måndag 30 augusti 2010

Lite blandat

Hoppas ni har haft en bra helg, det har jag haft! Kom hem igår efter att ha tillbringat helgen i ett soligt Danmark där vi hittade nya saker till butiken runt om på alla loppisarna. Bilen var verkligen fylld till bristningsgränsen med fina saker, åh vad kul! Mindre kul var det dock att jag insjuknade på lördagseftermiddagen i hosta och halsont. Gårdagens loppisrunda fungerade tack vare alvedon och en enorm envishet, men på kvällen var febern ett faktum. Så idag blir det till att försöka vila. Vill bara att bacillerna förvinner så fort som möjligt, jag har inte tid att vara sjuk!!!
k
Nu till helgen har butiken öppet igen, ska försöka fota lite nya saker längre fram i veckan när jag förhoppningsvis har piggnat till. Just nu står allt huller om buller på vardagsrumsgolvet, men jag lovar, det är såååå mycket fina saker! Skulle nästan vilja behålla allt själv, hihi.
l
Idag får ni se några bilder från hallen som redan fanns i kameran.
k
Det vackra ordet Joy är en present som Mia med bloggen Rummet för välbefinnande har gjort. Hon gör de mest fantastiskt vackra alster denna kreativa söta glädjespridare. Snart kommer hennes fina smycken finnas till försäljning i min butik.
k
Kram Kram
Marie

38 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Åh jag vill också till Danmark nån gång, verkar ju så mysigt :)

Trist bara att du blev sjuk, krya på dig!

Roligt med massa fynd till butiken :)

kramis!

Ljuva Magnolia sa...

Håller tummarna för att du ska bli frisk snart, usch vad jobbigt det måste vara när man har så mycket att stå i dessutom.
Hoppas du får kraft till att ta lite bilder snart, vill se!

Kram Catta

Millas hem sa...

Åh, så mysigt det låter! Med inköpen alltså! =)
Mindre kul med halsont och förkylning...
Underbara bilder på mårbackan!
Det hade varit så spännande att få se vad du fått med hem från ditt Danmark! =)

Krya på dig nu min vän!

Kram kram

Hulda sa...

Så vakkert i hallen. Likte det bordet veldig godt. Stilig var det. Flott med bildene du har satt sammen under her. Fint sammensatt. Nydelig med lysene i den store boksen. God bedring!

LenaS sa...

Åh vad skojjigt med en Danmarkstripp, tråkigt att du blev sjuk, lilla M är hemma från skolan pga det samma,krya på dig!
Kram/LenaS

Tulipa sa...

Hej Marie!
Åh vad tråkigt att vara sjuk...

Men den där Danmarkstrippen lät ju desto roligare...

Det eviga dilemmat med att vilja behålla saker själv det känner jag igen...Men man vill ju också sälja för det är roligt det med!

Krya på dig!

Kram Mariette

Nordingården sa...

Å Marie, du är verkligen i ditt esse, har hus, jobb, man ,barn och ett brinnade inredningsintresse OCH butik! Jag skulle vara förvånad om du inte blev sjuk: ) Och jag förstår också att nu är det dubbelt kul att loppa, men just det skulle nog jag också slitas över, vad ska man behålla, vad ska säljas...du har nog en massa fynd med dig hem fr grannlandet, åh va spännade, du gör det bra och har en fantastisk förmåga och smak!!! Krya på dig nu! Mari.

Vita verandan sa...

Krya på dig! Jag kommer vara på plats på lördag!
Kram Anna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så spännande med alla danmarksfynd. Skulle verkligen vilja stå på tröskeln när du slår upp portarna till helgen...

Hoppas du kryar på dig snabbt! Jag har den senaste veckan dragits med en envis förkylning, som fortfarande sitter i luftrören..så segt och tråkigt.

Ha det gott, hälsningar Monica

Mitt hvite hus sa...

Høres ut som nesten en perfekt helg... håper forkjølesen er bedre...

skjønne bilder..

klemmer =)

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj med en Danmarks tur.Är ju bara så härligt där.Krya på dej nu och ha det bäst Kram Rita ♥

Rummet för välbefinnande sa...

Gissa om jag vill vara hos dig på lördag - IGEN!
Din butik är beroendeframkallande *ler stort*

Har allt tänkt på dig och undrat om du orkar ligga still och vila nu med alla fina saker som väntar....

Nu ska jag gå till verkstaden och skapa lite fler smycken. Åhhhh det är så underbart kul det här, att kliva in i kreativitetsbubblan och bara låta känslan ta över. Kanske skulle ta med dig in där idag för snacka om medicin att vara där alltså.
Stor varm kram Mia

PS Tack snälla du för dina söta ord om mig! Det värmer så gott i mitt hjärta ska du veta! DS

Fru Ekeby sa...

Krya på dej! Och ta det lugnt!
Ska bli spännande att se några "nya" inköp så småningom!

Margareta sa...

Hej Marie!
Oh, så roligt att du varit i Danmark igen.Förstår att du hittat massor av godbitar.Detta är ju din grej.

Då får du göra allt för att krya på dig.Dricka varmt,"ta det lugnt",äta Alvedon....

Önskar dig allt väl!
Kram Margareta

Loella sa...

Hej Marie!

Vilken härlig måndag som startar veckan, solen visar sig från sin bästa sida, helt annat än helgen som gick....Vilken toppenhelg du haft om man bortser från det sjuka såklart...:( Känner igen mig i den där envisheten med loppis, inget stoppar oss här inte!

Din pelargon är underbar där den står!

Kram Loella

katarina sa...

Hallå Marie!
Åå så mysigt det låter med loppisrundor i Danmark.
Vi har nog samma sjuka du o jag.
Blä!!
Jag blev så glad åt ditt förra inlägg för jag håller på och ändrar om lite överallt och i vardagsrummet ska jag sätta en massa tavlor just så som du har...tätt och många.
det är så himlans bra att få lite inspiration av andra.

Kan inte du maila mig din adress...jag hittar den inte....
så kommer ett paket till lilla E.
jag vet inte riktigt när tiden ska räcka till till ett besök i din lilla butik så det är bättre att jag skickar....
Kraaaaaam Katarina

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Åhh, vad jag skulle vilja komma;o)

Krya på Dig!!
Kram Malin

LantlivsAnette sa...

Åhhh krya på dig nu, jag förstår att du absolut inte har tid att vara sjuk..Himmel, kan tänka mig att du har hittat riktiga go bitar till butiken nu..sååå spännande !!
Och snart får ju jag paket från dig !!
Kraaaam Anette

Livs Lyst sa...

Ja Marie, den fargen er til å bli glad av! Og jeg måtte til og med lagre bildet av trappen din på min pc for å vise til Thomas (min mann). Den er så nydelig! Slitt og fin.

Ha en fin dag!
Hilsen Liv ;O)

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så fina bilder du visar! Låter verkligen som om jag vill strunta i stockholmsresan och åka till din butik istället i helgen, hihi.. Krya på dig!
Kram /Anna

Barn och Pyssel sa...

Hej

Typiskt att bli sjuk.
Halle ser fin ut och villket härligt ord.

Kry på dig

Kram

Lisas torp sa...

Så trist att du blev sjuk!Visst är det väl typiskt för den här tiden när allt sätter igån och basiluskerna frodas....verkar det som!

Jättevackra bilder från din hall! Det ordet var jättefint knåpat! Så duktig hon är!
Krya på dej!
Kram
Lisa

Sussi / Sussinghurst sa...

Spændende at se billederne fra butikken - for os stakler som ikke kan ta os til Hjo :-) men det er måske også fjollet at tage til Sverige og købe sager fra Danmark, når man nu bor i Danmark.....

Systrarna vitt sa...

Var hittar du alla fina loppisar i Danmark, har funderat på att åka dit någon dag men vet inte vart. Jag skulle bli såå glad för tips.
Kram Liselott.

Vintage House sa...

Hej söting,
Hoppas du känner dig lite bättre och du har haft en lugn dag..
Sjävl sitter jag och är lite små frusen hoppas verkligen det inte är något på gång..
Så underbart roligt för dig att ni hittade så mycket hade gärna varit hos dig på lördag men Barcelona väntar ;)
En mega stor Krya på dig kram
sandra

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hej sötaste Marie!
Sicken osis, hoppas du blir bättre snart!!

Krya på dig kraaam!

Izabell

Lille vildand sa...

Vakre bilder, Marie!
Slike turer til Danmark må være en drøm. Skjønner godt at det er vanskelig å skille seg av med skattene.
Lykke til med butikkåpen helg!
Klem, J

Inspiration i vitt sa...

Hej min vän, vad roligt att åka till Danmark. Du lockar enormt med dina grejer och jag kan tänka mig att jag vill ha allt hihi. Hoppas att det strömmar till många köpsugna till din söta butik. Kram på dig/Ingela.

Inspiration i vitt sa...

,,,glömde. Mia gör såå himla fina saker och allt med känsla,din present hon gav dig var såå fin kram igen

elsamarianne sa...

Vad spännande med en massa grejor från Danmark. Nu får du se till att krya på dig till helgen.
kram elsamarianne

Anonym sa...

take the time to heal. when we become ill, it is our bodies trying to tell us something to rest. and then again,possibly to just appreciate when we do feel good, how good we had it before our illness. take care of yourself. Bestest,Denise

No.47 Mia sa...

Men hej vän..

Jaa, vi är inte heller på topp här hemma.. Jobbigt!! Säger som du.. Har inte tid att vara sjuk!!
Har planer på att besöka dig till helgen om inget oväntat händer. Ska bli så kul.. Tar med mig Margareta som "kartläsare".. Ska bli såå roligt..

Kram och krya på dig..


Mia

Skogslyckan sa...

Åh vad jag blir avis..längtar så efter en ny inköpsresa till Danmark. Man hittar ju så mycket annorlunda där. Har en del av Mias alster här, hon gör underbara saker...
Kram Pia

Hem och Lycka sa...

Skärbrädan kom fram i helt och fint skick - jättebra packat, tack för det!

kram Mia

http://limbergivitavillan.blogspot.com/ sa...

Vilken härlig blogg du har med fina bilder =)

Kram Ulrika

gamla skolan sa...

Hej Marie ! Tråkigt att vara sjuk , hoppas det går snabbt över !! Ska bli spännande att se alla dina fynd ! Kramar Susanne ♥

Lilla huset på prärien sa...

Oj vad härligt du har haft det på loppis i Danmark! Men inte roligt när man blir sjuk såklart... Glömmer aldrig när jag var på Bella Center för att köpa hem till nätbutiken och jag var så sjuk så jag knappt kunde stå upp. Usch det gör jag aldrig om...

Spännande att se vad det är du har hittat för fint!

Kram Jenny

linnea-maria sa...

Men trots förkylning så låter det underbart med en loppisrunda där bilen är proppfull på vägen hem! Krya på dig nu! /Therese