onsdag 16 juni 2010

Fynd

Idag får ni se några utav helgens loppisfynd. Har inte haft tid att få dem på plats, så jag har bara ställt upp dem och fotat framför vårat tv-skåp i vardagsrummet. Mitt bästa fynd den här gången var nog den gamla knoppbrädan, tror att den ska få sitta i trapphuset upp till övervåningen.
l
Några speglar fick också följa med hem. Riktigt gamla och med slitet glas, precis som de ska vara enligt mig.
k
I lilla korgen satte jag årets första rosor, doftar ljuvligt!
k
Den gamla pallen var också ett fynd från helgen, gillar den massor. När vi var i Danmark senast hade jag turen att komma över ett gäng med zinkhinkar för 15 kr styck. Här har jag satt ett olivträd i en utav dem.
k
Ni får se mer loppisfynd en annan dag. Nästa gång ska jag berätta om ett nytt projekt som jag har dragit igång. Vi ses då!
k
Kram Marie

41 kommentarer:

fröken knopp sa...

Så underbara fynd Marie!!!

Spannarna är underbara, jag har en del jag med..Gäller att samla på sig..tihi..
En knoppbräda har jag länge haft på min "att-hitta-på-loppis" lista..
Men aldrig sprungit på någon..Kanske denna sommaren..:)

Jag visar minsan också olivträd idag..tihi..

Varmaste kramarna Elin

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..vilka ljuvligt fina fynd !! Och såå fint du har fottat allt !!
Jahapp du, vad är det nu du har dragit igång...fniss..så spännande..
Ha nu en toppendag
Kraaam Anette

LantlivsAnette sa...

nämen, fotat skulle det ju vara, jag slant på tangenterna..bråttom som alltid..
Tjiingg..

sologbolig sa...

Nydelig foto av mange fine ting. Ha ein flott dag. Klem.

Skogslyckan sa...

Härliga saker du köpt, och extra snyggt blir det när du fotar framför de vackra dörrarna. Ska bli spännande att se och läsa vad du hittat på...ha en bra dag!
Kram Pia

LenaS sa...

Åh vilka härliga fynd, ska iväg på en större loppis på lördag och hoppas på en del roligheter då ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Vita verandan sa...

Hej
Vad kan det vara för projekt, kan det vara en altan kanske....
Superfina fynd, verkligen. Och med ditt fina tv-skåp bakom så blir allting fint. Köpte en hink i helgen också men den fick jag betala 50 kr för.
Ha en bra dag!
Kram Anna

Rosor och Spetsar sa...

Så vackra bilder Marie
Jag såg ju några av fynden live när jag räffade din härliga mamma, så mycket fint du hittat.
Rosen är ljuvlig kan tänka mig att den doftar underbart också.
Sköt om dig
Kram
Annelie

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Tittade in till dig nu i morse när jag var hemma (innan jobbet) men hann inte skriva, så jag tänkte att jag bara måste ta två minuter på jobbet och skriva till dig =)

UNDERBARA fynd! Åh vad kul det är när man kommer hem med så mycket fint ♥ (det är väldigt sällan nu förtiden, mest när man varit i Danmark, eller på Moheda som jag förstår att du varit, hihi)

Kraaam gumman, vi hörs på mailen!
Mia

Nordingården sa...

Men vilka fina fynd, pallen, knoppbrädan och speglarna, vilken lycka!!!! Och så fint allt var där framför dina dörra med den ljuvligaste grönfärgen, älskar den!!! Mera projekt? Spännade!!!

Soliga hälsn fr Nordingården

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Vilka fina fynd!! Hade oxå velat ha en sådan vacker spegel med "kant" ner till!!! Ha en underbar dag söta du, kraam Izabell

envilsenloppa sa...

Va synd att de hamnade framför tv skåpet , för det var ett väldigt fint stilleben annars ;-)
Öööh 15 kronor för hinkarna ...VILL HA !!
Kraam/Lotta

Änglarnas hus sa...

hallojsan goaste!!

Vilken tur du har! Jag vill också hitta gamla speglar..men har inte haft någon jaktlycka den senaste tiden!

Jag gillar din hallvägg där du hängde ramar och speglar såå snyggtT

Ha en bra dag! :) Kramis Sanne

Lisas torp sa...

Oj, vilka härliga fynd du har gjort! Riktiga rariteter!

Så ljuvliga dina rosor är och passar ju perfekt i korgen!

Det ska bli spännande att de vad du har i tankarna nu...!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Designe sa...

Vilka underbara fynd du gjort! De gör sig verkligen där framför ditt fina skåp! Åh, jag vill oxå fynda en gammal knoppbräda..har inte lyckats än men kanske inte letat tillräckligt heller..
Så vackra rosor! Ha det bra! Kram :)

Rummet för välbefinnande sa...

Himmel, vilka fynd Marie!
Ibland har man bara "loppis-gudarna" med sig helt enkelt *ler*
Blir lika lycklig varje gång jag ser dina TV-dörrar. Glömmer aldrig när jag satt här hemma och suckade över dem och önskade mig något liknande....
Ja, så hittade jag dem och då var jag glad må du tro. Satt och sken i bilen när vi hämtade hem dem och nu står de nere i mitt show-room. *lycka*
Ha en fin-fin dag!
Kram kram

Atelje Annorlunda sa...

Så många vackra saker du fyndat. Tänkt att det är så roligt att gå på loppisar. Fint blev det med trädet.

Kram Åsa

Västbacken sa...

Vilka jättefina fynd. Jag letar efter en knoppbräda...gammal. Kanske dyker det upp en en dag.

Ha det bra

Lotta

Linda sa...

Ni har nog det vackraste tv-skåp jag någonsin sett!!! Kul med loppisfynd, jag ska nog försöka hinna till någon loppis i helgen, är också sugen på att fynda =)

HOUSE of ADELA sa...

SÅ fina saker du hittade! Gillar också gamla speglar med det glaset! Och sen är du ju helt fantastisk på att "få till det"!;)

Kram till dig
Adela

Lantliv i Norregård sa...

Hej Marie!!
Ljuvliga fynd, gillar ALLT!!
Skulle vilja ha fler knoppbrädor;o)

Kram Malin

Andrea sa...

Vilken fin blogg du har! Och så vackra bilder! Hittade den när jag letde efter lampor som skulle kunna passa på mitt torp och hamnade på ditt inlägg från 2008 ang lampor.

Tack för allt fina tips!

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så mange flotte ting du fant:)
kos deg
eddaKlemmer

Mitt hvite hus sa...

Nydelig.. dørene var bare så flotte...

herlige bilder... dette liker jeg O=))

klem O=)

Margareta sa...

Är det någon som har känsla för vackra loppissaker så är det du. Du har säkerligen loppisögon,precis som en del har ögon för att hitta svamp.Underbara ting alltihopa enl.mig.Korgen med rosorna där på knoppbrädan är som prick över i.

Ha en skön sommarkväll!
Kram Margareta

Maleviks Rosenträdgård sa...

OJ,,,,,,,,,,riktigt fina grejor....
Kan man låna?? :)
Håkan

Lilla gårdshuset sa...

Härliga loppisfynd. Det är ju så roligt att gå på loppis.

Kramis/Heléne

azalean sa...

Lyckost! Som hittat så fina fynd på loppis, de e inte alltid så lätt minsann
/Anita

Gúa sa...

Vackert Marie! Så vackert alltid. Precis som du..:)

Tack för dina ord. Jag behöver dem.

Jag längtar också efter dig, och ska besöka dig i sommar. Så är det bara..:)

Puss o kram till er alla...

Inspiration i vitt sa...

Men du är ju menomenal på att hitta fina fina saker du. Härliga gamla slitna saker är alltid vackrast, de lever. Vad är det du ska berätta hihi, kanske jag vet. Kramar i masor/Ingela.

Anonym sa...

Åh, så fina saker du hittat Marie! Jag skulle också vilja ha en sån där knoppbräda. Fler zinkhinkar vore inte dumt det heller. Önskar mig en zinkvattenkanna till. Den jag har är jättefin, men läcker när man använder strilen. Vad har du för något på gång? Spännande!
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Marita i Björkhagen

Joyforhome sa...

låter spännande med nya utmaningar på G :) så vackra fynd du har gjort

Kram Malin

Strandkullen sa...

underbara bilder spm vanligt...kramis semlan

Lavendeldockan sa...

hej gumman.
vilka fina fynd du har gjort.
en fråga du pratar om att du varit runt på lite loppisar helgen som var och du besökte möjligtvis inte någon loppis omkring tidan området?
många kramar erica

Vita små hjärtan sa...

Hej!!!
Å vad fina fynd, så glad du måste vara!!! Speglar så vackert!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka ljuvliga fynd du gjort, nu igen! Vackert att se så uppställt mot fina skåpet! Kan undra vad du har på g nu :)
Hoppas helgen blir toppenfin!
kram
nina

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilka fina fynd:)
Ditt vackra tv-skåp kan man ju inte se sig mätt på heller;)

Nu blev jag nyfiken på vad det är du har på gång:)

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

Hulda sa...

Du har vært veldig heldig med funnene dine. Jeg liker så godt de speilene med en liten hylle under. Utrolig fine! :) Så flott det skapet ditt er, det du har tv i. Har beundret det flere ganger. :) God helg!

gamla skolan sa...

Vilka fynd , oj oj !!! Så fint alltihop ! Ska bli spännande att se ditt nya projekt ! Kramar Susanne ♥

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej där!
Tänk att man kan fynda så fint, bara sådär:-)
Äntligen är det sommar och jag ska till västkusten och västergörland och hälsa på släkt. Då brukar jag också kunna fynda ett o annat:-) Ska bli härligt!

Ha det gott! H.

SUSANNE & MATS sa...

Du har så underbara bilder i din blogg!