torsdag 15 juli 2010

I en vrå i sovrummet

Man tror knappt att det är sant när man dag efter dag vaknar och solen fortfarande lyser lika härligt. Vilken fantastisk sommar vi har! Här grejas det för fullt i butiken just nu, vi är inne på slutspurten av målningen, sååå skönt! Idag målas det sista varvet på golvet och sen är det bara listerna kvar. Ska visa er lite före-efter bilder framöver, skillnaden är ganska stor, hihi.
k
I en vrå i sovrummet hamnade mitt älskade gröna trädgårdsbord när flyttkarusellen härjade i vardagsrummet (det var här jag hade min pysselhörna förut). Bordet blev liksom över och maken tyckte att vi skulle passa på att slänga det!!! ALDRIG, blev mitt svar! Så då hamnade det här tillsammans med lite annat, bl.a min lika slitna pall och de gamla bankfackslådorna som jag hittade på en loppis i Danmark.
l
Genom spegeln skymtar man hyllan som sitter på väggen ovanför sängen.
k
Ett hjärta fyllt med väldoftande lavendel ligger på en trave med gamla örngott tillsammans med lite nyplockad lavendel ifrån trädgården. Älskar verkligen doften av denna blomma!
l
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

32 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Godmorgon Marie!

Inte kan man kasta ett så fint bord! Ska bli spännande att se butiken. Nu på morgonkvisten fick vi regn och luften känns lättare!
Kan minsann behövas!!!

Kram Mimmi

Älskade pion sa...

Vad fint du har det där hemma.;) Bordet var tur att inte din man hann och slänga.;)Ha en riktigt skön helg. Kram ulrika

Strandkullen sa...

spännande med butiksplanerna...kul! Tur att du hejdade gubben din! kramis semlan

Lilla Blanka sa...

Gomorron sötis!

Hihi, J trodde nog inte på allvar att du tänkte gå med på att slänga det där fina bordet :)

Det passade jättebra i er sovrumsnisch! Vilken fräck bankfackslåda!!!

Tänker jättemycket på hur ni fejar och grejar i butiken. Är så himla nyfiken!!!

Kraaaaam
Mia

jakt,skor,barn,inredning sa...

Ja vilken underbar sommar ! Så fint du har det. Nilla

Loella sa...

Gud så fint du gör med dina grejjer....passar bra där den kombon.

Knasig karl...;)

Kram Loellan

Hulda sa...

Så heldige dere er som har så mye fint vær. Det har vi ikke her nord i Norge, denne sommeren. Så mye fint du viser. Det gamle bordet er nydelig, det må du absolutt beholde. :)

Lisas torp sa...

Åh. så vackert det blev! Tur att ni inte slängde bordet!!!!

Ja, lavendeln är så vacker nu, den har slagit ut här också!
Fortsatt lycka till med butiken - jag är så nyfiken så jag kan spricka!!!!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Alltid lika fint att titta in hos dig. Ja, lavendel är verkligen underbart. Har bara en planta som tagit sig ordentligt här. Skulle så gärna vilja ha fler.Ska bli spännande att få se bilder från butiken:)
Kram Marita i Björkhagen

Jenny sa...

Hej Marie!
Bordet är underbart, klart det inte skulle till tippen;)

Ser fram emot att få se bilder från din butik!

Ha en bra dag,

Kraam Jenny

Loppe sa...

Heeeiii...

Ih hvor er det spændende...

Hvor i byen ligger din butik ???

Kram
fra
Loppe

LenaS sa...

åh nej inte kan man kasta ett så vackert bord och så fint det var på/runt det!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Nästan för varmt nu, fast idag fläktar det lite :)
Lavendel är verkligen underbart! Plockar också in nu.
Tänk att männen ofta ser skräp i det vi tycker är vackert ;)
Ha en toppendag!
kram
nina

Made in Persbo...Carina sa...

Hi hi...jag kan precis se J framför mig när han föreslår att bordet ska slängas...och ditt bestämda ALDRIG! *fniss*.

Vilka härliga bankfackslådor du hittat på loppis!
De ser ut som en större variant av de gamla plåtlådorna jag hittade för 10 år sedan (står i pysselhyllan i vardagsrummet), fast de kommer från regementet i Skövde.

Idag är sista jobbdagen innan semestern....så vi kan väl höras på telefon nån dag kanske :)

Kram, Carina

HOUSE of ADELA sa...

Så jättefint du har överallt! Ska bli spännande att få se bilderna från din butik sen!

Kramar
Adela

My Shabby Roses sa...

Everything looks just wonderful!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan i värmen!1

ja visst är det underbart! nyper mig i armen då och då..tror knappt att det är sommar i Sverige!1..

Vad fint det blev även i den nya hörnan..bankfackslådorna var mumma!! ;)

ha det gött i värmen!! Kramis Sanne!!

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Åhh så fint det blev, du duktig på inredning du! :) Ha en fin torsdags-eftermiddag!

Kraaam Izabell

SUSANNE sa...

Håller med dig, lavendel doftar underbart. Har både hudlotion, olja och fotkräm som doftar så där "lagom" mycket och igår plockade jag lavendel till påsar som skall sys. Ha en fortsatt skön sommar / Susanne

Femtiovitakvadrat sa...

Åhh vad avis jag blir, skulle så gärna vilja ha en liten egen butik! Kommer säkert bli superfint =)

Lycka Till!

/Patricia

Maleviks Rosenträdgård sa...

JÄTTEFINT :)
lavendel är underbart :)
Håkan

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken mysig blogg du har. Här blir jag stammis.

Kram

Dubbelörn sa...

Så vackert bordet är! Du har verkligen förmågan att skapa njutning för ögat :).

Kommer till dina trakter i nästa vecka. Har bokat in oss på Idas Brygga. Kära mannen ska ut på fisketur o jag har tänkt ta mig en loppistur i omgivningarna ;)

KRam

Ellas Hus sa...

Oj, jag förstår dig så väl! Ikväll räddade jag superfin låda från att kastas. Tänk vad man tänker olika! Ditt bord är hur fint som helst!
Ha det fint!
Kram
Ellinor

C De-sign sa...

Fina arrangemang du gör... och jag håller med dig om lavendeln...välkommen in till mig utlottning lavendelstavar!!! Kram fr C

Margareta sa...

Det spelar ingen roll hur du ställer dina möbler,för det blir alltid bra.
Och fina möbler slänger man ju inte.
Lavendel ihop med gamla textilier är ju underbart.
Det ska bli spännande med butiken!

Ha en bra helg!!!!
kram Margareta

Designe sa...

Superfint! Ja, vilken sommar! Helt otroligt!..lite svalare har det blivit men vädret är ju fortfarande fint! Ha en fin helg du med! Kram :)

Loppisliv sa...

Lavendel doftar ljuvligt kan inte annat än hålla med dig. Ohh vad jag skrattade här när du skrev att din man ville kasta bordet...hihi låter som här hemma, du minns jag hade trädgårdsmöblerna i finrummet innan..ojoj och jag sa precis som du...Aldrig!!! hihii Tycker ditt gröna bord gjorde sig alldeles förträffligt där i hörnan i sovrummet, ser så snyggt ut med örngottshögen ovanpå. Ha det gott vännen. Kraaaaam Paula

hemtrevnad marie sa...

Å, så härligt vackert!!
Jag hoppas verkligen få besöka din butik sen!!
kraam

Nordingården sa...

Åh vilken underbar vrå du har där i sovrummet, och jag går igång rejält på allt som inte var vitt, lustigt va: ) för det var så förbaskat snyggt just till det vita!!! Ha en toppenhelg i Hjo! Mari.

Lilla huset på prärien sa...

Hej söta Marie!!

Vad länge sedan jag var in till dig och kikade - så mycket nytt! Vilket underbart postskåp du har fått och så fint du har gjort det där i vardagsrummet. Och så ska du öppna butik!!! Men gud så spännande alltså :) Jag håller tummarna och kommer självklart att kika förbi så fort jag kan!

KRAM Jenny

Cecilias inredning sa...

Vad fin rosbågen blev! Ska undersöka om jag har någon i min närhet som kan tillverka en sådan :o)