torsdag 19 augusti 2010

Loppisfynd

Den här terminen har jag fått byta ledig dag, så nu är det torsdagar som gäller istället. Så idag har jag och barnen förhoppningsvis en lång och härlig dag framför oss. Fast jag har en massa "måsten" som ska göras också, bland annat ett berg av tvätt att ta hand om och ett hus som behöver städas.
k
Lovade ju att visa er mitt bästa loppisfynd från förra helgen. Här är det, en skärbräda i porslin.
l
Har faktiskt aldrig sett en sån stor porslinsskärbräda förut, den är ca 40 cm. Hoppade nästan högt av glädje när jag fick syn på den på ett bord bland en massa annat skräp där på loppisen. Och det var verkligen ett fynd, den kostade mig nästan ingenting. Glad!
k
Så nu får den stå här bland mina övriga skärbrädor när jag inte använder den. Man kan nog säga att jag samlar på porslinsskärbrädor, börjar bli en samling nu, hihi.
k
Önskar er en fin helg!
Kram Marie

40 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Oh så fin... och stor.. fantastiskt att den fått vara hel med.
ja du har små samlingar du.. hihi.
och inga dåliga heller

ha nu en mysig dag mellan alla måsten med dina barn!!

kram och trevlig helg du med
Ann-Catrin

Designe sa...

Vilken fin samling av skärbrädor du har! Härligt med ledig dag trots måsten! Kram :)

Fru Ekeby sa...

Grattis! Vilken tur du har dårå! Jag har aldrig ramlat över någon, än så länge...men det borde närma sej, ju längre tiden går! Jo nog är det väl en samling när det är fler än två..?..: )

Tulipa sa...

Hej Marie!
Oj vad vacker...

Och så fint den står bakom de andra och glänser....*ler*...
Det går tydligen fortfarande att fynda på loppis, tycker annars att det blivit betydligt svårare.

Dina bilder är som vanligt fantastiska, jag bara älskar det!

Önskar er en fin ledig dag!
Kram Mariette

Lisas torp sa...

Vilken fin samling du har och vilken tur du hade! Själv letar jag med ljus och lykta - har inte en endaste ännu..!
Vackra bilder!
Lycka till med din lediga dag och hoppas du hinner njuta lite också!
Kram
Lisa

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken lyckad loppis. Det är ju inte alls vanligt att man stäter på en gammal proslins skärbräda nu för tiden.

Lyckat

Kram

Mitt hvite hus sa...

For et funn da... kjempefin var den... og nydelige bilder... deilig med en fri dag..der kan kose seg med ungene..og nyte...

ha en fin find ag..
klememr 0)

Ljuva Magnolia sa...

Härligt med sådana fynd, inte lätt i Gbg, finns så lite loppisar här.

Kram Catta

Loppe sa...

Oj what luck - den er jo fantastisk. Og en meget fin samling du har! Grattis!

Jeg så én heromdagen i København, men den kostede 400 Dkr - så den fik de beholde !

Ha en skøn dag med børnene...
Glæder mig til snart at få se din butik..

Knus
Loppe

Hulda sa...

Dette var lekkert, Marie! Jeg falt helt for de skjønne bildene dine av fjølene. Virkelig flott der de står oppstillet i kassen.

Skogslyckan sa...

Jag har två sådana i olika storlekar men med blått mönster på så klart...ler. Annars kan man nog också kalla mig för en samlare...har 9 st tror jag sammanlagt. Din var jätte fin!
Kram Pia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, såklart är det skärbrädor...du samlar på.. tänkte inte på det :)) Och det var en riktig bamse du hittat! Härligt!
kram
Marie

katarina sa...

Haha...det var faktiskt min första tanke...
-Men himmel!!
Hur många skärbrädor har hon nu??

Jätte fin är den i alla fall och det ser så fint ut där de står allihop tillsammans.

Ha en toppendag nu då...
Kram kram
Katarina

fröken knopp sa...

Vilken lycka Marie!! Sååå fin!!!

Det blir minsan svårare o svårare o hitta guldkorn på loppisarna...Hm..Men du lyckas du!!!

Underbara bilder, som vanligt!!!!

Varma Kramar
Elin

elsamarianne sa...

Vilken stor och trevlig skärbräda. Har hållit mig till trä tidigare, men får nog börja se mig om efter dessa vackra porslinsbrädor.
kram elsamarianne

Anonym sa...

Vilken fin skärbräda du hittat. Inte dåligt att den fått vara hel. Fint mönster också.
Ha det bra.
Kram Marita i Björkhagen

Millas hem sa...

Grattis!!! Har en liknande och jag tycker allra bäst om den i min samling!=))

Kram

Lille vildand sa...

Tenk å finne noe slikt på loppemarked! Det er jo bare toppen på lykke!
Elsker skjærebrettene dine!!
Stor klem, J

Sussi sa...

Oj vilken bamsing! Härligt med lite plats när det ska hackas och skäras... Har man fler än två så är det en samling, så du är helt klart en samlare!

Kram
Sussi

Sussi / Sussinghurst sa...

Den er så fin, et meget sjældent fund, tillykke

Lantliv i Norregård sa...

Hej Marie!!
Gillar din samling;o) Det är inte ofta man ser såna på loppisarna här...

Kram Malin

Vintage House sa...

Hej vännen,
Den var verkligen helt ljuvlig och de är ju bara så vackra..
Kul kul att prata igår och vet du vad jag har fått ännu mer beställningar idag på lampor. Helt sjukt...
kram och hoppas ni hade en mys dag..
sandra

lottens vita och gröna sa...

hej sötis, visst är det underbart med en ledig dag i veckan, men jisses vilka planer man har för dom, fniss! mmmmmmm lovely brädan, vet du jag har precis en sån och den är jag grymmigt stolt över!!!
må väl nu vännen, vi hösr här eller där, varmkram lotten

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hejsan! Titta in hos mig ikväll så lär du bli glad..hoppas jag! :-)

Ha en trevlig kväll.

Kraam Izabell

Maleviks Rosenträdgård sa...

FINA FYND :)
Håkan

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken fin skärbräda, har inte sett en sån stor förut!

Jag hittade en porslinsskärbräda på loppis i somras, kostade bara 30kr. Har inte bestämt mig om jag ska behålla den eller lägga ut den på Tradera:)

Ha en sköön helg!

Kram Jenny

Älskade pion sa...

Vacker....jag har inte hittat några porslinsbrädor där jag har varit och tittat,får nog anstränga mig lite till.;) Ha en riktigt skön helg vännen. Kram Ulrika

Anonym sa...

Jag älskar också dom gammla porslinsbrädorna,hel vita ska dom helst va.Dock inte så ofta man snubblar på dom nuförtiden.
Lyckans ost......Hihi
Kramar Therese
(herbretantik.se)

Vita verandan sa...

Tack för hälsningen, hon har fått pengar för att samla till en egen dator....så bra då behöver vi inte träta om det hihi
Ha så jättemysigt i helgen nu! Nu är det din tur:)
Skärbrädan var så fin, vart var du och fyndade den om jag får fråga...
Jag har bara nya men de är fin också.
Ha det gott!

ps tack för adresserna föresten, jag hade den webbsidan också men det är bra att veta vilka som brukar vara bra.
Kram Anna

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Hoppas att gårdagen var härlig, alla hushållssysslor till trots.

Superfin skärbräda du har hittat, du har verkligen en fin samling.

Den stora planschen du visar i inlägget nedan, har du bara fäst den på väggen eller har du limmat fast den på något? Funderar nämligen på den själv.

Kram och trevlig helg.

Prillig sa...

Hej Marie!

Vilken fin skärbräda, fin till din lilla samling.

Åh vilket underbart ljus det är på dina bilder.
Ha en riktigt skön helg.

Kram britt

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fin skärbräda, prick o precis en sån var det jag hittade här hemma...sååå fin, du har fotat så fint också, du är såå himla duktig !!Hoppas att du fick en fin ledig dag i Torsdags !!
Kraaam Anette

20-talshuset sa...

Hej,
Vilken samling!! Jag har just letat fram min skärbräda som jag ärvt efter min farmor. Ser likadan ut som den du har som står framför träbrädan på din bild. Ha en mysig helg du också! :-)Anna

Margareta sa...

Hej Marie!

Lyckliga dig som har så fin loppisögon.Denna skärbräda var ju underbar.Tänk om jag hittar en sådan också en gång.Drömmen finns.

Ha en fin helg!
Kram Margareta

Loppisliv sa...

Hej hopp Marie! Ohhh vilken ljuvlig skärbräda du hittade, förstår mycket väl om du hoppade jämfota över det fyndet...hihiii Underbara bilder, du är så duktig på att fotografera, ser helt ljuvligt ut. Trevlig helg. Kraaaam Paula

north pal sa...

ah,my aching heart. those precious procelian bords. it is like a stab in the heart. did you put this blog up,cuz you might know i would drool over them? i dearly loved seeing them. do enjoy them as i know you will. i am going back now to enjoy them again. Bestest,Denise

Ellas Hus sa...

Mmmm, vilka fina skärbrädor. Man ska väl ha lite tur i loppisvärlden!
Ha det gott!
Kram
Ellinor

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh vilken turgumma du är Marie, hihi. Den stora gamla skärbrädan är heeeelt underbar!!!
Passar perfekt in i din samling.

Ljuvliga bilder som alltid!

Kram, hoppas allt är bra med er!
Mia

Susanne sa...

Jag hoppas verkligen att även jag hittar någon porslinsskärbräda på loppis, för än så länge har jag inte haft turen att hitta en endaste en : ( Så underbar presentpåsen är i inlägget ovan! Kram / Susanne

nilla113 sa...

Underbara bilder som alltid!
Kram Pernilla från Åland