skulle jag vilja ha ett rum och ha som bibliotek med stor härlig fåtölj och läslampa i, och alla mina böcker, men huset har för få rum för min dröm så böckerna står just nu i extrarummet (som nästan fungerar som ett förråd) tillsammans med dator och allt annat som bara skyfflas in :-) Ha en toppenfin dag. Kramis Paula

linnea-maria sa...

Åh såna presenter "bara för att" är ju de bästa!! Fint arrangerat! kram /Therese

Jeanettes hus sa...

Så fin gåva du fick av din vän.

Vackert somrigt blev då du fixade till det med kvistar och blommor.

Verkligen somrigt!!!!!!!

Ha det gott
Kramisar Jeanette

Cilla - Vit som snö sa...

Vilken söt korg! Den var som gjord för en Mårbacka!!! Emaljskylten tycker jag var jättefin också, precis som korset från Carina.
Jaa, du har det såå mysigt!
Kram Cilla

Designe sa...

Åh, vilken somrig korg! Fin med mårbackor i! Gillar dina lådor m.m där under bordet oxå! Så härligt med päronkvistar! Ha en fin helg! Kram :)

Bygatan sa...

Hej Marie!

Så fina vänner du har, det värmer att få en gåva.

Ditt bord du har i hallen har en sån snygg färg.

Ha en fin helg! Kram Lena

Prillig sa...

Så kul med presenter när man minst anar...Jättesöt korg.

Vårfräscht och vackert i din hall.

Kram Britt