torsdag 29 juli 2010

Små små äpplen

Makens semester är slut och idag på morgonen har barnen åkt iväg för att spendera ett par dagar hos sin farmor och farfar. Känns alldeles tomt i huset, är inte ofta man är själv hemma. Men jag är inte sysslolös, jag ska greja intensivt med butiken, det börjar äntligen likna något där ute. Bilder kommer under helgen.
k
Har gått och sneglat på de små söta äppelkarten på gräsmattan i flera dagar och tänkt att jag ska göra något kul med dem, t.ex använda dem i en krans, men tiden har inte funnits. Så igår tog jag helt enkelt bara in dem och la dem i en såssnipa som dekoration. Detta är "pynt" som jag gillar, enkelt och vackert.
l

k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

50 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Gillar också de enkla, verligen supersnyggt!

Vi har ett litet äppelträd med kanske max 10 äpplen så de ska nog bara vara till att ätas, hihi

Kul med bilder snart, kan knappt bärga mig :)
Ha de så bra i tystnaden
Kram Camilla

sylvia sa...

hei på morran,
såå nydelig pyntet med små epler,
kos deg hjemme alene en stund,
klem fra sylvia

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken söt skärbräda jag skymtar kanten på där!

Kan tänka mig att det skulle bli en härlig krans med de där äpplena i. Det blir så fräscht med den där gröna färgen. Men, de är verkligen fina där i såssnipan också.
Nu, du! Nu börjar det närma sig öppningen.....
Så spännande och jag misstänker att du får de här dagarna att gå ganska fort nu.
Jag kommer på lördagen har jag tänkt mig och jag väntar som bara den.
Kram på dig och plocka på nu. Är så nyfiken på lite bilder *ler*

LenaS sa...

Åh vi är katt och postvakt just nu och igår sa jag till äldsta dottern att jag ska nog plocka med mig karten som ligger på marken och göra en krans, underbara bilder visar du!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Strandkullen sa...

ja det enkla är ofta det vackraste...de gröna äpplekarten fick ett helt nytt liv i såsskålen...vackert! Ser fram emot öppnandet av din butik...kramis semlan

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Jag är så nyfiken, vill se bilder!!!!
Så fint med äpplena, det enkla är det vackra som bekant;o)

Kram Malin

Älskade pion sa...

Vad du är påhittig,blev så himla snyggt.Ha en bra dag .Kram Ulrika

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
underbara bilder av det enkla som ju är det vackra! - Håller helt med dig!

Skall bli spännande att se bilder från din butik.
Hälsningar Monica

Magnolia sa...

Väntar på bilder från butiken med spänning, sen när du har öppnat får man ge den ett besök =)

Fint dekorerat med äpplena!

Kram Catta

Hagagården sa...

Underbart fint med dom små äpplena.
kram
ninni

Lantligt i smultronbacken sa...

Va roligt att kunna få till något fint med alla äpplen som ramlar ner på marken, vi har massor. Det verkar bli ett äppelår i år

Kram

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hejsan! Fina bilder, pyntet är både enkelt och vackert:)

Kraam Izabell

Anonym sa...

Så fint du dekorerat med de små äpplena! Det enkla är oftast det vackraste. Mycket bättre att ligga i såssnipan som pynt istället för på marken.

Kram Renate

Loppe sa...

Dine æble-billeder er meget æstetiske... Det er hvad jeg kalder stil !

Glæder mig til billeder fra butikken :oD

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh har J börjat jobba nu, ja semester rusar liksom förbi, alldeles för fort.

Var uppe tidigt i morse och alla andra sov (sover fortfarande), så jag har suttit i stillheten och tystheten och tänkt (på nya projekt, hihi). Har målat lite också, känner att det är dags att jobba lite med köket idag.

Äpplekart är vackert, härliga bilder! Jag har gjort kransar av sånna några gånger och det blir ju vackert som du säger.

Kraaaam, vi ses snart!
Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hihi har haft samma tanke som du, har samlat i en plåtburk, men inte fått till det ännu :)
Det du gjorde är jättefint!
Ha det gott!
kram
nina

elsamarianne sa...

Jättefint med de små gröna äpplena till det vita.
Hoppas du kommer att ha öppet på vardagarna i din butik också. Hade velat komma på din invigning, men är upptagen hela långa helgen...
kram
elsamariannes

Nordingården sa...

Åh, detta är pynt som jag också gillar! Stilleben i världsklass! Bara äppelskalaren, så gammal och vilken underbar grön färg den hade! Snygg liten terrin el såskopp du lagt dem i! Mari.

Vita verandan sa...

Kan vara skönt att få gå hemma och dona själv i bland även om jag inte brukar få något gjort då.
Kommer gärna förbi någon dag och kanske får en smygkik på butiken....
Kram Anna

ps sååå fina bilder:)

Lisas torp sa...

Ja, äpplena gör sej lika bra sådär också! Du kan alltid få till det!:)
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Kristin sa...

Hej Marie! Visst är det skönt att ibland få lite tid för sig själv och kunna jobba i sin egen takt och inte behöva tänka på mat var 3:e timme osv. Samtidigt saknar man ju sina små så oerhört... Nu önskar jag dig stort lycka till med att fixa det sista i din butik. Håller tummarna för att du ska få en hejdundrande start för din verksamhet!

Har också samlat äppelkart, jag gjorde en krans som jag hängde på vår nya grind... det är verkligen sött att dekorera med karten!

Kram till dig!

sologbolig sa...

Så fint og så enkelt. God helg til deg også. Klem.

No.47 Mia sa...

Hej Marie!!

Men det gör jag med!
Gillar det enkla.. Allt blir så vackert hemma hos dig.. Ögongodis överallt..

Hoppas du får en fortsatt skön dag!

Kram

Nettan sa...

Bra tips, det ska jag tänka på när våra äpplen börjar falla!
Snygg blogg!! Alltid snygga inlägg!!

MormorRuthsAnn sa...

Hej Marie!
Sitter, för ovanlighetens skull, mitt på dagen och fick en sådan lust att kika in till dig. Du är flitig och bjuder på en sådan vacker enkelhet med dina bilder idag! Jag skall se om jag kan ta mig upp till dig när du öppnar portarna, är såå nyfiken på butik Vita Ranunkler! Vill passa på att gratulera dig till detta stora beslut att starta butik. Du har en enorm energi som jag stort beundrar...

Kram på dig Marie, hälsa familjen!
Ann

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Så fint! Vad roligt med en egen butik, ska bli så kul att få se bilder. :)
Kram

Anonym sa...

Vilka fina äppelbilder. Att jag inte tänkt på det, att ta in äppelkarten som ramlat ner. Jag gav dem till fåren:)
Kram Marita i Björkhagen

Drömmar Verklighet sa...

Vackert!

Annas skattkammare sa...

Det enkla är ofta det vackraste.. så fint som dekoration!
Slit inte ut dig med butiken nu Marie! =)
Kram /Anna

Femtio vita kvadrat... sa...

Kan bara säga en sak, Vackert!

Kram Patricia

Villa König sa...

Lovely decoration with the little apples. :-) Hugs Yvonne

Ellas Hus sa...

Det enkla är oftast det vackraste!
Så spännande att följa din butik. Ser fram emot foton!
Kram
Ellinor

Jeanettes hus sa...

Tänk va lustigt Marie, just idag gorde jag som du plockade lite fina gröna äpplen och la som dekoration här på landet.

Fick spontan besök av 2 väninnor som inte varit här tidigare, och med tanke på att vi inte varit här på ´väldigt länge såg det hemskt ut i alla krukor och så.
Men med kvistar från skogen, bär och äpple blev det respektabelt

Tänk så mycket naturen bjuder oss på helt gratis, super.

Roligt att det snart är grand opening av din butik.
Önskar dig bästa lycka til tankarna!
Hade varit så roligt att komma för jag hörde från Mia att det är många bloggisar som kommer.
Om det är någon du vet som kommer härifrån mina breddgrader kanske du kan tipsa mig på mejlen, för då kanske vi kan samköra-
Roligare och billigare för börsen.

Vore så roligt att träffa dig och de andra goa tjeerna igen!

Ha det så gott gumman
Kramisar Jeanette

Margareta sa...

Hej Marie!

Så enkelt-så vackert!!!
Här hemma trädde vi äpplen på en ståltråd och vips var det en krans att hänga på grindstolpen.
Ska bli så roligt att få se bilder av din butik.Ännu roligare att besöka förstås.

Kram Margareta

Lille vildand sa...

Alltid hyggelig å titte innom bloggen din.
Lykke til med butikken - det må være spennende!
Klem fra Jannicke

Millas hem sa...

Hej Marie!

Det ska bli så kul att se bilder från butiken! Riktigt nyfiken blir man!=)
Men visst är det skönt att få strosa runt själv hemma!

Håller med! Det enkla är det vackra!

Gjorde ett kul fynd idag!=)

Kram Camilla

Älfgärdet sa...

Så ska det vackra pyntet se ut, naturligt & enkelt. Det krävs en alldeles särskild förmåga att se det vackra i det enkla. Tillsammans med det vita porslinet & äppelurkärnaren...mmmm...

mostermia sa...

Lycka till med din butik! Vad spännande!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Gillar också det enkla, här har vi högar med små äpplen innen som enkla arrangemang. Tyvärr har min kamera gått sönder sörjer verkligen. Blir att kika på en ny idag.Ha en underbar helg.
Kram Theres

Loppisliv sa...

Hejsan vännen! Söta små gröna äppel, min mamma har fullt av likadan i sin trädgård, jag funderade som du på att göra en krans eller något av dem men lät dem sen ligga kvar. Ska ta och lägga dem i en skål bara som du gjort, det enkla är oftast vackrast, det gillar jag också. Härlig grön nyans på din bricka i förra inlägget, älskar den ljusgröna äppel/mint färgen, sååå sött mot det vita. Ha det gott nu sötis. Kram Paula

Lisen sa...

Fin blogg du har!
och vad fint det blev med äpplena, ibland behöver pyssel inte vara så svårt ;)
ha det bra!
/Lisen

Sunnanvind sa...

Ja äpplen är verkligen fint att dekorera med, särskilt dom små!

Ha en bra helg! /Carina

Mira sa...

Kul att hitta hit! Äppelkart ja ... vi hade ETT färdigt äpple förrförra året, förra året TVÅ o i år en massa kart i allafall. Hoppas ... Kanske vi beskär helt total fel...?!

Kram/Mira

hemtrevnad marie sa...

Ja visst är det enkla vackrast!!
Ska bli så spännande att få se bilder från din butik, som jag hoppas få besöka!!
Hörde att du var hos Carina idag...hade också tänkt att åka, men det blev inte så, väninnan Therese var där iallafall och tyckte det var så fint!
kraam

Loppe sa...

Håber alt går bra
ønsker dig bare en go søndag
☼ ¸.•*♫*•.¸٩(-̮̮̃-̃)۶♥
kram
Loppe

Made in Persbo...Carina sa...

Tack för idag gumman, å så kul att snart träffas igen!
Men duuu vilket sött arrangemang du gjort av små äppelkart! Jag blev sugen att genast springa ut och hämta in ett gäng....men det är ju kolsvart ute så jag väntar nog till imorgon *fniss*. ...och kannan du har dem i går ju inte av för hackor heller!!! Den snyggaste jag sett!

Nu ska jag stupa i säng :)
Kram, Carina

gamla skolan sa...

Det enkla är ofta det vackra ! Ska bli så spännande att se bilder från din butik ! Kramar Susanne ♥

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Vad gulligt med de små äpplena! Å lycka till med butiken, vad roligt!
Kram Agnetha

Inka sa...

Hej, Marie!

Men visst är det väl jätteskönt att vara ensam hemma. Inte för att man inte älskar sin familj men att bara få ta hand om sig själv utan att någon vill ha ens uppmärksamhet hela tiden.
De söta äpplena gjorde sig i den lilla såssnipan. Så vackert. Behövs inte så mycket mer egentligen.

Ha det gott


Kram Inka

Rummet för välbefinnande sa...

Nu drar jag iväg på några dagars semester, men jag har mailat dig inför lördagen!
Kram