fredag 18 juni 2010

När dröm blir verklighet

Alla bär vi säkert på drömmar, saker vi önskar förverkliga eller få vara med om. Så länge jag kan minnas har jag haft en särskild dröm, men framförallt ett väldigt dåligt självförtroende har gjort att jag nog har trott att det ska stanna vid just en dröm. Men, saker och ting händer, man utvecklas här i livet, och jag har insett att jag inte vill bli gammal och ångra allt jag inte gjorde på grund av att jag inte vågade. Så nu, ÄNTLIGEN, tar jag mod till mig och förverkligar min dröm, jag hoppas ni vill följa med mig på resan.
l
Min dröm om en egen liten butik håller på att gå i uppfyllelse. Längre fram i sommar kommer jag att öppna en liten gårdsbutik här hemma i delar av vårat uthus/garage. Och när jag skriver liten butik så menar jag verkligen liten, den blir pytteliten, hihi.
k
Det blir en butik som kommer spegla mig själv, här kommer bara att finnas saker som jag själv gillar. Det blir gamla saker blandat med unika handgjorda grejer (finns ju så många duktiga och kreativa människor som gör de mest fantastiska skapelser).
k
Öppettiderna kommer att bli begränsade, jag har ju ett riktigt jobb att sköta först och främst. Jag kommer att hålla öppet första helgen varje månad och efter överenskommelse, men mer information kommer framöver. Vi siktar dock på att kunna öppna första helgen i augusti, gissa om vi spikar och grejar för fullt där ute. Här är verkligen fullt upp!
k
Som ni märker har dagens text ingen som helst anknytning till bilderna. Beror på att det inte finns så mycket roligt att visa än från den blivande butiken, just nu reglar vi för innertak t.ex. Men bilder utlovas givetvis framöver, så länge bjuder jag på några bilder från våran trädgård.
k
Så till alla er som har frågat om det blir någon loppis här hemma även i år. Nej, det blev ingen loppis, det blidde en butik istället. Jag hoppas att ni vill komma och besöka den framöver, ni är alla hjärtligt välkomna.
k
Ha en toppenhelg!
Kramar Marie

76 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen Marie !!!! Sååå himla roligt..åhh vad jag önskar att jag hade bott närmare så att jag hade kunnat besöka dig !! Jag vet ju att butiken kommer att bli något alldeles extra !!!
Lycka till
Kraaam Anette
P.s Jag längtar tills du kan visa lite bilder från butiks bygget !!!

Söta Prickar sa...

Underbart =) Åh vad glad jag blirför din skull!!! Kommer absolut någon vacker dag att köra förbi!
Massa kramar Lotta
P.S Vi har äntligen köpt ett hus!!!!! En riktig pärla med massa massa renoveringar att göra =)

C STARK DESIGN sa...

Drömmar brukar oftast stanna vid drömmar men när det slår till så är det så kul.
Jag önskar dej verkligen lycka till.

Har samma dröm med mitt trådarbete men det kommer att stanna där.

Många kramar/Catharina

Marie - Sofias syster! sa...

Men så kul! Lycka till! Jag gissar att vi får se många fina bilder från den lilla butiken snart, det ser jag fram emot!
HA en underbar helg! /Marie

LenaS sa...

Åh vad härligt och Lycka till!
Sitter med liknande drömmar här att öppna nåt eget nu när jag snart står som arbetssökande....
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

Malin E sa...

Men så kul Marie!! Det behöver vi i denna lilla stad tycker jag, jag kommer besöka dig det kan jag lova.Åh va roligt!!! Lycka till verkligen!!
Kram Malin

miolann sa...

Lycka till med din lilla butik :) Man ångrar nog oftast mera det som man inte vågade än det som man gjorde. Ha en trevlig sommar med många butiksgäster!

fembarns- mamman sa...

Åhh, vad roligt!
Kommer såklart, låter såå mysigt!

Kram Emma

Anna Larsson sa...

ÅÅÅ va härligt att höra Marie att du övervinner rädsla och följer din dröm, du är en förebild. Stort lycka till! Ser fram emot att se bilder framöver!
/Anna

Kristin sa...

Hej Marie! Å vad jag önskar lycka till på färden att realisera drömmen!!!! Jag tog ju också mod till mig och gjorde det jag funderat på länge, skriva artiklar. Det krävs rätt mycket för att ta det där steget, så jag vet hur pirrigt det är. Men jag håller mina tummar och tår för att du ska få det bra och lyckas!!! Jag kommer nog förbi din butik då...!

Största kramen till dig, som vågar utmana dig själv så!

/Kristin

emilias gömmor... sa...

Det var ett bra beslut! Man måste våga steget. Jag gjorde likadant för 3 år sen.

Kram Mimmi

Claudia sa...

Dear Marie,

your fotos looks like so romantic everytime.
I like your blog very much.

Claudia, artist from Germany

Margareta sa...

Marie! Det kommer att bli alldeles ,alldeles underbart,jag är så säker. Det ska bli så roligt att få göra ett besök i din gårdsbutik.
Vilka underbara bilder från din trädgård!!!!
All lycka
till dig!

Kramar från Margareta

Vita verandan sa...

Ååh vad kul, det skulle jag också vilja ha. Du kanske behöver hjälp...
Kommer att handla hos dig såklart, loppisen gick ju bra så du får säkert bra "snurr" på detta också.
Dina bilder är så fina, gillar den stora tunna och korgstolen....jag lyckas aldrig få tag på någon.
Vi höres ska hålla koll mailen.
Kram Anna

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad spännande!! Live your dream:)
Din butik måste jag ju bara besöka sen!!

Stort lycka till!!

Kraam Jenny

Västbacken sa...

Jag har gjort precis samma sak och har inte ångrat detta en sekund. Mitt "riktiga" jobb går i första hand men det är så kul med butiken.

Lycka till!

Lotta

Strandkullen sa...

Jag önskar med att jag vågade förverkliga mina drömmar....Ett stort lycka till och önskan om framgång...varma kramisar /semlan

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, ÄNTLIGEN......
Det är ju precis så det känns när man förverkligar sin dröm - jag vet! Det är så viktigt att vara sann mot sig själv och lyssna till den inre rösten, att våga kliva och du gör så rätt som öppnar i liten skala först. Sen vet man aldrig vart vägen bär, och det är lite det som är tjusningen. Det kan bli en större butik, men vägen kan även bära åt något helt annat håll och öppna dörrar som du aldrig ens kunde drömma om......
Konsten är att göra det som man känner ger glädje just där man befinner sig nu.
Jag längtar så till du ska öppna och jag kommer att stå på dörren, DET VET DU!!!!!!
Kalendern är bokad och bilen står redo *ler*
Kram och LYCKA TILL! Jag är så glad för din skull.
Mia

Rosor och Spetsar sa...

Härligt Marie, vilken lycka att öppna nåt eget o att ha lokalen hemma- Butiken blir säkert underbar i din Vita Ranunkler anda.
Jag kommer naturligtvis har ju turen att bo nära. Lycka till nu Marie med ditt drömprojekt.
Varma Sommarkramar
Annelie

Katjas-home sa...

Hello Marie,
beautiful photos, your blog is beautiful. I love this style. I will stop by more often with you. I hope you see you also on my blog. I´ve linked to me.
My English is not so good. I hope you can understand. it.
Greetings
Katja

Anonym sa...

Fantastiskt starkt att våga följa drömmen och känslan. Verkligen lycka till!

/Kajsa

envilsenloppa sa...

Oj så roligt Marie och spännande !
All lycka till !
Då ska jag minsann ta båten över sjön och med stora portmonän ;-)
Ha en trevlig helg nu !
Love/Lotta

Tigris Predikantan sa...

Grattis till att din dröm blir verklighet! Klart man följer dig på en resa som man själv önskar få göra en dag!
:)

Nordingården sa...

Hipp, hipp, hurra för Marie som gjorde slag i saken!!!! Jag önskar jag kunde det också! Detta kommer bli så bra, du har förmågan, är flitig, vet vad folk gillar, har god smak och så gratis lokalhyra = kan inte bli fel, kör på och stort grattis, vi följer dig med spänning!!!! Mari.

Mitt lilla hem sa...

Så roligt!!

Jag har själv nyligen startat en liten webbutik med inredning och tycker det är så roligt!! Har man en dröm ska man verkligen se till att förverkliga den. Livet är kort!

Ha en trevlig helg!

Linda

Kanonska Gården sa...

Hej hej!!

Vad kul att du ska öppna en liten butik!! Ser verkligen fram emot att se kommande bilder där ifrån!!

Jätte fina bilder i dagens inlägg!!

Ha en bra dag!!

Kram Gunilla

Designe sa...

Åh va roligt! Det kommer att bli en underbar butik, det är jag alldeles säker på! Önskar jag inte hade så långt till dig för då hade jag besökt butiken så snart den öppnade!:) Så vackra bilder! Ha en fin helg! Kram :)

Jojo sa...

Oj vad roligt!!!
Något liknande skulle vara underbart att vara med om! Önskar digg all lycka till på vägen! Synd att jag bor så långt borta att jag knapast kommer att se det live :( Du får dela med dig bilder och tankar under vägen ;)

Kram Jojo

Systrarna vitt sa...

Såå kul det låter. Håller med om att man ska våga, vi gjorde också slag i saken...min syster och jag, och startade en alldeles egen webbutik i våras. Du är så välkommen in till oss och har vi vägarna förbi din lilla butik så tittar vi in. Jag är övertygad om att den blir helt underbar.
Kram Liselott.

Fru Inredning sa...

Men å Marie, så himla glad jag blir för din skull. Din dröm blir verklighet:) gud vilken härlig nyhet. Ska bli spännande att följa din väg mot butiken o jag ser fram emot att besöka den i augusti. Till min födelsdag kanske:)

har själv lite nyheter att berätta på bloggen men d blir imorn:)

hoppas du får en underbar helg.
Kramar Kristina

Vita huset 28 sa...

Grattis gud va roligt! Va modigt att våga göra något du drömt om. Tror de kommer gå så bra för dig. Vart kommer den vara, så man vet om den är i närheten där jag bor, blev ju så nyfiken ju :)
Vilka fina bilder du visar från din trädgård, jättefint du har det där.
Kram Camilla

Gúa sa...

PUSS!
Äntligen berättar du!
Åhhh, det kommer att bli så fint Marie! Alldeles alldeles UNDERBART!

GRATTIS gumman..:))))

Stora Kramen...

Lisas torp sa...

Åh, så roligt Marie! Jag är verkligen glad för din skull och är övertygad om att det kommer att bli en ljuvlig butik!
Grattis till att du har tagit steget! Så spännande det ska bli att få följa dej i detta!

Kramar och lycka till!
Lisa

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Vad glad jag blir för din skull!!..vilken dröm!

..du lever min dröm just nu..har länge pratat om att jag vill ha en liten butik..i liten skala i mitt garage..men jag vill ha kvar mitt riktiga jobb..än så länge!!

Kul att du har tagit tag i din dröm!!

Varma kramisar ifrån Sanne!!

Lantliv i Norregård sa...

Grattis, vad kul!!! Alla har vi våra drömmar, varför är det så svårt att ta tag i??? Nu har du verkligen kommit en bit på vägen, det kommer bli succè;o) Du har ju en otroligt god och vackert smak!!!
Jag vill gärna följa Dig på vägen,
stort Lycka till!!

Kram Malin

Anonym sa...

Grattis Marie och bra gjort! Det är det som man inte gör i livet som man ångrar mest. Lycka till och jag kommer "apsolut" besöka dig i sommar. Få se nu:tidig frukost (intas som oftast i bilen när virriga jag ska iväg), hänga på släpkärran och sedan...först din lilla pärla (som jag helt säkert vet att det kommer bli), sedan en och annan loppis i din lilla stad, och antiken i hamnen... och sedan Lustfyllt och deras fikabuffé... och sedan alla loppisar på andra sidan sjön på vägen hem. Min Vätternrunda är spikad, sen om andra vill trampa runt den med bara en liten korg på styret och ev en pakethållare så är det deras bekymmer :). MVH Nellie

HOUSE of ADELA sa...

Å så roligt Marie! Du måste lägga ut beskrivning om vägen dit sen=) tror inte jag har så långt till dig egentligen...;)
Grattis till detta, det kommer att bli nåt utöver det vanliga tror jag!;)

Kram
Adela

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig moro .... er så glad når man tør å leve ut drømmene sine... så spennende sommer dere går i møte...


klememr o=)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Så spännande och kul! "Att våga är att vinna". Det blir säkert en helt underbar butik, för du har en skön känsla för inredning!

Jag hoppas jag någon gång får möjlighet att titta in i din butik!
Grattis, hälsningar Monica

Suzanne sa...

I Love your romantic photos....
just wonderful!
and very inspiring.
Have a nice weekend
Suzanne
x

Grodmamman sa...

Vad kul! Som jag sa till min svägerska (hon som köpte er spegelbyrå), ibland måste man våga hoppa!:)
Då får det bli en tur till din butik i augusti istället för loppisen då!:) Och då ska vi kolla upp öppettiderna ordentligt innan!;)
Kram

Uuden Kuun Emilia sa...

Looks like a heaven to me!

Emilia♥

Regina sa...

hi mari
what for loveley pictures...they are really romantic fotos...i love it!!!
have a nice weekend,
hugs regina

Anonym sa...

Så himla kul! Jag gläds med dig.

Mycket bra beslut att våga ta det steget och slippa sitta på ålderns höst och gräma sig.

Någon gång hoppas jag kunna göra ett besök hos dig. Just nu sparar jag till en resa som går av stapeln den 12 september.

GRATTIS och LYCKA TILL!

Trevlig helg!

Kram Renate

Sussi sa...

Oj va kul! Härligt att du tar steget och förverkligar din dröm, det är helt rätt! Är övertygad om att det kommer att gå bra! Och du verkar ju ha stöd hemifrån med det praktiska också....sånt är värdefullt!
Jättestort lycka till, det ska bli kul att följa din resa så här på avstånd!

Kram
Sussi

jakt,skor,barn,inredning sa...

Man ska absolut förverkliga sina drömmar ! Du kommer inte ångra dig ! Nilla

Carina sa...

Hej Marie!
Va kul att du ska öppna eget, då måste jag kika in till dig! Jag har kört förbi ditt hus ett par gånger idag, har haft lite ärenden i Hjo, herregud vad mkt folk det var. Vätterrundan som lockar kanske?
Kram Carina / Fridene - Hjo

Maleviks Rosenträdgård sa...

oj vad somrigt och härligt :)
Håkan

Lilla Blanka sa...

Hej söta vän!

Åh vad skönt att detta är officiellt nu, hihi. Har ju nästan spruckit av att hålla hemlisen hemlig! :) Kram och stort LYCKA TILL!!!

Du vet att jag står på trappan när du slår upp portarna!

Underbara sommarbilder ♥

Kraaaaaaam
Mia

Vita små hjärtan sa...

Men vad kul!!!! En alldeles egen liten butik!!!
Grattis o lycka till.....
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Maria sa...

Grattis till första steget som företagare! Snart finns det massor av pyttesmå Ranunkel-butiker i hela landet :)

Kram

amelie sa...

Åh gud så roligt för dig Marie! Får verkligen ta att gratulera! Det är en bit att köra, men tror verkligen att det kommer vara värt det, för ska butiken spegla dig själv så vet jag att det kommer bli en underbart fin buktik!
Ha en riktigt skön helg! Kramar Amelie

livetpåfyran sa...

Så underbart roligt Marie!!

Härligt att du vågade ta steget, det beundrar jag dig för <3
Hoppas det blir tillfälle för mig att besöka butiken.

Kram kram Pia

astrid sa...

Hi,
you have such a nice place in your garden with the old chair and so much beautiful flowers. And your pictures are romantic.
Greetings from Germany
Astrid

Anonym sa...

Vad kul Marie att Du förverkligare Din dröm och gör vad Du har drömt om, man blir inte yngre.(Och jag som är moster vet ju att Du har en snäll man som hjälper Dig så Din dröm går i uppfyllelse)!!
Lycka till !!
Kram moster Solweig

Inspiration i vitt sa...

Jag älskar människor som du Marie som gör det du tänkt på och drömt om länge.
Man måste ju våga i livet för att det ska bli något.
Helt rätt att börja i liten skala för att kanske det kan bli större?? Det vet man aldrig hihi.
Jag önskar dig all lycka i världen och det kommer att bli så bra sååå.

Just i dag har vi bla jobbat med dina sidor i boken och om du bara visste vad bra det blir och vad mycket arbeta som Lars lagt ned på alla detaljer och annat wow säger jag bara. Kram på dig/Ingela.

Romantiska Hem sa...

Jag önskar dig all lycka av hela mitt hjärta, detta kommer gå såååå bra! KRRRRAMMMM

♥ Fyra årstider sa...

Jätte stort lycka till. Ser redan nu vilken underbar butik det kommer bli.
Kram Lotta

Ellas Hus sa...

Stort grattis till dig att du förverkligar din dröm!! Jag har samma dröm och t o m övervägt att öppna en liten butik i min lilla bod men det skulle bli föööör litet. Så jag befinner mig nog på drömstadiet ett tag till.
Lycka till!
Kram
Ellinor

Millygarden sa...

Grattis! Så kul att du vågar dig på att uppfylla din dröm!

Den kommer bli så fin och hoppas verkligen kunderna strömmar till dig.

Kram Marina

Anonym sa...

Åh! Så underbart roligt! Har väntat! Ska bli såååå spännande att få komma och besöka dig i din lilla butik. Jag önskar dig all lycka på din nya väg! Du är en förebild. Modig som vågar göra verklighet av din dröm.
Kramar i massor
Marita i Björkhagen

Butik Drängstugan sa...

Man ska förverkliga sina drömmar-det ger guldkant på livet.
Jag ser fram emot att besöka
dig i din butik i augusti.

Vi ses!
Cina

Sussi / Sussinghurst sa...

Det er vel nok spændende, jeg ønsker dig al mulig held og lykke med projektet, og glæder mig til billederne.

Rosita's blogg sa...

Stort grattis och lycka till med din dröm som ska bli verklig!! Sååå kul!! Du kommer nog att lyckas bra, du verkar ha en känsla för vackra saker. Första bilden i ditt inlägg.....helt underbar!

hemtrevnad marie sa...

Å, grattis Marie , så himla kul!!
Det får bli en tur till Hjo framöver nu då!!
Tur att man har födelsedag i Augusti , så man kan önska sig det!
Har ju själv haft en gårdsbutik, och saknar mitt lilla hus, nu har jag ju bara loppis sommartid... men idag du så har jag köpt mig ett plåtskåp, och är sååå nöjd , ska bara skura ur och baxa in det också, phu!
kram på dig!!

My petite craft house sa...

Så roligt att våga följa sina drömmar...men som sagt ibland har man inget val, utan måste bara prova för att få ro i själen


tusen lycko önskningar

Anneli

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så kul!!! Marie, detta är underbart! Du har alla förutsättningar att lyckas med din lilla butik!
Varmt Grattis och lycka till!
kram
nina

Loppisliv sa...

Ett stort GRATTIS Marie! Ohhh så roligt för dig. Kommer helt klart att besöka din lilla butik. Det kommer att gå hur bra som helst ska du se. För du om någon har öga för att få till det där lilla extra. Jag tror detta bara är början på din resa mot en nya karriär, den kommer att kantas av inredning i alla de former ska du se. Du är bara bäst!! All lycka önskar dig. Kraaaaam Paula

PS: Ohhhh har suttit här och gått igenom dina inlägg, efter en vecka utan dator och inredning blir jag helt sjuk av dina ljuvliga inredninsbilder, får alltid sååå mycket inspiration här hos dig. Tack för det min vän. Kram igen //P

Jessica sa...

Vad roligt! Såg en liten notis i lokala tidningen om ett nytt företag som heter Vita Ranunkler och blev så glad. Jag kommer att handla hos dig :-) Jag älskar små personliga butiker. Har lite av samma dröm som du med en liten gårdsbutik men min blir kanske bara en dröm....vi får se....kanske vågar även jag ta steget. Modiga du!!

Lycka till!

Kram Jessica

Joyforhome sa...

åh det låter helt underbart. Starkt av dig att ta tag i din dröm och låta den komma i uppfyllelse. Ser framemot alla vackra bilder ifrån din "lilla" butik :)

Kram Malin

lilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
signerat 71 sa...

Hej,
Grattis till den nya butiksägarinnan!!! Jag är öertygad om att det blir en riktigt härlig butik.
Kram J

Millas hem sa...

Supergrattis till dig Marie som ser till att din dröm blir sann! Kommer helt klart att bli en fullträff när du och din härliga kreativitet sätter igång!=))

Stor kram till dig!

Jenny sa...

Gud så roligt Marie! Är sååå glad för din skull! Jag är säker på att du kommer att klara det hur bra som helst! Varmaste lyckönskningarna från mig! KRAM Jenny

Jes/Vita villa vila sa...

ÅÅÅ vad roligt för dig vännen! GO FOR IT! Man ska följa sitt hjärta & våga satsa! Du är modig & såå duktig med detaljer, inredning & pyssel så jag är övertygad om att det kommer gå riktigt riktigt bra! Stort grattis & mina varmaste lyckönskningar!!!

Kram Jes ♥

MiloD sa...

Hej!

Va kul att öppna en butik! jag har också planer på att öppna en liten gårdsbutik, men jag tror att jag behöver en spark där bak!

Lycka till det kommer säkert att gå alldeles lysande.

Ha en trevlig helg
Åsa