fredag 1 oktober 2010

Bilder från min butik

En månad har redan passerat, nu är det dags att ha öppet butiken i helgen igen. Här kommer lite nytagna bilder därifrån.
l
k
k
l
l
k
k
l
k
l
Butik Vita Ranunkler
Skövdevägen 28 Hjo
Öppet: lör-sön 11-16
Obs! Endast kontant betalning
k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie
l
Ps. Jag har fått problem med min ena axel och att sitta vid datorn gör inte det hela bättre, så om jag lyser med min frånvaro i era kommentarsfält så vet ni varför. Även ni som har mailat kanske får vänta några extra dagar på svar, men svar kommer bara det onda börjar kännas lite bättre.

51 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilka härliga bilder från din butik. Jag skulle göra mig fattig om jag bodde närmare dig. Hittar massor

Kram

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilka fina saker du har i din butik !! Attans att man bor så långt bort, annars hade jag varit stammis hos dig !!
Kraaam Anette

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Otroooligt fina saker i din butik. Önskar jag bodde närmare... fast då vore väl plånboken tom för jämnan ;-)

Kram från Australien♥

Margareta sa...

Hej Marie!
Så otroligt mycket fint!Vilken förmåga du har att få fram vackra saker och arrangera så.
Ett stort lycka till i helgen!

Kram Margareta

Vita huset 28 sa...

Hej vilka fina bilder från din butik. Tur jag inte bor närmare för jag skulle vara där varje gång du hade öppet :) o bli rätt fattig också!

Ha en toppen helg o ta hand om din axel
Kram Camilla ♥

Lisas torp sa...

Vilken jättefin butik du har - helt i stil med dej och alla fina saker du alltid visar!

Krya på dej!
Kram
Lisa

Lenas trädgård sa...

Fy vad tråkigt att du har din butik så långt borta från oss! Där skulle jag velat spendera massor av lön!
Inte nätbutik på gång?
Vackert är det alltihopa, möblerna särskilt skulle jag vilja ha!
Ha en bra försäljningshelg!
Hälsn Lena

nilla113 sa...

Otroligt fina saker och du har sån förmåga att göra dem till rätta! Synd att jag bor så långt borta, skulle verkligen vara skoj att komma och titta!
Lycka till i helgen./ Pernilla från Åland

Rummet för välbefinnande sa...

Men, gumman - att du har så ont i axeln. Det är ju inget vidare!
Ja, jag sitter här och blir alldeles bubblig av alla vackra saker. Du är fenomenal alltså. Hade jag bott där i det röda huset nu så vet du att jag stått utanför TIDIGT imorrn bitti. Så mycket fint som jag bara mer än gärna skulle köpa. Skåpet är underbart.
Krya på dig nu och ha en fin helg.
Stor varm kram

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen,
Åh det är inte roligt att ha ont, här är det ryggen som spökar och dator jobb gör inte saken bättre.
Underbara saker som vanligt på bilderna, undrar över den lilla asken på skolbänken om det är gamla läse bokstäver i lådan??? Undrar över priset och om du kan skicka????
Kram Theres

Suveliina sa...

Hej,

Beautiful pictures from you shop. I just love them. I hope I have a chance to visit it someday =)

Hugs Suvi

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Å du har så fint i din butik. Ser så mycket vackra saker och små detaljer.
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Fröken Grön sa...

Jättefina bilder - jättefina saker!
Hoppas din axel blir bättre snart.
Lycka till i helgen!
/Anna-Karin

Vita verandan sa...

Oj då hoppas du blir bättre i axeln. Så mycket fint du har fyllt på med, jag kommer!

Kram Anna

Hulda sa...

Gleder meg til JDL der du er med!! Blir nok en flott reportasje. Du har det så fint.

Virkelig vakkert i butikken din. Skulle ønske jeg kunne komme innom. Her hadde jeg nok handlet mye. :) Lykke til med åpning igjen. Håper du blir bedre i skuldra.

Nordingården sa...

Åh va fint Marie!! Snart börjar mailhögen om förfrågningar om webbshop växa rejält:) Underbar liten butik med så mycket fint, kan man få bli praktikant, el kanske jag kan arbetsträna:) el om du får mer ont i axeln kan jag ta över den, hi, hi, skämt å sido, krya på din arm nu, vi inväntar dina blogginlägg och annat med tålamod, ha en skön helg! Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är så snyggt och fint i din butik! Härliga saker...
Synd att man inte kan komma...
Jag mailar dig...
Kram
Marie

Anonym sa...

Så himla fin din butik är!

Ledsen jag inte har kunnat göra något besök är f n billös och det lär nog inte bli någon ny.

Tråkigt med ditt onda i axeln! Vet vad smärta vill säga har haft kronisk smärta sen jag var 19 år + fibro under många år.

Jag har helande händer men kan inte hjälpa mig själv. Energin går bara runt i min kropp men den har oftast god effekt på andra.

Ska försöka skicka distanshealing till dig (är inte så bra på det men försöka duger).

Ha en fin helg och massor med läkande healingkramar från Renate!

rustik charm sa...

Å Marie, vilka underbara saker du har hittat igen:)Vet redan massa saker jag bara måste plocka till mig:)Ser fram emot trippen till dig imorn. Denna gången hänger både maken med o några vänner.

Ha en härlig dag, och krya på dig med axeln.
Kram Kristina

Gúa sa...

Vackra Marie!...Varje gång du har öppet så låtsas jag att jag är där!
Detta är bara heeelt underbart!
Så vackert och utstuderat och jag vill äga varje pinal!
Du är så bäst!
Ser framför mig när du öppnar din stora butik mitt i stan..:))

Saknar dig..!

Min största kram till dig och din fina familj.

ps. Grattis till det kommande reportaget! Kul att vi blir i samma tidning..*thihihi*
Puss...

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie,

Nä vad tråkligt med axeln..! Hoppas det går över med lite datorfrånvaro. Det brukar hjälpa :)

Åh det ser sååå himla fint ut i butiken ♥

Jag skall prata med Niclas o se om vi inte kan komma upp i morron :) ser som vanligt en massa som jag vill ha, hihi.

Kraaaaam
Mia

Wenka rum sa...

Ser supermysigt ut!
Önskar dig lycka till imorgon, trevlig helg och var rädd om axeln.

Kram
nina

fröken knopp sa...

Wow vad mycket fint Marie!! Vill ha allt!! :)

Önskar bara att jag bodde närmre..men men..Då hade dock min plånbok blivit några centimeter tunnare..tihi...

Får man fråga vad de fina knoppbrädorna kostar som man ser på ena bilden?!

Varma Kramar Elin

Loppisliv sa...

Jisses så mycket fint, din butik är bara helt underbar, snart måste jag ta mig dit för ett besök :-)) Ta hand om axeln nu. Kramis Paula

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad mycket vackert du har i butiken, har suttit här o dregglat över bilderna:)

Hoppas din axel blir bättre!

Kraam o ha en trevlig helg!

Jenny

Anonym sa...

Vad mycket fint du fått tag i Marie! Ser verkligen mysigt ut i din butik. Hoppas du snart blir bra i armen.
Kram och trevlig helg i butiken.
Marita i Björkhagen

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så mye fint du har i butikken din... utrolig vakre ting..likte de hvite krukkene dine veldig godt..

Håper du kommer deg i akselen.

God helg =)

Klemme r

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Jag blir alldeles nipprig, så mycket vackra saker!!!!

Krya på Dig;o)
Kram Malin

Lille Vildand sa...

God bedring!
Å, jeg skulle så gjerne besøkt butikken din!

Klem ♥ Jannicke

Änglarnas hus sa...

Oj,oj så mycket fint ...skulle allt vilja lägga beslag på en hel del!!..

Så kul att ert fiuna hem skall vara med i Jeanne dárc living!! Ser fram emot det numret!1

ha en bra helg nu i butiken!

Kramis Sanne

himlen runt hörnet sa...

Åh, vad fina saker du samlat på dig! Jobbar i helgen, men en annan gång när jag är ledig och du har öppet får det nog kanske bli en dagsutflykt. Hoppas din axel bättrar på sig snart!

Kram Kimmie

No.47 Mia sa...

Hej marie!

Vad mycket fint...
Lycka till i helgen nu hoppas det kommer många.. Vilket det säkert gör.. Jag kommer kanske nästa månad igen om jag inte jobbar..

Ack ack.. illa med din onda axel..
Sköt du om den så hörs vi när den piggat på sig..

Stora kramen till dig!

Marie sa...

Oj, så länge sen jag tittade in i din blogg - du har hunnit öppna din butik nu ju! Himla spännande eftersom jag bor relativt nära... hur har jag kunnat missa detta??? :) Trevlig helg och krypa på axeln!
Marie

north pal sa...

marie, it is so hard not to desire things from your shop. i see you have acouple more porcelain cutting boards and that tin covered pudding container. much fun to those who shop. please get better. put some heat on your shoulder. Bestest,Denise

Vit Poesi sa...

Här finns väldigt mycket som skulle få flytta hem till mig .-)
Kramar Malin

Älskade pion sa...

Vilken underbart fin butik du har,skit rent ut sagt att jag bor så långt bort ifrån dig,annars skulle jag komma varje månad.;) Hoppas att du känner dig bättre i axeln snart.Kram Ulrika

Millas hem sa...

Underbara bilder från butiken! Lägg undan allt till mig så är du snäll!=)))
Och vilket underbart reportage från ditt hem i Magasinet!!!! Duktiga ni är!!

Kram Camilla

Rosor och Spetsar sa...

Oj oj oj sååååååå mycket vackert o jag vill ha alltihop, men har jobbat idag o imorgon har sonen handbollsmatcher, jag får göra ett nytt försök nästa gång du har din söta lilla butik öppen.
Hoppas att din axel känns bättre o du gör rätt i att vila för det är nog det som gör susen.
Kram
Annelie

Made in Persbo...Carina sa...

Hej gumman!
Ååååå så mycket fint! Habegäret väcks duktigt av din lilla goa butik du! Så mycket fint. Den dubbla skolbänken är ju ljuvlig! Men var skulle jag ha den? Har ju redan en enkel som vi inte har plats för, fniss.
Hoppas att du snart är bättre i din axel. Känner av axlarna själv idag för jag har lyft takstolar och skruvat reglar i vedboden. Tur man inte jobbar som snickare varje dag ;)

Kram, Carina

Anonym sa...

Å Marie!
Ser att du säljer dom vackra armbanden,Skulle vilja köpa det med
damen,finns det kvar?
Och skulle du kunna skicka det på posten i sådana fall?
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

C De-sign sa...

Så fint du har det i din butik och det gör sig ju inte självt..... så mycket jobb du lagt ner! ( jag vet ju hur mycket jobb det är .... saknar min butik i ibland....) Nu önskar jag dig en fin höstsöndag! Kram fr C

Milas Rum sa...

Så mycket fint du har!

Sifonen kom fram ordentligt!
Den har fått sin plats i sovrummet men gissar att jag kommer flytta runt den många gånger!
Den var jättefin!


Hälsn, Maria

Fröken Grön sa...

Hoppas du har haft många besökare i butiken i helgen!
Kikar du in hos mig får du en liten "present" med medföljande uppdrag!
Ha det så gott i veckan!
/Anna-Karin

Nygammalt sa...

Får man flytta in hos dig? :) Såå mycket fint! Hade gärna kommit på besök.

Hoppas att du känner dig bättre snart!
Kram.

Snögården sa...

Vad mycket fint du har , ska försöka ta mig till dig någon gång det är ju faktiskt inte sååååå långt. Krya på dig med axeln.
Kram Anni

Vitsippan sa...

Kan icke räkna dem alla Dina kommentarer.
Då är ju min överflödig. Men jag skriver ändå.Dels för att berätta min nya Mobilbloggadress.

http://eeljib982.bloggspot.com/


Om jag varit i Din ålder nu, eller om det funnits datorer då, knappt ens mobiler här i Svedala.
Bättre sent än aldrig.
Kram och ha en vetekudde på det onda./Mi

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så fina bilder från din butik, och ännu finare i verkligheten! =) Det var jättekul att få träffa dig!
Kram /Anna

FräckaSyster sa...

Hej!
Vilka fina saker du har i din butik! Den skulle jag gärna besöka, bara jag bodde lite närmare. =)

Ha de bra!
Kram Jenny

katarina sa...

Hallå Marie!

Åååå...så fint!!
Jag hade planerat att åka till dig idag, men det blev biobesök istället......:( Inte alltid man får bestämma själv.
Så nu gör jag iordning paketet i veckan o skickar till Elsa.
Nästa gång du har öppet är vi utomlands....suck....
Jaja...nån gång kommer jag i alla fall...
Det ser helt bedårande ut i alla fall..
Hoppas du blir bättre i axeln.
Jag vet hur det känns...jag kunde ju inte lyfta högerarmen på ett halvår för några år sedan.
Fick gå och få massage för att bli bra.
Ha en fin vecka!
Kram Katarina

katarina sa...

Glömde ju....
sååååå fint reportaget var!!
kram igen

diariodeunacouturier sa...

what a lovely place!!!