fredag 29 oktober 2010

Loppisfynd

Senaste gången vi var i Danmark hittade jag dessa stora gamla vaser/pokaler i fattigmanssilver på en loppmarknad. Tänkte först inte fråga vad de kostade eftersom jag förutsatte att de skulle vara jättedyra, men hur som helst så gjorde jag det ändå. Kan ju säga att jag är väldigt glad för det, jag gjorde värsta superfyndet. 100 kr styck fick jag betala!!!!!!
o
o
Hoppas att ni alla får en fin och mysig helg! Här hemma hos oss blir det bland annat lite kalas eftersom både jag och Vera fyller år under nästa vecka.
o
Ha det bra!
Kram Marie

33 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Wow for et fynd..det må jeg si....kjempefine rett og slett:)
Lykke tilmed kalas...
eddaKlemmer

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hej söta Marie! Vilket fynd du gjort!! De är jättevackra:)

Ha en fin och skön helg!

Kraam Izabell

hemma hos lilla mej sa...

Vilket fynd du gjorde.Bara så fina.Önskar dej en mysig och härlig helg.Kram Rita ♥

LantlivsAnette sa...

Nämen jisses vilket fynd !! Alltså, man blir ju såå lyrisk då man hittar nåt sånt till så bra pris också..jättefina !!
Ha nu en toppen helg och Grattis i förskott
Kraaam Anette

Mitt hvite hus sa...

heisan

Så fine vaser du fikk deg... ikke noe å si på prisen..

skjønne sjablonger du har også..

Så spennende med kalas..

kos dere og nyt helgen

klemmer

Skogslyckan sa...

Ljuvliga vaser till ett i högsta grad överkomligt pris. Jag åker till Danmark på onsdag, hoppas också på liknande fynd! Ha en fin helg och grattis fast lite för tidigt.
Kram Pia

Designe sa...

Såå vackert! Ha en trevlig helg! Kram :)

Rummet för välbefinnande sa...

Visst är det väl för härligt när man hittar sådana där fynd. Så har jag känt varje gång jag varit i din butik. Det är som att bara få frossa i fina saker.... *ler*
Grattis i förskott till er båda och jag hoppas ni får en mysig helg.
VACKRA BILDER!!!!!
Kram Mia

Hagagården sa...

Jätte fina pokaler!!!
kram
ninni

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Så underbara vaser......
Då får ni ha ett riktigt trevligt kalas. Å grattis till er båda i förskott!
Kram Agnetha

linnea-maria sa...

Det var verkligen ett fynd, eller rättare sagt två! Ha en underbar helg

Hulda sa...

Utrolig så heldig du har vært! Fantastiske vaser, og så billig!! Herlige bilder du viser.

Falt også for den flotte leseplassen din under. Deilige tepper, og så fint med skodden i vinduet. Perfekt. :)

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Åh vad fina de är!!! När man gör ett sånt fynd går ju pulsen upp till 200, åh det är så kul!!!

Underbart också att se lite rosor igen.. saknar redan mina rosor jättemycket och det dröjer minst 5 månader innan de kommer igen...*snyft*

Fast det är klart, nu är julroserna på gång och hyacinter =)

Kraaaam
Mia

Millas hem sa...

Ha nu en supermysig helg med kalasandet! Och grattis till dina Danmarksfynd...helt ljuvliga!

Kraaam

Änglarnas hus sa...

hallojsan sötis!

ja det kan man kalla fynd!!

jag gillar verkligen färgen på din fina fönsterlucka i förra inlägget!!

ha en härlig helg!!

kramis Sanne!!

Lilla Blanka Vintage Collection sa...

*pling*
Du har mail ;)

...och säg nu precis vad du tycker, det är ju du som skall ha den, så det måste ju kännas rätt :)

Nordingården sa...

Jättefina vasfynd Marie! och bilden nedan, fr din hall, går jag igång på rejält, pulsen höjs, vilka fina täcken/plädar och så den ljust gröna luckan, såå vackert!! Ha så kul med födelsedagsplaneringarna!! Mari.

Anonym sa...

Fina fynd!
Önskar er stort grattis i förskott! Ha en trevlig helg och ett mysigt kalas!
Kram Marita i Björkhagen

Daniela sa...

Vilka fynd! Det är ju så roligt när man hittar riktigt fina saker för en mindre peng...

Jag älskar precis som du att läsa, förstår att du gillar att läsa i din mysiga hörna.

Ha en trevlig helg!

Kram Daniela

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Vilka vackra vaser du hittat till ett så skapligt pris. Rosorna är superfina!

Ni får ha ett mysigt kalas och ett stort Grattis till er båda i förskott!

Helgkramar från Renate

Sussi / Sussinghurst sa...

Av, de er fine, det var et godt fund, god weekend

Margareta sa...

Men Marie så fina vaser!!Dom var säkert ämnade för dig.Passar i ditt fina hem.
Rosorna i såskoppen också underbara.

Hoppas ni får en härlig helg med mycket tårta och fest!
Grattis till er båda i förskott!

kram Margareta

Lantliv i Norregård sa...

Vilket fynd!!!
Lycka till med kalaset;o)

kram Malin

20-talshuset sa...

Va kul att fynda så fina saker! Grattis på förhand å ha en jättebra helg! Kram Anna

Deby sa...

Hej, Grattis till din blogg enkel och elegant. Jag älskar stilen och shabby chic antikviteter. Hälsningar från Italien.

Deby

Anonym sa...

Känslan när man göra dom där riktiga fynden,hjärtat klappar lite extra och man känner ett behag av lycka inom sej.
Alltid lika roligt.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Ljuva Drömmar sa...

Sååå vackra!
Vilken tur att du frågade...;)

Rosorna var också jättefina.

Hoppas att du får en underbar helg, kramar Maria!

gamla skolan sa...

Hej Marie ! Synd att vi inte kunde träffas när ni var på detta hållet , en annan gång kanske ?? Vilket superfynd , förstår inte hur alla kan göra sådana loppisfynd , jag hittar nästan aldrig något på loppis , Skulle vi inte kunna ta en Danmarkstur tillsammans ?? Hade varit kul att åka några stycken . Kramar Susanne ♥

Dessie sa...

Hej Marie!
Wow vilket fynd!! Riktigt roligt när man hittar sådana små guldkorn på loppis!
Ha en skön Söndag

Kram Dessie

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Ja men vilken tur att du frågade! Jättefina fynd! Hoppas du haft en skön helg!
Kram /Anna

Camillas vita villa sa...

Hej!
Vilket fynd, såå fina ljusstakar. Jag har aldrig varit i Danmark på loppis, men snart är det nog dags. Tack för all inspiration som du ger.
Kram Camilla

Loppisliv sa...

Makalösa Marie..hihi gud så fina fattigmans vaser du fyndat....Du hittar så härliga fynd varje gång du varit i danmark, snart måste vi åka dit ihop minsann så du får visa mig alla vackra affärer och härliga loppisar, till våren kanske, det hade varit kul att göra en repris av resan vi gjorde 2008. Ha en toppenfin kväll nu. Kraaam Paula

Inspiration i vitt sa...

vilket fantastigt vackert fynd du gjort du din lilla loppisråtta hihi.
Kramar i massor/Ingela.