fredag 27 augusti 2010

Höst

Håller tummarna för att det blir en helg utan regn! Är evigt trött på de senaste veckornas regnande, och de sista dagarna har det ju varit bedrövligt!!! Fastän jag nog räknar hösten som min favoritårstid så tycker jag att den har kommit alldeles för tidigt i år, vart tog sommaren egentligen vägen? Och det är ju iallafall inte en sån här höst man hoppas på, nej jag vill ha soliga dagar med härligt klar luft.
k
Lite myspys i regnet med tända ljus och en utav de sista rosorna från trädgården.
k
Ha en mysig helg!
Kram Marie

32 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja.det vil jeg ha og.....fine høstdager med sol og skarp deilig luft:)
kos deg
eddaKlemmer

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Jag håller med dig Marie, hösten kom alldeles för tidigt... men här har vi ändå haft ganska fina dagar. Några skurar men med bra värme och sol däremellan. Idag är det underbart, alldeles magiskt ljus när jag cyklade till jobbet.

Härliga bilder, jättefint med de levande ljusen i akvariet!!!

Kraaaaaam
Mia

Maleviks Rosenträdgård sa...

Njae......sommaren kommer en vända till....lovar :)
Håkan

Designe sa...

så fint med alla tavlorna där! Mysigt med tända ljus och lite rosor! Idag har vi soligt och fint!..det hade jag inte väntat mig! Härligt! Trevlig helg! kram :)

Lisas torp sa...

Jag tänker precis som du - att hösten är härlig med klar luft och soliga dagar! Men detta eviga regnande är urtrist - ingen hejd på det och kallt är det också!

Håller tummarna för att det blir en fin helg!
Härligt stilleben du har fått till där! Man kan ju alltid tända lite ljus som sagt!
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

Vita verandan sa...

Hallojsan!
Ja brr vart tog sommaren vägen, jag lider här hemma då vi alltid brukar vara vid medelhavet denna veckan....usch trodde inte det skulle bli så jobbigt att vara hemma. Men men ett ilandsproblem som de säger. Vi får tända ljus och ladda upp för jul hihi.
Gillar din tavelvägg, så snyggt!
Ha en fin helg! (väderprognosen såg inte så munter ut)
Kram Anna

envilsenloppa sa...

Det finns värre saker än regn hjärtat , se det så !
Njut av allt annat som är just NU !
Underbara bilder !!!!

Soldansar enkom för dej !

Kraam/Lotta

Tulipa sa...

Vackert Marie!

Nu hoppas vi på en strålande helg!

Kram Mariette

Älskade pion sa...

Visst är det mysigt med alla ljus på hösten,men jag håller med dig inte höst riktigt än.Ha en riktigt skön helg vännen. Kram Ulrika

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Kan bara instämma, tycker sommaren försvann så plötsligt.. Jag är glad att jag fick en vecka på Mallorca, så jag fick lite sol och bad att avsluta med..
Ha en toppen helg!
Kram /Anna

elsamarianne sa...

Så fint med alla tavlorna. Och vilken god idé med vitmålat akvarium...
Det ska bli bättre väder hos oss nästa vecka, så vi får vänta och njuta. Det brukar alltid vara fint på min födelsedag och det är om en vecka, så vi håller tummarna.
kram elsamarianne

Fröken Grön sa...

Kan bara nicka instämmande i att hösten kom lite överrumplande i år. Imorse när jag tog min morgonpromenad var det bara SEX grader ute! (Och jag bor ändå i Skåne!!) Det börjar bli dags att rota fram fleecetröja och halsduk, tror jag minsann.
Tur ändå att det finns så många mysiga sidor med hösten också!

Millas hem sa...

Ja, här skiner också solen just nu, så vi får verkligen hålla tummarna för ett riktigt vackert väder i helgen!

Kraaam C

Millas hem sa...

Ja, här skiner också solen just nu, så vi får verkligen hålla tummarna för ett riktigt vackert väder i helgen!

Kraaam C

Elisabethbaysset sa...

J'AIME !
Elisabeth

Skogsfrun... sa...

ja höst får det gärna vara med som du säger kan ju regnet kvitta!
Mer sol och friska vindar!

Ha en finfin helg!

Kram pernilla

Anonym sa...

Vad fint du gjort med ljusen i akavariet! Så mysigt när man får tända lite ljus.
Ja, hoppas det blir en helg utan regn. Här flyter snart mina barkgångar i trädgården bort och man får ta storstövlarna på när man ska gå genom hagen till djuren.
Ha en skön helg!
Kram Marita i Björkhagen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Håller med dig! Det vore inte dumt med lite sol...
Just nu regnar det inte, i alla fall. Man får vara glad åt de lilla :)
Ha en herlig helg!
kram
Marie

Grodmamman sa...

Håller med dig fullständigt!
Ha en bra helg du också!:)
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nu blev det visst lite danska där på slutet... eller är det norska?
Härlig ska det vara...

Loella sa...

Hej Marie!
Samma här, håller också tummarna för att det blir en helg utan regn! Är du som du evigt trött på de senaste veckornas regnande, och tycker att det kan bli ORDENTLIG höst för den är underbar!

Så fint du gjort där med ditt gamla akvarium, jag har också ett som jag är så förtjust i, en plats att ändra och grejja med...:)

Ha en skön TORR helg nu....
Kramen Loella

Lantliv i Norregård sa...

Alltid lika mysigt att kika in hos Dig Marie!!

Din trappa är så fin, alldeles lagom nött;o)
Kram Malin

Lille vildand sa...

Kjempefint med tente lys i akvariet!
Min favorittårstid er våren, så jeg har et snev av vemod nå som sommeren er over og mørket kommer sigende!
La solen skinne!
Klem, J

Margareta sa...

Även om det är regn och trist så visar du alltid så fina bilder att man blir glad
Vackert med tavlor och speglar på ditt sätt.

Ha en fin helg!
Kram Margareta

Loppisliv sa...

Ja efter den kalla långa vintern längtade man såå efter värme, och visst kom den men puts så var den ju borta igen....snyft. Vill ju ha varma sensommardagar att njuta av, hösten är härlig men inte än....i oktober kan det börja frysa till men inte nuuuuu. Ja ja inget att göra åt, man får som du tända lite ljus och göra mysigt inomhus istället. Ha en toppenhelg. Kram Paula, ps: du har mail :-)

Ainosofia sa...

Sussi / Sussinghurst sa...

Så fint i dit lille akvarium... jeg vil også have mere sommer.... NU

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vad fint med tavlorna och ljusen.

Ha en trevlig helg

Kram

Loppe sa...

Hej Marie..

I dit skønne hjem vil solen altid skinne !!!

.. og i toppen af hvert et lys skinner en lille sol..

Ret vild med dine lys i akvariet, tænkte jeg også da jeg så dem hos dig.

Håber helgen er/ har været fantastisk :o)

Kram og kærlig hilsen
Loppe

Hem och Lycka sa...

Underbart med levande ljus nu när det blir mörkare och mörkare.

Tackar för titten i din fina gårdsbutik och underbara hem! Dina flickor är så söta! Har skrivit några rader idag och kommer visa de andra sakerna också allt eftersom.

Ha en fin söndag,
kram Mia

sandra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mitt hvite hus sa...

Ja høsten kom fort.. sommeren var kort...og vinteren var lang... vi fortjener en deilig høst med mange flotte solskinnsdager...


ha en fin uke..

klemmer 0)