söndag 1 augusti 2010

Före-Efter

Hej på er! Hoppas ni har haft en bra helg! Lovade ju i mitt förra inlägg att ni skulle få se bilder från butiken nu i helgen, så det är väl bäst att hålla det man har lovat, hihi. Men det blir bara en glimt, råder liksom lite smått kaos där inne med nymålade hyllor och knoppbrädor över hela golvet.
l
Jag börjar dock med att visa en bild på hur det såg ut från början, när det bara var ett uthus. När den här bilden togs hade vi ändå röjt ur all bråte som fanns där, plus att vi hade fått dit fönster. Jordgolv, inga fönster, knappt några väggar eller tak och ingen ordentlig dörr, det var så det såg ut när vi startade.
l
Här en liten, liten glimt av hur det ser ut nu några månader senare. Mer bilder följer under den kommande veckan.
k
Öppettiderna blir 11-16 både lördag och söndag och jag kommer att ha öppet första helgen varje månad + efter överenskommelse. Adressen är Skövdevägen 28 i Hjo. Det är jättelätt att hitta hit eftersom vi bor på en utav infartslederna till stan.
l
Ha en bra vecka!
Kram Marie

71 kommentarer:

elsamarianne sa...

Vad jättefint det blev. Så ljust o fräscht. Ser fram emot att komma och handla hos dig. Synd att jag är uppbokad hela den första öppningshelgen, men jag får väl ge mig till tåls till 4-5 september...om jag inte ber att få en VIP-rundtur innan.
kram elsamarianne

Loppe sa...

Ja, 'vad jättefínt' det er blevet, det må jeg også sige !!

Jeg kan desværre ikke komme når du åbner, jeg kommer først til Hjo senere..

Jeg glæder mig til flere billeder og til at besøge dig.

Kram
Loppe

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Åhhh vad det ser mysigt ut, sååå fint ni har gjort!!!
En totalförvandling!

Längtar till lördag nu :)
Nä nu måste jag kolla en gång till!

Kraaaaam
Mia

Hulda sa...

Dette er jo helt fantastisk! Så mye arbeid du har lagt ned, og så utrolig flott det er blitt! Nydelig disk, og flott med hyllene langt opp på veggen. Gleder meg til å se mer! Er det brukthandel, eller har du også nye ting?

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Åh, så ljust och rent och fint! Att ni orkade/vågade ta itu med detta! Det ska bli spännande att följa dig! Önskar jag hade lite närmare till Hjo, men vem vet...
Hmmm... jag har ju också en gammal snickarbod förstås ;=)

http://mysbella.blogg.se/ sa...

God afton!
Ojoj vad fint och ljust det blev, vilket jobb det måste ha varit!! Duktigt jobbat, det ska bli spännande att få se mer bilder:)

Sov gott, kraam
Izabell

Ida sa...

Oj så fint det ser ut! Och vilken fin disk. Hoppas du får sålt mycket vackra saker där, håller mina tummar för dig. Tyvärr bor jag själv lite långt borta för ett besök. Ska bli spännande att få se fler bilder. Mvh Ida

Romantiska Hem sa...

Men du söta så vackert!!!! Hoppas hoppas att jag får möjlighetrn (dvs tiden) att besöka din ljuva butik, all lycka till dig! KRAM

No.47 Mia sa...

Ojojoj Marie! Vad fiint!!
VA!? Vilken förändring.. Vad ni jobbat.. Ja, nu missar jag nått stort på lördag.. Hoppas nu bara att jag inte jobbar nästa gång..

Hoppas allt är bra annars med dig!

Kram på dig!

Mia

liven sa...

Så spennende da...og snakk om ekstrem forvandling!!
Ser bare så fint ut nå!!!
Gleder meg til å se mer!!

ha en fin uke :o)

LantlivsAnette sa...

Man kära nån så vackert, jag visste ju det, att det skulle bli en ljuvligt fin butik !! Du..jag ser en sån där gammal badtermometer i trä..och den där lilla korthållaren på disken, den med taggar..vill köpa de av dig, går det bra ???
Kraaam Anette

Lille vildand sa...

Skulle gjerne bodd i Sverige og besøkt butikken din - som ser ut til å bli kjempefin.
Er nok mye arbeid som ligger bak her:)
Klem, Jannicke

Anonym sa...

Vilken förändring det blev så ljust och fint!

Hoppas, hoppas jag ska kunna komma någon gång på besök.

Ser med spänning fram mot kommande bilder.

Ha det bäst!

Kram Renate

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så fint Marie!!! Lyckliga du, en egen butik!! Måste besöka den framöver!! Vilket jobb Ni lagt ner....LYCKA TILL!!

Kram Malin

Margareta sa...

Hej Marie!
Så fiiiint det ser ut. Vilket arbete som ligger bakom.
Disken och pappershållaren och.....
Hoppas på ett besök.

lycka till!
kram Margareta

irene sa...

Det är bara att gratulera till en helt fantastisk lokal! Det kan jag säga till bara att ha sett ett bilde! Underbar vit färg! Mycket smakfullt!!!

Irene

Jenny sa...

Hej Marie!
Men åh vad fint det blir i din butik!! Underbar disk o pappershållare, suck!

Det får bli en trip till Hjo helt klart;)

Kraam Jenny

Lisas torp sa...

Jisses, så fint det blev och vilket slitjobb ni måste ha haft!
Allt lycka till dej i nya butiken,
det är du verkligen värd!
Kram
Lisa

Rummet för välbefinnande sa...

Tack för mailet :)
Det ska bli så kul att ses och jag väntar som bara den.
Vilket jobb ni gjort alltså, helt otroligt.....
Ha det bra under veckan nu!
Kramar Mia

Lena Kristina sa...

Åh!!!!

Det ser underbart ut. Vilket härligt roligt besväratt fixa iordning där......

Jag kommer gärna o shoppar :)

Lycka till!

Stor kram
Lena

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Åhh det ser supermysigt ut! Önskar verkligen att jag kunde åka till dig på invigningen men jag ska jobba.. det är väl söndag kanske men efter två nattpass är man ganska trött så vi får se. =)
All lycka till dig!
Kram /Anna

Lisa.L sa...

ojojoj så himla fint du fått d :D kram

Loppisliv sa...

Ohhh Marie, jag visste det!!! Din butik kommer att bli något utöver det vanliga. För det ser man redan på den lilla glimt du visar. Ojojoj vilken mysig butik, jisses vad du är duktig på att få till det. Snart får du ha öppet heltid, var så säker :-) Ska bli spännande att se mer bilder. Kraaaam Paula

fröken knopp sa...

Oj oj oj Marie!!! Du kan du!!!
Vilken grej!!!

Hoppas verkligen att det ska kunna bli en tripp till butiekn någongång..Hade varit underbart roligt!!!

Väntar spänt på flera bilder!!

Varma Kramar Elin

Nooria sa...

Så fint!! Jeg liker stilen din. Alt du tar i blir fint!

LenaS sa...

Åh så fint skulle vara kul att titta förbi för såååå långt från Örebro är det ju inte...
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Vita huset 28 sa...

Åh shit vilken förändring!!
Ni måste verkligen legat i, syns ju på före bilden.
Det blev ju hur snyggt som helst!!!
Är jag ute o åker på en långtripp ska jag allt komma förbi.
Kram Camilla

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så fint det blir... det er så moro å se før og etter bilder...d a kna man virkelig se hva som er blitt gjort..

Klemmer =)

Älskade pion sa...

Vilken skillnad.;) Blev ju jättefint.Nu måste jag ju åka till Hjo.;)Ha en jätteskön vecka vännen.Önskar dig all lycka till med din fina butik.Kram Ulrika

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Vilken skillnad, bra jobbat!
Det blir verkligen super superfint!

Vad spännande
Stort lycka till

MVh Madde

Vita verandan sa...

Kors vilken förändring!!
Jag kommer att handla av dig, var så säker:) Ser superfint ut och inte alls så litet som du har sagt.
Vi ses!
Kram Anna

Magnolia sa...

Otroligt fint, vad kul! Måste vara en härlig känsla att öppna egen butik =)
Lycka till med allt!
Kram Catta

Två systrar sa...

Visst är det kul att fixa iordning...vi började med ett cerist rum med lila detaljer och furudörrar, utan ytterdörr, nu har Villa Vintage funnits i över ett år och det är så kul, kolla gärna våra före och efter bilder :-) Inget är omöjligt! Det ser jättefint ut och vi ser fram emot att se fler bilder! Kram C&M

Systrarna vitt sa...

Det ser såå fint ut, ni har verkligen jobbat.
Kram Liselott.

Rosor och Spetsar sa...

Oj oj oj vilken förändring, vad ni har jobbat. Det ser så mysigt ut, jag missar ju tyvärr din öppnigsdag är i Skåne på fotbollscup. Men i september dyker jag absolut upp.
Lycka till nu med din lilla fina butik
Kram
Annelie

Designe sa...

Oj, vilken skillnad! Det ser jättefint ut! Ser fram emot fler bilder sen! :) Ha det så bra! Kram

Lavendeldockan sa...

hej gumman.
Gratulerar, jag vill komma på invigningen, när är den?
Önskar dig all lycka.
många kramar från erica

Millas hem sa...

Japp! Så där charmigt visste jag att det skulle bli!!!

Du är en riktig fena på inredning Marie, och din butik kommer att bli något alldeles extra!

Skickar en liten tumme upp till din make också, för han får väl ta åt sig av äran han också!=))

Kram till dig och ha en fin vecka Marie!

Anonym sa...

Vad fint det blev vilken förändring.Lycka till!!!

Moster Solweig

fembarns- mamman sa...

Såå mysigt!
Kommer såklart förbi, men jag missar premiärhelgen:-(, då vi är borta hela helgen!
Får bli nästa månad istället!

Stort lycka till!!!!
Kram Emma

Fru Inredning sa...

Hej hej Marie.

Men gud så ni har jobbat på. Det ser ju riktigt fint ut:)Å vad spännande det ska bli. Ser fram emot lördag:)

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Anna sa...

Så jättevackert ni har gjort Marie!Vilken vacker butik!

Kramar
:)Anna

Grodmamman sa...

Får boka in en helg i höst då jag åker till din butik!
Vilket jobb ni har lagt ner, ser så fint ut! Lycka till!
Kram

Birgitte sa...

Sikke en forskel Marie.! Det bliver sååå fint. Jeg glæder mig til at se mere. :-)
Klem Birgitte

Jennie/Deleelsia sa...

Så otroligt fint ni har gjort. Vilket jobb. Synd att det är en ganska bra biit till Hjo.

Carina sa...

Hej Marie!
Suuuperfint!!! Vilken tur att jag oxå bor i Hjo! Det ska bli så kul att få både handla och träffa dig! Kramar Carina/Hjo

Fröken Piff sa...

Oj, vilket jobb! Och vad fint det ser ut! :)

Vi har en trip inplanerad till Hjo nästa vecka då min mamma fyller år, men du kanske inte har möjlighet att ha öppet en dag mitt i veckan? Nån gång måste vi kika förbi iallafall:)

Kram Charlotte

Lantliv på Rosentorpet sa...

Hej!
kul med en butik i HJO..inte såå himla långt att åka.
Lycka till!
Sari

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Så fint det ser ut i din lilla butik! Såå roligt!
Har kommit hem från semestern i Italien nu, och är på landet...och jag har ju semester den här veckan också, så jag tänkte försöka avsluta semestern med att komma på besök till Hjo och din lilla butik!
Lycka Till med allt "styr" innan öppningen!
Kram
Marie

Anonym sa...

Åh, vad fint det blev!!! Vilket arbete ni lagt ner!!! Ser jätte mysigt ut. Ska bli spännande att få se mer. Jag önskar dig all lycka och framgång med butiken.
Kramar i massor från Marita i Björkhagen.

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh Vännen så fint det blir förstår att du njuter att gå in och pyssla lite i butiken. Önskade jag bodde närmare men tyvärr är det för många mil. Ha en underbar dag och lycka till.
Kram Theres

Anonym sa...

Hej Marie.
her fra Danmark vil jeg også gerne ønske dig held og lykke
med din fine (snyg)butik.
jeg vil gøre en tur til Hjo engang
og besøge dig og din butik.
det ser rigtig flot ud.
Mange hilsner fra Kirsten.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vilken förändring! Så fint det är! Jättespännande!


Lycka till!
kram
nina

Strandkullen sa...

jojo Hjo måste det bli...*ler*kramis semlan

Lilla huset på prärien sa...

Åh Marie vad roligt för dig - det ser verkligen superfint ut. Det kommer säkert att komma jättemycket folk tror jag. Själv hoppas jag också kunna komma förbi någon dag!

Kram Jenny

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Tänk vad kul det ska bli att besöka dig!!!!!
Kram Agnetha

Susanne sa...

Oj! vilken förändring och Oh! vad fint! Ett fint och smakfullt jobb : ) Kram / Susanne

Jenny sa...

Gud så spännande Marie! Ser jättefint ut!! Ska verkligen bli kul att få se fler bilder sedan. Sköt om dig och bra jobbat! Stor KRAM

Viveka i Bläckhornet sa...

Men åh varför bor du inte granne med mig? Det hade ju bara varit fantastiskt... :)
Ner till Hjo lär jag väl aldrig få med mannen i huset heller.
Nåja jag får väl njuta av dina härliga bilder. För det måste vi få frossa i :)

Själv är jag tillbaka i bloggvärlden igen efter en tuff tid.Men nu med laddade batterier och nya skyltar :)

Varm kram
Viveka

Inspiration i vitt sa...

ååååå Marie vad du är duktig att få till det, hurra hurra hurra. Jag vill komma nuuuu hihi.
I morgon är det premiär för boken och jag är attans nervös. Vet inte varför igentligen men du vet det är pirrigt.
Bloggarna har förtur med utskicket så inom nån eller några dagar har du boken i din hand, vi hörs då.
Kramar i massor/Ingela.

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Så mysig butik det kommer att bli.
Jag ska försöka komma i september när du har öppet.
Lycka till i helgen med invigningen!

Sommarhälsninar
Cina

Prillig sa...

Hej vännen!

Det ser verkligen fint ut och jag önskar att jag hade möjlighet att dyka upp.

Lycka till.

Kram Britt

Jes/Vita villa vila sa...

Raraste Marie!

Såå fin din butik blir! Helt underbar! Vad duktig du är & vad glad jag är för din skull! LYCKA TILL & jag lovara att titta förbi om jag har vägarna förbi Hjo! Skulle vara riktigt riktigt roligt!

Stor kram Jes ♥

Nygammalt sa...

Åh så fint ni har fått till det. Skulle verkligen vara trevligt att besöka din butik om jag skulle ha vägarna förbi.

Kram.

Loppe sa...

SNART SNART SNART...

Uh hvor spændende...

KRAM
Loppe

livetpåfyran sa...

Det ser jättefint ut, sådär charmigt som man bara vill ha det.

Ja min man har också börjat jobba och jag själv startar upp på måndag. Hoppas på lite mer sol...

Kram och lycka till med "pysslet" i butiken. /Pia

hemtrevnad marie sa...

Å, verkligen vackert Marie, som allt du rör vid!!
Jag önskar jag hade möjlighet att komma, men det lär bli svårt till helgen...önskar dig en fin start!!
kraaam

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilken underbar och ljuvlig butik ni har fått till Marie!!! Ja jag önskar dig all lycka med din dröm!!! Så tyyypiskt att Sverige var så avlångt... men styr vi kärran söderut på semester någon gång så snippar jag in till dig =)

KRAM Anita

ias corner sa...

Ååååå, så fint!!
Nu måste jag försöka "planera" ett "oplanerat" stopp i Hjo i september... Hmm... *fniss*

Härligt att få förverkliga sina drömmar - jag hoppas på att snart kunna göra det samma!

Stor kram ia

Vita Novum sa...

Åh vad fint ni har gjort!! Jag önskar dig all lycka till med butiken. Jag hoppas på att få vägarna förbi Hjo snart så jag får se hur fint det är i verkligheten.

Tack för en fin och inspirerande blogg med enormt mycket fina bilder!

Kram Karin, Vita Novum

richtsje sa...

Oh, you just did what I would love to do. Such an improvement, this shopplace you worked out!!