fredag 6 augusti 2010

Butik Vita Ranunkler

Nu är jag nästan helt färdig inför morgondagen, så här följer nu lite bilder ifrån butiken.
l
k
k
k
l
l
l
Butik Vita Ranunkler
Skövdevägen 28 Hjo
Öppet första helgen varje månad
Premiär 7-8 augusti
Öppet kl. 11-16
Obs! Endast kontant betalning
k
Hoppas att ni alla får en riktig toppenhelg! På måndag är det dags för mig att börja jobba igen, men innan dess ska jag premiäröppna min lilla butik. Håll tummarna för mig att det går bra, är ganska nervös så här dagen innan.
l
Kramar Marie

76 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Åh, så kul! Klart att det kommer att gå bra! Önskar dig lycka till!!!!

Kram på dig!

Mimmi

Änglarnas hus sa...

Hallojsan gumman!!

Jag häpnar igen..guu så mycket fint och så fint arrangerat allt är..Jag är såå glad för din skull och håller tummar och tår för att allt skall gå bra imorgon!!..
Jag kommer absolut titta in om jag får vägarna förbi i framtiden!!

Ha det bäst!! Kramis Sanne!!

Vit känsla året om sa...

Hej Marie, vad fint det ser ut, ett stort Grattis och Lycka Till med allt ! Hälsningar Marina i Göteborg :0)

HOUSE of ADELA sa...

Å så fint och lycka till med allt nu Marie!=)

Kram
Adela

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå spennende, Marie!! Masse, masse lykke til! Den lille butikken din ser jo kjempe-koselig ut!!! Håper du får mange besøkende ...

Klem klem
ANETTE:)

Lilla Blanka sa...

Goa vän!

Åhhhh...Det ser helt sagolikt ut!

Jag är så glad för din skull, sitter här och fäller ett par glädjetårar!

Kraaaam och lycka till i morron det kommer gå såå bra!

Mia

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Grattis så masse...kjempekoselig ser den ut:)
eddaKlemmer

Grodmamman sa...

Vad fint det ser ut!
Lycka till i helgen, det kommer att gå så bra!:)
Jag får boka in en helg senare i höst när jag åker till din fina butik.
Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Det kommer gå alldeles strålande, det är jag säker på.
Helt underbart fint har du/ni gjort och jag önskar jag bodde i Hjo :)

Kram Marie

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Så härligt det ser ut, tänk att du har en egen butik nu!!! Så kul, får se om jag hinner till dig i helgen. Vill så gärna komma, men här hemma är det allmänt kaos på barn och arbetare:)
Lycka till i morgon och på söndag i alla fall, var beredd att det blir mycket folk.
Kram Anna

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, det kommer att gå så bra. Men jag håller självfallet tummarna för dig i helgen.
Vacker fin grön färg som är på dörren och smyger sig fram lite här och där

Trevlig helg

Anonym sa...

Underbart fin liten butik!! Det kommer att gå alldeles strålande!
Hoppas få tillfälle att besöka butiken vid genomresa nån gång!
Ha en riktigt fin helg!
/Minna

Villa König sa...

A wonderful little butik! Lovely. Wish you god luck with it and a wonderful weekend. Hugs Yvonne

Modern Country sa...

Åååh Gratulerer vennen!!! Jeg er så glad på dine vegne!! Det kommer til å bli en stor suksess, det er jeg overbevist om. I tillegg ser det så trivelig ut der med blomster og fine arrangement. Riktige koselig for dine kunder :)

Håper mange møter opp på premieren. Vet ikke om jeg rekker å komme innom, men vi skal av gårde til Gøteborg så det kan hende vi klarer det allikevel. Håper !!

Ha en riktig herlig og opplevelsesrik helg, varm klem!

Aina

med en doft av lavendel sa...

Lycka till med din butik, den ser jätte mysig ut.
mvh Annika

Loella sa...

Åhhh du, det är jättefint..ser att du piffat med blommor i pastell-lila silkespapper..ser mumma ut.

Lycka till, men så klart det kommer gå bra!

Kram på dig, vi ses i Hjo! :)
Loella

livetpåfyran sa...

Jättefint!! Klart att man ska ha premiärnerver;)

Stor kram och ha en underbar öppningsdag!

Kram Pia

Lisas torp sa...

Åh, vilken ljuvlig butik du har! Jag är övertygad om att den kommer att göra succé! Så jätteduktig du är och jag är så himla glad för din skull - att du tagit ett steg i "din" riktning!
Massor av lycka-till-kramar inför morrondagen!
Kramar
Lisa

jakt,skor,barn,inredning sa...

Lycka till ! Nilla

mysiga heestrand sa...

Vilken mysig butik du har. Lycka till i fortsättningen och ha en fin helg.
Kram Marita i Heestrand

Snögården sa...

Hej! Å om jag ändå kunde komma. Ett jättelycka till.
Kram Anni

Anonym sa...

Jag önskar dig all lycka med din lilla butik! Den ser jätte mysig ut. Ni har verkligen fått till det.
Lyckokramar i massor från Marita i Björkhagen

Söta Prickar sa...

Puss på dig, så fint du har gjort!!!
Massa lycka till
Kram Lotta

Lantliv i Norregård sa...

Hej Marie!!
Vilken lycka!!! Kommer gå så bra, det är helt fantastiskt fint!!
Synd att jag har ca 25 mil, annars hade jag kommit på stört;o)

Kraaaam Malin

Margareta sa...

Så underbart Marie!
Ingen kan få till det som Du.
Jag hoppas vi ses snart.

Kram Margareta

lyckobo sa...

Ojoj, vill komma och shoppa, men du får väl öppna en filial i Finland isåfall!

Lycka till med fina butiken!

Nordingården sa...

Stort GRATTIS Marie, vilken jobb du lagt ned men en sån bedårande vacker liten butik! Den kommer att gå blomstrande bra, lycka till på premiären i morgon!!! Din bloggvän Mari.

Systrarna vitt sa...

Oj så mycket fint du visar. Det kommer gå hur bra som helst.
Kan riktigt känna pirret hi hi.
Kram
Marina

Helen sa...

Åh, så fint det ser ut! Jag önskar att jag bodde lite närmare...

Lycka till med din nya butik, jag är övertygad om att det blir succé imorgon!

Kram!

Gúa sa...

KRAAAAAAAAM!

Marie det är UNDERBART!!!
Och njut av morgondagen, de första spåren i en dröm, tänk på det du..:)
Resten blir bara fantastisk...

Made in Persbo...Carina sa...

Todilooo gumman!

Himmel så vackert ni gjort i ordning! Jag kommer i morgon och skulle nog behöva vässa armbågarna under natten om jag ska ta mig fram i trängseln till allt det fina jag ser och skulle önska att jag får med mig hem ;))) Är övertygad om att det blir tjockt med folk på din premiär i morgon.

Kraaaamar, Carina

Millas hem sa...

Hur mysig som helst Marie!!
Lycka till med lilla söta butiken! Har själv förstorat varje bild och sitter här stum av beundran!


KRAMAR I MASSOR

Camilla

Loppe sa...

Lycka till i morgen..
Det bliver sikkert fantastisk..

Håber alt det bedste for dig..

Kram
Loppe
♪♫☼ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ♪♫

I ♥ Hjo

envilsenloppa sa...

Åååå Marie va skoj , hade så gärna velat komma över och shoppa loss , men sönerna kommer på visit i helgen .
Hoppas jag kan få chans att komma nästa gång de ser ju så fint ut och jag ser en massa saker jag vill ha ..... hoppas de inte tar slut :-(
Grattis till din ljuvliga butik !!
Kraam/Lottan

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hejsan Marie!
Vad kul och vilka fina bilder! :)Synd att du inte hade din butik lite närmare Gbg.. men du kanske kommer ha en webbaffär i framtiden..? *hoppas*

Ha en fin helg!

Kraam

lottens vita och gröna sa...

ohhhhh guuuuuuuuuu så himlans fint marie, blir rörd för jag vet att detta är så kul för dig, alltså såg inte en endag sak....
som jag INTE ville ha, fniss!!!
och det lilla diskstället, leeeeer!
måste få komma, vi måste ju ses snart, saknar dig gumman! vet vad marie, i morgon när din dag är slut så är butiken heeeeeeeeeeeeeeeeelt tom, hihi, brakfest kommer det bli och kö långt innan 11! ska tänka på dig heeeeeeeeeeeeeeeeeeela dagen!
krama alla från mig som jag känner, den störst är till dig såklart//lotten

Ellas Hus sa...

Wow, vad det ser mysigt ut! Stort lycka till med premiären i morgon!
Kram
Ellinor

Ellas Hus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
elsamarianne sa...

Det ser ju jättefint ut. Lycka till nu, och hoppas du får en bra helg. Massa fina saker...
kram elsamarianne

Tess på Tilda och Mamma sa...

ÅH VÄNNEN SÅ FINA SAKER. LYCKA TILL I MORGON DET KOMMER GÅ SUPER BRA.

ÄR DET GAMLA BANKFACK DU HAR PÅ GOLVET???
HAR LÄNGE LETAR ETT VILL VERKLIGEN KÖPE DEN MINDRE AV DIG SÅG ÄVEN ATT DU HADE EN LITEN KORTHÅLLARE SOM SER UT SOM EN BORSTE UNDER ETT KORT VILL ÄVEN KÖPA DEN HOPPAS DET GÅR BRA. FUNKAR DET ATT DU SKICKAR VAROR BOR UPPE I NORR OCH DET ÄR LITE FÖR LÅNGT ATT KOMMA FAST JAG GÄRNA VILL.
HÖR AV DIG HÅLLER TUMMARNA ATT DET GÅR BRA FÖR DIG I MORGON.

MAILA MIG SÅ JAG VET OM JAG KAN KÖPA OCH HUR MYCKET.
KRAM THERES

Ann-Louise sa...

Hejsan

Vilken vacker butik,önskar dej lycka till.

Kram Ann-Louise

Anonym sa...

hejsan!
Inte behöver då du va nervös,allt ser ju underbart ut.Hoppas på att jag har vägarna förbi Hjo inom kort
för ett besök i din butik.
Många lycko kramar.
Mvh Therese(herbretantik.se)

Strandkullen sa...

jag hoppas att jag kommer till din butik kanske redan denna helgen, vem vet?! Snart iaf! Håller tummarna för att lyckan ska stå dig bi! Kramis semlan

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Marie!
Sitter här och är alldeles stum... så vackert allt är.. jag blir så glad för di skull marie!
Jag lovar att du kommer att sälja slut på rubbet!!!
Allt ät så vackert arrangerat.. dmin fula källare är inte i närheten.. hua..
Tänk förra helgen var jag i dina trakter faktiskt..i Huskvarna..bodde på stadshotellet där.. fantastiskt litet hotell!
Och min mamma och sambo var nu i veckan och bodde på Ruders.. det har inte varit där.. oj vad de gillade det!

Stor kram och Lycka till nu vännen

kramar
Ann-Catrin

fröken knopp sa...

Önskar dig jätte lycka till idag!!!

Önskar att jag kunde vara med men det är alldeles för långt..:(

Varma Kramar Elin

signerat 71 sa...

Så fint det ser ut! Jag hade så gärna velat besöka din butik, men HJO ligger ju en bit ifrån Helsingborg...

Jag önskar dig all lycka!
Kram J

LenaS sa...

Åh så fint det kommer gå jättebra! Lycka till!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Älskade pion sa...

Wow,vilken fin butik.Lycka till med din fina butik,synd att jag inte kunde komma den här helgen...men det kommer väll fler helger.;) Kram på dig vännen. Ulrika

gamla skolan sa...

Stort lycka till Marie !! Ser jättefint och mysigt ut . Hade du inte bott så långt bort hade jag kommit idag . Kramar Susanne ♥

Levindas Värld sa...

En alldeles ljuvlig butik du har skapat dig :)

Önskar dig stort lycka till med öppnandet - det ska nog gå mer än bra ska du se :)

Va roligt att få förverkliga drömmen om en egen butik, jag vill också det en dag...drömma kan man!

Ha en trevlig helg!

Tulipa sa...

Hej Söta Marie!

Vad fint du gjort!
Vilket arbete ni lagt ner!

Stoort lycka till nu!

Jag ser så många fina mysiga stilleben, sånt som gör en butik till det lilla extra!!

De bästa lyckosparkarna!

Kraam mariette

Hulda sa...

Masse lykke til, Marie!! Dette blir en stor dag for deg! Butikken ser STRÅLENDE UT!!

Anonym sa...

Vilken underbar liten butik! Det kommer att gå så fint. Vem kan motstå den?

Bilderna är superduperfina.

Bamsekramar och Lycka till/från Renate

sologbolig sa...

Så flott! Ønskar deg lykke til. her skulle eg ha likt og komt på besøk!! Ha ei fin helg. klem.

Inspiration i vitt sa...

STORT STORT GRATTIS TILL DIG OCH DIN FINA FINA BUTIK; HURRA HURRA HURRA:
Jag önskar att jag kunde vara där i morgon men jag har häcken full, allt känns stressigt fast jag har semester ett tag till.
Nu ska jag gå till baka och studera de fina butiksbilderna noga noga.
Kramar i massor/Ingela.

Kristin sa...

Hej Marie! Jag hoppas din premiär går finfint, du har gjort så underbart vackert! Jag lovar att komma förbi din butik en annan helg, nu är vi lite för upptagna för att jag ska komma loss.

Kram & lycka till!
/Kristin

Marica sa...

Va roligt - många lyckönskningar!!!

Loppisliv sa...

Stort GRATTIS Marie för din premiär idag med butiken. Den ser helt ljuvligt fin ut, som "stil og stämning" eller "honning og flora" eller som någon annan mysig dansk butik, precis som jag trodde du skulle ha det. Du är så himla duktig, jag bara älskar hur du får ihop det. Så mycket vackra ting överallt som jag suktar efter :-)) Jag tänker garanterat ta mig en tur upp till dig en helg framöver. Ser en underbar grön färg lite överallt. Den är bara så ljuvlig tycker jag. Har du målat själv ohc isåfall har du färgnumret på den månne?? Har försökt blanda ihop här själv med får inte till en nyans som jag blir riktigt nöjd med :-)) Allt gott nu min vän och Lycka till idag och imorgon. Största kramen skickar jag dig //Paula

Lisen sa...

Oj vad fint du har fått det!
Önskar att man bodde närmare.
:)

hemtrevnad marie sa...

Nu förstår jag att du är lycklig och mycket trött efter denna dag...vet hur det var själv när man hade butik...ja visserligen har vi ju lite butik nu också men det är nåt visst med premiären!:)
Allt ser såå ljuvligt ut och jag hoppas kunna komma snart...tyvärr är maken på 50 årskalas idag så denna helgen var så att säga redan bokad...men vi kommer!
kraaam

Susanne sa...

Oh så jättefint!!! Kommer jag någonsin förbi när du har öppet måste jag titta in : ) Lycka Till! Kram / Susanne

lillasyster liten sa...

Ne men vilken fin butik. o i min kära hemstad också. hade gärna gjort ett besök i helgen men är tyvärr inte där.
Lycka till med butiken.

Må gott
/Jeanette

Ida sa...

Åh så fint det ser ut och inte alls så litet som det lät.. Hoppas det gått bra, önskar dig all lycka till och avundas folk som vågar hoppa på en dröm sådär! Mvh Ida

ias corner sa...

Såååå fint du har fått det i butiken!!
Helt fantastiskt vackert och inbjudande! Hoppas verkligen jag kan komma förbi någon gång - inte bara för att se butiken utan även för att säga hej så klart!

Stoort grattis till färdigställandet! Det kommer gå superbra!!

Kram ia

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh stort grattis!! Är säker på att det gick toppenbra igår:) Din butik ser underbar ut, säljer du möblerna man ser på bilderna oxå?


Kraam Jenny

Vita små hjärtan sa...

Å det ser alldeles otroligt fint ut i din butik!
Lycka till!!!!
Kram Agnetha

LantlivsAnette sa...

Ohhhh himmel så fint...vilken butik du har alltså..
Det blev nog succe kan jag tro..
Jag mejlar dig nu..
Kraaam Anette

Loppe sa...

Hej Marie..
Er du hjemme den 20/21 eller 24.??

Jeg mailer dig..

Kram
Loppe

Mitt hvite hus sa...

Virkelig herlige bilder fra butikken din.. så kosleig og fint..og masse flotte saker...

ønsker deg masse lykke til med åpningen =)

Klemmer =)

Loppisliv sa...

Hej igen vännen! Hoppas allt gått toppenbra för dig i helgen, det tror jag alldeles säkert att det har gjort också. Jo...ang färgen jag frågade om, glöm det...jag blandade ihop en egen nyans här idag som äntligen blev som jag ville :-)) så nu ska här målas grönt istället för vitt...hihii Ha en fin söndagskväll. Stor kram P

Jeanettes hus sa...

Sällar mig till Alla övriga gratulanter och önskar Dig all lycka med din lilla butik.

Den ser ljuvlig ut!

Hoppas att ingvigningen igår blev en succé!
Det var säkert många bloggisar från när och fjärran som besökte dig.

Du och din make är ett duktigt team så det kommer säkert att gå hur bra som helst!

Så fort jag är i trakten av Hjo så kan du vara säker på att jag dyker upp!

Tills dess ha det bara gott och önskar att det blir lätt att återgå till jobbet ditt som börjar imorgon.

Ha det bäst!
Kramisar Jeanette

Rosenvit sa...

Vilken fin butik du fått till. Om jag kommer i trakterna av Hjo ska jag titt in nån gång.

Kram på dig!
Anna

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Käraste Marie!!

Grattis till din alldeles egna lilla fina butik!! Ser helt ljuvlig ut!! Du är sååå duktig!!=)

All lycka till dig!!!

Mängder av kramar Malin

Renoveringsdags sa...

Lycka till!! Beundrar människor som vågar göra det dom vill! Hoppas ja kan komma förbi någon gång o shoppa lite :) Kramiz

Helt Enkelt sa...

oj så fint det ser ut!
jättemysigt.
så roligt att det gick bra
och att det kom mycket folk.

lycka till i fortsättningen!

kram
anna-malin

Norr om Köpenhamn sa...

Ååååh vilken söt butik. Hoppas verkligen att det gick bra för dig i helgen. Önskar att jag varit där, men jag bor ju på andra sidan sundet.
Kanske att man har vägarna förbi nångång :o)

All lycka med butiken!
Kram
Ulrika