fredag 17 september 2010

Trevlig helg!

Ibland händer det att jag hittar saker på loppis som jag inte ens kan förklara varför jag gillar. Kan knappt förklara det för mig själv, än mindre för andra, hihi.
k
Det gamla danska brevinkastet är en sådan grej. Tror inte det är så många i min omgivning som förstår varför det fick följa med hem. Men jag tokgillar det!!!!
kl
k
k
Redan fredag idag igen, tycker veckorna går fortare och fortare. Här har vi inga större planer för helgen, ska nog mest bara vara. Ska greja lite ute i butiken och så hoppas jag på fint väder så man kan vara ute mycket. Vad ska ni hitta på i helgen?
k
Kram Kram
Marie

40 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Du..jag förstår dig helt och hållet, det var ju sååå himla fint med texten på och allt..också har du lagt det med en massa gamla brev, ursnyggt !!!
Jaa, jag ska också bara greja här hemma i helgen, jag ska plocka och göra fint inne i mitt kylskåp, kika in sen så får du se !!
Kraaam Anette

Vita huset 28 sa...

Hej ja visst är det så ibland, men den va ju bara såå snygg, passar ju perfekt där :)

I helgen har vi inge planer....än... hihi

Hoppas på bra väder iaf, vill ut o plocka svamp.
Ha en skön helg.
Kram camilla

hemma hos lilla mej sa...

Vad snyggt med texten på och allt.Kanonsnyggt.Sedan har du ju lagt gamla brev på.Bara så läckert !!!!!!Önskar dej en mysig fredag rara du kram Rita ♥

Ett Vitare Hem sa...

hihi det är ju tur ibland att det finns likasinnade bloggare, som förstår när andra inte förstår, händer mig också ibland ;o)
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

Livsnjutaren sa...

Ja vad fin, man behöver inte alltid förklara sig,hihi. Här ska vi försöka leka konstnärer i trädgården med akryl och fiberduk. Önskar en trevlig helg.

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Jodå, jag förstår dig allt, det var ju jättecharmigt med texten på. Ett fynd som jag också skulle tagit med hem :-) Så vackert du pyntat där med breven. Och den rosa blombuketten i förra inlägget var ju helt underbar, sååå snyggt, såg några höstanemoner där också...hihi jag börjar bli riktigt duktig på blommor och vad det heter nuförtiden. Ha nu en toppenhelg. Här ska jag kvistlacka vårt sovrumstak, det ska målas vitt. Kraaam Paula

Prillig sa...

Jag förstår, hade nog gjort det samma. Låtit den följa med hem. Den är så charmig.

Vilka fina bilder du visar. Riktig höstinspiration.

Kram britt

Maleviks Rosenträdgård sa...

Men den var ju

J
Ä
T
T
E
F
I
N

Ha en bra dag :)
Håkan

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Kjenner meg godt igjen:)
Slik er det noen ganger..:)Den var jo fin da..
ha en kos helg..her er det marked igjen...ogen liten loppis i morgen:)
eddaKlemmer

På landet vid havet sa...

ooh...så fin! Förstår dig helt och hållet att den fick följa med hem! Jag ska pyssla på i torpet i helgen och ta det lugnt framför kaminen. Kollade just in vädret, vi verkar inte direkt få någon sol här uppe i norr i alla fall.

Ha en bra helg!
Kram Mia

Lisas torp sa...

Vilken jättefin skylt, jag förstår att du föll!
Tur att inte alla har samma smak!
Ha en härlig helg!
kram
Lisa

Ljuva Magnolia sa...

Vart har du köpt den lilla gråaktiga krukan, finns de i större strl? Skitsnygg alltså, tillverkare?
Den lilla skylten var ju jättefin, fattar absolut varför den fick följa med hem =)

Kram Catta

Systrarna vitt sa...

Jag tycker det är fantastiskt att folk skänker grejer till loppisar i stället för att slänga, för vem kan tro att någon skulle vilja ha ett brevinkast hihi. Vi sakletare hoppas ju på att inte alltför många skatter går till tippen. Fint arangemang och brevinkastet är såå charmigt.
Min lediga helg består av loppis såklart och en tripp till GEKÅS i Ullared. Undra om Morgan och Ola-Conny jobbar i helgen hihi. Du följer väl Ullared på TV? ;-).
Trevlig helg, Liselott.

No.47 Mia sa...

Hej Marie!

Tycker den var jätte charmig!
Vackra bilder...
Låter som en helg jag skulle vilja ha.. Men det är min tur att jobba denna helg..

Ha det fint och vi hoppas på mindre regn över helgen..

Kram på dig!

Mia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Vet du, - det hade fått följa med mig hem också om jag hittat det?!
Hur charmigt och dekorativt som helst.

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Monica

Nordingården sa...

Men vi förstår till fullo, så himla fint det blev med den, men du är också en mästare på att arrangera allt vackert! Allt blir så snyggt och läckert, trevlig helg Marie!!!

Mari.

Designe sa...

Haha..jag är likadan! Jättefin och såå fina bilder! Håller med Nordingården i hennes kommentar om att du är en mästare på att arrangera vackert! :) Trevlig Helg! Kram

Inspiration i vitt sa...

vi gillar precis samma saker du och jag. Brevinkastet hade fått följt med mig hem oxå. det är något alldeles speciellt med gamla texter och siffror som tilltalar. Ha en underbar helg Marie och kram på dig/Ingela.

elsamarianne sa...

Brevinkastet är ju en typisk "vill ha grej".
Fina bilder. Hoppas vi får en skön helg nu, så man kan fixa lite ute. Om inte, så går det bra att fixa inne, eller hur?
Kram på dig
elsamarianne

Skogslyckan sa...

Tur du har oss bloggare, för vi förstår dig allihop skulle jag tro. Här blir också en lugn trevlig helg med hemmapyssel.
Kram Pia

rustik charm sa...

Hej där Marie.
Å jag fårstår dig fullt ut:)Allt som har med bokstäver o siffror att göra dras jag till.

I helgen blir det bara lugnt. Har ju renoverat en hel del det sista så vi förtjänar en paus:)

Hoppas du får en härlig helg.
Kram Kristina

rustik charm sa...

Hej där Marie.
Å jag fårstår dig fullt ut:)Allt som har med bokstäver o siffror att göra dras jag till.

I helgen blir det bara lugnt. Har ju renoverat en hel del det sista så vi förtjänar en paus:)

Hoppas du får en härlig helg.
Kram Kristina

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Jag förstår precis varför du tokgillar det! Jättefint var det!
Trevlig helg!
Kram /Anna

Jes/Vita villa vila sa...

Hej sötaste Marie,

Hi hi - ja visst är det konstigt med en del saker som man fastnar för - fast den där kan jag förstå dig om. Urcharmig!!

Kikar in och önskar dig en riktigt mysig hösthelg!

Kram Jes ♥

Kika gärna in till mig och tävla :)

Sussi / Sussinghurst sa...

jeg "tokgillar" din fine grønne buket, jeg ved ikke om man kan sige sådan om en buket, men jeg synes at det er et cool ord, hi hi

Anonym sa...

Så fint du gjort iordning. Du kommer då på vad man kan ha allt möjligt till. Så fint med breven och skylten. Mysigt med blommor och ljus.

Ha en jätte fin helg.
Kram kram Marita i Björkhagen

Vintage House sa...

hej vännen,
hoppas ni har en mysig fredag.
vilka härliga bilder du bjuder på och brevinkastet är ljuvligt...

ha nu en skön helg!!
kram
sandra

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Åh hihi precis ett sånt brevinkast såg jag i Danmark senast jag var där (på en loppis), men jag köpte det inte. Fingrade på det, och senare tänkte jag på det där brevinkastet och ångrade mig såklart..hihi

Jättefina bilder!

Låter som en toppenhelg!

Kram
Mia

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Jag förstår precis... Det är ju det som är så kul med Bloglandia, alla som förstår dessa ljuvliga fynd;o)

Ha en Trevlig Helg!
Kram Malin

Margareta sa...

Hej Marie!
Jättefin sak.Du har säkert väl utvecklade loppisögon eftersom du hittar såå mycket fint.Sen arrangerar du det så tilltalande.Inspirerande!
Söt bukett också.
Jag har just satt in en fin bukett på köksbordet i det "stopet"jag köpte av dig.Nöjd!.sen har jag gjort biff stroganoff ikväll som vi ska ha imorgon då vi får besök av släkt från Skåne.
Jag hoppas på lite uppehållsväder i helgen!

Ha det riktigt bra!
Kram Margareta

Lille Vildand sa...

Marie, det er helt forståelig at dette måtte bli ditt!
Fantastiske bilder!
Fredagsklem fra Jannicke

ANETTESHUS.COM sa...

SÅ enig!! Kjempe-sjarmerende skilt!!! Ha en riktig fin helg, Marie!!!

Klem klem
ANETTE:)

Handgjorda drömmar sa...

Kanonfin!!
Marie

Anonym sa...

Förstår dej helt å hållet,jag har också en förkärlek för udda å annorlunda ting.
Det är nog en liten gen vi sammlare är utrustade med ,Hihi...
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Ann-Catrin sa...

ja ibland är det bara sått vissa saker talar till en.. man bara gullar det så där extra mycket!
brevinkastet var bedårande!
Gud så härligt det lät med en sån helg... skulle jag med behöva känner jag!
NJUT!!

kram på dig
Ann-Catrin

Älskade pion sa...

Vilket fynd.;)Jag förstår dig,jag gillar ditt fynd.;) Ha en underbar helg. Kramar Ulrika

hemtrevnad marie sa...

Hej vännen!!
Ja visst är blommor och gamla ting en oslagbar kombination!!
Gillar ditt nya fynd!!
kraam

Systrarna vitt sa...

Hej Marie, det blev tyvärr inget GEKÅS denna helgen. Ibland blir det inte riktigt som man planerar. Vi får helt enkelt hoppas på nästa helg istället. Jag fick rensat och målat trädgårdssoffan istället, så inget ont som inte har något gott med sig ;-).
Kram Liselott.

Bohemian sa...

Oh how lovely and serene your vignette is!

Dawn... The Bohemian

jette sa...

Jeg har også sådan en brevsprække. Jeg købte den for 35 år siden som teenager. Og de sidste måneder, har jeg netop tænkt over, hvor den mon er henne. :-)