onsdag 23 juni 2010

Rosor

Så har det redan blivit onsdag och jag och barnen har våran lediga dag. Solen skiner från en klarblå himmel och det ser ut att bli en härlig sommardag. Nu har också nedräkningen inför semestern börjat på allvar, bara ca 1,5 vecka kvar att jobba. Ska bli så skönt med lite ledighet.
k
Idag lite bilder på ljuva rosor, bl.a en utav mina absoluta favoriter Frülingsduft. Fick en sån fin korg av min mamma häromdagen, en riktig "plocka in rosor korg, som tagen ur en engelsk film" och den var jag ju tvungen att prova. Här står den fylld med rosor på mitt planteringsbord.
k
k
k
Ha en härlig sommardag!
Kram Marie

47 kommentarer:

fröken knopp sa...

Ljuvliga bilder Marie!! O vilken underbar Korg, passar perfekt till ditt ändamål..

Känner doften av rosorna ända hit..:)

Hoppas att ni får en underbar dag!!

Varmaste Kramarna Elin

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken fin korg..och med rosorna i..såå ljuvligt fint !!
Ha nu en toppendag på er lediga dag !!
Kraaam Anette

emilias gömmor... sa...

Underbara rosor! Passar perfekt ihop med den fina korgen. Någon dag till så slår mina rosor ut!

Kramen Mimmi

My Lovely Things sa...

Härliga ros bilder Marie!

Roser är ljuvliga. Mina roser som var nysatta förra året har attt sig och börjat växa. Ser fram emot att få se hela min båge klädda av ljusrosa roser!

Nu ska jag i väg på Reportage jopbb med Jonas.En stor gård med Hästar!!Det ska bli kul!!

ha en fin dag!!
Kram Anna

envilsenloppa sa...

Mmm vackert ! Gillar din ""gåomkringiträdgårdenochplockainblommorkorg"" !!
De enda blommor jag får se från min trädgård kommer ut från en ända på en hund :-(
Kraam/Lotta

Kanonska Gården sa...

Vilka underbart ljuvlig rosor!!! O korgen är super fin!!

Ha det bra på er lediga dag!!

Kram gunilla

Anonym sa...

Det är bara du och barnen i söta 1800-talskläder som saknas på bild! :) Ljuvliga bilder! Tack! /Sarah

Jenny sa...

God morgon Marie!
Vilka ljuvliga bilder på dina vackra rosor! Korgen är ju jättefin oxå:)

Ha en trevlig ledig dag med barnen!

Kraam Jenny

Gabi sa...

...just so lovely
Love
Gabi

Rosor och Spetsar sa...

Hej Marie, vad långt dina Frulingsduft har kommit, mina står ännu bara i knopp men ni har ju en eller flera zoner bättre än oss.
Ljuvliga bilder .
Ha en forsatt fin midsommarvecka o härlig helg
Kramar
Annelie

Börjelundskan sa...

Åhhh, ja det kan jag verkligen hålla med om, roskorgen är som hämgtad ur en engelsk countryliving bok, :) .... jättevackra bilder Marie.

Skönt med semseter, när man kan dra sig på morgonen, och ta dan som den kommer,...härligt.

Önskar dig en härlig Midsommar. Kram Kram Cin

Börjelundskan sa...

..... hämtat ur en engelsk countryliving bok skulle det vara, *hihi*, de gick lite för fort på tangenterna märkte jag. :)

Cin

Lilla Ugglebo sa...

Godmorgon1

Vilka ljuvliga rosor!
Sånna korgar sålde jag i min butik....jag fnissar för mig själv åt din beskrivning för det var precis vad jag såg framför mig...
hihi....lång fin klänning, en tjusig hatt, en snygg prins o en massa ljuvliga rosor...hihi...
Nåja....de är super bra att ha då man rensar ogräs...;)
Ha en mysig dag och en trevlig midsommar.
Kraaaaaam katarina

http://mysbella.blogg.se/ sa...

God morgon Marie!
Åh vilka vackra rosor, ljuvliga!!

Ha en fin dag <3

Kram Izabell

Vita verandan sa...

Rosor är underbart, mina har inte börjat blomma ännu förutom den gamla halvdöda busken med nyponrosor!
Visst ska det bli skönt med ledighet, nu räknar vi ner!
Vi höres så får vi se när vi ska slå till:)
Kram Anna

Ellas Hus sa...

Åh vilka ljuvliga bilder. Och vilken fin korg! Vilken bra smak din mamma har!
Ha en härlig ledig dag med barnen!
Kram
Ellinor

Nordingården sa...

Romantiken bara slår emot en, vilken korg, vilka rosor , vilka bilder!!!!!! Mari.

No.47 Mia sa...

Vackert marie..
Härligt när man kan plocka in blommor sådär... Perfekt korg till det ändamålet har du fått av din mor med..

Ha en härlig dag idag!

Stor kram Mia

Renoveringsdags sa...

Du har en underbar blogg! Villka vackra rosor! den Kritvita vet du va den heter? Mvh Frida

Hulda sa...

En vakker kurv du har fått av moren din. Virkelig som tatt ut fra en engelsk film, tenkte på Jane Austen. :) Flotte bilder av roser og kurv på plantebordet ditt.

Strandkullen sa...

Säger bara:LJUVLIGT!! kramis semlan

gamla skolan sa...

Alldeles alldeles underbart !! Både dina bilder , rosorna och korgen ! Kramar Susanne ♥

Lisas torp sa...

Åh, vilken fin kort och vilka vackra rosor! Tänk, att ha så fina rosor i sin trädgård!

Så skönt med semester snart! Hoppas bara att det blir sommarväder!
Kram
Lisa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Mari,
vilka underbara rosor!

Jag önskar dig en härlig ledig dag och en trevlig midsommar! Jag sätter mig snart i bilen för att färdas 108 mil idag och imorgon, phu...

Ha det gott, hälsningar Monica

Skogslyckan sa...

Kan bara hålla med, underbara doftande bilder du visar. Här är det långt kvar till blomning, och jag sörjer alla rosor som inte klarade varga vintern. Ha en fantastisk midsommar! Kram Pia

Designe sa...

Vilka vackra rosor du har, nästan overkligt fina! Håller med om att korgen passar perfekt till att plocka in rosor i. Så vackra bilder! Ha en härlig midsommar! Kram :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefin korg och ljuvliga rosor!
Vilket påminner mig om att jag har en fin korg nånstans... Måste leta efter den nu... tack för att du påminde mig!
Kram
Marie

Tulipa sa...

Vackra vackra bilder...

Rosen har en riktigt fin färg, och ihop med det bruna blir det extra fint!!!!

Önskar dig en strålande midsommar!

Kram Mariette

hemtrevnad marie sa...

Å, så härliga rosor!!
Här blommar endast den vita buskrosen nu och den blommar så snabbt över så man knappt hinner njuta utav den...väntar på min knoppande Eden rose och min New dawn som sattes i fjol...
ha en fin ledig dag!
kraam

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Ljuvligt, ljuvligt, ljuvligt!!!

Kram Malin

Maleviks Rosenträdgård sa...

Fin doft på den rosen :)
Håkan

azalean sa...

Har varit lite rädd för att odla rosor, de finns många faror som vill åt dem. Men skall nog satsa igen....man blir så sugen när man ser dina fina.
/Anita

Änglarnas hus sa...

Hallojsan! :)

Vilken härlig korg..och rosen som ligger i..mmm..! Min dröm är, precis som i filmerna, att gå i en stor rosenträdgår och frossa i rosor..

Jag har visserligen en liten rosenträdgård..men jag får plocka med måtta..

Ha en riktigt fin midsommarhelg!!

Kramis Sanne!!

Mamma Mia sa...

Helt underbara rosor älskar verkligen färgen...
Själv har jag bara en liten krukros.
Trevlig midsommar önskar jag dig,från en som läser din blogg men ej har en egen. Kram Mia.

Loppisliv sa...

Så härliga somriga bilder Marie, så söta och ljuvliga rosor, vacker färg på dem. Och korgen, precis som du skriver så tänker jag på engelska filmer, äkta jane austen känsla :-) Vackra medicin glas i förra inlägget också, har inte en endaste sådan med etikett på, hmmm får nog börja samla på några jag med..hihii Ha en toppenfin kväll, själv ska jag cykla iväg på lite tjejfika, mys pys mitt iveckan. Kraaam Paula

Anonym sa...

Åh, så ljuvliga bilder Marie! Vilka härliga rosor. Färgen är verkligen underbar. Mina rosor frös ner i vinter. Har fått klippa ner alla utom daggrosen, som nog är lite härdigare.Men de andra är på gång igen:)Men den där Frülingsduft skulle jag allt bra gärna vilja ha.
Ha en härlig Midsommar.
Kram Marita i Björkhagen

Joyforhome sa...

underbara bilder :) skönt att du bjuder på lite sommar

kramar Malin

Drömmar Verklighet sa...

Härliga bilder.

Vill bara önska dig en trevlig midsommar!

Kram
Cecilia

Millas hem sa...

Så underbara bilder Marie!!
As always!!=))

Kraaam

Hanna sa...

härliga rosor.
kram
hanna

Vintage House sa...

Hej hej
Underbart vackra bilder, njuter...
Skattjakten gick bra det kom lite till att fylla garaget men;)
Nu önskar jag dig en helt underbar midsommar med god mat och härligt sällskap.
Själv bar det av imorgon till havet.
KRam
sandra

Margareta sa...

Vilka underbara rosor du har redan.Vilken färg och vilken korg!
Bilderna är ju så vackra ,så man känner doften och nästan hör änglarna sjunga....

ha en fortsatt fin midsommarvecka!

Kram Margareta

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Vilka underbara rosor. Det hör sommaren till. Läste i ett tidigare inlägg om din dröm om en egen butik. Vad roligt att du tar tag i din dröm. Jag pysslar och gör mycket som hobby än. Vår inredningsblogg heter Drömmar & Ting. Kika gärna in där om du vill. Vi har en del beställningar, men drömmen är en egen liten butik att pyssla och sälja våra alster i.
Lycka till och ha en mysig midsommar!
Kram Susanne

bikim sa...

gorgeous and romantic!
ROsa

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Å så underbara bilder. Jag älskar rosor, så fin färg det var på dom!

Ha en underbar Midsommarhelg!
Kram Agnetha

MiaMaria sa...

Underbara bilder!

En skön midsommar önskar jag dig//MiaMaria

hemma på Hasselgatan sa...

Brukar ta en tur till Hjo varje sommar.
Då får det bli ett besök i din butik också.
Får hålla koll om öppnandet.
Bor ju inte såå långt från Hjo.
Agneta