fredag 26 november 2010

Adventsljusstake

Årets adventsljusstake står på plats på köksbordet och nu är det inte många dagar kvar innan man får tända det första ljuset. Det är tiden från och med nu och fram till jul som jag tycker är den allra mysigaste.
o
Den här gamla korgen tillsammans med mossa och några blommor blev min enkla ljusstake. Invändigt har jag klätt korgen med plast för att inte förstöra den. Ljusen sitter fast i lera för att stå stadigt och blommorna är nerstuckna i små, små provrör av plast (som givetvis är fyllda med vatten). Blommorna lär jag ju få byta ut ett par gånger under adventstiden, men för en blomfantast som mig känns det helt ok!!!!!!!!
o
Ha en riktigt fin adventshelg!
Kram Marie

37 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Härligt att det är adventhelg nu!
Så enkel och så vacker ljusstake!

Önskar er en härlig helg!/Kram Mimmi

LantlivsAnette sa...

Nämen ohhh så fint..en gammal baguettekorg..jaa, du kan du..!!
Jag ska visa min ljustake snart jag också..Ha nu en riktigt mysig advents helg vännen
Kraaam Anette

Shabby soul sa...

Darling Marie it's so cute!
The white flowers are true or tissuepaper made?
Have a good day!
Silviaimpat

Strandkullen sa...

ljuvlig...kramis semlan

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Riktig flott stake du har lavet...jeg har en i hodet som skal kreeres:)
ha en koslig dag Marie
eddaKlemmer

Loppisliv sa...

Mysig korg du har till adventsljustake, du är så påhittig, och så fint med blommorna vid varje ljus, och ditt ljusblåa skåp, ohhhh så fint och sån härlig färg. Ha en fin dag. Kram P

Mitt hvite hus sa...

Så fin advendtsstake du har laget... koselig med kurven..

og jeg liker også denne tiden frem mot jul best...

ha enf in advendtshelg..

Klemmer =))

Skogslyckan sa...

Tror att helgens inlägg kommer att vara fulla av adventsljusstakar...
Kul att se vad alla hittar på. Din var jättesöt, jag älskar nejlikor och de står sig länge. Ha en härlig fredag!
Kram Pia

Hagagården sa...

Hej
Men så fint du har gjort det,så annorlunda med korgen,jätte jätte fint.
kram
ninni

Lisas torp sa...

Vilken otroligt vacker adventsstaka du har ordnat till! Kul att du också beskriver hur du har fått till den!
Ha en riktigt fin och stämningsfull advent!
Kram
LIsa

gamla skolan sa...

Godmorgon Marie ! Ja , det finns många sätt att använda en gammal baguette korg på . Detta var ett av dom finare . Ljuvligt och annorlunda . Önskar dig en riktigt mysig adventhelg ! Kramar Susanne ♥

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Så fin ljusstake du arrangerat!!!
Fin idé med blommorna i så där. Jättefint!
Ha en mysig adventshelg.
Kram Agnetha

Precious Sister sa...

Vacker adventsstaka du har gjort.
Jag är väldigt förtjust i blåa skåpet som finns på bilden. Är det ett skåp du själv har målat och fixat till?

Hälsningar
Annika

Jenny sa...

Hej Marie!

Vilken fin adventsljusstake du gjort! Du har så många fantastiska idéer! Hela ditt hem är som en dröm. Jag rodnar nästan av att se min lilla blogg på din blogglista. Det är nästan så att man får prestationsångest :))

Jag önskar dig en supermysig helg!

Kram Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev ju jättefint med nejlikorna! Ja, det var en riktig Marie-ljusstake!

Kram
Marie

små vita moln sa...

Aah viken idè, jättefint, Kan man ju variera med olika blommor med...kul!
Ha en fin Fredag
kram Nellie

Inaa sa...

Mycket vacker, och fin idé med blommorna.
Inaa

Annas skattkammare sa...

Så vacker stake du har i år Marie! Ha nu en mysig första adventshelg, håller med dig om att det är den här tiden som är den mysigaste..
Kram /Anna

Renée sa...

Viken härlig adventsljustake.... Så enkel och fin!
Ha en härlig första advent!

Monica Home sa...

wow! simply perfect!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åhh så underbar gammal korg är det en baguett korg? Här hemma har det varit sjukstuga i snart två veckor så tiden har inte funnits att göra allt som jag brukar innan advent men kvällen är ung så en adventsljusstake borde jag lyckas med. Ha en underbar adventshelg.
Kram Theres

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Vilken stilful adventsstake du har med vita nejlikor. Det enkla är det vackraste! Kul för dig att byta ut blommorna efter hand och få variation. Kanske du gör som tjuren Ferdinand också *skojar lite*

Önskar dig och din familj en riktigt fin adventshelg!

Adventskramar från Renate

Ett Vitare Hem sa...

Så vackert
Ha en finfin helg!
Kram/Lena

Lille vildand sa...

Vakkert....kreativt.....unikt

Elsker kakkelovnen din under.

Sussi / Sussinghurst sa...

Fint og enkelt,kan ikke være smukkere.

Grodmamman sa...

Enkelt och jätte fint!:)
Kram

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Verkligen jättefint blev det! Jag håller med dig - den här tiden innan jul är nästan den bästa - förväntan.......
Stor Kram Annelie ♥

Hulda sa...

Flott å ha adventslysene i denne kurven. Virkelig yndig med blomsten ved hvert lys også. Passet så fint hos deg. God advent, Marie!

Älskade pion sa...

Vilken söt adventsljusstake,gillar.;)Ha en trevlig advent.Kramar Ulrika

Anonym sa...

Vilken fin adventsljusstake du gjort. Nu ska jag göra i ordning min.
Ha en fin adventshelg. I morgon blir det körsång.
Kram Marita i Björkhagen

Margareta sa...

Hej Marie!
Så vackert!
Och nu är det inte många timmar kvar innan ljusen tänds i adventsstakarna.
Visst är denna tiden härlig!

Hoppas du får en fin adventshelg!
Kram Margareta

linnea-maria sa...

Himmel vilken fin ljustake du har gjort! Snövita nejlikor! Så vackert! /Therese

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Så fint du har dekorerat din adventsljusstake. Förstår att du har fullt upp med din butik.

Önskar dig en mysig första advent, får njuta av den för tiden bara rusar iväg nu.

Kram.

Änglarnas hus sa...

Hallojsan! !!

Såå fint! Jag gillar verkligen idéen med att ha färka blommor i advenstsstaken!

ha en magisk 1:a advent!!!

Kramis Sanne!

Norr om Köpenhamn sa...

Hej Marie, jättefin adventsljusstake och verkligen annorlunda! Måste bara fråga dig om du var på loppis i Köpenhamn i lördags? Jag såg en tjej som var så himla lik dig och hon hade sin man och sina två flickor med sig. OCH hon köpte precis en sådan baguettekorg som du har ljusen i :o)
Jag hade ju tänkt fråga på plats om det var du, men gjorde det aldrig :o( Kanske lite blyg.... ;o)

Hoppas att ni har haft en riktigt skön adventshelg!
Kram Ulrika

Marias Hörna sa...

Hej där
Din blogg hittade jag idag när jag surfade runt lite. Så jättemysig.
Kul att hitta lite nya bloggar att kika i. Titta gärna in till mig om du vill och hinner. Ha en god kväll fr. Marias Hörna

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Åh vad fin idé med adventsljusen i en baguettekorg! Jättevackert med de vita blommorna!!!

Kraaaam
Mia