fredag 24 september 2010

Höstfägring

Hösten är här för fullt. Det märks inte minst i trädgården där sommarens färgglada blomsterprakt har övergått i dovare höstfärger. Mycket har vissnat ner och det är få sorter som fortfarande blommar. Men som man brukar säga, det vackra ligger i betraktarens ögon. I mina ögon kan även en halvt överblommad ros vara oemotståndlig. Eller varför inte njuta av de söta små humlekottarna, de röda nyponen, några vackra frökapslar, underbara blad i fina färger m.m m.m. Det är bara fantasin som sätter gränserna!!!!
k
k
k
k
k
k
Ha en mysig helg!
Kram Marie

35 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Härliga bilder!!
Själv är jag svag för nypon...och så saknar jag rönnbären som inte kom i år...
ha en fin helg vännen!
kraam

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Åhhh så fint, vilka underbart fina bilder !!
Ha nu en toppen helg, själv jobbar jag..men är ju ledig Söndag i alla fall..
Kraaam Anette

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelige bilder Marie...ja en får se skjønnheten i hele naturen:)
ha en fin fin helg..
eddaKlemmer

Romantiska Hem sa...

ÅÅÅÅhh du tar sååå ljuva bilder!! KRAM Petra

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga bilder Marie!
Ha en fin helg!
kram
nina

Loppisliv sa...

Hej sötis!! Så härliga bilder, blir sugen på att plocka in lite av de som fortfarande blommar där ute, jag har ju faktiskt kunna ta in mina newdawn rosor som jag planterade iår, vilken lycka det har varit :-)) Älskar ditt skåp i badrummet, såååå snyggt!! Vill ha ett liknande i vårt när vi nu ska till och renovera där. Ha nu en toppenfin fredag. Stor kram Paula

Hulda sa...

Jeg er så enig med deg, høsthagen har mye å by på, den også. Alle årstider har sin sjarm. Sjarmerende bilder fra deg. Likte veldig godt nypene du har tatt inn. :)

Vita verandan sa...

Fina arrangemang! Jag är rätt dålig på att se att det faktiskt finns mycket fint i trädgården nu också. Är det denna helgen du ska träffa S tro....har du med dig något till mig då på måndag?

Ha en fin helg!
Kram Anna

fröken knopp sa...

Så vackert Marie!! Håller med dig, forfarande finns det massor av vackert att plocka in..Inte minst i skogen..:)

I helgen får det minsan blir en skogspromenad med stora korgar med..!!

Hoppas att du får en underbar helg!!
Kramar Elin

Bohemian sa...

I love your imaginative touch, such beautiful vignettes and the photos are stunning!

Dawn... The Bohemian

Tulipa sa...

Godmorgon Marie!

En trädgård i höstskrud är sååå vacker. Så vilsam och lovande på nåt sätt.

Hösten är en fantastisk årstid, jag kan bli alldeles nostalgisk över denna tid på året...

Ljuvliga bilder.

Trevlig helg!
Kram Mariette

Rummet för välbefinnande sa...

FREDAGSKRAM!!!!!
Önskar er en trevlig helg. Nu ska jag iväg och jobba och det blir högtryck hela helgen faktiskt.
Laddar upp mig med vackra bilderna nu, så står jag mig ett tag sedan *ler*

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Jag håller verkjligen med dig! Jag är också sån som ser det vackra i frökapslar, kvistar, ekollon, kastanjer....

Önskar dig en underbar helg!
Ha det gott, hälsningar Monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

...glömde säga att dina bilder är
L J U V L I G A!!

//Monica

Millas hem sa...

Önskar dig också en trevlig helg Marie!

Kraaam

Lisas torp sa...

Håller helt med dej - det är annat som tar över lite när den mesta blomningen är över!
Visst är väl en halvt överblommad ros vacker!!!
Fint också med nyponen och andra sköna höstfärger!
Läckra bilder du visar oss!
Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

Vitsippan sa...

Så frestande att ta in det sista av det som finns kvar efter sommaren.Som alla Ni andra gör,har redan tagit in en kvist med smällbär, dem gillar jag. Nyponbuske har jag vid min täppa, rönnbärskvistarna når jag inte.

Ska ta en liten "skogsrunda" idag, för solen tittade fram efter dimman i morse.Vi måste ta vara på de ljusa timmarna, för snart kommer mörkret. Kram och trevlig helg./Mi

bicocacolors sa...

what a beautiful pictures,
what a beautiful colors,
love love love all things here!!!
greetings from Spain

Anonym sa...

Fina bilder! Nu finns det mycket vackert att plocka in. Gjorde fyra olika buketter som jag tog med till jobbet i går. Det är så härligt att kunna få gå ut i trädgården och kombinera blommor gräs och annat.
Ha en härlig helg.
Kram Marita i Björkhagen

Ann-Catrin sa...

Underbara bilder Marie.. det finns så mycket vackert ute i vår natur..jag är också en sån som plockar in små kvistar och gör små buketter...

Trevlig helg och stor kram
A-C

Anonym sa...

Vilka fina bilder. Håller med om att även halvvissna blommor vid denna årstiden har sin charm!
Ha själv en mysig helg!
Milottan

Grodmamman sa...

Ha en bra helg du också!
Kram

Barn och Pyssel sa...

Hej

Ha en trevlig helg

KRAM

Rosor och Spetsar sa...

Jättevackert Marie
Önskar dig en härlig hösthelg
Kram
Annelie

Lilla huset på prärien sa...

Jag håller helt med dig Marie! Det finns så mycket fint att njuta av i livet. Själv väljer jag att njuta det jag kan av mina fina barn just nu. Struntar i hus o hem o trädgård och passar på att krama och gossa med dem allt jag kan. Mjuka, lena, tjocka små lår :) Härligt!

Nästa år har jag lovat mig själv att jag ska ta hand om min trädgård igen - för det har jag sannerligen inte gjort i år. Måste ut och köpa lite fina lökar nu i helgen! Ha det så mysigt!

Kram Jenny

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Höstfint!!
Mysig blogg med fina o inspirerande bilder.

Kram från Australien♥

No.47 Mia sa...

Hej marie!

Vad vackert med nypon...
Badrumskåpet din man gjort här nedan är ju såå fint.. Han kan han din man snickra ihop det mesta..

Jaa du, idag är hösten här på riktigt.. Vi har dimma så man ser inte grannens hus ens..

Ha en skön helg!

Kram

mittrodahus sa...

Härliga bilder! Jag önskar dig en TREVLIG HELG !
Hälsningar Marie

Maleviks Rosenträdgård sa...

V
A
C
K
E
R
T

G
L
A
S

Fina färger
Ha det gott
Håkan

Nygammalt sa...

Tänk så mycket fint naturen har att erbjuda, både det som är gott och nyttigt och det som är vackert att titta på. Underbart!

Önskar dig en skön helg!
Kram.

Älskade pion sa...

Härliga bilder vännen.;) Ha en riktigt mysig helg. Kramar Ulrika

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Vad vackert, det sista från trädgården...
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Gypsy Purple sa...

This is so lovely!!!!

katarina sa...

Hallå Marie!

Mysigt med loppis!
Lika fina bilder som alltid..;)
ha en mysig dag!
kraaaaam Katarina

Anna sa...

Gillar verkligen din blogg. Ha en trevlig dag