torsdag 1 juli 2010

Lite nytt i trädgården

Det vackra vädret fortsätter, även idag har jag vaknat till en dag med sol och blå himmel. Härligt! Spenderar all ledig tid utomhus, så just nu kommer bloggandet lite i skymundan, men så är det nog för många av oss. Idag blir det lite bilder från trädgården, lite nytt har det blivit där de senaste veckorna.
k
Plockade bort mina vårblommor ur krukorna på framsidan av huset häromdagen och ersatte dem med lite mer somriga blommor.
k
Grusgången har utökats, nu går den runt huset också. På sikt ska det bli en rabatt längs med gången här på högersidan, blir nog dock inte i år. Tack söta mamma för hjälpen med grusgången (och allt annat du gör för oss), du är guld värd!
k
En vanlig gammal brun fönsterlucka (inköpt på loppis för några kronor) fick lite ljusgrön färg på sig och hamnade här på bordet bakom blommorna.
k
På den vänstra sidan av grusgången har det däremot blivit en rabatt redan i år. Vi bor precis vid en ganska hårt trafikerad väg, så det här kommer växa upp och bli ett perfekt insynsskydd.
l
Ha en underbar sommarhelg!
Kram Marie

43 kommentarer:

Anonym sa...

i hope your weekend is also a good one. your photos are so welcoming.Bestest,Denise

Inspiration i vitt sa...

Godmorgon min vän, jag är aldrig uppe så här tidigt om jag inte måste, har jobbat i natt hihi. Ska snart åka hem och lägga mig i min säng. Känns som om jag inte sovit ordentligt på ett tag. Igår skickade vi boken på vårt första provtryck åååååå så skönt. Nu återstår en massa kompletteringar och korrekturläsning och gud vete allt men nu känns allt sååå bra.

Du har det så välkommnande hos dig och det är så fint att mötas av ditt stilleben intill trappen. Kram på dig och godnatt hihi.

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..vilken fin grusgång din mamma har hjälpt till med..
Jaa, nu vill man vara ute i trädgården så mycket som möjligt..
Ha det gott
Kraaam Anette

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så koselig hus og hage du har..en ren fornøyelse og se på :)
Ønsker deg en fin fin sommerdag
eddaKlemmer

Strandkullen sa...

vad jag tycker det är vackert med grusgångar...ser så hemtrevligt ut...kramis semlan

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Marie!'
men så fint du gjort, och pricken över i var ju den gamla fönsterluckan!

grusgången blev oxå jättebra.. tänk vilka mammor vi har va.. min är oxå så himla hjälpsam och duktig!!

Kram på dig
Ann-catrin

Vita verandan sa...

Så fint ditt hus är och det måste vara skönt med sten, underhållfritt och bra. Din mamma är bara för flitig, tur att vi har dem. Min är inte så mycket i min trädgård precis men ställer upp med barnen och det är skönt.
Det blir bra när det växer upp lite, för det gör ganska mycket när det är lite skydd mellan vägen, jag vet!
Kram Anna

Systrarna vitt sa...

Det ser otroligt mysigt ut , fint vid trappan.
Kram Liselott.

Maleviks Rosenträdgård sa...

Blir JÄTTEFINT :)
Vackert hus :)
Håkan

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Så fint det blev med grusgången!
Gillar knastrandet av stenar då man går på en!..sommaren har intagit oss med storm nu och det gäller att njuta av varje sekund!

ha det gott gumman!!

Kramis sanne!

Tulipa sa...

Hej min Vän!
Vad fint!!!

Älskar grusgångar!
Det kommer att bli så bra med en rabatt utefter den gången också, det ramar ju alltid in så fint!

Älskar dina arrangemang.

Vikterna till där var en bra idè att snabbt härma.*ler*..

Idag är det fortfarnade molnigt, hoppas det lättar, jag längtar bara efter solen!

Ha det så bra!

(Tänk vad gjorde man utan en hjälpsam mamma!?! Jag är evigt tacksam för min också!)

Stor kram mariette

Hulda sa...

Så flott dere har fått det ute i hagen. Veldig fint med grusgangen også rundt huset. Flott med treet utenfor trappa. Likte også gruppen foran trappa. Slikt er jo så fint. :) Blir nok også veldig bra med hekk ut mot veien. Så fint huset deres er, tror ikke jeg har sett det fra utsiden før.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Marie.
Så fint du gjort, jag gillar såna hörnor med möbler och blommor. Man känner sig välkommen när man går uppför trappan hos dig. Snyggt med gruset också.
Ha en fin sommarhelg
Kram till dig
AnnaMaria

Millan sa...

Så fint du har det, måste vara underbart att sitta där en stund och njuta.
Ha det bra i solen!

Ellas Hus sa...

Mmm vilka härliga bilder!
Ha en riktigt bra sommarhelg du också!
Kram
Ellinor

gamla skolan sa...

Hej Marie ! Så fint ni har gjort det , med gångar och rabatter !! Och så fint du har smyckat bordet , älskar din fönsterlucka !! Kramar Susanne ♥

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så fint Marie, grusgångar är ju så härligt lantligt!!

Njut sommaren!!
Kram Malin

Fru Inredning sa...

Hej Marie.

du gör helt rätt, att spendera dessa soliga o härliga dagar utomhus:)

Så fint du har gjort det i trädgården. Tycker mig känna igen ditt hus..Åker ofta till Hjo på sommaren så det är nog möjligt man ka ha sett det...

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Grodmamman sa...

Och jag som tyckte att ni redan hade en mysig trädgård!:) Förstår dock att ni vill ha lite mer skydd mot gatan och sedan är det himla mysigt med grusgångar!:)
Kram

Anonym sa...

Vad fint du gjort i ordning Marie!
Vilken snäll mamma som hjälpt dig med grusgången! Min mamma hjälper mig också med allt möjligt. Tur vi har dem:)Insynsskyddet blir perfekt. Håller också på och odlar insynsskydd:) Det gör så mycket bara man fått dit de där små buskarna.En liten avgränsning. Om ca tre år skjuter de fart. Verkar vara så. De behöver några år för att rota sig ordentligt först.
Ha en skön semester.
Kram Marita i Björkhagen

Skogslyckan sa...

Ser verkligen inbjudande och trevligt ut framför ditt hus... Det blir sånt härligt ljud när man går på en grusgång, låter hemtrevligt på nåt vis. Jätte fint!
Kram Pia

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Åh Marie så vackert och ljuvligt! Du kan verkligen det här med inredning, jag saknar ord så fint tycker jag att det är!!

Kram från Izabell

fröken knopp sa...

Så mycket fint Marie!!! O tänk vad lite färg kan göra..Jalusin är jätte fin!!

Varma Kramar Elin

Marina sa...

Vilken härlig och inspirerande blogg! Man hittar massor av tips!
/Skönhetsstylisten

Katja - Bag End sa...

Your garden looks absolutely beautiful :-)

Have a lovely summer!
Katja

Noamaja sa...

Huset är så fint! Jag letar fönsterluckor, så underbart användbart!

Visst är pionerna en sann källa till glädje just nu!

Stor kram
A

Vita små hjärtan sa...

Titta in hos dig är ju alldeles underbart!!!!! Jag njuter! För min trädgård är katastrof just nu!
Kram Agnetha

Millas hem sa...

Så fint så fint!!!

Vill önska dig också en trevlig och solig helg!

Kramis

Zondra Art sa...

Beautiful blog!!!
Regards from Croatia.
Zondra Art

Anna-P sa...

Vad fin grusgång, väldigt vackra blommor i alla dina inlägg. Vilken lycka att ha så fina rosor på sin gård.

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Så vackert du gjort utanför entren. Underbar grusgång, det är så charmigt när det knastrar under fötterna. Gillar din svagt gröna jalusi du har där bakom, en sån ljuvlig färg på den. Ha det gott. Kramis Paula

Love Peace Pionies sa...

så utrolig fint uteområdet!!
flott med den grusen.
Inspireret!!:)
ha en fortsatt fin sommer
klem Kristina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt med en knastrande grusgång! När jag var liten fick jag alltid kratta gångarna så de var snygga och fina...
Kul att se bilden på ert hus också!
kram
Marie

Jenny sa...

Hej Marie!
Ljuvliga bilder från er trädgård!

Önskar dig en trevlig helg i solen:)

Kraam Jenny

jakt,skor,barn,inredning sa...

Hoppas du också får en underbar helg ! Nilla

hemtrevnad marie sa...

Å, din trädgård är ljuvlig!!
Här är det verkligen eftersatt...man hinner ingenting just nu, fast är man galen nog att hitta sig två arbetsplatser till på en vecka så får man väl skylla sig själv, haha!
kraam

vosges paris sa...

such a sweet corner ;) enjoy the summer!

camilla - vitarummet sa...

Vet inte om jag har sagt det förut men vilket underbart hus! Ha en skön dag i värmen!

GardenGirl sa...

Beautiful...Happy Summer ;)

Debi @ Garden Party

liven sa...

Hei!!
Så koselig hos deg Marie...får slik inspirasjon av dine bilder!!
Og jeg er som du....veldig glad i blomster :o)
Ha en fin julimåned !!

Skogsfrun... sa...

ljuvliga bilder! Det är så inspirerande att se bilder från husets utomhussida ;)

Klart man ska vara uta och mysa istället för inne vid datorn när vädret är så fantastiskt!

Ha det fint!
Kram pernilla

signerat 71 sa...

Hej, ehj,
Så ljuvligt vackert du har det!
Kram J

Hanna sa...

Ha en fortsatt bra sommarkväll!
Kram
Hanna