måndag 12 juli 2010

Borta bra men hemma bäst!

Hemma igen efter några dagars semester i Danmark. Här har vi varvat sol och bad med lekplatsbesök och loppis, har varit riktigt härliga dagar. Idag blir det till att ta tag i vardagssysslorna igen, här behövs både tvättas och handlas mat.
k
När postskåpet gjorde entré i vardagsrummet medförde det en liten omflyttning av diverse möbler. Skänken fick t.ex flytta hit till andra sidan rummet.
k
Visst är det härligt att vara iväg hemifrån några dagar, men jag håller definitivt med min Elsa 6 år som när hon fick syn på skylten där det står "I love HJO" ropade överlyckligt: - Borta bra men hemma bäst!!
j
Ha en fin dag!
Kram Marie

31 kommentarer:

sommarlovskänsla sa...

Ja det är härligt att komma hem efter att ha varit borta några dagar!Och man ser allt med nya ögon tycker jag!
Ha en bra dag! mvh Pia

"M" sa...

Jag håller verkligen med....vi ska i väg några dagar till österlen....men jag ser redan fram emot att komma hem....helknäppt! Du har ju sånna stolar jag vill ha....om du ser sånna på nån loppis meddela gärna mej....vill ha fyra till....ha en fin sommar och lycka till med lilla butiken....

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Vad härligt med en tur till Danmark! Men visst är det skönt att komma hem;o)
Din ljuskrona är så fin, är den gammal eller nytillverkad....vill ha!!

Ha det gott!
Kram Malin

LenaS sa...

Åh jag vill också åka till Danmark, härligt att varit iväg men som lilla Elsa sa borta bra men hemma bäst ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, det är ju precis så det är, och visst är det väl skönt när man landar hemma igen efter lite äventyr.
Hoppas ni hade det gott i alla fall och att du hittade några skatter *ler*
Igår var jag till Matilda och hon sa att vi är välkomna dit - hon ska hålla öppet lite tidigare för oss om vi tar vägen förbi och det gör vi väl????!!!!!
Har precis suttit på balkongen och skrivit i några timmar, men nu ska jag gå till lokalen och måla möbler som jag fått beställning på.
Ha en fin vecka min vän!
Kramar Mia

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Välkommen hem!

Ja visst är det så, att det är sååå mysigt att vara iväg (och speciellt i ett soligt dejligt Danmark) några dagar, men ändå är det skönt att komma hem sen.

Kraaaam, vi hörs på mailen i veckan!
Mia
PS skönt med semester va :)?

Tone sa...

Hei!

Så nydelig blogg du har!! Flotte bilder fra hjemmet ditt! Er enig med lille jenta di at borte bra, men hjemme best, det er det som er så godt med å reise bort noen dager, da ser man hvor glad man er i det som er hjemme!!
Sommerklem Tone

Jenny sa...

Hej Marie!
Håller med er, borta bra men hemma bäst:)

Ha en härlig vecka!

kram Jenny

C De-sign sa...

Härligt med ett besök i fina Danmark! Sedan är det alltid underbart att komma hem tycker jag...... ha en skön söndag! Kram fr C

jakt,skor,barn,inredning sa...

Låter som härliga dagar ! Nilla

Skogslyckan sa...

Danmark är underbart, och de har så mycket kul loppisar. Men visst är det skönt att komma hem. Vi bor ju i paradiset Sverige. Det negativa är när man kommer hem och tillbaka till vardagen finns allt det där man inte hann med innan man åkte..
Kramar Pia

Maleviks Rosenträdgård sa...

Borta bra men hemma bäst :)
Vad fint du har det :)
Håkan

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Det låter som en härlig resa! :) vackert pottskåp! ha en skön dag i sommarhettan! Kraam Izabell

My home is my Castle - by Kari sa...

Borte bra, men hjemme best ;)
Nydelige bilder, som alltid..

Ha en fin dag
Klem,Kari

Millas hem sa...

åH, vilken härlig tripp!

Fast jag håller med, det är allt himla gott att komma hem igen!

Men ibland måste man bara komma iväg och inte tänka på vare sig städning, handling eller inredning...eller jo, inredning kan vi tänka på lite då också, eller hur?;))

Kram till dig Marie!

Grodmamman sa...

Håller med Elsa!:) Skönt att komma iväg, men lika skönt är det att komma hem igen.
Kram

Loppisliv sa...

Jag håller också med din lilla Elsa, borta bra men hemma bäst. Visst är det skönt ändå att känna så att man trivs så bra hemma :-) Skänken gjorde sig så fint där i hörnet, får så många ideér när jag kikar in till dig, du har det så snyggt i varje vrå så jag blir helt galen...hihii Måste göra mig en såndaär strumpa till kristallkronan jag med, attans så snyggt det är :-) Stor kram P

HOUSE of ADELA sa...

Jag håller också med...så kul att komma bort och få mycket inspiration men sen vill man hem och fixa och bara vara...
Ser att du öppnar den 7-8! Hoppas och ska försöka åka till dig då!=)

Kram
Adela

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Håller med "borta bra men hemma bäst"!!..har också precis kommit hem ifrån Danmark..som var ljuvligt varmt i år..men trots detta sitter jag och längtar hem till huset o trädgården..

Ha det såå mysigt nu..

Måste bara säga att du har det så fint i v-rummet..du lyckas få det så "lagomt" inte för mycket saker..!!

Ha det gott! Kramis Sanne!!

Loppe sa...

Hey
I love Hjo !!
Og vores semester går til Hjo igen i år.... Jubbii.... Glæder mig !

Som Pia fra Skogslyckan sa... :
"Danmark är underbart, och de har så mycket kul loppisar. Men Vi bor ju i paradiset Sverige."

Men du har ret: Hjemmer er bedst !

Loella sa...

Jag håller verkligen med...Himla kul med miljöombyte och få inspiration för att ta med sig denna hem och bara vara.....grejja fixa stöka....Så kul att du öppnar snart, måste komma och hälsa på verkligen. Hur långt kan det vara mellan Eksjö och Hjo....? 15-16 mil kanske...

Ha det bäst i solen och värmen!
Kram Loella

signerat 71 sa...

Hej,
Jag håller med om "Borta bra men hemma bäst".

Vilket vackert skåp!
Ha det bra.
Kram J

Linda sa...

Visst är det så att man alltid längtar lite lite hem när man är borta, efter sina egna saker. Det är alltid skönt att komma hem.

Även om det innebär tvätt och handling =)
Kram Linda

Hulda sa...

Fint med litt ommøblering. :) Liker så godt stua deres, virkelig flott den skjenken. Så fine speil du har der.

Nydelig innlegg under med rosene. Så skjønt sammen med de gamle bildene, blondene og boka.

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Har ni varit i Danmark, vi ska nog dit också, men vet inte riktigt vart vi ska. Du kanske kan tipsa, det verkar som du känner till Danmark så bra. Det blev fint så också när du flyttade skänken.
Borta bra men hemma bäst!
Kram Anna

SUSANNE sa...

Jo visst är det så, hemma är bäst. Eller rättare sagt det borde vara så för alla.

Mina Eviga påhitt sa...

Hejsan svejsan!
Vilket vackert hem och blogg du har! Vi ska också till Danmark om några veckor har du några tips på bra ställen att besöka så vore det trevligt.
Ha en härlig dag
Eva

gamla skolan sa...

Visst är det så , borta bra men hemma bäst . Men det är väl skönt , att man är så hemmakär , det är ju ändå där man tillbringar mest tid ! Vilken vacker matplats ni har ! Och tusen tack snälla du , för dina varma ord hos mig . Blir så glad !! Ha en skön dag ! Kramar Susanne ♥

katarina sa...

Hallå där!

Ja...det var riktigt riktigt otäckt!
Man tänker ju så mycket OM...efteråt....OM han...och Om han inte...ja du vet. Nu känns det jätte skönt att vi har akutmedeciner inkl. adrenalin hemma.
Elsa är ju för skön!!
Vet du att Kajsa fortfarande härmar henne varje gång vi har pesto på bordet...fniss...

Jag hoppas så att jag kan ta mig till dig och din lilla butik nån gång i höst.

Kajsa har en kjol som hon använt bara några gånger från noah noah...och en klänning...en av dem är i samma tyg som du har i en kjol.
Är det något du vill ha till Elsa??
Jag tror de kan vara lagom...och jag slänger dem annars...men det känns ju roligare om de kommer till någon som verkligen gillar den stilen.
Känn inte att du måste ta emot dem och du får dem naturligtvis helt gratis..(.jag tror Kajsa skulle tycka det var lite kul att få ge dem till "pesto ungen")

Skänken passar utmärkt där och man bara suckar lyckligt åt hela ditt hem....
Kram o ha en mysig dag i morgon.
Själv ska jag på tjejfest med övernattning på vinön. Jag blir hämtad kl.9.00 i morgon så det blir 2 heldagar.
Katarina

Casa e Cose sa...

Forst och framst vilket underbart post skap!!! Hur hittar man bara alla dessa underbara mobler du har!
Fina bilder ocksa!

Hit ska jag komma tillbaka!
Helena

Nordingården sa...

Ha, ha, I love Hjo! Ja, det skulle jag nog också göra om jag bodde där! Underbart rum och den skänken är så fin, lite ovanlig och den svarta bricken i fönstret och säckran på bordet, så snyggt! Jag trodde jag skrivit här en gång men man blir så förvirrad i värmen och tänker det man ska skriva så man till slut tror man skrivit: ) ha en fortsatt skön ledighet, nyfiken på din blivnade lilla butiksbod! Mari.