onsdag 21 juli 2010

En blå karamell

Ett blått bord har flyttat in här hemma hos oss. Det var omedelbar kärlek när jag fick syn på det i min söta vän Randis butik i Köpenhamn. Och det var inte bara jag som blev kär, även maken tyckte att bordet absolut skulle få följa med oss hem till Sverige. Så det var bara att stuva in det i bilen bland barn, väskor och en hel massa loppisfynd till butiken, var lite smått trångt i bilen på vägen hem, hihi.
j
Här står bordet nu i korridoren/hallen på övervåningen. Jag blir glad varje gång jag ser det, är som en härlig blå karamell mitt ibland allt det vita och bruna. Om bordet är som en karamell så är Randis butik Stil og Stemning som en hel godispåse fylld med de mest utsökta godisarna du kan tänka dig. Ska ni till Köpenhamn i sommar så rekommenderas ett besök varmt, adressen hittar ni HÄR!
kj
Nu ska jag ut och måla lite mera möbler till butiken. Jag vet inte om det bara är jag, men när jag målar så är det inte bara möblerna som får färg på sig, jag lyckas alltid kladda ner mig själv också. Så ser ni någon med vita färgfläckar på sig lite överallt så är det bara jag, hihi.
k
Ha en bra dag!
Kram Marie

37 kommentarer:

Nordingården sa...

Å va läckert!!! Sånt hät älskar jag ( äcven om jag visar itt vitaste rum i dag: ) ) men lite färg och just detta bord, så himla läckert! Skitsnyggt Marie!!! Den butiken ska jag lägga på minnet! Och vilken fin trädgård du har, och snäll "styvis" ( kunde inte låta bli att skriva så även om du inte kanske kallar honom så, ordet är så kul tycker jag...praktikst att ha såna inom familjen! Fint arrangreta under ditt päronträd! Mari.

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilket härligt bord!
Ett sånt man blir alldeles lycklig att se på :)
Har kikat igenom ALLA inlägg som jag missat hos dig och jag bara njuuuuuuuuter....
Du har så otroligt fint Marie och det är så härligt att kika in hos dig.
Har uppdaterat bloggen själv nu. Känns bra att vara på banan igen :)

Ha en fin dag min vän

Kram Viveka

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Vad mycket fint jag missat hos Dig!! Bordet är ju bara så läckert, förstår att det fick följa med hem! Sitter som en smäck i ditt fina hem;o)

Kram Malin

Dessie sa...

Vilket härligt litet bord. Och sååå fint med alla rakspeglar som hänger på rad!
Ha en bra dag.
Kram Dessie

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Åhh vilket sött bord, förstår att du ville ha med dig det hem !!
Jaa, du..så är jag också..kladdar ner mig då jag målar, händerna är nästan alltid vit prickiga..fniss..
Kolla hos mig idag, där syns det jag köpte av dig !! De blev målade i svagt ljusgrått..
Kraaam Anette

Vintage House sa...

Hej vännen,
Bordet är verkligen ljuvligt, så snyggt...
Läckert med fågelburarna.....
kram i massor
sandra

Systrarna vitt sa...

Här är en till som alltid blir vitfläckig när jag målar, men jag tycker det är ganska sunt hihi.Håller nu på att måla ett litet skrivbord vitt och har beställt nya ringbeslag hos Gruvgatan 13. Tänker faktiskt sno en idé av dig ;-)...jag ska försöka måla en text på bordet som din mammma gjorde åt dig...är dock inget vidare på att texta snyggt men det får bli som det blir helt enkelt.
Ditt bord är verkligen fint.
Kram Liselott.

Femtio vita kvadrat... sa...

det var verkligen ett vackert bord. och så får man in lite lagom mycket färg också, förstår att du blir glad varje gång du går förbi denna skönhet ;)

Kram Patricia

Lilla Blanka sa...

Gomorron Marie!

Åhhh vilket underbart bord! Mitt hjärta är ju svagt för vackra bord, hihi, och detta är helt ljuvligt!

Otroligt vacker bild också, en sån där bild man blir lycklig av =)

Kraaaam sötis, vad kul då kanske vi ses hos Carina!
Mia

PS nu längtar jag såå tills din lilla butik öppnar så att jag kan åka upp till dig!!!

Hulda sa...

Å, så lekkert det blå bordet var! Herlig farge, og nydelig fasong på bordet. Virkelig vakkert. Så fint det var med alle speilene på knaggene over bordet. :)

Ann-Louise Andersson sa...

Hejsan

Förstår att detta bord fick följa med hem , så vackert.
Såg att du ska öppna en butik, ser fram emot det. Vi tar båten ibland till Hjo. Nu finns det ett trevligt ställe till att besöka.

Ha de/Ann-Louise

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Å vad gulligt bord. Det skulle jag också köpt på en gång! Så fint som du säger att bryta av med en färg mot allt vitt man har!

Kram Agnetha

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Åh så fint med ett litet blått bord:)Ha en fin sommardag!

Kraam
Izabell

elsamarianne sa...

Ett sånt fint litet blått bord! Finns det hjärterum så...
visst är det roligt när man hittar nåt sånt som man bara måste ha med hem.

Anonym sa...

Jätte fint med den blå "karamellen". Ser ut som om Randi har en hel del fina fynd i sin butik. Förstår att du vill dit.
Jag lyckas också alltid kladda ner mig själv när jag målar. Tycker därför bäst om Falurödfärg, som går att få bort med vatten, hihi.
Ha det gott i sommar värmen!
Kram Marita i Björkhagen

Skogslyckan sa...

Underbar färgklick i ditt hem. Själv är jag rätt insnöad på turkos och blåaktiga toner just nu... Eftersom jag jobbar som dekorationsmålare, så är jag alltid full med färg. Vi skulle kunna säga så här..vi är färgstarka kvinnor!!!
Kram Pia

Maleviks Rosenträdgård sa...

LÄCKERT...du e duktig :)
Håkan

Kaylovesvintage sa...

love your birdcages

Lisas torp sa...

Jättesnyggt bord och färger bryter av så fint mot allt det ljusa!

Hela arrangemanget är såååå vackert, med speglarna, fjärilslavendeln och hyllan med fågelburarna! Åh, vad duktig du är!
Kram
Lisa

Vit som snö sa...

Hej Marie.
Så länge man varit "borta" och så mycket man missat. Men desto roligare att titta genom massa av inspirerande inlägg. Håller med, bordet är som en söt karamell, perfekt och lättplacerat!
Lite sorgligt att man har sååå långt till Danmark, har massor jag skulle önska att se där, o "kanske" köpa;)
Önskar dej härliga sommardagar!
Kram Cilla

ANETTESHUS.COM sa...

Å, for en herlig karamell!! Bordet var kjempe-lekkert! En deilig blå-farge!!!

Ha en fin dag! Lykke til med maleprosjektene;)

klem klem
ANETTE:)

Loppisliv sa...

Det var en härlig karamell du hittat. Jättegulligt litet bord. Jag har skrivit upp adress och öppentider till denna ljuvliga lilla butik för vi ska en tur till köpenhamn och då ska jag dit, den saken är klar!!! Ohhh så många vackra fågelburar du samlat på dig, ser så fint ut där på hyllan. Jag målar här jag också, maken klagar på mig för att jag aldrig byter om till målarkläder utan står i det jag råkar ha på mig...tur jag använder vattenbaserad färg, har hänt mer än en gång att jag får in och skölja kläderna i vatten, kladdmaja som man är...hihii ska bli så spännande med din lilla butik. Den kommer att bli underbart fin. Kram Paula

Rosor och Spetsar sa...

Bordet är ju underbart jag förstår att ni blev förälskade i det.Känner igen mig i hur de är att måla, jag får t.o.m färg i håret, borde nog sätta upp det men man blir så ivrig.
Så spännande med din butik, tyvärr är jag i skåne den helgen du öppnar.
Kram
Annelie

Loppe sa...

Hej Marie ♥

Tak for e-mail :oD
Glæder mig til at besøge din butik!

Meget fint bord du har fundet hos Randi,- hun har mange skønne ting, og jeg har købt en masse hos hende.

Ha en fin sommerdag

Kram
Loppe

Nooria sa...

Det var en ordentlig lekker blå karamell ja! :-) Vi reiser til Småland, og jeg håper å finne sånne godiser der også :-).

No.47 Mia sa...

Såå LÄCKERT bord Marie! Vilken färg!
Kanonfint bland det vita...

Kram Mia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
vilken härlig karamell ditt bord är! Och så spännande med din butik!!

Jag går omkring med bruna ben med vita prickar på, **fniss*

Hälsningar monica

Made in Persbo...Carina sa...

Åh så läckert med den karamellblå färgklicken :) ...å så roligt att även J kände att det var tvunget att få hem det. Jag försöker få M att känna att vi absolut måste köpa en ny hushållsassistent men han är iskall och totalt oförstående *fniss*.

Jag har gjort en skåprockad här hemma och ett skåp som stått här i huset i alla år har fått flytta in i finrummet...men jag har målat över den finskt blå färgen med vitt (bilder kommer på bloggen en annan dag) så vi kan gå omkring och vara vitfläckiga tillsammans :)

Ha det gott gumman så ses vi snart ...ser så fram emot det :)

Kraaaam, Carina

In my house sa...

Ååååååååå, jaaaaa, så tjusigt,,, jag blev oxå glad, man måste ha lite färgklickar =) livar upp sinnet!

Kramiz

Margareta sa...

Oh,så fint bord!Passar som hand i handske hos dig.Fina hyllan med sina speglar och fågelburar......

kram Margareta

SUSANNE sa...

Det blir så fint att bryta av med någon färg mot allt det vita. Bordet är verkligen fint! Tack för tipset av butiken, bra semestermål och nära dit. Kram / Susanne

gamla skolan sa...

Godmorgon Marie ! Ja , det lilla bordet var riktigt läckert !! Jag ser likadan ut när jag målar , lyckas få färg precis överallt . Idag ska jag börja måla om huset . Kramar Susanne ♥

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så vakkert bord..for en herlig farge på bordet..


klemmer=)

Vita verandan sa...

Så snyggt, en riktig färgklick. När männen är med på det då är det bara att köra på...och tänk så mycket man kan stuva in i en bil när man väl hittar något speciellt:)
Ska vi försöka nästa vecka, det får bli innan torsdag bara.
Kram Anna

Kanonska Gården sa...

Asså så snyggt bord säger jag bara!!!

Ha det gott!!

Kram gunilla

hemtrevnad marie sa...

Å, vilket läckert bord!!
Ja du, förra sommaren knökande vi in ett blått bord med låda i vår bil på semestern i Dalarna, vad gör man när man blir kär, hihi??
kraam

Anonym sa...

Vilket underbart bord en färgklick att vila ögonen på!

Det är verkligen en karamell liksom du söta Marie.

Ha det gott!

Kram Renate