fredag 22 oktober 2010

Trevlig helg!

Hej på er! Hur är det, har ni fått någon snö? Här dalade det lite flingor i luften igår, men mer än så blev det inte. Skönt!
o
Några bilder från mitt blåa bord blir dagens inlägg. Blir fortfarande lika glad varje dag när jag tittar på denna färgklick, är en riktig favorit här hemma. I trälådan samsas lite andra favoriter. Blomkrukan är inköpt på en bloggträff för några år sedan och spegeln, den lilla skålen och den rostiga formen är loppisfynd från Danmark som har fått följa med hem under åren.
o
Kanske blir det några fler loppisfynd under helgen? Jag och min söta vän Mia ska nämligen ut på lite äventyr söderut i Sverige. Är helt säker på att vi kommer att få en toppenkul helg ihop, hoppas att eran helg också blir bra!
o
Kram Marie

42 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Underbara saker Marie...
Du har verkligen en liten skattkammare med fina saker du.

Hoppas ni får en toppenhelg nu.
Men, ni får köra försiktigt (hmmmm nu vaknade mamma-genen till liv här) Här kom det lite, lite snö igår och det var minusgrader.
Njut av helgen!
Kramar Mia

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina saker..mmm man njuter av allt ditt fina !!!
Åhh så roligt att ni ska på en liten turne, jag är alldeles säker på att ni hittar massor med fina saker !!
Kraaam Anette

fröken knopp sa...

Så läckert Marie!!!

Hoppas att ni får en underbar helg!! Här blir det minsan också utflyckt i helgen..tihi..Dock till gekås o Ullared..Hm..En upplevelse... :)

Varmaste Kramarna Elin

signerat 71 sa...

Hej, hoppas du hittar några fynd här i de södra delarna.
Trevlig helg till dig oxå.
Kram J

Rosor och Spetsar sa...

Hejsan, bordet är ljuvligt oc så läckert i färgen.
Här i Skövde kom det mycket snöigår o inatt så vi har ett rejält snötäcke på marken.
Så ta det lugnt i trafiken
Kram
Annelie

Vintage House sa...

God Morgon vännen,
Det bordet är så vackert förstår helt att det gör dig glad!
Ha nu en helt ljuvlig helg och hoppas ni hittar en massa fint:)
Kör försiktigt här har det snöat i natt och det är kallt!
Hälsa Mia och mys!
kram
sandra

Vitsippan sa...

Hejsan !

När man är ung kan man samla på sig gamla fina saker, sen en dag upptäcker man att nu är jag gammal och vill ha nya saker.

Här har snöat och snöar i Södertälje,

Kram och trevlig helg !

Loppisliv sa...

Ohhh så roligt, hoppas ni hittar massor av finfina fynd!! Underbara bilder Marie. Dina inlägg gör mig alltid så glad, och ger mig inspiration, så stämningsfulla och vackra. Det blåa bordet är ljuvligt och din gröna bricka i förra inlägget...aaaahhhhh sååå fint!!! Kram på dig och ha de nu så kul i helgen //Paula

jobblotten sa...

ohh vilka vackra bilder, bordet är helt underbart!!!
ha det gott helgen, hälsa mia och kör försktigt, här är det 10 cm huvva och lillgus har krupphosta så vi är hemma!
varmkram lotten

Millas hem sa...

Hej Marie!

Jaha där ser man! Ni åker söderöver och jag åker norrut! Syns kanske på vägarna då! =))

Hälsa Mia så gott och ha en mysig helg!!

Ps: Gillar också färgklicken!

Kram Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Har tagit ledigt idag, så nu är jag hemma och myser. Barnen har just gått till skolan. Känns lyxigt att kunna sitta och äta en lååång frukost en vardag så här :)

Åh jag är alldeles upprymd och förväntansfull på helgen, det skall bli riktigt riktigt roligt!!!

Jättemysigt bild, får hjärtklappning av ditt fina blåa bord, och sakerna på är så vackra..!

Kraaaam och ta det försiktigt på vägen nu hit ner..

Mia

SIMONA sa...

hi... i'm simona from italy.. love your style.. how can i create a nordic atmosphere in my hause????
thaks
simona

Anonym sa...

Godmorgon söta Marie!

Så vackra ting du visar och det blå bordet är helt bedårande. Alltid njutbart att titta in här!

Snön har inte nått oss ännu men det är så vackert med de frostvita taken på mornarna.

Ha nu en riktigt mysig helg och ge Mia en bamsekram i storpack från mig. Och du kör försiktig!

Fredagskramar från Renate

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Å vad mycket mysiga gamla saker som samsades där. Å bordet är ju så charmigt!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Vita verandan sa...

Sååå fint!

Har mailat dig.

Kram Anna

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Heisann...
skjønne bilder....høres ut som e toppen tur dere skal på...kos dere
eddaKlemmer

Nordingården sa...

Ahhh va mycket vackert! Den omålade bruna lådan och det blå bordet, pulsen höjs!!!! Och den turkosa brickan nedan, guuud va fint!! Mari.

Maleviks Rosenträdgård sa...

U
N
D
E
R
B
A
R
T

ha en fin dag :)
Håkan

Hulda sa...

Det blå bordet ditt er så vakkert. Nydelig, rett og slett. :) Flotte saker du har til pynt der også, likte veldig godt planten, slike har jeg ikke sett her i hagesenter. Stilig med onsdags-skiltet under. :) Så heldig som har fått tak i det!

Skogslyckan sa...

Härligt med färg, och den blå färgen är underbar! Du och Mia blir en oslagbar kombination. Alingsås med omnejd, håll i hatten, here they come! Trevlig helg och god jakt lycka!
Kram Pia

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakkert...det blå bordet var kjemepfint..det avr den lille kassen din også.

Ja her laver snøen ned.. sånn ca 20 cm med snø har kommet ned...

full vinter..

klemmer =)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Så fint!!! Du är bara så bra på att skapa underbara stilleben!!

Låter ruggit spännande med er tur! Lycka till!

Här i Stockholm så snöar det idag! Massor...huuu

Ha det gott, hälsningar Monica

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så läckert med denna färg!
Ha en god loppistur! Ni kommer få kul, du och Mia!
Kör försiktigt!
kram
nina

Renoveringsdags sa...

å va kul med en loppis runda! Syster och jag körde en runda förra helgen(blir nog ut en sväng i morgon med) Kör försiktigt:)
Kramiz

Designe sa...

Åh va jag gillar ditt blåa bord och även sakerna ovanpå!:) Förstår att du blir glad av att se det! Ha en trevlig helg! Kram :)

elsamarianne sa...

Så jättefint på ditt blå bord. Ser att du har såna vita, fina böcker. Har också en serie vita böcker men tyvärr så har de gulnat med tiden...
Hoppas ni tar det lugnt i trafiken. Här är en hel del snö, och det är läskigt på vägen. Ni kanske passerar här...
kram elsamarianne

Anonym sa...

Så fint du arrangerat på det blå bordet.
Ha nu en riktig toppen helg!
Kram Marita i Björkhagen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är jättefint det lilla bordet... så härlig färg!
Nu kan du se vad jag gjort med urtavlorna... Visar det idag, inne hos mig...
Kram
Marie

Änglarnas hus sa...

hallojsan!

Gillar verkligen färgklicken du har hemma..och med sakerna på blir det ett riktigt fin stilleben..

jag tror att din onsdagskylt är en del av en almanacka modell skolform.. det finns månader, dagar och siffror till i så fall!!

hoppas att du får en riktigt mysig helg!!

Kramis Sanne

It's me sa...

Hi Marie...i come from Mia......nice blog you have !! i follow you know......come and see mine blog and maybe you wil follow me too......happy weekend.........love Ria....

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Jag kan bara inte fatta hur mycket fina saker du hittar hela tiden;o) Och meeeeeeer blir det förstår jag!!

Kram Malin

Hanna sa...

Spana gärna in min blogg på http://wordsbyme.se
Där hittar du idolrecensioner, en galen papegoja och annat kul!
Trevlig kväll!

katarina sa...

Hallå hallå!

Underbara bilder! Hoppas ni får en mysig helg och hittar riktigt mycket fint!

Jag vet inte riktigt när jag ska få en helg ledigt att åka till din lilla butik...:( Nästa gång du har öppet är vi på Gran Canaria...det surar jag förstås inte över....

Sprang på Sandra på våra barns skola härom kvällen....jag blir alltid så påmind om dig då...;)
Kram Katarina

Inspiration i vitt sa...

jag gillar alltid dina saker som du visar. Du hittar sånna härlga godbitar och du får till det så bra i dina stilleben som jag tycker om att titta på. Ha det nu så roligt du och Mia. Kramar i massor/Ingela.

Lilla huset på prärien sa...

Det låter spännande vännen - vad roligt att ha en sådan loppiskompis och frihet att få sticka iväg sådär. Jag har alltid massor med "måsten" som står och väntar... suck.

Njuter med dig på avstånd! Hälsa Mia.

Kram Jenny

Lantligt i smultronbacken sa...

Du har något att hämta hos mig om du vill

Kram

Madame C sa...

Åh, vad jag hittade mycket fint och inspirerande här hos dig! Vad kul!
God loppislycka önskar jag,
Charlotta
Cesars trädgård

north pal sa...

it is so fun to read yours and mia's blog and to hear what the two of you are planning together. a friend is your best gift to yourself. still trying to locate one of the jeanne d' arc magazine,so i can your article in it. have a good weekend to you and mia. Bestest,Denise

Malin sa...

For noen nydelig bilder!
Det blå bordet ble jeg helt forelsket i!
Vakkert!

God søndag!!

Klem Malin

Älskade pion sa...

Vilket fynd du har gjort Marie och nu i helgen ännu fler kanske.;) Ha det så gött.Kramar Ulrika

All Seasons sa...

Hello dear Marie,
I have read by Mia over the wonderful time in the south of sweden.
You tell us about snow, have you on friday? No, not now, it's Autumn, winter is coming :-)
I send you warm greatings from Holland. Maybe you like it to see my post, I have write over Holland and put some photo's from it.
Hugs,
Patricia

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fina saker du bjuder på, underbar lite skör blomma du har i krukan vad är det för sort? hoppas ni hittade något fint på eran tripp i helgen.
Kram Theres