måndag 21 juni 2010

Måndag

Måndagmorgon igen, solen lyser och det ser ut att bli en härlig dag. Hoppas att ni alla har haft en mysig helg! Här har vi gjort lite allt möjligt. Vi har snickrat, umgåtts med vänner, varit en snabb sväng på loppis och så givetvis tittat på det underbart vackra bröllopet på tv.
k
Framför spegeln står min samling med gamla medicinflaskor. Gillar sådana här flaskor och håller alltid utkik efter dem på loppis, inte helt enkla att få tag i dock. Här står de på en hylla i trapphuset upp till övervåningen.
l
Vill tacka för alla söta kommentarer och mail jag fick i samband med förra inlägget. Tack för alla lyckönskningar. Jag lovar att hålla er uppdaterade framöver med bilder och information angående min lilla butik. Många har frågat vart jag bor, och svaret på den frågan är att jag bor i den vackra lilla sommaridyllen Hjo vid Vättern. Så det är där ni kommer hitta mig och min lilla butik.
k
Ha en fin dag!
Kram Marie

39 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Underbart Marie! Då noterar jag ett nytt utflyktsmål i augusti ;).

Och du, det enda man ångrar är det man inte gjorde :).

Varm kram

fröken knopp sa...

Så vackert!!!!!

O varmaste lyckönskningar med din lilla butik!!! En klar utflcykt framöver!! :)

Varmaste kramarna Elin

Mitt hvite hus sa...

Så fint du har det badet.. herlig smaling med flasker...

Klemmmer O=)

Vintage House sa...

Hej vännen,
Ja de är så vackra dessa flaskor, hittade en stor en i helgen:)
Ljuvligt med spegeln.....
ha en mysig måndag!
kram
sandra
s

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!
Jag är så glad för din skull!!

Fantastiskt att du satsar på din dröm!!Det kommer att gå hur bra som helst!

Vilka ljuvliga flaskor och spegeln är ju helt Lovely!
Kram Anna Mylovelythings.

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Grattis till din butik, så underbart:) Vilka vackra flaskor du har superduper fina!! :) Ha en ritikgt fin dag Marie, kraam från Izabell

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Det var en rejäl samling du har fått tag i trots allt! hittar ibland flaskor..men då är oftast etiketten borttagen..och det är ju där charmen ligger :)

Ha det gottis!! Kram Sanne!!

Loella sa...

Härligt att du följer din dröm!
Blir en tur till Hjo framöver då.....;)

Kram Loella

Skogslyckan sa...

Hjo, vad kul, det är ju inte superlångt för mig! Jag samlar ju på och älskar alla sorters små flaskor. Men här inne har jag mest gamla parfymflaskor.När jag såg dina kom jag på att jag har en gammal trälåda full med flaskor i denna stil. Den står i ett uthus, tro det eller ej, men nu inspirerade du mig till att ta fram den och se på skatterna...
Ha en fin dag! Kram Pia

Maleviks Rosenträdgård sa...

Coola flaskor :)
Ha en bra dag
Håkan

Hulda sa...

Så spennende med egen gårdsbutikk! Gratulerer! Vakre sommerbilder hos deg!

Shabby Charm sa...

Så moro med egen butikk! Den kommer til å bli en suksess. Du er jo bare så flink :)Det er min store drøm å gjøre det samme.

Vakre bilder av kommoden med parfymeflaskene.

MAIAklemmer

Rummet för välbefinnande sa...

Ha en fin vecka nu - och "snickra på" *ler*
Längtar tills du öppnar förstår du.
Ha en bra midsommar också om vi inte hörs innan dess.
Kram kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Men så kul! I Hjo är man ju ibland, är ju så vackert där! Å inte har vi långt dit heller!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

På landet vid havet sa...

Vad härligt att höra att du förverkligar din dröm! Kommer säkert bli en underbar butik med massa guldkorn!

Ha en bra vecka!
Kram Mia

Lisas torp sa...

Åh, vilket underbart stilleben framför dina speglar! Vilken fin samling flaskor!

Det är riktigt spännande med din butik, och kanske blir det ett besök framöver när den tiden kommer!
Kram
Lisa

Strandkullen sa...

ja, då blir det till att komma och hälsa på i din butik. Brukar åka på hantverksmässan i hjo...trevligt! kramis semlan

No.47 Mia sa...

Ooo Marie!! Har du släppt nyheten nu.. Har missat ruskigt mycket här i bloggvärlden ett tag nu... Hoppas jag kan komma den dagen då du ha världsprämier ; )

Dagens inlägg är som vanligt en fröjd för ögat...

Kram Mia

No.47 Mia sa...

premiär... ska det ju va! Silly me..

Lilla Ugglebo sa...

Hallå gumman!

ÅÅåååå...så roligt att din dröm äntligen blir av!
Då kan det ju bli en liten tripp till er gulliga lilla stad i år också...;)
Dessvärre är jag på semester den helg du öppnar men jag kanske kan komma en annan helg i höst så kanske vi kan ta en liten loppisrunda samtidigt..;)
Kram kram och lycka till!

Katarina

Ann sa...

Så spännande det låter. De flesta av oss drömmer ju bara, härligt att du gör något åt din dröm! Kanske kan du ha öppet lite xtra i augusti så att man kan titta in.

Designe sa...

Såå vackert och romantiskt! Vilken fin samling av gamla flaskor du har och de gör sig verkligen bra där vid spegeln!
Kram :)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelig samling med medisinflasker...
Grattis med åpning av butikk...min drøm og:)
kos deg
eddaKlemmer

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Meeen åhhh Marie så roligt med din gårdsbutik den kommer bli så sagolikt vacker med dina vackra saker och arangemang...

Spegelbilden med de små flaskorna är ju bara sååååå vacker vilka bilder altså...

Kraaam Linda

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Ljuvliga flaskor, jag är oxå ständigt på jakt;o)
Vill så gärna besöka din butik sen!!

Kram Malin

Grön Iris sa...

Så spännande Marie, med egen butik. Vilken känsla att du vågar, stort lycka till och jag blir ju givetvis jätte nyfiken. Ska verkligen försöka styra bilen åt det hållet någon gång.

Kram Linda

Vitt och vackert sa...

Kan bara instämma med övriga! Det kommer att bli så bra!! Så kul att få komma och kika, jag blev faktiskt sugen själv på att följa min dröm, man lever bara en gång!! Stort lycka till!!

P.s Jag besökte Lustfyllt för några veckor sen och det var verkligen en ett ställe utöver det vanliga!! Men nu kan man ju faktiskt kombinera det med att svänga förbi dig också!! Längtar!! Ha det så bra! Kram Nina

My petite craft house sa...

Lycka till med att våga förverkliga din dröm. Jag tror att jag förstår dig...är själv i samma situation ska jag våga eller inte. Många tankar och funderingar.

För min del blir det en bisyssla till mitt nuvarande jobb.

Lycka till

Anneli

Kristin sa...

Vad vackert med alla flaskor framför spegeln!
Vad roligt med din lilla butik! Jag kommer definitvt besöka din lilla butik när jag kommer till hjo senare i sommar.
//Kristin

Anonym sa...

Vilken söt samling flaskor du fått ihop!
Ha en fin vecka.
Kram Marita i Björkhagen

Margareta sa...

Vilken härlig samling du har av gamla flaskor och etiketterna är kvar...Och dubbel effekt blir det när dom står framför en fin spegel.

Nu hoppas vi på en fin midsommarvecka!

Ha det riktigt gott!
Kram Margareta

Millas hem sa...

Hej vännen!

Din flasksamling är bara för söt!
De är de allra finaste de där med etiketterna som sitter kvar!

Hoppas att du får en fin vecka Marie!

Kraaam

Anna sa...

Stort GRATTIS till din blivande butik Marie! Så underbart roligt! Har jag vägarna förbi så kommer jag definitivt att hälsa på:)

Kramis
:)Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var mycket medicinflaskor! Jättefina allihop...
Och jag hoppas verkligen att jag kan titta in till dig när du öppnar.
Kram
Marie

Nordingården sa...

Å jag bara älskar gamla medicinflaskor! Så vackert stilleben du gjort av dem med den gamla spegeln bakom!

Soliga hälsn fr Nordingården

Jeanettes hus sa...

Sänder den största grattis kramen till dig vännen.

Så strongt av dig att följa ditt hjärta och förverkliga drömmen!

Tänk så många kvinnor i blogg världen som fått energi och vågat tro på sig själv för att göra det som de drömt om.

Jag fortsätter drömma ett tag till!

Lovar att besöka din lilllllla butik då du öppnar!
Det ligger ju nästan på vägen till min vän Myran.

Önskar dig en härlig midsommarhelg och att ni får härliga dagar i sommar då ni fixar till lilla butiken.
Den kommer säkert att bli hur söt som helst. Ni har ju ett toppen vackert hem!
Din man e så duktig! Och tillsammans bildar ni ett otroligt team.

Ha det bäst!
Kramisar Jeanette

Kanonska Gården sa...

Hej !!

Jätte fina flaskor och de passar ju perfekt framför den vackra spegeln!!!

Ha det bra!!

Kram Gunilla

Ru Hedefalk sa...

Gud, vad fint med alla flaskor vid spegeln, vilken harmoni.

MVH/Rusan

Ann-Charlotte sa...

Åh gud vad vackert du har gjort! Man njuta och se fina bilder.
Trevlig sommar/Lotta