fredag 13 augusti 2010

Fredag

Fredag idag, och jag har snart redan gjort en hel arbetsvecka. Har gått riktigt bra att komma in i jobbet igen efter semestern, men oj vad trött jag har varit på kvällarna. Vill därför tala om att jag har massor av mail som jag inte har hunnit svara på än, men jag ska ta tag i det nu under helgen. Bara så att ni vet, så ni inte tror att jag struntar i er.
k
Mitt planteringsbord har inte blivit mycket använt i år, hoppas att det blir mer tid nästa år. Här följer iallafall lite bilder därifrån. Den annorlunda termometern är en present från min vän Randi.
k
l
l
l
k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

28 kommentarer:

envilsenloppa sa...

Ljuva bilder Marie !
Nej ngt trädgårdsarbete har det inte blivit här heller i år , vi har bara jobbat inne i värmen ;-P
Men det blir nästa sommars projekt .
Ha den bästa av helger , åh va roligt med din affär !
Jag ska försöka pricka in en helg du har öppet sen !
Kraam/Lotta

fröken knopp sa...

Underbara bilder, som vanligt..!! :)

Även här har planteringsbordet inte blivit utslitet iår..men men..det kommer ju fler sommrar..

Önskar dig en underbar helg!!

Varma Kramar Elin

Ann-Catrin sa...

Godmorgon vännen!!

Härliga bilder du visar...tycker inte heller att jag fått till det något med plantering i sommar... uselt ät det på den fronetn..
det var för hett..och sen för blött...

Förstår att du är trött efter förtsa jobbbveckan, men det rä kosstigt ändå hur fort man kommer in i det

Hoppas du får vila lite nu i helgen!!
kram på dig
Ann-Catrin

Designe sa...

Du har så fint vid ditt planteringsbord så inte gör det nåt att det inte använts så mycket, är ju fint som det är! Jag ha inte helle planterat och grejat så mkt i år! Ha en trevlig helg! Kram :)

sylvia sa...

hei,
nydelige bilder,kjenner eple duften helt hit,
så vakkert,
klart en blir sliten etter første jobbe uke,mannen min har andre uka etter ferie nå,å han er ganske utslitt.
ønsker deg en fin helg.
klem fra sylvia

Tulipa sa...

Ljuvligt Marie....

Alltid en njutning för ögat att titta in här.

Trevlig Helg!

Kram Mariette

Lisas torp sa...

Vilka härliga bilder från ditt planteringsbord!
Kram
LIsa

Nordingården sa...

Så höstläckert i din planteringshörna! En ny helg med lite fix och don i din vackra butik!!! Mari.

Maria sa...

Underbara bilder! Ta det lugnt och njut av helgen!

Kram!

Älskade pion sa...

Ville bara kika in och önska dig en riktigt skön helg.Kram på dig.;) Ulrika

elsamarianne sa...

Har flera säckar oanvänd planteringsjord som ligger här o ger mig dåligt samvete...
Så söta de små äppelkransarna är. Måste ta en tur "upp i backen" där jag har vårt enda äppelträd som årligen ger små "ärtor" trots att det är en sort som ger normal storlek. Hos andra...
Fina bilder du har.
kram elsamarianne

LenaS sa...

Åh vilka vackra bilder och tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du kanske inte hunnit nyttja det så mycket det är vackert att bara se på!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Margareta sa...

Hej Marie!
Den är så fin din planteringshörna.Jag tittade på den i närbild när vi var i butiken.
Termometern var häftig.

Ha en lugn och skön helg!
Kram Margareta

Millas hem sa...

Hoppas att du får en trevlig helg Marie! Har en liknande termometer som satt i ett konserveringskärl jag köpte för ett tag sedan!

Underbara bilder som alltid!!!

Kram Camilla

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nei...en kan ikke rekke alt...
Nydeige bilder....
nyt dagen og helgen...
eddaKlemmer

Linda sa...

Ja, det är inte alltid man hinner allt man vill, men man får vara glad för det som blir.

Fin termometer!

Lantliv i Norregård sa...

Underbar bilder Marie!!
Ha en bra Helg;o)

Kram Malin

Mitt hvite hus sa...

Heisan...
en rekker ikke over alt... må få tid å slappe litt av også...

plantebordet ditt er så fint...

Ønsker deg en fin helg..

klemmer =)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder från ditt planteringsbord. De små flaskorna är ju så söta. Är så glad för mina. Får nog försöka få tag i fler. Fin termomter du fått. Tänker på den gamla termometern vi hade utomhus när jag var barn.
Såg att du fått med tegelröret på bilden. Kul! Det gjorde sig fint på ditt planteringsbord. Jag har ett par med smultron i, som växer så det blir långa revor.
Jag använder mitt planteringsbord ibland. Men det blir lite jobbigt när man ska göra det, för då måste man först plocka undan alla arragemang som står där på, hihi. Men det är så kul att ha lite fint att titta på.
Ha nu en riktigt lugn och skön helg!
Kram Marita i Björkhagen

Inspiration i vitt sa...

din planteringshörna är så fin Mari , tänk att det gick så fort förbi igen, sommaren, att man knappt planterade vid sin lilla hörna. Ha det gott och kram på dig/Ingela.

♥ Pia... sa...

Vackert vackert...marie..ett palnteringsbord står på min önskelista till nästa år...har en del bilder sparade på datorn som jag funderar kring..nu blev det visst ett par bilder till:).. ha en skön coh goo helg..kram..Pia

Loppe sa...

Take it easy - we´ll be waiting for tou when you feel up to it again..

Pas på dig, ha en god helg

Kram
Loppe

Maleviks Rosenträdgård sa...

HUR FINT SOM HELST :)
Håkan

Hulda sa...

Det begynner å se høstlig ut hos deg, Marie. Flott ordnet på plantebordet. Likte glassene som henger på snora. Virkelig fint. Flotte bilder du viser.

Så jo selvfølgelig på bildene dine i boka, de var flotte! Nydelig måte du har tatt bilder fra boka. :)

I går hadde vi besøk av BoligPluss, som kom og laget reportasje herfra. Er med i en konkurranse om Norges Vakreste hjem. Gleder meg til reportasjen kommer i bladet.

Hanna sa...

Fina bilder.
Hanna

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Ja nu är första arbetsveckan över och helgen ser ut att bli riktigt fin. Vädret har ju varit helt underbart idag!

Åh din termometer är såå fin!
Jag hoppas att jag kan komma till Randis butik snaaart :)

Hihi, ja bordet är nytt (jag är inte klok, men jag kan bara inte låta bli att köpa ett fint bord om jag ser ett...). Köpte det på auktion, så priset var kanske inte det bästa men det var inte så farligt ändå. Jag blev förälskad =)

Kram
Mia

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Jag har också jobbat en vecka nu, känns som mer då jag också varit otroligt trött på kvällarna. Vilken fin butik du ser ut att ha. Synd att det är så långt bort bara.Vore verkligen kul att få se den på riktigt. Jättefina stilleben och saker som är väl utvalda av dig. Önskar dig en fin start på veckan!

Kram Heléne

Bohemian sa...

I love the idea with the bottles strung up like little aerial vases, adorable!


Dawn... The Bohemian