fredag 5 november 2010

Bilder från butiken

Här kommer lite nytagna bilder från butiken. Har grejat där ute mer eller mindre hela dagen, nu ska jag se om jag inte kan knåpa ihop någon krans också här ikväll. Min helg kommer bestå av butiksjobb, träffa trevliga människor, umgås med familjen, tända ljus på kyrkogården för min pappa, kanske hinna med en promenad och så fyller jag ju år också. Vad ska ni göra i helgen?
o
p
o
p
p
p
p
o
o
o
o
o
Butik Vita Ranunkler
Skövdevägen 28 Hjo
Öppet: lör-sön kl.11-16
Obs! Endast kontant betalning!
Varmt Välkomna!
0
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

41 kommentarer:

Millas hem sa...

Låter som om din helg kommer att bli såå mysig! Grattis också till dig Marie!

Såå himla mycket ögongodisbilder från butiken!

Är helt säker på att många kommer dit i helgen!

Kramis C

Lena Kristina sa...

Grattis till dig goa Marie!

Stor kram
Lena

hemtrevnad marie sa...

Ja, se vi ska då komma till din fina butik och jag är såå glad!!
Vi hänger nog på låset , jag och Therese, hihi!
kram så länge!

rustik charm sa...

Hej underbara Marie.
Wow, så mycket fint du har i butiken. Som vanligt:) Tänkte inte åkt till dig den här gången men nu känner jag nästan att jag måste. Vill ha allt ju:) men fågelburen, regestreringsskylten och några ljusstakar duger bra det med... Ja jag tror vi ses i helgen...
Kram Kristina
ps, Grattis..

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Heisann..
så masse flotte ting du har:)det paisley vatteppet..hvor kommer det fra..nydelig ..ønsker meg slikt...
ha en kos helg
eddaKlemmer

elsamarianne sa...

Oj så mycket fint du visar. Är egentligen uppbokad nästan hela helgen, men hinner kanske ta en liten tur åt ditt håll. Finns många saker som väcker ha-begär.
Ha det så gott
kram elsamarianne

Torprosen sa...

Oj,vad mycket fint du visar..skulle gärna besöka dig men tiden räcker inte till..du verkar också ha fullt upp ser jag..Grattis på din dag! Kram Torprosen

annashusidingtuna sa...

Så fint du har i din butik!!
Grattis i förskott också, ha en trevlig helg.
Kram Anna

Nordingården sa...

Åh vilken fin och mysig butik du hart, gillar det där gröna och så hade du rosa små höststjärnor cokså såg jag, ha en bra butikshelg, där hade jag shoppat loss rejält!! Gratulerar i förskott bloggkompis!! Mari.

Anonym sa...

Du har det så fint i din butik. Jag gillar det gröna skåpet!
Ikväll blir det myspys med ett par släktingar. Måååånga tända ljus. Ska ut och tända utanför dörren strax också.
Ha en trevlig butikshelg.
Kram Marita i Björkhagen

Hulda sa...

Kan jeg kjøpe noe av deg? Lurer på hva du tar for de krukkene i ulike størrelser, med mel, sukker og lignende skrevet på. De var så vakre. Utrolig lekkert var også det grønne skapet. Flotte butikkbilder, Marie!

annika sa...

Grattis i förväg då. Verkar som om helgen blir till en trivsam helg.
Så mycket fint du har i butiken. Brukar du öppna butiken ifall man är i Hjo en annan helg än den första i månaden, och man hör av sig innan?
annika

Lantliv i Norregård sa...

Lyckliga Alla som besöker Dig i Helgen;o) Så mycket fint!!!
Grattis på födelsedagen oxå;o)

Kram Malin

Sussi / Sussinghurst sa...

Hvor er der dejligt i din butik, oh, de fine hvide porcelæns kander, dem kunne jeg ønske mig. (og endnu et kig på det skønne musselmalede skærebrædt) hi hi. Tillykke på dagen.

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

ååhh, her var det mye vakkert.....

Lenas trädgård sa...

Grattis från mig också!
Så fint du visar1
jag har redan varit på kyrkogården o tänt ljus för mina föräldrar, mor-o farförädrar...man vill ju så gärna göra det fint inför denna helgen, särskilt..."saknar"...
Känns lite bättre, när man varit där hos dem...
Ha det gott!
Lena

Helena i Ljungsbro sa...

Åhhhh, nu blev jag kär! Är på jakt efter en hylla med knoppar/krokar och såg flera tänkbara på dina bilder!

Maila gärna pris!

helena.sydvart@hotmail.com

Vita små hjärtan sa...

Men ååå Marie så mycket fina saker du har i butiken!!!! Vilket litet fint grönt skåp!
Ha en mysig helg.
Kram Agnetha

Lisas torp sa...

Så mycket vackert du har i din butik! Säkert kommer du att göra fina kransar också!
Önskar dej en riktig fin och stämningsfull helg!
Kram
Lisa

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Så mycket härligt du har fått in i butiken! Skulle vara kul att komma förbi och kika någon dag!
Helgen ja, även jag fyller år (på söndag) så denska spenderas med nära och kära. Har tänkt att baka lite och städa undan såklart. Sen på söndag blir det bara mys, god mat och promenader med familjen.
Grattiskramar till dig!

husvidhavet sa...

Hej Marie så mycket fint du visar!!
Ha en bra helg
Kram Marith

Mariette sa...

hej marie!

Njuter av att få kika in i din butik!

Och så stort grattis till dig förstås!!

Helgen består av lite större kalas imorgon så det är en del att fixa med och sen lite vila...

Trevlig helg!
Kram Mariette

Lille vildand sa...

En dag Marie - en dag kommer jeg på besøk. Så mye fint du har.
Helgen skal brukes til å rydde opp i total kaos - huset.
Nyt dagene.

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Åh det ser lika underbart ut även denna gång som de andra, fast skillnaden är att jag äntligen kan få se allt live denna gång, hihi.

Kraaaam, vi ses i morron!
Mia

Skatan sa...

Hej och grattis!

I förskott? Det blir många grattis nu en tid. Lilla Vera och så min David och Paulina i samma veva...och snart undertecknad också :) Ett giftigt gäng!

Sköt om dig och njut av helgen.

Annak

Margareta sa...

Hej Marie!
Ohh,sååå mycke fiint!
Det är mycket som tilltalar mig som du förstår.Allt om man säger så.
Skulle så gärna gjort ett besök,men det är jobbarhelg för mig.
Jag är säker på att du får en underbar helg,med mycke folk.
Hoppas du hinner att varva ner och tända ljus och fira födelsedag också.
GRATTIS!!!!

Ha den bästa helg!
Kram Margareta

Rummet för välbefinnande sa...

GRATTIS Marie!!!!!
Hoppas du får en riktigt bra födelsedag, också får du ju "fin-besök" imorrn också. Kan tro att Mia står i startgroparna nu :) :)
Hade jag varit där så hade jag stått längst fram som vanligt ;P och sedan hade jag fullkomligt kastat mig in genom dörren, fram till nummerskylten och sedan hade jag börjat andas igen "hi, hi" Du kan se det, eller hur????
Ha en riktigt fin helg och jag önskar jag hade varit där som vanligt.
Kram Mia

Bohemian sa...

You have such a creative and beautiful way of arranging your vignettes in the Home... absolutely lovely to behold!

Dawn... The Bohemian

LantlivsAnette sa...

Nämen ohhhh så fina saker, som vanligt så är det en fröjd att kika in här..
Grattis !! Ha nu en toppen födelsedag med mycket tårta !!
Kraaam Anette

Loppisliv sa...

GRATTIS Marie på födelsedagen nu i helgen, och även ett försenat grattis till lilla Vera. Underbara bilder, gud så mycket fina saker du har överallt. Måste bara ta mig en tur uppåt till din lilla butik någongång, den ser ju helt bedårande ut. Ha nu en fin helg med mycket paket och tårta!!! Kraaaam Paula

Romantiska Hem sa...

GRRRRRAAAATTTIISSS!!! Hura hura hura HURA! Kram petra

Anonym sa...

Hej, rara Marie!
Vackra ting du visar i din butik och kransarna blir som sedvanligt är superfina.

En fin födelsedag önskar jag dig vännen! Finbesök får du också av vännen Mia. I morgon ska vi fira 5-åringen Isaac men hans egentliga födelsedag är den 9 november.

Vi ska upp till kyrkogårn tills med min bror med familj lite senare på em.

Jag önskar dig och din familj en stämningsfull och vacker Alla Helgonahelg.

Glöm inte att ge Mia en kram från mig!

Kram från Renate

Mitt hvite hus sa...

Grattis =)=)

så mye fint du har i butikken... sender du varer også??

god helg

klemmer =)

Linda sa...

Va fint du har gjort. Jag har själv precis öppnad större butik i nya lokaler så jag vet hur du har det :) Men kul är det i alla fall.
Kram
Linda

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh din butik ser helt underbar ut! Måste komma förbi nån gång:)

Grattis på födelsedagen!

Kraam Jenny

hemtrevnad marie sa...

Hejsan Marie!!
Det var såå kul att äntligen få besöka din lilla pärla till butik, och träffa dig igen...jag glömde till och med bort att ta bilder, suck...
har plockar med grejerna jag köpte, och ska nog piffa till lite i morgon, vi kom ju hem sent ikväll...vi åt på restauranten i stadsparken som du nämde, och hittade sedan en öppen chokladbutik i stan:)
Hoppas du får en fin födelsedag i morgon , och att lilla Vera kryar på sig snart!
kraam

north pal sa...

super little shop. i would love to make a visit. what a pleasure for you and being you are not open everyday makes it nice for you. continue to enjoy. Bestest,Denise

Susanne sa...

Så tråkigt att din affär ligger så lång bort, hade varit kul med ett besök :)
/Susanne

Annas skattkammare sa...

Stort grattis till dig goa Marie! Hoppas du haft en toppen helg, åhh vad mycket fint du har- hade gärna besökt dig.. men då hade nog plånboken fått lida!! =)
Kram /Anna

Niniz sa...

Butiken ser alldeles underbar ut, härligt när det är lite annat än bara vitt... riktigt fin butik!
Ha en fin söndagkväll!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
så otroligt mycket fint du har i din butik!

Ett stort grattis till dig, hoppas din helg och födelsedag har varit toppen!!

Kram monica