onsdag 22 september 2010

Badrumsskåp

Onsdagmorgon och solen flödar in genom fönstren, det ser ut att bli en jättefin höstdag. Härligt! Tänk att vi redan är inne på de sista dagarna i september, jösses så fort det går.
k
Igår var det dock tråkigare väder, grått och dystert mest hela dagen. Gick och längtade efter ett varmt bad, men det är svårt när man inte har något badkar!!!! I vilket fall som helst så inspirerade det mig till att ta några bilder på badrummet. Här på väggen hänger ett av makens alster, nämligen badrumsskåpet som är gjort utav ett gammalt fönster.
l
Innehållet är kanske inte det mest användbara och praktiska (sånt förvarar jag i bänkskåpet bredvid), men man blir glad av att titta på det!
l
Ha en bra dag!
Kram Marie

43 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Gomorron!

Åh ett varmt bad låter underbart!

Jag längtar efter ett badkar jag också. Vi slängde ju ut vårat för några år sedan, för det var lite för litet, och har inte fått köpt något nytt.

Skåpet som Janne byggt är jättefint, och jag tycker det är mysigt med en massa fina titta-på-saker. Man blir glad varje gång man kikar in i det :)

Kram
Mia

CL.O.T sa...

Vilket fint skåp din man har gjort. Bra idè, att återanvända gamla fönster. Jag har massor av fönster stående till ingen nytta....så kanske kan det bli ett skåp, eller nåt annat.Ha det gott/ Monika

Vita huset 28 sa...

Men åh vilket härligt badrumsskåp, det var verkligen fullt av underbara saker :)

Vi har ställt ett badkar temporärt i tvättstugan för att kunna krypa ner och värma oss när höstvindarna viner utanför. Ska bli ett vackert badrum där i framtiden nån gång.

Ha en skön höstonsdag
Kram Camilla

Nordingården sa...

Din mans egenbyggda skåp är verkligen så snyggt! Badkar ja, längtar efter det var dag... och tiden går så fort, snart är det jul, åh vad det ska donas i din mysiga butik då:) Mari.

Sunnanvind sa...

Hej Marie!

Härligt badrumsskåp, det blir ju nästan som ett tittskåp med alla fina saker.

Ha en riktigt härlig höstdag!

Kram Carina

Loella sa...

Jag vill också ha ett badkar, så skönt att bli varm, mjuk och avslappnad...Suck.....

Men har man inget badkar, så har man kanske ett fint skåp sin din man gjort åt dig...=)

Superfint, och viktigt att ögat får sitt, inte bara det praktiska...

Kram Loella

♥ Pia... sa...

Hej... du ditt skåp är en sån där bloggbild som jag sparat i mitt minne sen länge tillbka..då jag såg det första gången och tänkte att ETT SÅNT SKÅP vill jag ha i mitt badrum..fönstret har jag men sen..är inte så snickarkunnig..och inte min karl heller ..men nån gång framöver ska jag väl kunna klura ut hur man gör...så jag spara det ett tag till i mitt minne...himla fint är det ... ha en skön och go dag..kram..Pia

sylvia sa...

hei,
så vakkert på ditt bad,et veldig fint skap mannen har laget,deilig med sånne ting som er deilig å se på,
ønsker deg en flott dag.
klem fra sylvia

Designe sa...

Skåpet är såå fint!..och hinken där på pallen oxå! Jag som har ett badkar badar jättesällan men måste ta och göra d nån dag. En kompis som nyss skaffat badkar badar nästan varje kväll och jag blir inspirerad!:) Idag skiner solen här, hoppas den gör det hos dig med! Kram :)

Anonym sa...

Hej, Marie!

Jag har lyst med min frånvaro ett tag har varit på Rhodos men nu är jag på banan igen.

Gillar ditt fina skåp som din snickare byggt! Så mycket fint det går att göra med återanvända fönster.

Ha en fin dag!

Solkramar i massor från Renate

Skatan sa...

Godmorgon Marie!

Även här njuter vi av en strålande dag. Jag är ledig med lillen och vi passar på att göra både rolig- och nyttigheter...som fönsterputs till exempel. Det är inte så lätt med en 1.9-åring som gärna plaskar med i vattnet ;)

Ett vackert skåp - och nej, varför måste det vara så rackarns praktiskt jämt ;) Heja estetiken!

Ha en fin dag.

Anna

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket vackert skåp!!!
Ha en underbar dag!
Kram/LenaS

rustik charm sa...

Hej hej Marie.

Underbart skåp maken gjort:)Så duktig. Nåt sånt skulle jag kunna tänka mig att ha cd-skivor i, tror dock min man inte är lika duktig som din så det får nog va:)

Ha en härliig dag.
Kram Kristina

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh så fint..vilket ljuvligt fint skåp..och allt som är där inne också..
Badkar, hmmm, jag har ett, och ärligt så badar jag aldrig i det, i början gjorde jag det, men inte nu..tokigt..kanske skulle ändra på det, men det känns som om det tar för lång tid, låter stressat, inte bra...fniss..
Kraaam Anette

fröken knopp sa...

Åhh Marie ett varmt bad är aldrig fel!! :)

Skåpet är underbart!! o alla saker där i också!!

Hoppas att du får en härlig höstdag i solens sken!!
Kramar Elin

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nyydelig skap....
har et gammelt vindu jeg og...som jeg skulle ville lage et slikt skap av:)
kos deg
eddaKlemer

Hulda sa...

Nydelig badromsskap. Veldig smart tips! Det er så nydelig med gamle vinduer. Vakkert! Skjønne bilder, Marie. Ønsker deg en finfin dag!

Millas hem sa...

Japp, glad blir jag både av och titta på dina fina bilder och alla dina vackra saker du har i skåpet!

Kommer du och hälsar på, får du gärna låna mitt badrum för ett bad! =)))

Kram Camilla

Skogslyckan sa...

Vilket fint skåp din man byggt. Och fyllt med massor av fint ögongodis. Vi är snart klara med vårt skåp i köket, också med dörr av gammalt fönster. Jag har ett bubbelbadkar men badar aldrig i det...konstigt va!?
Kram Pia

Ljuva Magnolia sa...

Så jäkla fint skåp! Du, jag ska banne mig be pappa snickra ihop ett liknande till mig, eller så kanske jag ger mig på det själv =P
Tack för idén, och ja, jag vågar sno den ;)

Kram kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilket underbart fint skåp .Bara så himla läckert..Ja idag är det en underbart fin höstdag.Solen skiner och det kan inte bli bättre.Ha en skön dag kram Rita ♥

Sunnanängsanna sa...

Vilket underbart badrumskåp. Det finaste jag någonsin har sett iallafall.
/Anna

katarina sa...

Hallå där!
Ja ert badrumsskåp är såååå fint!
kan han inte tillverka några fler som du kan sälja i din lilla bod??

Innehållet är riktiga bli-glad-saker...det håller jag med om...;)
Kram o ha en bra dag!
Katarina

Ett hus i sten sa...

Jätte fint är sugen på att göra något liknande till köket.
Kram Sandra

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Ja du har det lika vackert o inspirerande i varje rum o vrå!
Vilket härligt "tittskåp" att vila ögonen på!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Jessica sa...

Du har det helt fantastiskt hemma! Det är så roligt att hitta inspiration på nätet. Gillar just din stil på inredning och liknande bloggar, men brukar även kolla in Ikeas sajt http://livethemma.ikea.se/, tror den är ganska ny men det finns riktigt fina inspirationsbilder där :)

Hagagården sa...

Helt underbart fint du har det i skåpet och skåpet var lika fint det.
kram
ninni

Lisas torp sa...

Ja, vilken härlig dag vi fick idag!

Vilket jättefint badrumsskåp och så många fina saker som döljer sej där!!!

Jo, när det är sådär ruggigt längtar men verkligen efter ett bad!
Ha en fortsatt skön kväll!
Kram
Lisa

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Ja ett varmt, långt bad är verkligen mysigt nu i höstrusket!..Vi slängde ut vårt badkar i våras, då vi renoverade mitt badrum..men ett spa iute får ge oss ljuva stunder nu..

Vilken klippa din make är..såå fint skåp..och allt fint du har samlat på dig där i..termometern är ljuvlig!!

Ha det så bra :)!!

Kramis Sanne!

Margareta sa...

Hej Marie!
Vilken fin dag vi haft idag.Jag har rensat i hallonlandet.......
Ditt skåp är ju ett riktigt fint tittskåp.Jag beundrar din man som kan göra så fina snickerier.Sen beundrar jag dig för dina alltid så fina bilder.Härliga saker i skåpet.Visst blir man glad när man tittar.

Ha en fin kväll!
Kram Margareta

Joyforhome sa...

ett sånt underbart skåp och fullt med massor av fint var det i den oxå

Kramar Malin

Vintage House sa...

Hej vännen,
Helgen närmar sig med stormsteg:)
Imorgon ska jag till ullared och handla födelsedagspresenter.
Skåpet är perfekt vill oxå bygga sådana..
kram
sandra

Inas sa...

Hej vännen!
Såå underbart skåp, vi har massor med gamla fönster så tack för tipset, när vi har gjort klart badrummet... men det kommer att ta tid, vi har inte börjat än... Ha en underbar kväll goa kramar Ina

Anonym sa...

Det är verkligen fint ditt badrumsskåp. Innehållet också. Visst behöver man lite fint att titta på där inne i badrummet också. Ja, det är härligt med ett varmt bad. Vi har ett badkar. Undrar bara varför jag inte tar ett bad oftare.
Har väl lite svårt för att vara still;)
Kram Marita i Björkhagen

north pal sa...

great cabinette and great husband.:) Bestest,Denise

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hejsan söt!:) Vilket UNDERBAR skåp, vilken duktig och snäll man du har!

Jag är lyckligt lottad och har ett badkar det brukar jag använda mycket nu när det snart blir lite kallare ute!:)

Ha en vacker höstdag Marie!

Kraam Izabell

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh Marie, nu var det så längesedan jag var här så jag tror jag får abstinens.... *ler*

Jag har jobbat så intensivt ett tag här, men jag tror att det kan bli lite mänskligare tempo snart. Det är ju alltid skönt att få någon stund över till vila ibland, eller hur?!

Det där skåpet är så fint och han är en riktig klippa din man. Hela ert hem är ju underbart och det är som att befinna sig inuti en stor inspirationskick när man är där.

Ha det riktigt bra nu!
Kramar i massor, Mia

Dessie sa...

Precis ett sådant som jag vill ha inne i badrummet! Jag söker bara efter ett lämpligt fönster. Tack och bock för det. Nu har jag en bild att visa till mannen så även han förstår mig. *fniss*

Ha en skön dag

Kram Dessie

Jenny sa...

OJ!! så vackert!! jag blir salig av att kolla på dina vackra bilder på din blogg!! har no sagt det någon gån förut, men jag skulle vilja få mitt hem så underbart och gemytligt om du har fått ditt hem!! Bästa lyckönskningar med din lilla affär också!! så otroligt gulligt!! och vackra ting!!
Kram Jenny

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Takk Marie for gode ord:)kan du legge ut en beskrivelse hvordan du bygde det skapet???:) I en link i sidebaren??
ha en kos kveld...
eddaKlemmer

Rosor och Spetsar sa...

Charmigt och vackert skåp, visst måste ite allt vara praktiskt utan vi behöver omge oss med vackra saker.
Mycket fint att kika på i skåpet också
Kramar
Annelie

Jenny sa...

Hej Marie!
Tack för din grattishälsning till Tindra:)

Vilket fint badrumsskåp o vad mycket vackert du har där i!

Ha en skön helg!

Kraam Jenny

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härligt tittskåp din man byggt och visst blir man glad av det!
Jaa ibland kan man längta efter att krypa ner i ett varmt bad :) speciellt när det börjar bli kallt och ruggigt!
Ha det gott!
kram
nina