söndag 18 juli 2010

Trädgårdsbilder

Hej! Hoppas att ni har det bra! Här varvar vi målning av lister med att umgås med vänner. Idag kanske det blir en liten loppissväng och så ska vi på kalas till min 34-åriga lillebror.
k
Min mammas man, som är världens mest hjälpsamma, har gjort en rosenbåge av armeringsnät åt oss.
k
Här står den i våran nyplanterade rabatt längs med grusgången. Om några år hoppas jag att det har växt upp här och blivit som ett insynsskydd mot resten av trädgården.
jk
Ett slitet gammalt trädgårdsbord med diverse saker runt omkring sig står under vårat ena päronträd.
kl
Väldigt mycket har redan blommat över i trädgården och igår föll det ett ganska kraftigt regn som förstörde många utav rosorna. Så just nu är det mest en trädgård i många olika gröna nyanser.
h
Korgstolen är så rucklig så den vågar man inte sitta i längre. Nu slingrar sig humlen runt omkring den och vidare upp i päronträdet.
k
Ha en bra dag!
Kram Marie

31 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Men åhhhh så fin och lummig trädgård ni har !! Jag vill också ha det så...jag planterar något varje år..snart får jag också det lummigt, hoppas jag !!
Såå fint med gamla saker i trädgården..du kan du..
Och Rosenbågen..himmel så fin !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

LenaS sa...

Åh vilken mysig trädgård och vilken fin rosbåge han gjort åt er!
Ha en riktigt fin dag!
Kramis/LenaS

Loppe sa...

Skøøøøøn 'trädgård' I har, og
aldeles fantastisk korgstol og regi ..
Lige min smak !!

Ha en dejlig bra dag !!

Kram Loppe

Lilla Blanka sa...

Gomorron sötis!

Jättefina trädgårdsbilder! Och rosenbågen är såå fin!!! Jag har sagt till Niclas i flera år att jag vill ha en rosenbåge "in till trädgården", och nu skall jag visa honom eran så ser han hur fint det blir!

Hmm.. slutspurten kan man nog inte säga att vi är i ännu i köket, men det börjar ta sig :) Vi har hela "andra sidan" kvar. Skafferi och vedspis-delen, och innan vi kan ta i tu med den måste det enorma kråkboet i skorstenen bort... och vi har försökt (utan framgång), men får kämpa vidare med det sedan när allt det andra är klart.

Underbart nu öppnar du snart butiken! Ser att du skall sälja Ingela & Petras bok där också, det skall bli så himla spännande att titta i den.

Kraaaam
Mia

PS skall du åka till Carinas loppis? Jag vill gärna åka, hoppas det funkar (ev. åker vi till DK några dagar nu när del 1 av köket är klart)

Strandkullen sa...

kommer bli hur fint som helst i din trädgård när rosorna och syrenhäcken växt till sig...mysigt med mkt grönska. kramis semlan

Vita verandan sa...

Vilket regnande det var i går. Idag hoppas jag på sol, tvättar för fullt, i morgon åker vi ner till Skåne och det blir nog en tripp till Danmark också.
Rosenbågen var så fin och blir ännu finare när rosorna kommer upp en bit.
Vi måste få till en dag. Bestäm du:)
Kram Anna

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hoppas du får en trevlig dag! Vilka underbara trädgårdsbilder:)

Kraam
Izabell

Lantligt i smultronbacken sa...

Hur mysig trädgård som helst

Kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Vilken härlig trädgård!! ser ut att vara en sån där mysig som överraskar..lummig och tänk när nya rabatten är uppväxt!!..mumma!!..

Försöker komma på en anledning att åka ner till trakterna runtHjo( för att få med maken) ..är såå nyfiken på din butik!...

Ha det så bra nu ...Kraam Sanne!!

Lisas torp sa...

Vilken jättefin båge! Ja, så duktig han är! Jag kan tänka mej hur fint det blir sen när rosorna slingrar sej där!

Ja, äntligen kom regnet, inte kul för rosorna kanske, men välbehövligt ändå!

Lycka till med kalas och loppis!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Vilken mysig trädgård! Det kommer bli jätte fint när rosorna växt upp.
Kram Marita i Björkhagen

Sussi / Sussinghurst sa...

Sikke en flot rosenbue, sådan en kunne jeg sandelig godt bruge i min nye rosenhave.... jeg elsker dine små tableauer med gamle havekurve osv - smukt!

My home is my Castle - by Kari sa...

Nydelige bilder fra en vakker hage..

Klem,Kari

Fru Inredning sa...

Hej där Marie.
Kul att träffa på dig idag på loppisen:)Hittade ni nåt roligt? Jag hittade en silverbricka till min samling o ett fint fat.

Vilka fina bilder du tagit av eran vackra trädgård. Så uppväxt och mysig vill jag att våran ska bli sen oxå:) Rosenbågen är så fin.

Önskar dig en härlig dag.
Kram Kristina

Margareta sa...

Hej Marie!
Den finaste rosenbåge man kan tänka sig.Vilken port det blir in till trädgården=rosenporten!! Ni har det så mysigt i trädgården också,precis i samma anda som inomhus.

ha det så skönt!
Kram Margareta

Maleviks Rosenträdgård sa...

FINA BILDER :)
Snygga emaljgrejor :)
Håkan

Millas hem sa...

Underbart fin båge ni fått! Himmel vilka hjälpsamma "päron" ni har!=))

Kramen

linnea-maria sa...

Åh vilka underbara trädgårdsbilder! Rosenbågen är jättefin, sån ska jag göra till mig själv bara jag köper en svets (det finns på önskelistan i allafall) :) /Therese

Loppisliv sa...

Jättefin rosenbåge, så snällt att få den gjord också. Tänk bara så fint det kommer att bli när det växer och slingrar sig runt. Härlig trädgård du har, så stor, mysig och lummig, vi har idag satt igång med lite förändringa i vår lilla trädgård som är rätt platt för tillfället, just för att få den lite mer lummig och mysig. Har börjat gilla havelivet mer och mer på äldre dar :-) Ha det gott. Nu börjar äntligen min semester också...jipeeee :-))Kram Paula

Rummet för välbefinnande sa...

Kan se framför mig hur ljuvligt det kommer att bli när rosenbågen fullkomligt dignar av blomsterprakt.
Men, tills dess så är faktiskt bågen fin i sig.
Har precis varit inne hos Mia och kikat och skrivit lite. Var tvungen att berätta om lyckan idag! Tro det eller ej, men jag har varit inne i en gammal handelsbod och bara gått där och fascinerats av alla gamla bevarade rariteter. Ja, du skulle dånat om du varit där....
Gamla tapetböcker, gamla saftflaskor, kängor, förpackningar med tändsticksaskar..... Ja, hur mycket som helst. Själva butiksinredningen med affärsdisk och köpmansdisk - FÖRSTÅR DU?!
Ja, jag känner mig lite rusig än tror jag.
Ha det fint!
Kram Mia

ANETTESHUS.COM sa...

Så stor, vakker, frodig og grønn hage du har, Marie!! Den ser sååå koselig ut! Gleder meg til det blir litt grønt i min hage også;)

Og rosebuen var så flott!!

Ha en fortsatt FIN SOMMER!

Klem klem
Anette:)

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken fin rosenbåge han gjort till er! Jag drömmer också om en sådan...men där jag vill ha den är det bara ca 10 cm ner till berg så den skulle inte bli så bra förankrad.
Får fundera ut ett annat ställe att ha den på tills dess jag skaffar mig en :)

Köpte två olika sorters vackra rosor häromdan...men imorgon måste jag åka tillbaka med en av dem. Min morbrors fru som var på besök idag berättade för mig att den har svartfläcksjuka. Hade ingen aning om sånt och trodde inte att de sålde sjuka blommor...men oj så fel jag hade!

Ha det gott så får vi höras snart!
Kram, Carina

Kjeruben sa...

Nyyydelig hage! Ja her var mykje inspirasjon for ein stakkar som graver og sliter ;-) Rosebuen vil bli vanvittig skjønn om nokre år :D

Riktig så god sommer.

:o)

Hulda sa...

Nydelig portal dere har laget i hagen, blir flott når rosene dekker den. Her har vi også laget en portal i sommer, men den er på langt nær dekket enda. Tar nok en tid det..

Flott i hagen deres, den gamle kurvstolen gjorde seg godt der under treet. En fin dekorasjon.

Femtio vita kvadrat... sa...

Åhhh vilken underbar trådgård ni har, helt fantastisk!!!
det är man inte bortskämd med på 50 kvadrat i sthlm, som tur är ska vi få balkong i alla fall

Kram Patricia

No.47 Mia sa...

Hej Marie!
Underbar trädgård ni har.. Ser stor ut..

Hade ju planer på att åka till dig i augusti.. Men nu har vi boket in en resa till Legoland.. Du HAR väll öppet fler gånger ?

Ha det gott!

Kram Mia

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Jag har visst haft lite semester från bloggandet, det blir lätt så på sommaren.. =) Vilken underbar trädgård ni har- så många fina detaljer som gör mig superinspirerad! Armeringsbågen var superfin! Ha det toppen!
Kram /Anna

Annas skattkammare sa...

Hej igen! Nu har jag läst ikapp och ville bara önska dig ett stort lycka till med butiken! Så underbart när drömmar går i uppfyllelse! Jag har också en likadan dröm, och vi har en perfekt lokal i hemmet men sambon vägrar.. så det får bli någon annanstans och förmodligen dröjer det ett tag. Kommer definitivt besöka dig Marie- är så glad för din skull! Är det helgen den 31 juli-1 aug du öppnar?
Kram /Anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken underbar rosenbåge! Jag har önskat mig en sån i flera år, säger det till min man varje år, "tänk vad fint det skulle vara med en rosenbåge här" :)
Härligt i er trädgård!
Ha det gott!
kram
nina

Sunnanvind sa...

Vilken fantastiskt fin rosenbåge, så otroligt stilren men ändå dekorativ! Kanske vore en affärsidè av honom att sälja såna :)

/Carina

Älskade pion sa...

Vilken härlig trädgård du har Marie.....ljuvlig var ordet.;) Ha en skön vecka vännen. kram Ulrika