onsdag 25 augusti 2010

Trappa

Den här korgen hittade jag på loppis för någon vecka sedan, ett fynd för några guldtior. Den fungerar utmärkt som förvaring åt en del av mina sjalar. För är det något jag har gott om så är det just sjalar!!!
l
Korgen står för tillfället i trappan upp till övervåningen. Trappan är en utav få saker som gick att bevara när vi flyttade in för många år sedan (det mesta var i ett sånt dåligt skick att vi fick byta ut det) och jag är riktigt, riktigt glad över dess underbara patina.
k
Här är klockan 5 på morgonen och regnet fullkomligt vräker ner. Känns mindre kul att jag om en liten stund ska cykla till jobbet i detta oväder. Tur att det finns regnkläder!
l
Kram Marie

47 kommentarer:

envilsenloppa sa...

Det regnar här med , uschaan . Ska oxå snart cykla iväg , inte kul alls :-(
Men din trappa blev man ju glad av , så fin och vilken färg !
Vi har börjat lätta lite på korkmattan som vår är inklädd med och sär skymtar en mörkbrun trätrapp . Hoppas den funkar hela vägen upp ;-)
Ha en fin dag vädret till trots !
Kraam/Lotta

20-talshuset sa...

Hej Marie,
Trappan är hur charmig som helst!! :-) Vi har försökt bevara vår gamla trapp så gott det går. Tyvärr har man någon gång i tiden hel-limmat en matta på stegen och sågat bort den fina profilen i framkanten på varje steg. Så synd! Kul att er trappa är så väl bevarad! Ha en bra "höstdag"! /Kram Anna

sologbolig sa...

God morgen !
For ei nydelig trapp, slitt og sjarmerande. og så fint med korga med sjal i.
Her regnar det også, og eg skal snart gå til jobben !
Ha ein fin dag til tross for regnet.
Klem.

LenaS sa...

Åh vad fin korgen blev där i trappan!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Mitt hvite hus sa...

Oj for en trappeoppgang du har... virkelig herlig og sjarmerende...

korgen ble fin i trappa...

ha en fin dag...

Klemmer

Lisas torp sa...

Det verkar som om vi aldrig får för många korgar! Din korg var ju ett fynd, och alltid kan man ju använda den till något...!
Sen har jag också en förmåga att samla på mej sjalar! Det finns ju så många fina och så lätt man kan förändra en klädsel med en sjal!
Regnar det?!! Vädret är ombytligt just nu...du ska se att senare på dagen kommer nog solen!
Här lyser solen, men man vet, som sagt inte hur det blir innan kvällen!
Kram
Lisa

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken söt korg, passar ju utmärkt som sjalförvaring:)

Underbar trappa ni har!!

Hoppas du inte blev alltför blöt under cykelturen till jobbet!

Kraam Jenny

Nordingården sa...

Pust vilken vacker trapp du har Marie! Verkligen snygg, älskar färegn!!!

Ha, ha, så lustigt att vi kom på att visa våra sjalhögar nästan samtidigt och att du också är ett sånt sjalfreak, men visst är det fint, och ett enkelt sätt att känna sig ny i gammal tröja...

Så snygg korg du fann, passar ju ypperligt till det ändamålet!!! Mari.

Maleviks Rosenträdgård sa...

Lite regnigt är det allt :)
Men snart kommer SOOOOOOOOOLEN :)
Ha det gott
Håkan

kardemumma sa...

Åh,lyllo dig som har en sån vacker trapp. I mitt nästa hus vill jag ha en sådan. Mycket snyggt!
Kram Carina

Jovita sa...

Your staircase is beautiful - my favorite color! And yes, the patina is just perfect. I too wood decorate the stairs with baskets, candles, flowers ... it makes it look so inviting.

Lilla Blanka sa...

Gomorron goa vän!

Förlåt att jag varit ovanligt osynlig och frånvarande *kram* men du vet, det har varit jobbigt... jag håller tummarna att det vänt nu och allt blir bättre. Idag känns det lite hoppfullt :)

Här är det just nu sol, men det kan komma en störtskur ganska snabbt med det här ostadiga vädret.

Din trappa är såå vacker, färgen och patinan är underbar!

Korgen passar perfekt till alla dina sjalar ♥

Kraaaam
Mia

Vita verandan sa...

Er trapp är helt underbart fin, rör aldrig den!!
Korgar är kul och det finns så många olika. Din var ju perfekt till alla dina sjalar. Då har du ju mycket av de i alla fall du som inte hade så lite kläder enligt Elsa hihi.
Jag blev hemma idag för Julia är sjuk.
Kram Anna

Ljuva Magnolia sa...

I löööv your trappa, helt galet fin!!

Kram Catta

Fröken Grön sa...

Sjalar kan man aldrig få för många av, - inte korgar heller för den delen!
Trappan är ljuvlig, - lova mig att ni aldrig får för er att måla om den!

/Anna-Karin

Lantligt i smultronbacken sa...

Förstår verkligen varför ni behåller trappan som den är. Ljuvlig är bara förnamnet. Tänk att ha lyckan att hitta ett hus med en så fint bevarad trappa.

Kul!

Kram

fröken knopp sa...

Oj ja vad det regnar...Men själv är jag ehmma med ett sjukt barn idag så då är det minsan ganska mysigt när man kan vara inne med tända ljus o mys..då får det gärna regna..:)

Vera springer dock runt i sina nya gummistövlar inomhus..Hon vet vad som väntar utanför hon..tihi...

Er trappa är helt underbart vacker!!!

Kramar Elin

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Korger er flott til oppbevaring i alle rom...har mange av de:)
Og skjerfer og.....
Det var heldig at du fikk berget den skjønne trappen...
nyt dagen søte du..
eddaKlemmer

Systrarna vitt sa...

Hej, ja fy bubblan vilket väder. Sitter och bloggar och tittar ut ibland och undrar bara HUR kan det blåsa så mycket...och regna. Är ledig idag och behöver inte gå ut...men det får nog bli en liten tur till Blomsterlandet ändå...är sugen på något fint.
Din trappa är supercharmig, underbar.
Kram i blåsvädret, Liselott

Hulda sa...

Jeg falt for trappen deres. Nydelig gråfarge, og så skjønt med trinnene som er slitt. Flott med kurven du har satt der med alle de fine skjerfene som stikker ut. :)

elsamarianne sa...

Vilken härlig trappa, en sån man gärna slår sig ner en stund i...
Och korgar är perfekta. Bra till allt. kram elsamarianne

Tulipa sa...

Hej Marie!

Patinan på trappan är bara sååå fin...
Jag minns den så väl från reportaget från ert hem.

Ja det regnar och blåser, man får klä sig därefter... Kanske med en liten sjal om halsen..*hihi*...

Superfint att ha dem där i korgen!

Kraam Mariette

Anonym sa...

Ja, er trappa är verkligen sååå jätte fin. Korgen med dina sjalar gör sig bra där:) Kul med gamla fina korgar. Fick en så fin gammal korg av mamma förra året, som hon hittat. Perfekt att plocka blommor i.

Ha det så jätte gott!
Kram Marita i Björkhagen

Designe sa...

Åååååh va jag gillar din trapp, så himla fint sliten och fin färg! Fint med korgen där oxå..har sett både väskor och korgar med sjalar nu på sistone! Jag har oxå enormt mycket sjalar..kan inte få nog och det är så värmande och det piffar upp de flesta klädslar! Kram :)

Anonym sa...

Vädret är ostadigt just nu började det att regna men det kommer väldigt fint! Hoppas slippa störtskurar. Tur att regnkläder finns, du vet det finns inget dåligt väder...hahah;

Vacker och användbar korg.Vilken underbar patina din trapp har. Blir riktigt avis *ler*

Ha det gott!

Kram Renate

Ida sa...

Hej! Korgar är verkligen roligt att fynda på loppis tycker jag. Man brukar kunna få dem billigt och nya är de ju ganska dyra. Kul att få lite användingstips! Ha en bra dag Kram Ida

Älskade pion sa...

Här är det heller inget kul väder,regn, regn och åter regn.Fin trappa du har.;) Ha en skön dag. kram Ulrika

Rosor och Spetsar sa...

Trappen är verkligen hlt underbart sliten o vacker. Kul att kunna bevara det.
Ha en fin dag trots skitväder
Kram
Annelie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nu vet jag ju hur det ser ut "på riktigt" där du har din korg med sjalarna... Det känns extra roligt då! Och trappan är jättefin!
Här är det också busväder... Regn och blåst om vartannat...
Kram
Marie

Livs Lyst sa...

Å... den trappen deres er bare en fantastisk drøm!!!!

Den ser lyse blå ut, er den det eller er den lyse grå?? Om jeg kan spørre...

Hilsen Liv ;O)

Inspiration i vitt sa...

vilken tur att er gamla fina fina trapp kunde bevaras, den har ett underbart slitage och ljuvlig färg.
Fina presenter du fick av Loppe,jag skulle ha blivit lika glad som du blev. Kram på dig sötis/Ingela.

Lockeby Gård sa...

Även här har regnet öst ner, räknade till nästan 7 cm på två dagar! Vilka härliga bilder du har, verkligen inspirerande! Trappan är jättefin. Vi rev bort röd plastmatta från vår och försöker återställa den, trappnosen är bortsågad så vi får se hur resultatet blir...
/J

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Ja trappen hade verkligen en ljuvlig patina..lite gröngrå..färg ser det ut som..
När himlen öppnar sig som värst får man vara glad att man inte arbetar utomhus.. (ur o skur)..

Ha det bäst!! Kramis Sanne

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hejsan Marie!
Vilken söt korg:) Hoppas du inte bli allt för blöt när du skulle till jobbet!:)Här har vi oxå bus väder *brr*

Kram Izabell

Margareta sa...

Hej Marie!
Din trappa är underbar .Den ser bekväm ut att gå i också
Trevligt med korgen på trappan

Ha en fin ledig torsdag.Min förhoppning är utan regn.

Kram Margareta

Skogslyckan sa...

Ja du det regnar och blåser om vartannat... Förstår att ni behöll trappan som den är. Vackert slitage och i en väldans fin nyans...
Kramar Pia

Bohemian sa...

I just love those winding staircases and the color of yours is lovely! Alas, you rarely find winding staircases in America... nor do they make them in modern homes... too bad... I always found them to be magical and beautiful.


Dawn... The Bohemian

LantlivsAnette sa...

Åhhh din fina trappa, jag älskar den..önskar att min hade samma patina, det tar ju många år att få de så där fin...
Och sjalar..jaaa, samma här har mängder av dom !!
Du, du kan gärna skicka paketet åt mig nu, mejla summan så fixar jag den till dig på stört !!
Kraaaam Anette

Sandra sa...

Önskar mig också en trappa, så mycket snyggt man kan göra. Funderar nu på hur jag ska lyckas övertala min hyresvärd att bygga in en trappa i min lilla tvåa :)

Luna D Sign sa...

Fin trappa. Påminner mig om trappan i huset jag vill ha...
Jag tänkte få passa på att meddela att jag har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin

Inas sa...

Hej Vännen!
Vilken underbar trappa riktigt härlig. Och snyggt med korgen och sjalarna. Ha en underbar helg och goa kramar Ina

Heksedamen sa...

Nydelig trapp :) Gleder meg til min gang blir ferdig... og billedskjønn! Hi hi...

Kurver er knall til å oppbevare ting on tang i... og det er godt å høre det er fler enn meg med en svakhet for skjerf og sjal :)

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
Fint blickfång med sjalarna i korgen.:)
Det regnade här med igår... och blåste.:( Trodde ett tag att jag skulle göra en Mary Poppins när jag var ute med paraplyet.
/Jenny

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Marie!

Din trappa är helt underbart vacker.... önskar att vi hade en sån :)

Kramar Malin

Millygarden sa...

Åh så fin din trappa är..vackert slite så som jag önskade att min kommer bli med åren.

Kram Marina

Loppe sa...

Hej Marie ♥

Tusind tak for sidst. Det var så fantastisk at besøge dig og din familie i jeres smukke hvide hjem med mange fina fynd! Tak for mysig fika og for at jeg fik besøge din lille butik..
At se din blog idag og ha´ set den gamle unikke trappe i virkeligheden, det er noget ganske særligt..
STORT KRAM
fra
Loppe

Minna sa...

Underbar trappa/Minna