måndag 11 oktober 2010

Gröna nyanser

Har längtat i flera veckor efter att göra en krans (ja, jag är kranstokig!!!!!), men eftersom jag har haft problem med axeln och armen har jag låtit bli. Men sen någon dag tillbaka har jag inte så ont längre så igår var jag bara tvungen att få vara lite kreativ, hihi.
j
Det blev en krans i olika gröna nyanser bestående av lammöron, vintergröna, citronmeliss, humlekottar och brysselkål. När den var färdig satte jag även dit några små rosa pärlor lite här och där.
o o
j
Ha en bra vecka!
Kram Marie

41 kommentarer:

Marie - Sofias syster! sa...

Oj så fin! Hur blir citronmelissen när den torkar?
Önskar dig en underbar dag! /Marie

Under en vind sa...

Du är såå duktig på att göra kransar!! Jag hade inte kommit i närheten ens om jag ansträngt mig...
Hoppas att din axel är snällare mot dig ett tag nu!
Kram på dig!

Hagagården sa...

Underbart fin krans!!!!
kram o ha en fin dag
ninni

Ljusa Rum sa...

Kransar är underbara! Vad duktig du är! Kram/Veronica

Johanna_jh sa...

Å va fin den blev! Va duktig du är! MVH Johanna

Vita verandan sa...

Ja du är kranstokig du! Men så fin den blev, duktiga du!
Skulle behöva komma till dig och köpa en sak, jag mailar sedan.

Ha en bra dag!

Kraam Anna

Kristin sa...

Hej Marie! Nu äntligen har jag tid att skriva till dig. Först vill jag bara säga grattis till reportaget i JDL Magasinet, det var så fint - numrets vackraste helt klart!!!!

Sedan måste jag säga att kransen du gjort var hur vacker som helst. Du är fantastisk på kransar!!!!

Ha det så bra och hoppas axeln blir bättre.

kram till er!
/Kristin

Tulipa sa...

Hej Marie!

Vad skönt at läsa att du börjar känna dig bättre!

Kan tro att det kliat i "kransarmen"..*ler*... Denna tid är ju så magisk att binda kransar på med allt fint material!

Underbar krans och så fint med zinket till...

Önskar dig en bra dag!

Kram Mariette

makyloua sa...

elle est superbe cette couronne amicalement

Lantliv i Norregård sa...

Skönt att du är bättre!!!

Ljuvlig krans, du är så flitig;o)

Kram Malin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Å vilka underbara kransar du gör! Så fina...

Skönt att axeln är bättre, Önskar dig en fin vecka.
Hälsningar monica

elsamarianne sa...

Jättefin krans!
Hoppas din arm och axel kryar på sig så att du kan fixa och dona inför julen... det går fort nu.
Det blir väl lite julsaker nästa gång du har öppet?
kram elsamarianne

Designe sa...

Vilken härlig grön krans! Gillar dina trapphusbilder oxå! Såå fint med den gråa slitna trappen och alla fina detaljer!
Hoppas du är bättre i arm och axel! Kram :)

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Oj, vilken vacker krans! Du har ett sådant öga för detaljer!
Nyfiken på vad du använder för stomme?

Ha en fin dag och hoppas att axeln inte har tagit stryk av kransbinderiet. :)

Kram!

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefin krans. Tänk att man nästan kan ha med vad som helst i kransen och de blir så fina. Det är bara fantasin som sätter gränser

Kram

gamla skolan sa...

Du är så duktig på att göra kransar Marie ! Ljuvliga bilder ! Jag har sagt det innan , men jag säger det igen , jag älskar er trappa !! Kramar Susanne ♥

Hulda sa...

Du er så flink med kranser, Marie. Denne i grønt var virkelig flott. :) Likte så godt innlegget ditt under, fra trappen. Så vakkert med lysene i de store glassene. Skjønne bilder!

Frøken Jægers Hus sa...

Jeg venter på JDL!!!! Skal liksom få det i posten.. åå hvor jeg gleder meg! Er hjemmet ditt med i bladet i denne utgaven?
Kransen din er et smykke!! Tenk at du har laget den! Imponert og fasinert over at det går an.

Hvis du er med i JDL da er du dronningen og jeg er tjenestepiken:) Mitt hjem er med i Boligpluss:) vant konkurransen "Norges vakreste hjem". Men bladet kan ikke sammenlignes med JDL. Gu hvor gøy!

Ha en fantastisk uke!
Klem,
Helene

rustik charm sa...

Hej hej Marie.

Vad skönt att armen känns bättre och att du kan fixa med dina vackra kransar igen:) Så vacker.

Köpte äntligen JDL i helgen och erat hem är lika vackert där som jag minns det:)

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Vita små hjärtan sa...

Å så fin krans. Du är nog mästaren på kransar!!!!
Ha en fin måndag.
Kram Agnetha

Loella sa...

Läcker och energisk krans!...
Känner doften när jag tittar på den :)

Ha det fint!
Kram Loella

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så underbar krans du gjort- du är verkligen duktig på det! Inget du funderat på att sälja i butiken? :) Bilderna från ert trapphus var så fina!
Kram /Anna
PS. kanske snart får fråga dig lite om tips o råd.. ;)

Ett Vitare Hem sa...

Du är helt otrolig!!
Ha en fin kväll!
Kram/LenaS

Air Kiss sa...

You are so talented at creating such beauty! Your wreath is so lovely! I really like your little tin candle holders - cute!
:)
Lara

Änglarnas hus sa...

Hallojsan1

Härligt att höra att din axel känns lite bättre!

Kransen blev underbar! Du får då idéer du som ingen ann!..

Jag gillar verkligen färgen på trappstegen i ert hus..och så härligt slitet!

Ha en mysig start på veckan sötis!!

Kram Sanne

amelie sa...

Jättefin krans! Så duktig du är! :)
Underbara bilder i förra inlägget också! Kram Amelie

Loppe sa...

Hej Marie
Så fin fin en krans...
Du er så dygtig til at kreere...

Grattis med reportagen i Jeanne d´Arc Living...

Det er fantastiske ting du har, men det har jeg jo selv set..
Absolut de lækreste ting de længe har bragt i magazinet..

Ville godt have set et billede af dit postskab, men det var ikke med..

Gode ønsker for dig og din familie
Stort Kram
fra
Loppe

Margareta sa...

En riktigt fin Mariekrans.Som bara du kan och så vackert arrangerat.
Hoppas du fortsätter krya på dig.
Reportaget i Magazinet var så fiiint.Men det kunde ju inte bli annat.

En bra vecka önskar jag dig!
Kram Margareta

Barn och Pyssel sa...

Hej

Otroligt vacker krans.

Kram

ANETTESHUS.COM sa...

så V A K K E R!! Du lager alltid de nydeligste karanser, Marie!!! Takk for at du deler ...

Ha en fin uke!!

Klem klem
ANETTE:)

north pal sa...

i must say it again, that you make the best fresh wreaths. you are so professional at it. sorry to hear about your arm and shoulder. it does slow one up and besides it does not feel good. and we cannot choose when we would want it to happen,cuz actually, never would be good. pamper your arma nd shoulder.Bestest,Denise

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vilken underbar krans !!!!Bara så snygg.Önskar dej en fin dag kram Rita ♥

Systrarna vitt sa...

Du är ju såå otroligt duktig på kransar. Vad för stomme använder du.
Kram Liselott.

Älskade pion sa...

Du gör så fina kransar så man blir alldeles stum.;)Kan du inte lära mig hur man gör,jag är inget bra på att göra kransar.;)Kram Ulrika

katarina sa...

ååå Marie så fin!
Skönt att höra att du börjar bli bättre..;)
Var rädd om dig!
Kram Katarina

Anonym sa...

Är så glad att din axel och arm börjar kännas bättre så du
kan hålla på och skapa/fixa!

Kransen är helt underbar så vacker med de små rosa pärlorna mot de gröna nyanserna.

Ha det bäst och var rädd om dig!

Kram Renate

Anonym sa...

Du ä så duktig på att göra vackra kransar,säljer du dom i butiken också?
Ha en bra dag!!
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Anonym sa...

Vilken fin krans! Hur hinner du med allt. Jag vill göra så mycket. Men tiden vill aldrig räcka till. Nu ska jag iallafall försöka ut och flytta runt lite perenner.
Ha en fin vecka.
Kram Marita i Björkhagen

Dessie sa...

Åh du gör så otroligt vackra kransar! Hur får du dem så tjocka och fina? Jag har inte riktigt fått grepp om hur man gör vackra kransar. =)

Ha en skön kväll

Kram Dessie

Hulda sa...

Måtte innom deg igjen. Kjøpte JDL-magasinet i dag, og så den NYDELIGE reportasjen fra ditt hjem. Virkelig vakkert! Skal finlese den senere.

Har dere boligpluss i Sverige? Der er det reportasje fra hjemmet mitt i dette nummeret. Siden vi kom på tredje plass i konkurransen fikk vi reportasje i bladet. :)

Sussi sa...

Ooooooo så fin! Härlig blandning av växter, och vilken fin blandning av olika gröna nyanser det blev! Du har verkligen öga för det vackra!
Kram
Sussi