måndag 5 juli 2010

Min nya favoritmöbel

För några veckor sedan ringde Sandra (med bloggen Vintage House) och berättade att hon hade hittat något som hon visste att jag ville ha (och som hon själv redan hade). Det var knappt jag trodde att det var sant när hon avslöjade vad det var! Så i onsdags när jag var ledig (och övriga familjen hade semester) hakade vi på släpet och begav oss ner till Småland och hem till Sandra med familj. Där i deras garage stod min nya favoritmöbel, ett gammalt postskåp.
k
För mig var det självklart att jag skulle använda det som ett pysselskåp, problemet var bara att jag inte hade en aning om vart jag skulle få plats med det, hihi. I min lilla pysselhörna i sovrummet fick det absolut inte plats. Till slut bestämde jag mig för att flytta ner hela pysselhörnan till en del utav vardagsrummet, så det var bara att börja möblera om.
k
Så idag får ni se skåpet från alla håll och kanter. Gissa om jag är glad och nöjd över min nya möbel? Vill skicka en jättekram till Sandra, tack min söta vän för att du tänkte på mig.
l
k
Idag är det min första semesterdag och jag ska ägna delar av dagen till att måla ute i den blivande butiken. Hoppas att alla ni andra också får en bra dag!
k
Kram Marie

46 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh vilket härligt dröm pysselskåp.. kan tänka mig att de kommer pysslas massor där... Och så är de så roligt och pyssla när man har allt på plats, bara öppna och sätta igång... Och så är de väldigt snyggt öppet...
Kraaam Linda

Rosor och Spetsar sa...

Oj oj oj vilket skåp Marie, jag förstår att du gillar det. Blev ju fint med pysselhörna där i vardagsrummet.
Ha nu en härlig semester
Kramar
Annelie

LantlivsAnette sa...

Nämen himmel o pannkaka alltså !!! Vilket fint skåp..och vad snällt av Sandra !! Wow..man blir lycklig bara av att se dina bilder, vad ska inte du vara då !!! Som har skåpet i ditt hem..kanon snyggt...
Kraaam Anette

Rummet för välbefinnande sa...

Men Marie....... Vilken lycka! Ja, det var väldigt omtänksamt av Sandra - vilken vän!!!!!!
Ett sånt där postskåp står ju så väldigt högt på önskelistan min, och jag kan tro att det är så hos en hel del andra också.

Nu förstår jag att du befinner dig i ett lyckorus. Semestern har börjat, skåpet är ditt och du får fixa i butiken. Kan inte bli så värst mycket bättre än så här väl?

Njut ordentligt nu!
Längtar så tills du öppnar........

Kram kram Mia

Lena Kristina sa...

Oj så fint skåpet är. Vilken lycka!

Älskar ditt sätt att ordna med vackra saker och skapa små stilleben, det gör mig alltid inspirerad att kika in hos dig.

Önskar dig en riktigt härlig semester och lycka till med ditt skötebarn - butiken

Stor kram
Lena

becca sa...

Hejsan!
Å vilket underbart skåp!
Vilken tur du hade, skåpet passar ju så bra henna hos er.

Ha en bra semesterdag,
kram Rebecca.

LenaS sa...

Åh vilket fint skåp! För en del år sedan medans jag fortfarande scrappade (scrapbooking) riktigt aktivt så gjorde vi en pysselhörna i vardagsrummet, tjejerna pysslade gärna med mig, samtidigt som man kunde vara lite social med familjen i övrigt som satt där vid TVn, så perfekt att ha pysselhörnan i vardagsrummet, kan säga att pysselhörnan används fortfarande flitigt ;o)
Ha en riktigt bra vecka!
Kramis/LenaS

Vintage House sa...

Hej vännen min,
Redan målat uppsatt och så himla bra det blev...
Det blev helt perfekt där och många vackra ting i:)
Tack för de söta orden...
Vi höres nu far vi..
kram
sandra

Skogslyckan sa...

Vilken dröm att ha allt på samma ställe när man skall pyssla. Bara att öppna upp och fyllas av inspiration! Ha en bra vecka!
Kramar Pia

Nordingården sa...

Men vilket vackert skåp!

Perfekt ju och praktiskt!

Du börjar ledigheten med att måla, möblera om och dona i din blvande butik, vilka piller äter du: )

Ha en skön ledighet och grattis till ditt nya skåp!!! Mari.

Vita verandan sa...

Vad snällt att tänka på dig. Passar perfekt till alla din pysselgrejer. Där kommer du nog ha två små tjejer också tror jag....
Blev såå fint.
Ha så gott på semestern och vi måste få till den där träffen snart.
Kram Anna

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Åhhh GRATTIS, men vad kul och sååå fint med postskåpet! Va gullig hon är Sandra som tänkte på dig!

Underbara bilder Marie, så himla fint när du fyllt skåpet med en massa vackra saker så där!

Nu har jag fått på mig arbetskläderna och skall äntligen hugga tag i köket =)

Känns som min första semesterdag idag också eftersom jag sjuk hela förra veckan.

Kraaaaaam
Mia

Maleviks Rosenträdgård sa...

Riktigt coolt faktiskt :)
Håkan

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Åh dessa postskåp är verkligen helt underbara och Sandra är nog Svergiges bästa sakfinnare.... hon är suverän på att leta upp fina fynd.
Vi skall träffas nästa vecka, då skall en av hennes grislampor få flytta hem till mig.

Ha en underbar sommar!
Hälsningar Monica

PS. så spännande med din butik!

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Vilket perfekt pysselskåp. Överskådligt OCH snyggt!
Må så gott
/Karin

http://mysbella.blogg.se/ sa...

God morgon sunshine!:)

Vad gulligt av henne att hon tänkte på dig:)Det var minsann ett fint skåp, annorlunda och vackert!

Kraam
Izabell

envilsenloppa sa...

Men WOW Marie vilken lycka !!
Ååå va roligt att plocka in saker i det underbara skåpet och så fint det blev med en lite pysselhörna där !
Inte ett dugg avis , neeej då ;-)
Massa massa sommarkramar/Lotta

Vita små hjärtan sa...

Åååå så mysig hörna. Å vackert skåp! Tänk vi hade ett sånt, både över o underdel ganska högt. Det eldade vi upp för några år sen. Nu fick jag viss ångest över det :)
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

lottens vita och gröna sa...

hej du fina, guuuuuuuu så fint marie, vad gott att ha likasinnade vänner som redan har, blink!!! jisses sån lycka! och som du tar hand om det då, nedrans vilken hörna, klickar och kollar medlupp fniss!!! kan man få komma och pyssla, fniss!!! duuuuuuuuuu njuter åt dina vägnar om butiken, tänk marie att du har fått iland den idéen nu, hoppas jag får komma och besöka den, har du nån aning om när? i morrn bär det av till toscana, jag har sååååån resefeber, rädd att glömma, packa fel för mycket...ja suck skönt ska det iaf bli!!! må bäst min sköna vi hörs och ses nåt tag i höst hoppas jag!
varmkram lotten

Linda sa...

Åh, vilket superfint skåp! Och det passar ju perfekt för ändåmålet.

Kram Linda

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men guuu vilket underbart skåp!! och allt du har där i oj oj så himla fint hela din hörna.. massa sommarkramar sussie

Designe sa...

Oj, va stort det var och jättefint! Så fräscht med vitmålade dörrar och trä inuti! Blev jättefint med ditt pysselbord där under med fina saker på. Underbart med rosa rosor! Hoppas det går bra med butiken i värmen! Ha en fin vecka! Kram :)

Lisas torp sa...

Ja, det var verkligen ett fint skåp och så användbart med alla fina pysselsaker!

Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej gumman!

Men ååå har du fått tag i ett sånt fint postskåp! Så rart av Sandra att tänka på dig!

Jättevackert inrett och fint med den nya placeringen av pysselhörnan.

Jag går också i ommöbleringstankar här hemma men behöver ha tag i ett stort gammalt skåp som jag kan ha som garderob först innan jag kan dra igång mitt projekt :)

Kraaam Carina

Villa König sa...

Beautilful images!!! Hugs Yvonne

Tulipa sa...

Hej Marie!
Men vad fint!!! Vilken lycka!
Ja, what are friends for?!

Vilken tur...
Det ser sååå fint ut och tänk så mycket som går i där!!

Lycka till med målning och annat..idag är det kvavt..*puh*.. Kanske det blir ett kvällsdopp här för mig!

Soiga sommardagar till dig!
Kram mariette

Loppe sa...

Hej fra Danmark.
Fantastisk skab. Grattis!!

Så lige du skrev at du åbner en lille butik hjemme i HJO..

Wauw, det er jo min sommer-by du bor i !!

Jeg må vide hvor den ligger, så kommer jeg visst forbi..

Jeg elsker din by, som har tvillinge-fyrtårne på havnen og verdens bedste is (glass)hos moster Elin

fröken knopp sa...

Gud Marie, vilken lycka!!! Inte alls avundsjuk..tihi...
Tur att man har goa vänner!! :)

O så fint du gjort det!! Du är helt fantastisk!!!

Varma Kramar Elin

Vita huset 28 sa...

Åhhh ett sånt underbart pysselskåp, va snällt av henne!!
Ett sånt står högt upp på min önskelista ska du veta.

Va skönt med semester.
Ser fram emot bilder på butiken.
Ha de bäst
Kram Camilla

Idyll och Inspiration sa...

Har aldrig sett ett postskåp förut men guud så läckert det var. Vilken härlig vän du har som ringde dig. Härligt att kunna samla alla projekt och pyssel på ett och samma ställe. Så vackert!

kram tessan

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Jag har ju oxå ett, jag älskar det!! Så bra förvaring oxå;o)
Jättefina bilder!

Ha en skön semester!
Kram Malin

Romantiska Hem sa...

Men jösses vännen! förstår att detta är din nya favorit möbel, har oxå letat efter en sådan de är ju så vackra och det passade som handen i handsken hos dig. Kram Petra

Inspiration i vitt sa...

vilket drömskåp, ååå så härligt med alla fack och hyllor, perfekt för dig som pysslar så fint. Din hörna är såå härlig och jag bara älskar sånna där kreativa installationer. Lycka till med allt fixande i din butik. Kram på dig/Ingela.

C De-sign sa...

Underbart skåp...Lycka Till med målningen! och njut av Sommarvärmen! Kram fr C

mali-mo sa...

FOR et nydelig skap!

Loppisliv sa...

Nämen Marie, vilken lycka....himmel vilket fint skåp du hämtat hem. Urgulligt av Sandra att tänka på dig, bra med vänner som vet vad man vill ha :-))Den passar så fint där på väggen vid ditt skrivbord, Och så himla fint med alla pysselsakerna i de små facken.....Kan inte se mig mätt på dina bilder....helt Lovely!! Kram Paula

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilket ljuvligt skåp!! Det passar perfekt hemma hos dig!
Vilken gullig vän Sandra är som gav det till dig:)

Ha nu en härlig semester!

Kraam Jenny

Hulda sa...

Virkelig et SUPERT skap du har fått, Marie! Så nydelig det er. Der kan du virkelig ha orden og oversikt over dine pysselsaker. :) Passet godt over skrivebordet ditt. Lekkert, lekkert!

Kanonska Gården sa...

Å så fint ett sånt hade man inte tackat nej till!!! Förstår verkligen att det är din nya favorit!!!

ha en bra dag!!

kram gunilla

Pernilla ~Pillan~ sa...

Vilket underbart skåp! förstår att du blev lycklig! härlig blogg du har!

Prillig sa...

Åh, va fint! Där kommer du att få så mycket inspiration och det kommer att pysslas hela tiden.

Kram britt

Ainosofia sa...

I love this <3

hemtrevnad marie sa...

Å, verkligen ett härligt skåp!!
Och tänk så mycket det rymmer, ett riktigt kap!
Ha det gott vännen!
kraam

SUSANNE sa...

Underbart med en sådan vän! Perfekt i en pysselhörna. Undrar om man kan ha turen att hitta ett? Ha en skön helg!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis! Vilket underbart skåp! Så fint att ha alla pysselgrejer samlade så på ett ställe.
Njut av ledigheten och lycka till med måleriet!
kramis
nina

Deborah@Green Willow Pond sa...

Your room and blog are stunningly beautiful! I could get lost in it for a good long time. I am a new follower. Have a lovely weekend!

hugs,
Deborah