torsdagen den 27:e maj 2010

Stil og Stemning

Idag kommer de sista bilderna ifrån våran danmarksresa, och det blir ett lååångt och blandat inlägg.
j
Högst upp på min "vad jag vill hinna med när jag är i Danmark" lista, står alltid att besöka Randis butik Stil og Stemning. Sen jag äntligen fann den för något år sedan (efter att ha letat under flera år) så är den ett absolut måste. Här känner jag mig som ett barn på julafton eller som om jag vore på den mest spännande av skattjakter, finns en massa fina saker överallt. Sen vill jag ju träffa Randi också, denna fina vän som är det gulligaste och snällaste som finns och som jag har beundrat i så många år genom olika reportage.
k
De tre översta bilderna i dagens inlägg kommer från butiken. Vill ni se mer kan ni kika in på hemsidan som ni hittar här!
k
k
Givetvis fick några saker följa med mig i en påse därifrån, bl.a detta fickur med ett gammalt foto inuti. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet.
l
När man kommer hem efter en sån här resa och är proppfull med inspiration så vill man ju börja ändra om i hela huset. Så ni må tro att det är rörigt hos mig nu, hihi. Såssnipan på bilden köpte jag på mässan, den blev jag visst också kär i.
k
Inspirationen är som sagt var på topp, så häromdagen fixade jag till ett collage av speglar, tavlor och ramar. Har någon slags passion för gamla speglar (har väldigt många, är definitivt en samlare, hihi) och tavlor med foton gillar jag också, så nu fick en del utav dem samsas här i våran gamla hall.
k
Här står jag i köket och fotar och här syns både den gamla (pyttelilla) hallen och den nya. Tycker nog att mitt collage passade bra där på väggen. Vi får väl se hur länge det får hänga kvar, man vet ju aldrig när man får någon ny idé som man måste testa!!!!!
k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

40 kommentarer:

sylvia sa...

god morgen Marie.
åå for en fantastisk butikk du har besøkt,
skjønner godt du måtte ha med deg noe hjem,vakre saker,det saus nebb ble min favoritt,vakkert med collage i din gang,liker godt disse kontraster,å det har du virkelig sansen for,dette ble vidundelig.
ønsker deg herlige dager,
stor klem fra sylvia

No.47 Mia sa...

Åhh Marie vad fint! Ögonen fann blixtsnabbt det gröna bordet på översta bilden.. VILL HA!!

Så snyggt det blev med ramarna i din lilla hall.. Det är så roligt när man är full av inspiration..

Ha en fin dag!

♥Mia

LenaS sa...

Åh vilken underbar butik och så mycket fint, förstår att du alltid längtar tillbaka dit ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Vilken underbar butik och det gamla fickuret med bild är bara så läckert! Inte konstigt du längtar dit och gör ett besök varje gång du är på resa.

Jättefint blev det i hallen med kollaget av speglar, ramar och tavlor.

Såssnipan är också så rar!

Ha en fin dag!

Kram Renate

envilsenloppa sa...

Va mycket fint du har fått se och tack för att du delar med dig !
Gillar ditt väggcollage !! Super !!
Kraam/Lotta

Lisas torp sa...

Vilken underbar butik! Jag förstår om du blir inspirerad där! Så fint litet porträtt du fick med dej hem!

Åh, din tavel/spegelvägg är sååååå vacker! Helt i min smak!

Tack för att du delar med dej!
Kram
Lisa

Nordingården sa...

Jesys,

Nu har jag så mycket bilder att gå igenom och kika på gång på gång på gång, tack för att du tog med dig kameran Marie!!

Mari.

Vita verandan sa...

Förstår hur du kände dig när du kom hem, kan se mig framför mig hur du far runt hemma och ändra hihi, ialla fall skulle jag gjort det. Det är kul när man får till det men ibland är det svårt. Du lyckade i alla fall med ramarna, bra att ha lite på lager...
Det är säkert samma ställe, käre Ivarsson....han har vi handlat mycket av genom åren...
Ha det så bra!
Kram Anna

liven sa...

En nydelig butikk du har besøkt her....og så kjekt å få bilder fra din reise til Danmark!!!
Koselig i gangen din med bilder og speil og tenker dere er fulle av inspirasjon etter turen!!

ha en fin torsdag :o)

Millas hem sa...

Det blev knonfint Marie, men det har ju lätt för att bli det när du har ett finger med i spelet!=)
Vill också dit!!!!
Hjälp så mycket snyggt på en gång!

Ha en fin dag!

Kraaam

Anonym sa...

Sååå fina bilder Marie! Din spegel-och fotovägg blev jättefin. Verkligen härlig butik. Tur att du hittade den till slut:)
Ha en trevlig helg. Här blir det klassfotboll för hela slanten. Både lördag opch söndag.
Kram Marita i Björkhagen

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Förstår att du njuter till fullo av dessa vackra miljöer! Tack för din inspiration! Blev jättefint med ditt collage!
Ha det gott!
kram
nina

Anonym sa...

Gillade verkligen ditt "ramcollage". En underbar idé. Hm, kanske skulle titta igenom min låda med gamla ramar. Önskar dig ett fint veckoslut.

Hälsningar Tant 55

Rummet för välbefinnande sa...

Det är ju inte klokt det här men jag sitter ju här och blir störtförälskad i det där fickuret med dambilden jag också...... Det bara pirrar till i magen på mig också är jag helt såld! Underbart har det varit med dina och Mias bilder som ni bjudit oss på och jag har njutit som bara den. Nu får jag spara den där bilden på fickuret och den blommande kvisten i mitt hjärta så kommer jag att må hur bra som helst idag.
Sköt om dig och ha en fin dag!
Kram Mia

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så otroligt fint det ser ut på Stil og stemning- det kommer absolut bli ett no 1 när jag åker till Danmark! Så fina saker du köpt och collaget blev urfint! ser nästan ut som det jag har i huvudet och som jag tänkt ska få vara nånstans i huset.. Kram /Anna

Millygarden sa...

Så snyggt med kollage av gamla fina tavlor och speglar..ska nog bli en här hos mig när jag målat om tv-rummet!
Inspirerande bilder!
kram Marina

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

Vilken underbar butik, massa vackra saker:)

Din spegel/tavelvägg blev ju riktigt fin:)Själv är jag ute efter massa svarta fina ramar till en projekt men än har jag inte hittat det jag söker.

Ha en härlig dag.
Kram Kristina

Tulipa sa...

hej Marie!

Du må tro att man njuter av dessa bilder.

Det är VERKLIGEN vackert.

Och det roliga att komma iväg är ju sen delvis också allt man vill göra hemma sen...all inspiration som kommer flödande!
Trevlig helg!

Kram mariette

fröken knopp sa...

Oj så mycket fint!! Som allt annat när man kikar in hos dig..Du är fantastisk!!!

En sån känsla o komma hem med så mycket inspiration, förstår precis vad du menar!! :)

Varmaste kramarna Elin

Birgitte sa...

Virkelig dejlig butik du har beøsgt.! Jeg er dernæst helt vild med din måde at lave collage på. Uh- nu kribler det i mine fingre. :-)
God helg
Klem, Birgitte

Vintage House sa...

hej vännen,
Hoppas allt är bra med dig?
vilken underbar butik få ta en tripp dit i sommar....
Underbar spegel,tavel vägg...
kram
sandra

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Vilket underbart äventyr Ni varit på, helt fantastiskt!!! Massor av inspiration, förstår att du är mättad ett tag framöver;o)
Så snyggt med ditt collage i hallen, duktiga du;o)

Kram Malin

Rosor och Spetsar sa...

Så fint det blev med din spegel/ram collage på väggen, gillar när du satt en liten ram i en tom större. Och vilket fint fickur du hittade. Underbart att göra en sån resa med någon som har samma intresse.Så mycket vackert ni sett o härliga bilder att inspireras av
Ha en fin vecka
Kam
Annelie

sologbolig sa...

Å så mye fint. Nydelig vegg med rammer og speglar. Og så kjekt å finne ein så flott butikk.
Ha ein fin kveld. Klem.

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Oj oj så mycket vackert du visar!!! Inspirationslusten kommer smygande!!!!
Ha en mysig helg!
Kram Agnetha

Änglarnas hus sa...

Åå vad jag gillar ram/spegelväggen!..vilken härlig ide!!..
Jag förstår lätt att butiken har blivit en favorit!..Vilken härlig, cremegul skänk/bord!!

Ha det gott gumman!!

Kramis Sanne!

signerat 71 sa...

Hej,
det verkar som du haft en härlig tur i Danmark.
Jag tycker oxå att det blev himla fint på väggen med ramar och speglar.
Kram J

På landet vid havet sa...

Vilka vackra och inspirerande bilder du bjuder på, både från ditt hem och från butiken.
Tavelväggen blev riktigt fin!

Trevlig kväll!
Kram Mia

Zun sa...

Danmark *suck* dit vill jag flytta "när jag blir stor" ;-) Det finns så många duktiga designers som kommer därifrån och jag älskar deras lantliga stil!

Vilka zunderbara bilder du delar med dig av! De inspirerar mig verkligen.

Ha det gott!
/Zun

Cilla - Vit som snö sa...

Mmmm, vad fint!!! Jag kan gott förstå att den butiken är ett måste! O din ögonblickliga kärlek till det fickuret förstår jag också till fullo! Såå himla vackert!
Glad att du delat med dej av alla fina bilder från er lilla tripp:)
Ha en fin helg! Kram Cilla

LantlivsAnette sa...

Gomorron där borta !!
Åhhhh så ljuvliga bilder, himmel vad fina saker det finns där i Danmark..och du hittade verkligen så söta go bitar, den där klockan var ju helt gudomlig..och sås snipan..
Såå fint du har fixat på väggen med alla ramar !!
Ha nu en toppen helg
Kraaam Anette

Loppisliv sa...

Himmel matilda så vackert!! Både hos Stil och stemning, denna affär jag drömmer om att åka till också...och på din vägg. Ahhh så snyggt med tavlorna o speglarna i grupp så där, och att de har svarta ramar gör det lite extra snyggt!! Vilken härlig idé spruta du är Marie, får massor av inspiration av att kika in här i ditt vackra hem. Kram på dig raring och ha en toppenfin helg //P

Bygatan sa...

Superfint och en superbra idé med kollagevägg. JAg har också haft funderingar på det men får inte till det...

Eb riktig dröm resa du varit ute på, något att "leva" på när vintern så småningom kommer...

Ha en skön sommar!!
Kram Lena

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilka underbara bilder med inspiration drömmer fortfarande om en resa till danmark men tyvärr har vi ganska långt till det underbara landet.Tack för all inspiration du förmedlar till mig blir lika glad varje gång jag kikar in till dig.
Ha en underbar helg.
kram Theres

makyloua sa...

hello, je decouvre ton blog , qui me plait beaucoup !! les ambiances de jardin un brin retro j'adore a bientôt

Skogsfrun... sa...

jättefint kollage! nu blev jag lite sugen att göra om i vår hall!
Den behöver verkligen ett lyft!

Ha en fin lördag!
Kram pernilla

Made in Persbo...Carina sa...

Heej gumman!
Vilken härlig butik den verkar vara, Stil og stemning. Hoppas jag får tillfälle att besöka den nån gång.

Åååå så himla snyggt det blev med tavel-spegelväggen i lillhallen!!! Jag är otroligt svag för sådana tavelsamlingar med svarta ramar. Uuuuurläckert!

Kraaaam, Carina

Joyforhome sa...

Underbara bilder :) ääälskar det du har gjort i din gamla hall ,

ha en härlig helg

Kram Malin

Lille Lade sa...

Hei!

For noen herlige bilder og for et fantastisk hus! Jeg er helt imponert;)

Ha en fin helg!

Yvonne

Frøken Anker sa...

Hej
Jeg fik din blog anbefalet af LOPPE. En spændnede og flot blog. Grunden til at hun nævnte dig var, at jeg har skrevet om mit akvarium på min blog. Og hun havde set et ved dig engang.
Sjovt hvad man kan komme til at snakke om :-)

Hav en dejlig aften - jeg vil ihvertilfælde kigge forbi igen
Birgitte