måndag 26 juli 2010

Vart tog sommaren vägen?

Vart tog sommaren vägen? De senaste dagarna har här varit dystert grått och regn. Visserligen var regnet välkommet i trädgården, men nu tycker jag att det räcker. Nu vill jag ha sol och värme igen!
k
Tills solen har återvänt får man mysa till det lite extra inne med tända ljus och blommor. Här några bilder hur det ser ut i vårat kök dessa gråmulna dagar.
m
k
k
Just nu lyser jag med min frånvaro i er andras kommentarsfält, min tid räcker helt enkelt inte till. Nu är det mindre än två veckor kvar tills butiken ska öppna och jag har minst sagt fullt upp, här är tusen grejer som ska fixas med. Men så fort allt lugnar ner sig lite lovar jag att bli en bättre bloggkompis igen, jag saknar verkligen att kika runt hos er andra.
k
Ta hand om er!
Kram Marie

28 kommentarer:

Nordingården sa...

Oj, två veckor till öppning, så spännade men jag är säker på att det kommer bli såå läckert! Så snyggt du har på bordet, ovanligt fin mjölsäck! Ja, 10c och regn och förut 30c och sol, det finns inga gränser åt ngt håll, man får ha både shorts och dunjacka i hallen: ) Mari.

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!
Japp! maaasor med regn även här uppe!..bra som sagt men solen måste komma tillbaka nu de sista 2 veckorna innan jobbet går igång!
vad ombonat och mysigt du har ordnat det runt köksbordet!..lite ljus och småsaker..och vips..myspys!!

Ha det gott nu och stressa inte för mycket med din butik ;)!!

Varma kramar ifrån Sanne!!

Skogslyckan sa...

Jag tände också ljus och tassade omkring med stora sockor igår kväll och fotograferade, det var nästan lite höststämning.. Spännande med butiken.
Kram Pia

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så mysigt i ditt kök Marie!!
Vi eldade tom en brasa igår och tände massor med ljus!
Men idag skiner solen igen;o)

Kram Malin

Lilla Blanka sa...

Gomorron sötis!

Tänker på er hur ni grejar för fullt i butiken! Det kommer bli såå fint!

Åhhh vilken underbar bricka! Och de små lattekopparna.. jag blir alldeles lycklig när jag ser dem!

Kraaaaam, vi ses snaaart!
Mia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Lycka till med ditt underbara drömprojekt - en egen butik!

Hälsningar monica

Home No.1 sa...

hej vad roligt att du öppnar en liten butik! Titta in hos mig där pågår en tävling där du kan vinna en mormorspläd! Kram Annica.

Hulda sa...

Så flott dette var! Du har virkelig gjort det nydelig på kjøkkenet. Likte så godt duken du har der. Nydelig, passer nok godt til høsten også, den. Lykke til med åpninga av butikken!

elsamarianne sa...

Vad spännade det ska bli med din nya butik.
Vilket fint kök, så trevligt och ombonat. Det gör inget att solen inte skiner. Den finns där bakom molnen och väntar på att komma fram igen...
kram
elsamarianne

Millas hem sa...

Underbara bilder Marie!!! Hade gärna suttit och fikat i det köket under "gråmulna" dagar! Så fint!

Här skiner solen idag! =) Säger som du, vi har ju också haft mkt regn! Men idag ser det ut att bli riktigt fint iallafall!

Kraaam

Made in Persbo...Carina sa...

Å vilka vackra köksbilder! Snyggt med mjölsäcken som löpare. Ja du har verkligen mycket vackert och en enorm känsla för att få till det :)

Ser sååå fram emot din butiksöppning! Iiiii ska bli så kul att få se dig förverkliga din dröm!!! Jag gläds verkligen med dig :)

Kraaam, Carina

Designe sa...

Jättefint! Tänk att du snart öppnar..så kul! Gillar din blå möbel oxå! Här regnar det oxå! Kallt blev det oxå men det ska bli fint igen! Skönt! Ha det så bra! Kram :)

Lisas torp sa...

Jag tycker det har varit skönt med det lite kulna avbrotten i hettan och torkan vi har haft! Så jag har faktiskt njutit! Jag tror ändå att värmen och solen kommer tillbaks...snart!
Det ser så inbjudande och härligt ut hos dej oavsett väder!
Fortsatt lycka till med din butik!
Kramar
Lisa

LenaS sa...

Åh vilka vackra bilder och håller med att nu får det gärna komma lite värme igen. Så spännande att du snart öppnar butiken!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Magnolia sa...

Fin blogg du har!

Kram Catta

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja...hvor ble sommeren av...har sett lite til den:(
kos deg med åpning av butikk:)
eddaKlemmer

Loppe sa...

Hej Marie, sommeren kommer tilbage når du åbner butik... men måske endda før..

Ville ønske jeg kunne sende dig lidt af vores sol..

ps
Meget fint køkken du har..
kram
Loppe

Mona Christin sa...

Hei.

Den kom iallefall ikke hit til meg, så da er vi to.

Har et håp om at den kommer neste uke for da har jeg en ukes ferie.

Take care.

Klem Mona C

http://mysbella.blogg.se/ sa...

God afton! Vilka fina bilder Marie, du har det såå vackert hemma hos dig:)Igår regnade det här oxå det var inte nådigt!! Men idag kom solen ÄNTLIGEN tillbax:))

Kraam Izabell

Kanonska Gården sa...

Så fint i ert kök!!! Vad spännande snart dax att slå upp dörrarna till butiken - förstår att det är fullt upp!!

Ha det bra!

kram gunilla

lyckobo sa...

Här i Finland har vi haft en tropisk hetta idag, pust, skulle gärna ha delat med mig till dig!
Härligt mysiga bilder...:)

Lycka till med butiken!

Maleviks Rosenträdgård sa...

VACKERT :)
Håkan

Margareta sa...

Så mysiga bilder från ditt kök.Varenda detalj är fin.Härligt!
ser fram emot butiksöppningen.Förstår att det är bråda dagar inför något så stort.
Lycka till och ha det gott!
Kram Margareta

Vita huset 28 sa...

Oj bara 2 veckor kvar, då förstår jag att det är fullt upp.
Va fint du har i ditt kök, gillar brickan med skålarna o servetterna på. Vart kommer skålarna ifrån de va ju bara såååå fina?
Ha de bra kram Camilla

Anonym sa...

Vad fint med mjölsäcken som löpare. Ja, i går fick man passa på att tända lite ljus. Idag lyser solen igen. Härligt! Får se om man vågar ta sig ett dopp, eller om vattnet svalnat av i sjön.
Kram Marita i Björkhagen

Lilla huset på prärien sa...

Det är helt ok Marie! Ta tiden när den kommer åter för det gör den förr eller senare. Jag håller tummarna för din fina lilla butik!

Kram Jenny

Sunnanvind sa...

Ja visst längtar man efter solen som man nästan lärt sig ta för självklar den här fina sommaren. Lycka till med din nya gårdsbutik!

/Carina

Helena sa...

Vackert igen!