torsdag 9 september 2010

Jag gillar hösten!

Hösten, min favoritårstid, är här. Hög klar luft, gosiga varma tröjor och underbara färger i naturen. Inne kan man mysa i soffan invirad i en härlig pläd med en bra bok i handen och många tända ljus i rummet. Många tycker ju inte alls om hösten, men jag tycker den är rofylld och kravlös. Tänk så olika man är!
k
Den här mysiga gamla quilten ska jag ha i min soffa nu i höst, älskar dess lite höstiga färger. Den är köpt hos min söta vän Randi med butiken Stil og Stemning.
k
Idag är Vera och jag lediga (Elsa har börjat skolan), vi får väl se vad vi ska hitta på att göra. Härligt med en helt oplanerad dag. Hoppas på fint väder så vi kan vara ute mycket och greja i trädgården.
k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

53 kommentarer:

Kanonska Gården sa...

God morgon!!

Ja, visst jag håller med om att hösten är alldeles underbar!! Klara friska härliga dagar!!

Så fina höstkransar du bundit till din butik!!

Ha en fin dag:)

Kram gunilla

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, visst är det härligt att kunna krypa ner, med en filt över sig och sedan läsa en bok. Jag är ju mer en vårmänniska, men tycker det är mysigt med hösten just när man kan tända ljus och komma till ro på ett annat sätt.
Ha en bra dag idag med Vera.
Kram Mia

Skatan sa...

Godmorgon!

Härligt med ledig dag tillsammans med lillan. Jag är eg också ledig idag men skall in och göra bort några timmar på kontoret...det är svårt att hinna jobba deltid ibland ;)

Önskar en fin dag!

Anna

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Helt enig.Høsten har alltid vært min favoritt:)Da kommer roen....
Nyydelig det teppet ditt i sofaen....likte det innmari godt...
ha en kos kos dag..
eddaKlemmer

LantlivsAnette sa...

Jag håller med dig, Hösten är verkligen härlig, bara det inte regnar så mycket så är det en härlig årstid..
Såå fin pläd, förstår att du föll för den..
Ha det gott
Kraam Anette

Lena Kristina sa...

Jaaa, hösten är underbar!

Här börjar plommonen bli klara bara att ta in dessa frukter i en skål ger ju rummet en hel ny karaktär :)

Luften är underbar och här i Stockholm har vi fått njuta av underbart soliga dagar, jag har somnat i solstolen varje eftermiddag en liten stund, livet när det är som bäst

KRamar till dig
Lena

Dessie sa...

Ja jag äääääälskar hösten. Speciellt dessa soliga klara dagar då man inget annat vill än att ta på sig stövlarna och ge sig ut i skogen. Det är ju mycket nu som ska börja pysslas med innan vintern. Plocka, ris, kottar, mossa osv. (iallafall här i norr så måste man passa på innan frosten kommer. ) Så mysigt är det.
Kram Dessie

jakt,skor,barn,inredning sa...

Ja nu är hösten här och man andas genast mycket bättre känns det som ren och frisk luft. Nilla

Ellas Hus sa...

Egentligen gillar jag också hösten. Det luktar så gott och det är en mysig tid, i alla fall när solen skiner! Det jag inte gillar med hösten är det som kommer sen. Den lååååååånga kalla vintern.
Ha en bra höstdag, och din quilt var hur fin som helst!
Kram
Ellinor

lottens vita och gröna sa...

hej höst tjejen här är en till, älskar denna höga luft!
är med hemma idag, dock med ebba spyendes över en hink, bläääää.dagen verkar vara helt ljuvlig solen skiner från klarblå, ska med ut och grejja lite!
pläden din är alldeles underbar, som ett smycke där!
hälsa vera nu och ha den bästa av dagar!!! varmkram lotten

Älskade pion sa...

Visst är det lite mysigt nu när man kan börja tända lite ljus och krypa upp i soffan med en skön filt.Vilka underbart fina kransar du har gjort,får nog gå på kurs hos dig är inget bra på att göra kransar.;) Kramar Ulrika

Maleviks Rosenträdgård sa...

H
Ö
S
T
E
N

E

F
I
N

Nu går vi ju mot våren :)
Ha det gott
Håkan

Lisas torp sa...

Ja, jag håller med dej! Jag hör börjat tycka allt mer om hösten, speciellt när den är såhär vacker som den varit hittills!
Vilken ljuvlig quilt du har där i soffan - inbjudande!!!
Så vackra bilder från ditt hem - alltid lika vackert!
Ha en skön ledig dag!
Kram
Lisa

Hulda sa...

Høsten er vakker. Spesielt når himmelen er blå om løvet er i fine farger. :) Så vakker quilt. Den passet utrolig godt til høsten. Flott mønster og farger. Likte veldig godt kassen du har på bordet ved siden av sofaen. Stilig!

Fru Ekeby sa...

Jag är ju en sommar människa. Men gillar hösten när det är fint och klart väder på dagarna! Som det är nu!
Vad höstmysigt du har det hemma! Snyggt!

gamla skolan sa...

Godmorgon Marie ! jag håller helt med om hösten . Tycker om lugnet som infinner sig ! Vilken vacker gammal quilt du har hittat , och dina siffror ,är en sån charmig inredningsdetalj ! Kramar Susanne ♥

Designe sa...

Vilken underbar gammeldags pläd du hittat! Ja, nu kan man verkligen sitta och mysa! Igår kväll var det nästan trolskt ute...så skönt ute när det började mörkna! Härligt!
Ha det bra! Kram :)

Helen sa...

Jag håller med dig, hösten är helt underbar. Man kryper in och myser och kan andas hög frisk klar luft. Härligt.
Kram/Helen

Loella sa...

God morgon!!

Ja, visst jag håller med om att hösten är alldeles underbar, starka klara friska härliga dagar med luft som är underbar!

Hösten är min bästa årstid, kravlös och lugn, och för egen del, fylld med trygghet, nyomstart och "ta tag i saker"...en känsla tror jag som lever sig kvar sen skoltiden då allt ovan infann sig när man började om igen efter sommaren.

Kram Loella

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hejsan Marie!
Jag älskar också hösten!! Det är verkligen en underbar årstid <3.

Ha en härlig höstdag!

Kraam Izabell

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Skönt med en ledig dag i veckan. Det har jag fått i dag också helt oplanerat. Är hemma med Jacob som är lite krasslig men just nu är han piggare än mig. Känner att jag har åkt på någon bacill. Mysigt det blev i hörnan. Visst är det mysigt att boa in sig nu även om jag inte egentligen är någon höstmänniska. Fast kravlöst gillar jag....Hann tyvärr inte i helgen heller komma till dig. Nu har vi gjort färdigt våra uteprojekt (tror jag) innan vintern.

Kram Anna

Millas hem sa...

Jag gillar också hösten! Jag är ett septemberbarn och om en vecka fyller jag år, och det är ju alltid trevligt!=) För visst är det så? Vi får vara glada över att vi blir äldre och får vara med!=))

Kram Camilla

Underbara bilder som alltid Marie!

Ljuva Magnolia sa...

Hösten är utan tvekan min favoritårstid. Quilten är så vacker, kikade in lite på Randis hemsida och jag såg en hel del saker som jag skulle vilja ha, hoppas hon öppnar nätbutik =)

Kram Catta

valentina sa...

Ja hösten bjuder in långa promenader, rosiga kinder,mysiga filmer, en och annan brasa när kvällen i sällskap med kylan smyger in, pyssel stunder när vindarna sveper över landet och regnet dansar på fönsterrutorna, massor med tända ljus.Jag älskar hösten jag med! och din blogg är så inspirerande.Kram av en ny bloggerska.

LenaS sa...

Åh ja just de soliga dagarna på hösten är helt underbara, härligt krispiga som ger energi, och att få mysa med en balja te och levande ljus på kvällarna ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Rosengårdens Inredning sa...

Jättefin pläd Marie...

Jag ÄLSKAR också hösten... det är såå mysigt och lugnt med soffmys och tända ljus och eldning i kakelugn....
Helst ska det blåsa och regna ute också :)
Ha det gott/Kramar Malin

Loppisliv sa...

Hejsan Marie! Jag är likadan, jag älskar också hösten, den är så rofylld och lugn...man kopplar av på något konstigt sätt nu och stressen försvinner med den höga luften :-)Idag är jag också ledig, tog en semesterdag bara för att...solen skiner och det är så härligt att vara ledig och gå här hemma och pyssla en vacker höstdag. Mmmmm det är livskvalitet för mig. Underbar qvilt, gillar den röda färgen. Randis affär har jag ännu inte besökt, måste göra det snart. Vill åka en tur till Danmark innan jul nämligen. Ha en toppenfin dag. Stor kram Paula

Tulipa sa...

Hej Marie!

Har du också ett förskolebarn?
Vad tycker hon om det?

Eric är så glad varenda morgon han ska gå dit, lite jobbigare ibörjan var det dock, jag fick följa med in i drygt en vecka... Men nu är det toppen!

Visst är hösten mysig! Den är lite mindre kravlös, man behöver inte både vara inne och ute och greja och fixa OCH ligga på stranden också ...*ler*... det är lite mindre att hinna med när kylan och frosten kommer krypande...

Härlig pläd!

Hoppas ni har en fin dag!
Kram Mariette

Christina sa...

Hej Marie! Håller med om att hösten kan vara helt underbar med sin klara luft, och dom vackra dagarna med solsken som vi haft nu, men måste nog erkänna att jag gillar våren mera, det är som du skriver att så olika vi är. En helt underbar vacker filt, gillar verkligen färgen. Hoppas det går bra för Elsa i skolan många kramar Christina

Strandkullen sa...

hösten är mysig tycker jag, men jag gillar alla årstider. Var sak har sin charm som man säger! Är förkyld och kan inte greja nått vidare...Hoppas ni får en mysig stund ute idag! Kramis semlan

becca sa...

Hejsan!
Jag gillar också hösten, då är det okej att krypa upp i soffan, tända ljus och mysa.
Vilken fin quilt du hittat, passar så bra i din soffa.
Hoppas att ni får en mysig dag, kram Rebecca.

katarina sa...

Hallå där!

ååå vilka vackra bilder!!

Jag gillar också hösten..;)
Jag tror jag gillar alla årstider.
Älskar också att mysa under en pläd med tända ljus...;)
Vilken tur att du mailade för jag hade misssat din kommentar...;)
Hoppas ni har en mysig dag du o Vera....men tänk att Elsa har börjat skolan...
Är det förskoleklass?? Hur tycker hon det är?? ÅÅÅ...de blir så stora.
Tänk att min lilla Kajsa har börjat 7:an....kan inte riktigt fatta det...tycker inte det är länge sedan hon gick på dagis.

Ha en mysig helg!
kram Katarina

All Seasons sa...

Hello dear Marie,

I like the autum, it's the wonderful time of the year with al the colours.
I like to make some wreaths from things what I find in the forest.

Yesterday, I have make some wreaths. You can see some photo's on my blog.

Have a nice evening
Hugs
Patricia

Anonym sa...

Ja, hösten är en härlig tid, även om varje årstid har sin charm. Utom när vintern bara slaskar förstås. Det är inget kul alls. Men hösten har fått en fin start, med sol. Det är härligt, när man kan få njuta i trädgården ett tag till och sedan gå in och mysa med tända ljus, när mörkret faller på.
Ha en bra dag.
Kram Marita i Björkhagen

hemma hos lilla mej sa...

Jag håller med dej att hösten är härlig och man tänder massa ljus och kryper uppi soffan med en filt och myser med en go kopp kaffe eller ett gott the,Bara det inte regnar så är det härligt,Ha en fin dag kram Rita ♥

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Varje årstid har sin charm, ja förutom då jan och februari.

Håller med dig om att den höga luften, de härliga dofterna samt att man kan som du säger mysa i sitt hem med levande ljus och en god bok.

Det är liksom inte lika mycket stress med att man måste njuta av solen.
Nu går vi in i en vilo fas men ändå ser vi framåt och längtar till allt advents pyssel, eller hur????

Men just idag stannar vi upp och njuter av just denna dagen.
Svårt men det hjälper att öva.
Har gått kurs i mindfullnes....

Ha det skönt vännen
Kramisar Jeanette

elsamarianne sa...

Oj vad många kommentarer du har, fick scrolla jättelångt ner...;)
hoppas ni fick en riktigt härlig dag i trädgården. Tids nog får vi sitta och kura i höststormarna.
Men det gör inget, bara man har en skön filt, tända ljus och lite gott te.
kram elsamarianne

Vintage House sa...

hej vännen
Håller helt med dig om hösten min favorit..
Pläden är ju helt ljuvlig förstår att den fick följa med hem...
Kul att prata idag önskar bara att var lite lugnare på min sida av telefonen:)
kram
sandra

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Härligt med en ledig dag. Jag gillar också hösten, det är som ett lugn efter en härlig skön sommar med massa måsten!
Så härlig quilt!!!
Kram Agnetha

Livs Lyst sa...

Nydelig!!

Lantliv i Norregård sa...

Hej Marie!!
Visst är det härligt med hösten!
Jag håller med, rofyllt och kravlöst!! Njut helgen;o)

Kram Malin

Skogslyckan sa...

Här är en till som gillar hösten. Hoppas du fick en mysig dag...
Kram Pia

Lille Vildand sa...

Du er heldig som har høsten som favorittårstid - jeg blir litt deprimert av mørket som kryper tettere og tettere innpå en - min favoritt er våren!
Men humøret stiger med disse koselige bildene. Intimt og vakkert.
- ♥ -

Chrissy sa...

So very pretty!!!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Även om jag är en vår-sommarmänniska tycker jag hösten är jättefin när den är så här, regnfri och med strålande sol, blå himmel och klar luft :)

Underbar quilt du har köpt hos Randi! Det ser så mysigt ut där i soffhörnan och med den fina lådan och de gamla bokstäverna. Jag hade gärna bänkat mig där en stund =)

Var tvungen att kika in i butiken igen, hihi, tokgillar dina bilder därifrån! Den gamla tallrikshyllan med alla vackra burkar...såå fin!!!

Kram och ha en jättefin lugn och skön helg nu!
Mia

Anonym sa...

Hösten är min favoritårstid också. Älskar den. :)
Ha en fin helg!
Heléne

Rosor och ruiner sa...

Härlig filt! Och vilken fin butik du har, skall komma ihåg det om jag är i Hjo någon gång. Har varit där ett par gånger, en jättemysig stad - så många fina gamla hus!

spetsar och änglar sa...

Här är en till som tycker att hösten är en härlig årstid!

Vilken fin quilt!

Ha en fin helg
/Heléne

FräckaSyster sa...

Hej!
Jag gillar också hösten. Tända massa levande ljus och mysa i soffan under en mysig filt =)

Ha en trevlig lördagkväll!
Kram Jenny

FräckaSyster sa...

Hej!
Jag gillar också hösten. Tända massa levande ljus och mysa i soffan under en mysig filt =)

Ha en trevlig lördagkväll!
Kram Jenny

Junitjej sa...

Jag tycker allra mest om sommaren, men det finns fördelar med hösten också. Det är OK att stanna inomhus en ledig dag. Det är mysigt med tända ljus. Den höga klara luften känns frisk!

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Marie!

ja hösten är mysig även om jag nog föredrar vår och sommar.. men hösten är mer kravlös och alla vackra färger..jag hoppas på en låång skön höst!

Jättefin filt.. den blev jag nog lite kär i!!

kram på dig
Ann-Catrin

Under en vind sa...

Alla årstider har sina bra sidor! Hösten är härlig eftersom den som du skriver är ganska lugn och kravlös...men samtidigt så är det våren & sommaren som jag gillar allra bäst! Å visst är det tur att vi är många som tycker olika eftersom vi har fyra årstider som ska tyckas om!
Fina bilder som alltid hos dig! Kramar!