onsdag 12 maj 2010

Turgumma

Jag har varit en riktig turgumma den sista tiden. Inte nog med att jag vann de vackra pulsvärmarna i förra inlägget, jag vann även hos gulliga Malin för någon vecka sedan. Så häromdagen låg detta fantastiskt vackra paket i bevlådan, så fint så jag knappt ville öppna det.
k
Men till slut tog ju givetvis nyfikenheten överhand och jag var tvungen att öppna. Inuti låg denna otroligt vackra orginalförpackning med gamla trådrullar. Är så glad, älskar sådana här gamla saker! Tack snälla Malin!
l
Tillsammans med lite andra grejer hamnade den i en trälåda på vardagsrumsbordet. Skulle helst vilja ha den överallt, så den kommer nog byta plats ofta om jag känner mig själv rätt.
l
Nu har jag jobbat klart för den här veckan, nu ska jag och barnen njuta av fem dagars ledighet. Ska bli helt underbart härligt! Vi har en del saker inplanerade, men mest av allt ska vi bara skrutta runt här hemma, det är det bästa jag vet!
k
Var rädda om er!
Kram Marie

39 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh du, vilken fin vinst..såå roligt att få nåt sånt i brevlådan !!
Vad härligt att du o barnen är långlediga nu..själv så jobbar jag idag och på Fredag..så lite ledigt får ju jag också..ska försöka orka måla köksskåpen..puuhh..ibland tar det emot, men man vill ju se det färdiga resultatet..
Ha det så bra
Kraaam Anette

Vita rosor och förgätmigej sa...

God morgon! Härligt paket du fick. Vem skulle inte bli glad för ett sånt! :0) Verkar som en strålande början på en skön ledighet. Jag håller med dig... det finns inget bättre än att bara skrutta runt hemma.
Kram/ Anna

No.47 Mia sa...

Grattis till vinsten marie!
Mycket fin vinst..
Vad gott att skrutta omkring i 5 dagar och ta dagen som den kommer..

Ha det fint!

♥Mia

Känslans väg sa...

Jösses, vilket vackert paket hon hade gjort!!!! Förstår att du hade svårt att öppna det. Men, innehållet är ju helt underbart så jag kan tro att du slets där ett tag:
Öppna eller inte öppna......
Vilken drömvinst, men jag har sagt det förut och säger det igen - den kom verkligen till rätt hem. Bra att du tar fina kort såhär så jag får njuta också för jag blir alldeles pirrig i magen bara jag ser den där vackra förpackningen med trådrullar.....
Ha nu en riktigt skön ledighet. Själv ska jag, på lite ystra ben, gå till lokalen snart för jag håller på med så mycket roligt just nu så jag bara längtar dit alltså.....
Kram på dig goa vän!
Mia

Vintage House sa...

Verkligen en underbar vinst:)
Nu önskar jag dig en ljuvlig helg och vet du idag ska jag hämta det:))))
vi hörs
varma kramar
sandra

Lilla Blanka sa...

Hej söta vän!

Åh vad fin vinst!!!

Underbara bilder, det ser såå mysigt ut! (känns som jag skriver samma varje gång, hihi, men det är så jag känner ♥)

Sitter här och väntar på att köra Kevin & klasskompis till en heldags orientering, så jag börjar lite senare på jobbet idag.

Tack för mailet! Jag förstod direkt vad som hänt ♥.

Jag mailar dig i kväll så du får besked om hur vi gör ang. to-fre mm :)

Kram gumman!
Mia

Loppisliv sa...

Vilken fin vinst Marie! Vad roligt när man vinner så fina saker! Underbara bilder från ditt vardagsrum, så himla fint du pyntat på ditt bord. Nu har jag sista jobbardagen kvar, måste skynda mig nu, sen är jag också ledig. gött!!! Det där med att skrutta runt hemma det är helt klart min melodi, jag trivs bäst hemma jag :-) Härlig långhelg önskar jag dig. Kram kram Paula

Älskade pion sa...

Du är allt en riktigt tur gumma du.;) Vilken jättefin vinst.Ha en underbar dag. Kram Ulrika

Lisas torp sa...

Grattis till vinsten ---- IGEN! Ja, vilken tur du har och så fint det var!

Ha en jättehärlig ledighet i helgen!
Kram
Lisa

Nordingården sa...

Hallå Marie, ja det var ett jättefint litet paket du fick av Malin och det passade sååå bra i din låda där, jag älskar dina små arrangemang, ett sånt vackert rum du har!!!!!! Mari.

Tigris Predikantan sa...

Älskar överraskningar ... jag med!
:)

Hulda sa...

Dette var nydelig! Så vakker pakke, og så flott det ble på bordet i kassen din. Et nydelig arrangement. :)

Strandkullen sa...

Vilken tur gumma du är. Själv vinner jag aldrig*ler. Har kanske tur i kärlek istället, fast det ser ut som du har tur i både och*ler...Vad skönt det låter att bara strutta omkring hemma och ta dagen som den kommer. Jag vill med vara sådan, men jag flänger hit och dit som en osalig ande mestadels!Tusen järn i elden och blir aldrig nöjd... Jag ska hårdträna på att stanna upp och njuta av lugna stunder nu!!! Ha en underbar helg kramis semlan

Skogsfrun... sa...

åh himmel vad fina pulsvärmarna var! Ja, du var mig allt en riktigt turgumma du! Jag vinner aldrig ngt... fast jag kanske inte satsar nog ofta ;)

Vad härligt det är att kika in hos dig och få så mycket inspiration när man inte suttit vid datorn på ett tag !

Kram pernilla

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Grattis du är visst en turgumma! *ler* Fina vinster:) Ha en fin dag! Kram Izabell

Ru Hedefalk sa...

Oj, vad fint och vilken tur du verkar ha. Du kanske ska passa på och vara med i min tävling!

Kram

Vita små hjärtan sa...

Grattis! Å vad roligt med en så fin vinst!!!! Lyllo dig!
Ja bara skrutta runt hemma är ju det bästa som finns!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

All Seasons sa...

Dear Maria,
what a beautiful presant, so sweet.
Have a nice day, enjoh

Hugs from me
Patricia

Om mig sa...

Åh vilken fin vinst! Fint du gjort i trälådan också!

Vad härligt med långledigt! Hoppas ni får det riktigt fint nu då, med lite sol till och med kanske:)

Kram Charlotte

LenaS sa...

Åh vilken underbar vinst, Grattis!!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Livet på kyrkstigen sa...

Vad härligt med fem dagar ledigt!och vilket vackert paket du fick:) Kram

blomsterboden i skanör marie sa...

håller med om att du allt är en turgumma för tillfället. hade jag varit du så skulle jag köpa en lott eller två. ha en toppen skön helg;)
kramkram marie

Jenny sa...

Hej Tur-Marie!
Grattis till ännu en vinst! Tycker Malins vackra paket kom till helt rätt person:)

Kul att du är med o tävlar hos mig oxå!

Ha nu en riktigt sköön långhelg (min börjar om några timmar..är fortfarande på jobbet;))!

Kraam Jenny

Cilla - Vit som snö sa...

Grattis!!! Vilken underbar vinst!
Och den passar perfekt hos dej i ditt fina hem!
Ha en riktigt fin helg!
Kram Cilla

Designe sa...

Oj, så vackra paket! Förstår dig..jag har oxå svårt att öppna så fina...då väntar man gärna lite! Så fint du gjort där i lådan på bordet oxå! Kram :)

Rosor och Spetsar sa...

Grattis till den helt underbara vinsten.
Låter skönt att bara skrutta runt, själv får jag jobba idag o fredag men lite extra ledigt blir det ju imorgon.
Ha nu e skön ledighet med dina tjejer
Kram
Annelie

G-style sa...

What a wonderful blog you have !
Nice livingroom and always beautiful pictures , I will come again
greetings from Gea

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, du är en riktig turgumma Marie! Och vilken fin vinst du har fått... härligt med gamla saker.
Nu hoppas jag att vi kan få åtminstone någon dag med sol och lite värme nu när vi ska vara lite lediga...så vi får skrutta omkring lite utomhus också :))
Kram
Marie

signerat 71 sa...

Grattis till vinsten! Lyckans ost!!! Hoppas du får en härligt Kristi Flygare helg!
kram J

Gúa sa...

Puss på dig min lilla söta turgumma!
Jag har en likadan, vet precis hur det känns..:)

Ha en underbar ledighet.

Love ya...

Villa König sa...

Hej Marie,
you have got a lovely gift! Hugs Yvonne

Lantliv i Norregård sa...

Hej Marie!!!
Kul att du blev så glad för vinsten!!! Den passar verkligen i ditt fina hem;o)

Ha en skön ledighet!
Kram Kram Malin

Olivia. ♥ sa...

Hejsan hejsan! ;)
Hittade just in till din blogg för första gången och blev stormförtjust i din underbara kreativitet. Alla bilder du tar fångar upp mig i en varm sekund och kramar mig hårt. Jag känner kännslan utav hemma och sedan märker jag nått stort. Bloggen är DU i grund och botten. Alla dina intressen, idéer och tankar i ett.

Kära bloggerska, din blogg ska åter tittas på. ♥

KRAMISKRAMAR I MASSOR // OLIVIA

Margareta sa...

Grattis till vinsten som ju var underbart fin. Den var ju som gjord för dig.
Så fint med lådan att ha ljuvliga ting i.
Hoppas ni får lite fint väder också,när det är lediga dagar. här har det ösregnat idag.Kan bara bli bättre.

Ha det gott allihopa!
Kram Margareta

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Mailade dig tidigare i kväll, bara så att du vet :)

Kraaaaam
Mia

Änglarnas hus sa...

Hallojsan och Grattis turgumma ;)!!

Känner igen känslan när man har något riktigt fint och vill ha det överallt..bara att flytta runt och det vet jag att du gillar :)

Ha en riktigt fin låååånghelg!!

Kramis Sanne!

Anonym sa...

GRATTIS till vinsten igen håller med dig en riktig "turgumma" är du!

Själv är jag jublande glad idag har vunnit ett "tröstpris" hos Vit som snö ett vackert egendesignat kors i shabby-chic-stil av Cecilia.

Ha en riktigt skön ledighet!

Kram Renate

Inspiration i vitt sa...

nej men du är att den mest turiga gumma jag vet, ååå så mycket vackra och annorlunda saker du fått, förstår att du är glad åt allt fint.
Ha en underbar skön ledighet. Hörde att du och Mia ska träffa Aina, ååååå så mysigt, hälsa henne och krama henne ifrån mig om du kommer ihåg. Kram på dig/Ingela.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till alla fina vinster! En riktig turgumma är du!
Härligt att vara långledig och skrutta runt hemma ;)
Njut av ledigheten!
kramis
nina