måndag 27 september 2010

Knappaskar

Måndagmorgon igen och en ny vecka på gång. Här väntar, förutom det vanliga jobbet, en massa förberedelser inför helgen då jag har butiken öppen igen. Kul! Igår hade jag och Sandra en heldag tillsammans. Det blev en hel del loppisar besökta och en hel del saker med hem, framförallt saker som kommer finnas till försäljning i butiken.
k
De gamla charmiga knappaskarna fick jag av min mamma för ett par dagar sedan. Hon vet precis vad jag gillar!!!!!
k
Ha en bra vecka!
Kram Marie

27 kommentarer:

north pal sa...

another new week and another new begining. hope for a happy week for you at work and preparing for next weekend. Bestest,Denise

gamla skolan sa...

Vilka charmiga gamla knappaskar ! Ha en bra start på veckan . Kramar Susanne ♥

fröken knopp sa...

Låter som en härlig dag!!

O vilka ljuliga askar!!

Hoppas att du får en bra start på nya veckan!!
Kramar Elin

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara askar!
Ha en fin dag vännen!
Kram/LenaS

mittrodahus sa...

Ja visst är det roligt när man får eller hittar sådana gamla askar eller andra gamla ting. Lyllos ! :) Dom är så vackra.
Jag önskar dig lycka till med din butiksöppning nästa helg !
Ha en fin Måndag !
Kram från Marie

Loppisliv sa...

Godmorgon rara Marie! Vad härligt med gåvor som passar en i smaken precis. Min mamma har samlat på sig mycket gamla saker, och ibland kommer hon med någon pryl hon tror att jag gillar, och det gör jag ju..hihii Ha en finfin måndag. Kram P

Vita verandan sa...

Hej!
Har haft problem med det också, det är nog fler som har.
Kul då kommer jag och hämtar den, tusen tack för hjälpen!
Kram och vi höres!
Anna

ps söta små knappaket.

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Åhh de er jo gull verdt:)
ha en fin ny uke..
eddaKlemmer

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara askar.Låter som ni haft en skön helg.Önskar dej en fin måndag rara du Kram Rita ♥

Hagagården sa...

Men så fina knapp askar du har fått.
kram o ha en fin dag.
ninni

Systrarna vitt sa...

Askarna och bokstäverna är bara så ljuvliga. Trevlig Vecka.
Kram Liselott.

nilla113 sa...

Ha en bra vecka själv!
Kram Pernilla från Åland

Anonym sa...

Gillar dina charmiga knappaskar liksom bokstäverna.

Har länge letat efter blomsterfakirer närmare bestämt några år men inte hitta några. Igår gjorde jag enligt mig själv två bra kap.

Hittade en gammal reg.skylt som jag också letat länge efter med min länsbokstav D. Har sen tidigare ett par utländska.

Och en gammal linhäckla som jag älskade direkt.

En bra vecka önskar jag dig också.

Kram Renate

Mitt hvite hus sa...

Nydelige og sjarmerende esker du har funnet deg =)=)

klemmer 0)

Dessie sa...

Va härligt att ha en mamma som kommer med så fina små presenter.

Ha en skön start på veckan.

Kram Dessie

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej där!
Bäst med mammor som ger en vad man vill ha, och inte vad man behöver..:-)

Tänkte bara tipsa om att jag har UTLOTTNING AV 5st PLÄDAR hos mig idag!
Ha det gott! kram H.

Fröken Grön sa...

Du lever min dröm, Marie! - Tänk att få öppna en egen liten affär! Tycker det verkar vara så smart att göra som du gör och hålla öppet en helg i månaden till att börja med. Har du tillgång till egen lokal i anslutning till där du bor, eller hyr du? Vore kul att höra mer om hur du vågade ta steget och sätta igång!
Synd att din affär ligger långt ifrån, annars hade jag så gärna tittat förbi nästa helg. Lycka till!
/Anna-Karin

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! ja till helgen tänkte jag komma och hälsa på i din butik, ska bli så roligt!! Vilka underbara knappaskar!
Kram /Anna

rustik charm sa...

Hej Marie.

Vilken underbar mamma du har, jättefina knappaskar:)

I helgen dyker jag upp igen, maken hänger nog med den här gången. Han är lite nyfiken på var jag hittar alla mina vackra saker:)

Hoppas du får en bra vecka.
Kram Kristina

Lantliv i Norregård sa...

Ljuvliga askar Marie!! Bra med en så förstående mamma..*ler*...

Kram Malin

Rummet för välbefinnande sa...

Din mamma är ju för söt alltså. Hon vet verkligen vad du vill ha hon.
Men, det är klart - mor och dotter med "samma loppis-näsa" - då kan det ju inte bli annat än en massa underbara fynd! Så var det dags för butikshelg igen då. Himmel så fort tiden går. Själv har jag jobbat så mycket den sista tiden så jag har inte alls koll på dagarna känner jag.

Kan tro att du och Sandra hade en bra helg också. Kan riktigt se er när ni far fram :) :)

Ha det riktigt bra nu och som vanligt så känner jag ju ett våldsamt sug efter att åka till dig i helgen - jag är oförbätterlig!
Kram kram

Anonym sa...

Din mamma vet vad du villa ha:) Du verkar ha haft en trevlig helg.
Kram Marita i Björkhagen

Lille Vildand sa...

For en vakker gave fra en skjønn mamma!
Klem, Jannicke

elsamarianne sa...

Tack för din rara kommentar.
Hoppas på att kunna kika över till dig igen till helgen. Jag blev så förtjust i Norgeburken.
Det finns säkert nåt annat roligt i din butik också.
Gillar såna knapp-askar. Väcker minnen från mitt första jobb i manufakturaffär...
kram
elsamarianne

Skogslyckan sa...

Underbar mamma som vet vad du vill ha. Visst är det kul att springa på loppisar, även om man handlar för att sälja vidare.
Kram Pia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härliga knappaskar!

Tänk att det snart är två månader sen jag var hos dig när du öppnade... Oj vad tiden går fort!

Kram
Marie

Hulda sa...

Så herlige knappeesker du har fått tak i. Disse var virkelig sjarmerende. :) Likte så godt bokstavene også. :) Slike detaljer pynter opp.