måndag 16 augusti 2010

Bloggbesök och loppisfynd

Hoppas ni har haft en bra helg! Här har J varit i Stockholm hela helgen så vi andra i familjen har haft en riktig tjejhelg. Vi har gjort en massa mysiga saker och så avslutade vi det hela med en liten loppisrunda igår, både mamma och barn blev nöjda med sina inköp, hihi.
l
I fredags efter jobbet hade jag besök av söta Anna med bloggen Vita verandan. Vi har pratat jättelänge om att vi ska träffas och nu blev det äntligen av. Tack Anna för en trevlig pratstund, och tack för den fina presenten.
l
Här ser ni ett utav mina loppisfynd från igår, den lilla apoteksflaskan. Har ju en förkärlek för sådana, börjar bli en liten samling nu. Bästa fyndet var dock något annat, ska visa det någon annan dag här i veckan. Men jag kan ju avslöja att även det är något som jag visst "samlar" på!!!
k
Ha en bra dag!
Kram Marie

44 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh Vännen, har du hittat en apoteksflaska med ettikett det står högst upp på min önskelista just nu. Spännande att se vad du hittat. Första jobbar dagen idag känns trots allt bra så det blir någon ordning på alla här hemma. Betalar in till dig nu på morgonen så du borde se pengarna i dag eller i morgon för bankfacket.
Kram Theres

Vita huset 28 sa...

Hej fin flaska du loppat, har också börjat kika efter små söta :)
Gillar din vepa/planch i bakgrunden, köpt den?
Ha en bra måndag
Kram Camilla

fröken knopp sa...

Låter som en underbar tjej helg Marie!!!

Ljuvligt söt liten flaska, ser spänt fram emot ditt nästa fynd..:)

Hoppas att du får en fin start på veckan!!

Kramar Elin

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Ohh så fin bild, och lilla apoteksflaskan är urcharmig, sååå fin. Ska bli spännande att se vad för något mer du fick med dig hem. De där små loppisrundorna är de bästa, då kan man strosa runt i sin egen takt i lite lugn och ro. Nähe, nu ska jag cykla till jobbet, min semester är slut from idag...snyft..känns alltid lika vemodigt men men, snart nog är man inne i rutiner och vardagsliv igen :-)) Kram på dig //Paula

♥ Pia... sa...

Hej...söta fina fynd..pallen var gullig..flaskan..oppps nu kom jag på att det har jag ju en i gömmorna..fann den på ja var var det nu då..för några år sedan.sen glöms det bort..får ta en runda i skåpen kanske!!Undrar vad du samlar på mer??...men det får vi se snart skulle jag tro.. ha en bra dag själv ..och jag ja jag börjar jobba ..NU..hjälp har varit ledig länge så det är med lite sisådär som jag nu ska gå till jobbet..
kram..PIA

Lilla Blanka sa...

Hej min goa vän!

Ljuvligt att mötas av en så fin bild på morgonkvisten! Den vill jag ha i minnet nu idag :)

Apoteksflaskor är så fina och när etiketten är kvar är de underbara!!!

Kan det vara en spegel du hittat också ;) Det är ju nåt du samlar på också, hihi.

Kraaaam gumman, ha en fin dag!
Mia

Vintage House sa...

Hej vännen min,
Dessa flaskor är ju bara så ljuvliga:)
ska bli kul och se vad du har hittat..
ha en härlig dag
kram
sandra

Lisas torp sa...

Så fina fynd du har gjort - flaskan var verkligen jättefin!
Den gamla pallen likaså! Har du lyckats med blomman sophora!!!?
Åh, så fin den är!
Alltid kul att träffa bloggvänner och en tjejhelg lät inte heller så dumt!
Undrar just vad det är du har hittat! Ser fram emot att få se...!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

signerat 71 sa...

Vad kul med en apoteksflaska. Den ser jätte fin ut!

Min mamma är apotekare och vi har alltid haft en massa apoteksburkar och flaskor hemma - då oftast i brunt.
Kram J

LenaS sa...

Åh vad mysigt med en tjejhelg och små flaskor kan man aldrig få för många av ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Anneli sa...

Hejsan.

Mycket fin och stämningsfull bild!

Tycker om tavlan i bakgrunden, så fint.
Visst är det skoj med loppisar, men nu har jag inte hittat något på länge, så nu är det dags för ett riktigt fynd, tycker jag!

Ha det gott,
Kram Anneli.

Susanne sa...

Loppisrundor är ALDRIG fel ; ) Ser med spänning fram till att du avslöjar "bästa fyndet"! Önskar dig en skön vecka. Kram / Susanne

Rummet för välbefinnande sa...

Mmmmm, så fin flaska....
Gillar verkligen de där apoteksflaskorna jag också, men har ju inte riktigt fått tag i någon - ännu *ler*
Brukar ju ha lite flyt när jag är på loppis som du vet så förhoppningsvis så kanske det dyker upp någon snart.

Det kommer ett litet mail snart.
Är bara mitt uppe i en massa jobb just nu....
KRAAAAAAM Mia

Mitt hvite hus sa...

Virkelig fine bilder du viser...og høres ut som en toppers helg...

skjønne funn O=)O)=

klemmer =)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så det har blivit lite nya inköp nu förstår jag... Lagren kanske behöver fyllas på? Det var ju strykande åtgång på grejerna :)

Ja, ibland vet man inte om att man samlar trots att man gör det. Den lilla flaskan var jättefin, men jag undrar vad det kan vara som du mera samlar på?

Kram
Marie

Skogslyckan sa...

Låter som du haft en toppen helg! Och en fin flaska har du köpt. Måste ner och kolla i "magasinet" tror jag har lite apoteksflaskor där...
Kram Pia

elsamarianne sa...

Så mysigt med en sån tjejhelg. Fin flaska du hittat.
kram elsamarianne

Millas hem sa...

Lilla flaskan är jättefin! Har också en förkärlek till de där små med gamla etiketterna kvar!
Det och fina skyltar!

Kan det vara en ny fin skylt förresten?! =))

Kram Camilla

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hej Marie!
Det låter som du haft en supermysig helg:) Hoppas du får en fin vecka också!:)

Kraam

Amanda sa...

Hej!!!!!

jag har fått en katt du kan se det på min blogg !! :)
jag är jätte glad!
PS ! en sån liten flaska har mamma med hihi :)


kram amanda

Designe sa...

Såå vackert! Jättesöt liten flaska och jag gillar de fina skorna där under! Kram :)

Margareta sa...

Hej Marie!
Så fint som alltid.Mysigt med de här små flaskorna.Kul att se vad dom innehållit en gång.
Spännande att se vad mer du samlar på.
Jag är så glad för hyllan ska du veta. Hälsa tillverkaren detta.

ha en fin vecka!
Kram Margareta

Lille vildand sa...

Å finne slike lopper, må jo være lykke. For noen funn!
Klem, J

Country Hill sa...

Åh så fint Du fyndat gillar också flaskor. Så roligt med din butik verkar som om intresset är stort, jätteroligt och Lycka till!
Ja visst var det roligt på Formex, tilbringade två dagar där och att träffa bloggvänner är så roligt. har haft butik i många år så det behövs lite inspiration.
Ha det gott!
Kram Lena

salige lavendel sa...

Nydelig flaske du fant! Gøy med loppis =)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Mysigt med bloggbesök och loppis! Fyndade gjorde du oxå :)
Härliga bilder!
Ha det gott!
kram
nina

Hulda sa...

Kjempesøt apotekerflaske. Skulle gjerne hatt noen her også. Har du flere slike urskiver igjen i butikken din? vil gjerne kjøpe om du har. :)

sylvia sa...

hei.
så nydelige bilder,
koselig med besøk av bloggvenn da,
å nydelige funn du har,elsker disse apotekerflasker,
lørdag er det første utendørs loppis her i mine trakter,som jeg gleder meg,lange køer pleier det å være,
håper på å finne en gammel kjelke å gamle ski,til å ha utenfor døra til jul,
ønsker deg en nydelig tirsdag.
klem fra sylvia

Älskade pion sa...

Mysigt med en riktig tjejhelg.Fint fynd,väntar med spänning att få se ditt andra fynd.;) ha en skön vecka vännen. Kram Ulrika

Fru Inredning sa...

Hej hej Marie.

Så mysigt med en tjejhelg:) Massa fint har du hittat oxå. Den där apoteksflaskan gillade jag:)

Önskar dig en härlig dag.
Kram Kristina

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Å vilka läckra bilder. Å vad roligt att träffas så där, man har ju gemensamt intresse.
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Anonym sa...

Vilka fin bilder Marie!
Vad kul att hitta apoteksflaskor med etiketterna kvar. Fyndade tre stycken på secondhand idag. De var små och bruna. Tyvärr inga etiketter. Men de är söta att sätta små blommor i. Har en stor fin svagdricksflaska, som etiketten satt kvar på. Skriver satt, för tyvärr slet sonen loss den när han var ett år:(
Ha en fin vecka.
Kram Marita i Björkhagen

Änglarnas hus sa...

HALLOJSAN!

dET ÄR SÅ LYXIGT ATT FÅ MYSA OCH HA BARNEN FÖR SIG SJÄLV SÅ DÄR EN HELG..UMGÅS PÅ ETT ANNAT SÄTT DÅ..

SÅ KUL ATT NI FICK IHOP DET MED TRÄFFEN :)..ALLTID ROLIGT MED NYA VÄNNER!!

hA DET GOTTIS! kRAM sANNE

katarina sa...

hallå där!

Suck...tänk att du jämt hittar så mycket fint!!
Ska försöka ta mig till dig här framöver...
Vill ju kika i din fina butik i verkligheten...o så vill jag runt på de där fina loppisarna i dina trakter.
Kram kram
Katarina

Sussi / Sussinghurst sa...

Spændt på hvad det bedste er???

MiloD sa...

Hej Marie!

Va kul att du har öppnat en butik, jag funderar också på att öppna en liten butik på våran gård. Jag ska sälja mina egentillverkade saker, du verkar ha jättemycket fint i din butik!

Hälsningar
ÅSa

No.47 Mia sa...

Hej marie..
Hoppas allt är bra med er.. Men det är klart det är när ni haft tjejhelg med loppisäventyr och allt.. Kul med bloggträff också!

Fint flaskfynd.. Gillar pallen på bilden med..

Ha en fin dag!

Kram på dig!

Mia

Inka sa...

Hej, Marie!

Fin apoteksflaska. Samma här - samlar också på sådana. Sen finns det visst en massa annat man samlar på för man tänker att det är lika bra att köpa när man ser...eftersom det inte finns så mycket av just det. T ex trärullar att sätta vackra band och spetsar på, en och annan fin gammal tvättbräda, fina gamla trattar och mycket mer, hihi.

Ser fram emot det andra loppisfyndet du köpte.

Kram kram

Inka

Luna D Sign sa...

Hej! Du har en fin blogg. Jag tänkte få passa på att meddela att jag har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin

Vitt och Blått sa...

Vad trevligt att hitta hit, fina bilder du visar! Flaskan var jättesöt! Har varit på loppis idag och gjort några fiiina fynd, så roligt! Ha en fortsatt bra vecka - kram Ewa

Sunnanvind sa...

Apoteksflaskan är verkligen jättefin, ser fram emot att se vad du mer hittade!

Ha det bra!

/carina

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Trevligt med besök av goa Anna! Kan tänka mig att Ni hade mycket att prata om;o)

Kram Malin

mostermia sa...

Vilka fina saker på ditt foto man blir lite avundsjuk...Skulle också vilja fynda sådana saker på loppis. får nog ge mig ut på en runda...

mara sa...

Really fantastic!!