måndag 10 maj 2010

Pulsvärmare

Hej alla! Hoppas att ni har haft en bra helg! Här har vi grejat med allt möjligt och igår hann vi med lite kalas också för maken som fyller år idag. Nu väntar en riktig kortvecka för mig, ska bara jobba måndag och tisdag, sen blir det lite långledigt.
k
För ett tag sedan hade jag den stora turen att vinna ett par ljuvliga pulsvärmare för barn av söta Lena. Har ni inte kikat in på Lenas underbara skapelser så måste ni göra det nu, ni hittar hennes blogg här och webbshopen här. På bilden är det Elsa som har sina ljusblåa pulsvärmare på sig.
k
Jag vann ju ett par pulsvärmare, men Lena som är världens snällaste skickade med ett par även till Vera. Så här har ni Vera i hennes rosa (matchar ju hennes älskade Grisis perfekt, hihi)
k
Så nu har jag två tjejer som springer runt med pulsvärmare runt handlederna, gissa om de tycker att de är vackra? Tror att de känner sig som små prinsessor! Tack gulliga Lena för vinsten!
k
Nä, dags att göra sig iordning för lite jobb. Vi ses en annan dag, då ska ni få se ytterligare en sak jag har haft turen att vinna den sista tiden.
j
Kram Marie

45 kommentarer:

envilsenloppa sa...

Men de är ju helt underbara både barna och pulsvärmarna !
Man blir så glad när man vinner något , de e som en lottovinst snudd på .
Ha en fin vecka nu !
Alla arbetsveckor skulle vara så här korta och så helg i fyra dar !!
Kraam/Hon på andra sidan sjön

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh så söta flickor du har..och vilka fina kläder..och pulsvärmarna...
Så du får en så kort vecka, vad härligt !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Slike nydelige pulsvarmere:)Skjønner de springer rundt og er lykkelige:)
ha en fin uke
eddaKlemmer

Vintage House sa...

åh så söta de är:)
ha det så himla skönt vi höres:)
kram
sandra

fröken knopp sa...

Ljuvliga pulsvärmare o än ljuvligare flickor!!

Härligt med lång ledigt Marie!! Här hemma blir det en 7dagars jobbvecka..puh..Men det ska nog gå bra det med..de andra i familjen ska dock ha långledigt de..Härligt!!

Varma Kramar Elin

Baba Yaga sa...

Haha, vilka söta små ungskruttar! Pulsvärmare är det bästa som finns till barn, speciellt så här på våren. De kan känna sig fina, som små proinsessor, men utan att tappa all värme. Jag gjorde ganska nyligen ett par torghandskar till min fyraåring, i glittrigt garn och med spetsmönster. Hon älskar dem. :)

Lisas torp sa...

Vilka ljuvliga pulsvärmare och vilka söta prinsessor - passar ju perfekt!

Ha nu en skön kortvecka!
Kram
Lisa

ias Corner sa...

Åååå, så söta!!
Förstår att de är stolta, det hade ju vem som helst varit med så fina pulsvärmare! Ska genast dyka in till Lena och se på hennes skapelser, skulle med vilja ha sådana!

Ha en underbar vecka!
Kram ia

huset ved elva-elin sa...

Kjempe fine pulsvarmere, fine farger.
Ha en fin Mandag.
Klem fra Elin

Alba Linea sa...

they look so cosy! best wishes ;0)

Designe sa...

Vilka sötnosar! Förstår att de känner sig vackra med sina pulsvärmare, de är jättefina! Ha en fin dag! Kram :)

Cilla - Vit som snö sa...

Jaa jag har beundrat hennes söta pulsvärmare förr, verkligen såå vackra!!
O dina tjejer är söta som karameller så det passar ju perfekt till dom:)
Skönt med kortvecka!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Strandkullen sa...

Gud så söta de sitter där på resväskorna...Hoppas du tog en med ansiktena med till dig själv för att rama in! Helt bedårande! Pulsvärmarna var ju mysiga. Härliga färger till töserna! Ha en underbar måndag och njut av din långledighet! Kramis semlan

LenaS sa...

Åh vilka fina pulsvärmare, får kika in hos Lena.
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Vilka söta Sessor du har! Pulsvärmarna klär dem så fint.

Ha nu en riktigt skön kortvecka!

Kram Renate

Millas hem sa...

Grattis till vinsten Marie!
Jättesöta pulsvärmare, har aldrig hört talas om sådana tidigare!

Fina bilder!

Hoppas att du får en bra dag! Jag jobbar tre dagar sedan har jag också ledigt!))

Kram Camilla

Vita verandan sa...

Vad stora dina flickor har blivit. Riktiga små madickentjejer. Fint med pulsvärmare! Vad snällt av Lena att skicka en extra. Det är viktigt att det är lika, jag vet hur det är...
Kram Anna

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilka fina pulsvärmare till dina söta töser, vilka gulliga nattlinnen de har:)

Grattis till maken på födelsedagen!

Härligt med kortvecka, själv jobbar jag bara tom onsdag, sen 4 dagar ledigt!

Kraam Jenny

Jenny sa...

Hej igen Marie,
Det kanske är klänningar o inte nattlinnen som jag skrev:)
Fina är de i alla fall!

Kraam Jenny

Känslans väg sa...

Ja, jag såg att du vann Lenas ljuvliga skapelser. Passade väldigt bra, eller hur? Sen såg jag ju att du haft turen med dig igen och jag kunde bara konstatera att de sakerna kom verkligen till rätt hem......
Skönt för dig med en kortvecka. Själv har jag en del beställningar att ta tag i så jag kanske till och med jobbar under helgen, men så tycker jag ju att det är väldigt roligt också.......
Ha det gott och hoppas det blir lite solsken under helgen nu då!
Kram Mia

Nordingården sa...

Vilka bedårande tjejer, pulsvärmare och grisar!!! Som på Madickens tid! Mari.

Huset ved elven. Kyrksæterøra, Norway sa...

Hei! flotte pulsvarmere ☺
Klem fra fru Strøm

Tulipa sa...

Hej Marie!

Vad fint!!!

Och flickorna ser såå söta ut!
Passar perfekt!

Grattis till mannen som firar födelsedag!

kraam Mariette

Grodmamman sa...

Vilka underbara pulsvärmare och vad gulligt att skicka med ett extra par! Söta dina döttrar är!:)
Kram

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Väljer att kika in till dig Marie och ett par till bloggar under fikarasten, visst är jag social, hihi ;)

Åhh vad söta bilder!!! Och Lena är ju så himla duktig, pulsvärmarna är alldeles ljuvliga! ♥

Underbart med kortvecka, extra kort kortvecka dessutom :)

Känner mig lite sliten, har jobbat i helgen, men det är ju bara 3 dagar som sagt nu...

Kraaaam
Mia

Ps Amanda är piggare, så vi avvaktar med läkarbesök.

Ps2..rörläggarn är hemma nu och jobbar, fattar du hur glad jag är över detta :)) *lycka*

Ps 3...oj vad mycket jag kommer på nu när jag egentligen är klar med kommentaren, hihi.. Vi funderade på att åka norröver mot Kinnekulle och ev via Habo/Hjo på torsdag eller fredag...är ni hemma om vi skulle dyka förbi?

Joans Country Living sa...

Hej käre Marie

Så herlige gevinster ;o) Forstår, at de gör stor gläde hos de söde piger... Så fine fotos, du har taget! Ha en bra vecka! Kram fra mig! Joan

Sussi sa...

Så ljuuuuvliga! Både pulsvärmarna och flickorna!
Ja visst är det härligt med kortvecka, själv ska jag hälsa på mina gamla föräldrar i Örebro, och sedan far jag vidare till vår stuga i Värmland. Väderprognosen ser ju inte helt lysande ut, men det är alltid skönt att vara ledig och kunna umgås med familj och vänner.
Kramar från
Sussi

Lantliv i Norregård sa...

Grattis till en härlig vinst!!
Ljuvliga bilder på dina flickor där de sitter och dinglar med bara ben i sina fina klänningar!!!

Ha det bäst;o)
Kram Kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Å vad gulliga små gummor som sitter där med så fina pulsvärmare!!!!
Kram Agnetha

Villa König sa...

So lovely!!! Hugs Yvonne

Linas Vita Hem sa...

Hej Marie!
Vilka underbara bilder både på pulsvärmarna och dina barn!
Vad snällt att skicka ett extra par så dom fick varsinna!

Vilket fint loppisfynd du gjort i förra inlägget. Så fint med spillkummar!
Hoppas helgen varit fin, och att du får en skön ledighet under veckan!
Kram/L

Loppisliv sa...

Hej Marie! Gud så söta pulsvärmare du har vunnit. I de underbaraste av färger, rosa och ljusblått. Ser mjuka och varma ut också. Söt bild på flickorna i gulliga nattlinnen. Ja denna vecka är det kort vecka, så underbart. Jag jobbar 3 dagar sedan är det låååång ledigt, härligt!! Ha det gott min vän. Kram Paula

AnneLavendel sa...

Utrolig lekre pulsvarmere, kan godt forstå at jentene er stolte :)

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Såå söta!..både pulsvärmare och flickorna!!
Det var gulligt av henne att skicka med ett par till... :)

Kramis Sanne!!

Engelska Villan sa...

God kväll!
Åååå såna söta pulsvärmare på goa flickor :)
Måste kika in till Lena.
Kramar Anna

gamla skolan sa...

Så fina !! Och vilka söta små barnafötter ! Kramar Susanne ♥

A House With A View sa...

Vilka jättesöta flickor och fina pulsvärmare!! Önskar dig en fortsatt bra vecka!

hälsningar aka

Rosor och Spetsar sa...

Vilken turgumma du är då, och dina tjejer är jättesöta i sina pulsvärmare.
Spännande att se vad du vunnit mer.

Visst är världen liten, o det var så roligt att få en hälsning från din mamma. Och det stämmaer att vi var hemma hos er på middag en kväll vi från vår lilla grupp i klassen och då träffade vi er. Otroligt att du kommer ihåg mig.
Cybervärlden är bra fantastisk ändå, så roligt att hitta andra som delar ens intressen o all inspiration man får.
Ha nu en fortsatt fin vecka o sköt om dig o de dina.
Kramar
Annelie

lottens vita och gröna sa...

ohhh så söta ljuvliga de är på tösena, socker skaa sött ha!!!jag är med lyllo ägare till ett par benvita, gissa om jag känner mig fin i dom då!!!
vi hörs på mejlen marie! må väl du fina!
varmkram lotten

No.47 Mia sa...

Fina flickor i söta klänningar med såå härliga pulsvärmare.. Grattis!
Stickade mig några själv i vintras men låångt ifrån så vackra..
Vilken goe vecka du har framför dig med ledighet..

♥Mia

Älskade pion sa...

Vilka otroligt söta pulsvärmare.Får ta mig en titt in till henne tror jag. ;)Ha en fortsatt skön vecka. kram Ulrika

Anonym sa...

Hej Marie!
Vad söta dina flickor är i sina fina klänningar och fina pulsvärmare. Gulliga bilder med bara små fötter. Jag har länge tänkt beställa såna där pulsvärmare. De är verkligen ljuvliga. Ha en skön ledighet. Vi hoppas på sol och värme!
Kram Marita i Björkhagen

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så herlige bilder.. skjønne små jenter..med nydelige kjoler og puls votter...

dette setter meg sommerstemning...bare føtter som springer rundt..

klem O=))

Linneagården sa...

Hej Marie.
Så söta handledsvärmare & flickorna ser ut som just prinsessor!
Jag besöker ju din vackra blogg nästan dagligen, & gillar allt jag ser. Det vet du!
Ha en jättebra fortsatt vecka & hoppas du skall göra nåt kul.

Många kramar från din bloggvän, som har varit dålig på att skriva den senaste tiden...

Kram!
//madelene

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Men vilka underbara bilder på dina goa tjejer! ser ut som ett kort taget direkt ur madicken! =) Grattis till vinsten! Såå fina var de! Ha det så skönt på din ledighet!
Kram /Anna