onsdag 13 oktober 2010

Spegel

Är det något som jag är svag för, och ofta släpar hem från olika loppisar, så är det speglar. Men de måste vara gamla och helst ska de vara riktigt slitna i glaset. Kan ju dock inte behålla alla jag hittar, så det är tur att jag numera har en liten butik där jag kan sälja en del utav spegelfynden, hihi.
k
En spegel som dock aldrig kommer hamna till försäljning i butiken är den här underbara gamla franska kaminspegeln som jag hittade tidigare i år på en loppis i Danmark. Brukar nästan aldrig hitta något på just den loppisen, men så helt plötsligt fick jag syn på spegeln bland en massa kläder och skor. Gissa om jag var glad!!!!!
o
Nu får den stå här på månbordet i vardagsrummet tillsammans med några andra favoritsaker.
k
Något annat som jag tycks ha en förkärlek för är gamla barnskor. De här paret är alldeles ljuvliga i mina ögon!!!!!
o
Ha en riktigt bra dag, vi ses!
Kram Marie

37 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..jag håller med dig, speglar är såå vackert, man kan ha nästan hur många som helst..och söta gamla barnskor..såå sött..
Det finns så himla mycket fina gamla och charmiga saker !!
Kraaam Anette

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Marie!

ja där har vi samma passion..
SPEGLAR!!
jag kan aldrig heller få för många..
och de får gärna vara gammalt glas!
Din är supervacker.. och de söta barnskorna är bedårande

kram på dig
Ann-Catrin

Vintage House sa...

Hej
Så fin spegeln är kul att den hittade en plats till slut och så fina saker och månbord ja vackert värre....
Idag är vi med på webbtv väntar bara på att de ska lägga ut länken.
visar på bloggen när det kommer ut
jag är något nervös!!!
kram
sandra

Millas hem sa...

Jag håller med!! Barnskor är min favorit också. Fick ett par av mamma igår som var såå söta!!

Visar sen!

Kram kram

Loppisliv sa...

Godmorgon! Jag kan inte annat än hålla med dig, gamla krackelerade speglar har en sån charm så dem bara måste man ha om man hittar någon sån dyrgrip. Din kaminspegel är ju verkligen ett fynd, står så fint där jämte kakelugnen. Kram Paula, ps: söta barnskor!!

Lantliv i Norregård sa...

Hej Marie!!
Har aldrig lyckats hitta någon så vacker spegel på loppis, så många som jag besökt.....Däremot en och annan rakspegel har det ju blivit!
Ha en bra onsdag;o)

Kram Malin

Hulda sa...

Så flott speil! Jeg har et mindre i samme stil, de er utrolig fine. Flott sammensatt som alltid her hos deg. Likte veldig godt de små, søte barneskoene også. Nydelige.

sylvia sa...

hei.
ååå så nydelig en speil,å vakkert pyntet ved det,
elsker å speil, å ikke minst barnesko,
min venninne var så heldig å finne et par gamle håndsydd barnesko fra begynnelsen av 1800 tallet,hun fant de på et loft i et gammelt hus hun bor i.
snakk om lykke..
ha en fin dag,
klem fra sylvia

Anonym sa...

God morgon rara Marie!

Allt du visar är så fint och gamla speglar med krackelering i är helt underbara.

Din madonna är nästan exakt lik din enda skillnaden är att Maria & Jesubarnet hos min lutar lite på sina huvudet. Jag bara älskar den.

Massor med onsdagskramar från Renate

Anonym sa...

*lik min* ska det vara. Det bjuder jag på.

Kram Renate

Systrarna vitt sa...

Ja dessa vackra speglar, står absolut på min önskelista. Synd bara att dom oftast är så dyra. Tack för tipset om kransen.
Ha en bra dag, Liselott

fröken knopp sa...

Vilken lycka!! Spegeln är underbar..

Hittade en fin gammal rakspegel här om dagen, dock vart den orange så några lager färg behöv innan den får komma fram..:)

Kramar Elin

Marie - Sofias syster! sa...

Jättefin spegel! Vill också hitta sån på loppis... En förutsättning för det är ju att man faktiskt besöker loppisar ibland - har blivit alldeles för lite sånt senaste månaderna! (Renoverar kök...)
Gillar oxå den ursnygga gröna sköna kransen i förra inlägget!
Kram/Marie

Lilla Blanka sa...

Hej min goa vän!

Åh vilka härliga bilder..! Blir alltid så inspirerad och glad när jag ser dina inlägg ♥

Vilket underbart spegelfynd och vad fint det ser ut på bordete där bredvid kakelugnen!

Letar och letar efter en gammal kaminspegel jag med, men hittar inte någon..

Åh men vad go du är som lagt en länk med bild o allt till min lilla butik! *kraaaam*

Jag vill lägga en till din butik i min högerspalt också, är det någon särskild bild som du tycker jag skall använda?

Kraaaam
Mia
PS mailar dig ett förslag på loppisar att besöka..vi behöver ju inte besöka alla, det är mååånga, men då har vi ju iaf lite att välja bland, hihi.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Ja, gamla speglar är underbara och jag förstår glädjen över din fantastiska kaminspegel...så fin!

Sitter här och beundrar dina otroligt fina kransar.

Ha det gott hälsningar Monica

Lille vildand sa...

Marie, jeg har nytt dine siste innlegg. Det er så vakkert og gjennomført hos deg. Trappen din er et smykke!

Nydelige bilder - elsker speilet ditt♥

Og så barneskoene da...supersøte.

Takk for din vakre blogg.

Klem fra Jannicke

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fint det är med speglar.Bara så underbara!!!!Barnskorna är ju bara så sockersöta.Är också en stor favorit hos mej....Önskar dej en fin onsdag.Kram Rita ♥

Margareta sa...

Hej Marie!
Så vackert!Spegeln är ju bara så fin.
Allt passar ju så bra ihop där på bordet.Dom små skorna ....

Underbara inspirerande bilder som vanligt.

Önskar dig också en riktigt bra dag!
Kram Margareta

Sussi sa...

Kan förstå att du blev glad när du fick ögonen på din spegel där på loppisen! Vilket fynd! Och barnskor är också en av mina favoritsaker som jag samlar på. Så charmiga!

Kram
Sussi

Made in Persbo...Carina sa...

Tänk vilken lycka att hitta en sån fin spegel på LOPPIS!!! Fantastiskt!
....å jag är så HIMLA glad i speglarna jag köpt av dig! Tittar på dem varje dag och blir alldeles varm i hjärtat av glädje :)))

Kraaam goding!
Carina

Jenny sa...

Hej Marie!
Du lyckas alltid hitta så vackra ting på loppis:) Spegeln är jättefin!

Ljuvliga barnskor oxå!

Kraam Jenny

katarina sa...

Hallå där!

men åå så fint du gör överallt Marie!!
de där speglarna är underbara!!
så skönt att du är bättre i armen....har du jobabt under tiden eller har du varit sjukskriven?
Ta det lugnt med lyften nu då...;)
Kram kram Katarina

Designe sa...

Den spegeln var ju helt underbar och håller med om att gamla barnskor är så fint! Jag gillar oxå speglar! :) Ha det! Kram

Rummet för välbefinnande sa...

Jag skrev precis en kommentar här men den försvann bort så jag provar igen....

Du har en överlycklig Mia här!

Paketet är uppackat och jag blev så himla glad när jag såg att du lagt skylten i en av de underbara påsarna *kram*
Läslådan är underbar!

Nu ska jag bara jobba en liten stund till och sedan får det nog bli kvällen för jag är trött i ögonen efter intensivjobbandet sista dagarna.

Ha det fint och än en gång TACK!
Många kramar Mia

Fröken Grön sa...

Förstår din kärlek för den där spegeln, - den är jättefin!
Själv har jag en tendens att alltid komma hem med pallar eller stolar av olika slag. Inte lika lättplacerat alla gånger...
Må så gott!
/Anna-Karin

Maleviks Rosenträdgård sa...

UNDERBART,.....
SPEGLAR ÄR FINT :)
Ha det gott
Håkan

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Ja vet att du är svag för speglar..har nog sett alla fina du har samlat ihop!
att denna är en favorit kan jag förstå..passade jättebra ihop med dokumentet och madonnan!

Ha en riktigt bra fortsättning på denna vecka!!

Varma kramar ifrån Sanne!!

PS. Fick igår veta att världen är bra liten då vi visst har en gemensam vän IRL .DS

elsamarianne sa...

Det är allt nåt speciellt med speglar. Så fin den vita kaminspegeln.
kram elsamarianne

hemtrevnad marie sa...

Å, ja, så ska en spegel va!!
Själv ångrar jag djupt att jag inte köpte en liknande cremefärgad spegel på Maries Brocante förra hösten...tyckte den var för dyr....fick dock en mindre cremegul spegel där:)
kraam

Annas skattkammare sa...

Vilket fynd, vilken lycka! Så himla fint du har på månbordet!
Kram /Anna

north pal sa...

imagine the sweet girl child that wore these shoes. petite little feet. how's the shoulder? Bestest,Denise

THE VERANDA HOUSE sa...

HI I HAVE ENYOY MY VISIT TO YOUR LOVELY BLOG...SANDRA

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Så vacker spegel, förstår att du inte kommer sälja den. Skorna är så fina.
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Helena på Blomrum sa...

Vilket fint bord, det är kul att ställa saker och arrangera när man har sådana möbler :)

Kram Helena

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hejsan! Jag har gett dig utmärkelsen Sunshine Blogaward!:)

kram Izabell

En doft av hemmets ting sa...

Hej! Ursnyggt allt spegeln och madonna. Åh så vackert! Du är kreativ, fortsätt med det!

Härligt! Mvh Lotta

Camillas vita villa sa...

Hej!
Vilken fin spegel.Förstår inte att du hittar så många fina speglar.Jag letar och letar. Men det är väl det som är tjusningen att få gå på skattjakt.Jag blir verkligen inspirerad av din fina blogg.
Kram Camilla