måndag 25 oktober 2010

En mysig helg!

Hemkommen efter en mysig helg tillsammans med Mia där vi har besökt fina butiker, loppisar och träffat härliga människor. En riktig "må bra" helg där det allra bästa har varit att få umgås med en toppenvän. Tack Mia!
o
Har inte fotat ett endaste kort under resan så det blir några helt andra bilder idag. Det blir en krans istället som jag gjorde för några dagar sedan. En krans som består av kärleksört, vitlök, lammöron, kryddor, de små "päronen" från vårat silverpäronträd, spansk mossa och så några kastanjer som knappt syns bland allt det övriga.
o
Ha en bra vecka!
Kram Marie

32 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelig krans...så koselig at derre hadde det fint.....it is priceless..:)
ha en fin dag
eddaKlemmer

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilken underbar krans du har gjort.Bara så himla fin.Ja du är ju bara så himla duktig på att göra fina kransar.Önskar dej en fin dag rara du .Kram Rita ♥

sologbolig sa...

Nydelig, nydelig krans! Så fint å ha ei slik flott helg.Ha ei flott veke. Klem.

Kanonska Gården sa...

Låter som ni haft en jätte mysig helg = härligt!!

O vilken vacker krans!!

Ha de bra!

Kram gunilla

sylvia sa...

god morgen til deg.
høres ut som en toppen helg.
å dine bilder av denne kransen er så vakre,
så flink du er som har laget denne.
ønsker deg en nydelig dag vidre.
klem fra sylvia

Skogslyckan sa...

Förstår att ni måste haft en härlig helg! Jag och min dotter åkte på loppisresa till Skåne förra året, och man bara längtar efter att göra om det. Du måste vara kransarnas mästare, underbar!
Kram Pia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
det låter som om er helg har varit supermysig, innehållande alla de rätta ingredienserna.

På fredag är det dags för min resa med bästisen till Köpenhamn. Skall bli superhärligt att bara vara!!

Din krans är helt otroligt läcker.
Ha det gott, Monica

hemtrevnad marie sa...

Hej vännen!!
Ja visst doftar eucalyptus gott, vissa tycker tvärtom har jag märkt, men det är väl som med narcisser, jag tycker de doftar kattpiss, haha!
Dina kransar slår ju alla rekord!!
Å, jag vill så himla gärna till din butik snart, är det om två helger du har öppet??
kraam

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Vilken underbar krans i höstens fina färger! Rena rama proffset är du bättre än florister *tycker*.

Så kul att få umgås med goa Mia och besöka butiker och loppisar.

Er helg tycks ha varit superduper-trevlig!

Blev så glad över paketet och dina små presenter som värmde gott enda ner i hjärtepipen. Tusen tack!

Och du Mia om du läser detta tack för tipset!

Ha det bäst!

Kramar från Renate

Fröken Grön sa...

Låter som att du har haft en riktig toppenhelg!
Kransen blev verkligen läcker, - önskar att jag hade haft lite floristtalang...
/Anna-Karin

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

sååå nyyydelig krans.....

Madame C sa...

Vilken fantastiskt vacker krans!
Ha det gott,
Charlotta

Loppisliv sa...

Underbar krans Marie...Ohhh vilken härlig tripp ni verkar ha varit på du och goa Mia. Fin måndag önskar jag dig. Kraaaam Paula

Renoveringsdags sa...

UNDERBAR krans! älskar kransar finns så oändligt mycket man kan göra bara man släpper fantasin lös! kramiz

Grodmamman sa...

Du gör verkligen underbara kransar!
Kram

Sussi sa...

Oj oj oj vilken fin krans Marie! Och va glad jag blir...alla de där "ingredienserna" har ju jag också i min trädgård....hmmmm
Tror att jag måste prova och se om jag också kan få till nåt! Tack för tips och inspiration!
Kram
Sussi

Älskade pion sa...

Guuuuuud,vilken snygg krans,du är ju mästarens mästare på att göra fina kransar.;)Ha en skön måndagkväll. Kram Ulrika

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Åh vad fin den blev, den lät ju så himla fin när du beskrev den och den är minst lika vacker!! Du är ett proffs på kransar, så är det =)

Ja nu längtar jag till nästa gång vi hittar på nåt kul ihop, hihi. Förhoppningsvis dröjer det inte så länge :)

Japp, vi hörs på mailen!
Kraaaam
Mia

PS såg att Renate fått sina grejer, jättebra!

Hanna sa...

Ville bara titta in och önska en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Vilken fin krans.
Önskar dig en fortsatt bra vecka.
Kram Marita i Björkhagen

vitaloppan sa...

Hej mari. Vilken underbar blogg du har. jag har kikat runt länge nu och vill kommentera varenda inlägg men jag samlar ihop allt i det här istället:) Underbara bilder, vackra ting och vilken känsla du har! Kram linda

Lantliv i Norregård sa...

Låter som en toppenhelg!!! Mysigt;o)

Kram Malin

Mitt hvite hus sa...

Høres ut som en super hyggelig helg...

Og den kransen avr noe av det fineste jeg har sett...

Klemmer =)

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Heeeelt underbar krans! :)
Kram,
Anna-Karin

north pal sa...

this wreath has a great look to as well. entirely different than the last one. it would be a very hard choice. Bestest,Denise

Jessica sa...

Hej Marie!

Det låter jättemysigt med tjejhelg! Har ännu inte haft möjlighet att besöka din butik, även om jag hemskt gärna velat...

Vill tipsa dig om att på lördag, den 30 oktober kl. 10.00-15.00 är vi några hus på gatan som ska ha höstloppis. Vi har precis sålt vårt torp och har en massa möbler, porslin, textilier, prylar, gammalt och lite nytt till försäljning. Loppisen är på Nässelvägen, Dälderna i Skövde (parallellgata till Däldernas Kapell) Välkomna! Det vore kul om ni kom :-)Tipsa gärna vänner, nära och kära.

Kram Jessica

Designe sa...

Vilken härlig helg och underbar krans! Ha en fin vecka! Kram :)

Rosor och Spetsar sa...

Du är en riktig kranskonstnär Marie. Jättevacker i sina höstfärger är den.
Ha nu en bra vecka
Kram
Annelie

fembarns- mamman sa...

Underbar!

Kikar in för att säga att tidningen fanns när jag kom till jobbet idag!
Bara så du vet:-)

Kram Emma

Loppe sa...

Hej Marie!
Så hyggeligt at høre fra dig på min blog.

Jo tak, alt er bra her hos os.
Håber det samme hos dig.
Nyder dine smukke billeder, og det er jo ekstra
fint at jeg har set dit skønne hus med mine egne øjne...
Vældig sjovt at se billderne i både 'Lev vackert' og 'J d´A Living' og vide at det hele er endnu smukkere og stemningsfuldt i virkeligheden
Mange varme kram til dig og din familie

Kh
Loppe

Emilie sa...

Men kistanes vilken fin krans! Häng den inte ute för då kommer jag å snor den! ;-)

Susanne sa...

Hej Marie!
Vilken underbart fin krans du gjort!
Kul att det går så bra med försäljningen i din butik.
Kramar från Suss i Örebro