onsdag 15 september 2010

Rosa blommor

Igår när jag kom hem från jobbet gick jag en runda i trädgården. Tycker det är avkopplande att strosa omkring där, rycka upp något ogräs här och var, lukta på de kvarvarande rosorna och kanske göra upp några nya små planer för nästa säsong.
k
Som alltid kom det med lite blommor in från trädgården. Finns inte så många sorter kvar nu som blommar, men det blev en liten bukett iallafall. En färgexplosion i rosa med inslag av lite grönt som nu får förgylla vårat köksbord.
k
k
k
De söta små äggen är ett toppenfynd från när Carina hade loppis, jag tycker de är helt underbara!
l
Ha en härlig dag!
Kram Marie

37 kommentarer:

north pal sa...

it is no wonder that pink and green are my favorite colors. that is such a gorgeous bouquet. wouldn't that make a beautiful card. those pinks are so lush. Bestest,denise

gamla skolan sa...

Godmorgon Marie ! Vilken helt underbar bukett , vackrare än en köpebukett ! Äggen är också helt i min smak . Ha en bra dag . Kramar Susanne ♥

fröken knopp sa...

God morgon Marie!!

Underbarbukett, o visst är väl de där små kvällsrundorna i trädgården härliga, jag älskar dem..!! Tyvär börjar ju trädgården tacka för sig i år..men det kommer ju en ny bår o sommar som den laddar inför...:)

Varma Kramar Elin

sologbolig sa...

Nydelig og vakkert. Så flott at det er blomar å ta inn enda. Her er det mye regn og alt er vått og trasig. ha ein fin dag. Klem.

envilsenloppa sa...

Underbart med hösträdgårdar och rosor !!
Jag har samma tema på mitt inlägg idag :-)
Kraam/Lotta

jakt,skor,barn,inredning sa...

Önskar dig också en riktigt skön dag ! Nilla

hemma hos lilla mej sa...

Vilken söt bukett du har plockat.Jättesöt.Önskar dej en härlig dag kram Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

Så fin høst bukett du har laget... vakre farger...

og nydelieg bilder..

Ønkser deg en fin dag..
klemmer =)

Tess på Tilda och Mamma sa...

Gomorgon Vännen,
Åh så fin bukett, här uppe i norr har vi inte så mycke blommor kvar i trädgården att plocka in tyvärr. Finns ingen härligare än att ta in en bukett med blommor som man sätt växa hela sommaren.
Ha en underbar dag.
Kram Theres

Sirpa sa...

Vilken fin bukett du har plockat in, härliga färger!
Har en skön onsdag!
Kram Sirpa

Västbacken sa...

Oj så fint!

Lotta

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken vacker bukett!
Ha en riktigt fin dag!
Kram/LenaS

Skatan sa...

Godmorgon!

Och varmt tack för kommentaren inne hos mig. Glad blev jag så att munnen var rättvänd en lång, lång stund :)

Kul med en så pass stor trädgård att man kan plocka in bukett efter bukett och ordna vackert med! I mitt nästa liv - då ;)

Önskar en fin dag.

Anna

Skatan sa...

Godmorgon!

Och varmt tack för kommentaren inne hos mig. Glad blev jag så att munnen var rättvänd en lång, lång stund :)

Kul med en så pass stor trädgård att man kan plocka in bukett efter bukett och ordna vackert med! I mitt nästa liv - då ;)

Önskar en fin dag.

Anna

Skogslyckan sa...

Ja det går fortfarande att få till vackra buketter, men de står sig inte länge när de kommer in i värmen tyvärr..Din bukett var då sagolikt vacker, och äggen ja...vill också haaa.
Kram Pia

Emelie sa...

Underbar färgsprakande komposition Marie! Du gör så vackert med blommor!

Ha en fin dag!
kram emelie

Åsa sa...

Äggen är verkligen underbara!

/åsa

Tigris Predikantan sa...

Väldigt vacker bukett!
:)

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Vilken fin bukett, vad härligt att kunna plocka in fortfarande från trädgården. En färgklick som livar upp i höstmörkret!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Designe sa...

Superfin bukett och fina bilder oxå! Mina kärleksört börjar få lite färg nu och mina rosa rosor finns det knoppar på men de vill inte riktigt slå ut så jag tar in dom och sätter i vatten och hoppas på att de slår ut inne istället!:) Ha en bra dag! kram

Tulipa sa...

Underbart...

Än finns det att plocka in och njuta av....

Dina arrangemang är alltid outstanding!

Kraam Mariette

Lilla Blanka sa...

Helt underbart Marie..!

Åh en sån bukett hade jag blivit så glad av att mötas på morgonen vid frukostbordet =)
Får nog ge mig ut och plocka lite jag med, hihi.

Ja det där äggen är så himla söta, ett riktigt fynd! Fattar inte riktigt att Carina sålde dem :)

Kram
Mia

spetsar och änglar sa...

Vilken underbar bukett du har plockat in.
Att gå en runda i trädgården är Lisa för själen.

Ha en fin dag
/Heléne

vitating sa...

Åhhh vilka underbara bilder du fotar som vanligt! Jättefin sensommar/höst bukett!!

Önskar dig en härlig dag!
Kramar Maria

Loppe sa...

Hej Marie...

Meget fin buket og meget fin opstilling... Du er super godt til at stille tingene op og få de små detaljer med...

Som altid : Pragtfuldt!!

Ha de dejligste høst-dage i Villa Vita ranunkler.

KRAAAAAAM
Loppe

Megt fint gammel tæppe du købte hos Randi,- hun fortælte om det da jeg hentede min paraply. Tak for hjælpen !!

Sussi / Sussinghurst sa...

Smukt, og dejligt at se, at der ikke kun er høstfarver på bloggene, tak for det, jeg håber endnu på lidt sommer.

Anonym sa...

Vilken söt bukett du fått ihop. Min Kärleksört är inte fin i år. Den har fått något angrepp, så endel blommor är svarta. Inte kul. De är ju så fina långt in på hösten annars.
Kram Marita i Björkhagen

livetpåfyran sa...

Hej Marie!

Du gör helt rätt som tar vara på de sista blommorna och tar in dem!

Kram Pia

Vintage House sa...

Hej gumman
Ja det var verkigen roligt att prata nästa gång hoppas jag att jag inte har fullt med barn runt mig;)
Underbar bukett du är verkligen så duktig..
kram
sandra

20-talshuset sa...

Lyckliga du som har så fina blommor i din trädgård. Jättefin bukett du arrangerat ihop! Måste lägga lite mer tid i trädgården nästa år. Kram Anna

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hej söta Marie:) Vilka vackra blommor!!! Och udda men söta ägg- dekorationer:) Ha en trevlig kväll!

Kram Izabell

Made in Persbo...Carina sa...

Hej sötis,

Vilken härlig bukett du plockat in! Kan inte fatta att du har rosor som blommar så vackert fortfarande! Här är alla rosor överblommade sen länge.
Så vackert med strödda rosenblad runt de ruffiga zinkäggen där också ;))

Kraaaaam på dig kära vän!
Carina

Margareta sa...

Gokväll Marie!

Vacker bukett helt i Mariestil.Man kan knappast tro att det finns så fina blommor ännu.Här blåser och regnar det och åskan har hörts.Rusk.
Ljuvliga ägg och skål....

Godnattkram Margareta

Dubbelörn sa...

Vilken underbart vacker bukett! Den skulle jag gärna ha här hos mig ;).

Önskar vi hade mer tid för trädgården o hann få mer rabatter. För vilken lycka att plocka in en sådan ljuvlig bukett!

Kram

Jenny sa...

Vackert som alltid här hos dig Marie!!

Ha en härlig fredag!

Kraam Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken härlig bukett! Här är ingenting kvar i min trädgård - hopplöst. Eller lite kärleksört är där nog när jag tänker efter. Var på Sofiero Trädårdsmässa dock - däääär fanns mycket fint! Gillar också dina ägg!

Kram Jenny

Krokus sa...

Åh så inspirerad jag blir varje gång jag kikar in till dig! I morgon ska jag också plocka in en fin bucket av det som finns kvar. Tusen tack för din fina blogg! :)
Kram,
Anna-Karin