måndag 29 november 2010

Danmark

Hej, hur har ni det i snön? Vi har varit i Danmark sen i torsdags och även där har det kommit en hel del snö så julstämningen infann sig direkt. Det är en tradition vi har sen minst 10-12 år tillbaka att åka till Danmark innan jul, både vi och barnen tycker det är jättemysigt! Vi har bland annat varit på Tivoli, loppis, besökt vänner och njutit av vackra butiker, tror att alla i familjen var nöjda på vägen hem.
k
Några av dem vi besökte var min vän Pernille och hennes man. Pernille har den fantastiskt vackra butiken Pernilles.com som både finns som webbutik och vanlig butik och bilderna i dagens inlägg kommer därifrån.
o
o
o
o
Till helgen har jag min lilla butik öppen och jag kan lova att jag har en massa nya fina saker. Ska greja där ute varenda ledig stund den här veckan så det blir riktigt julfint och mysigt. Så eventuellt kanske jag inte blir så flitig här på bloggen, vi får helt enkelt se vad jag hinner med.
o
Ha en bra dag!
Kram Marie

29 kommentarer:

gamla skolan sa...

Godmorgon Marie ! Låter som ni har haft en fantastisk helg ! Och den butiken ser ut till att vara en butik man kan gå länge i . Precis som din , skulle så gärna vilja vara där i helgen ! Kramar Susanne ♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh har ni varit i Danmark..vilken lycka att ha såå nära dit..kan tro att du hittade mycket fint, spännande att få se sen..
Kraam Anette

Skogslyckan sa...

Underbara Danmark! Härligt att åka iväg med barnen och dessutom göra fina inköp! Härlig butik... Lycka till med pysslandet i butiken.
Kram Pia

Millas hem sa...

Hej Marie!

Låter som om helgen varit till belåtenhet!=))

Så himla mycket fint i den butiken! Måste verkligen åka dit någongång!=)

Kram Camilla

Norrfrids Eija sa...

Vilken vacker butik, där skulle man få gå och botanisera. Du hittade säkert en hel massa fint där, eller hur?
Eija

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så masse flott det var der....høres ut som en toppers tur for dere:)
ha en ny fin uke
eddaKlemmer

signerat 71 sa...

Underbart härliga bilder!!!

Danmark är aldrig fel...

Hoppas du får en skön vecka, trots många bestyr!
Kram J

Rummet för välbefinnande sa...

Så härligt för er att komma iväg en tur hela familjen. Ja, jag förstår att i alla fall du var lycklig på hemvägen. Så mycket fint jag ser på bilderna där. Misstänker att det kan bli mycket fint hos dig nu till helgen också.
Själv håller jag på att packa upp och ställa i ordning och det artar sig mer och mer. Men, jag får väl helt enkelt ha en loppis snart ser jag för allt får ju inte plats eftersom ateljén/verkstaden ska hit också.
Nu får du ha en bra vecka och njut riktigt mycket av julpysslandet ute i butiken. Det är så underbart kul att få skylta lite.
Kram Mia

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!

Oj vad ofta ni är i Danmark.. och det kan jag ju förstå.. så mycket vackert som ni hittar där och träffa fina vänner.
kan tänka mig vad du ska fixa i veckan nu och göra fint i din butik... bulla upp med vackra ting
Kommer bli massor av folk kan jag tänka.

Varm kram
Ann-Catrin

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Vad härligt att ni fick en så lyckad Danmarksresa! Riktig julstämning med all snö också ♥

Pernilles ser såå mysigt ut!!!

Vi brydde oss inte om att åka ner till mässan. Jag var på konferens ons-to och mådde halv-ok på fredagen, och sedan hade vi lovat hjälpa till lite i simklubben på söndagen.

Hur var det på Bella C?
Lika bra som höstens mässa utomhus?

Låter så underbart att du skall göra butiken jul-ig och stämningsfull, önskar att jag kunde åka upp, men jag jobbar i helgen (japp, igen *snyft*)

Kraaaam
Mia

Vita små hjärtan sa...

Men så mysigt med en Danmarkstripp så här innan jul! Jättehärliga bilder därifrån...
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Loella sa...

Nä nu blir jag avis!! Grangrön av avund...:)

Danmark vid advent...och massa fina butiker och loppisar...Suck..
Pernilles butik är ju jättefin, och vad mysigt hon gjort med kulorna som hänger på den gamla (flasktork?)ställningen.....

Ha en fin vecka, och en sak i taget...

Kram Loellan

elsamarianne sa...

Så mycket fint det fanns i den affären. Och så mysigt att åka till Danmark så här innan jul.
Hoppas det blir en bra vecka och att vädret håller i sig (inget mer snöande och nästan sol...)
så man kanske kan ta en tur och kika på vad du har för nåt fint i butiken.
kram elsamarianne

Norr om Köpenhamn sa...

Då var det dig jag såg på loppiset. Ångrar mig SÅ att jag inte gav mig till känna ;o) Hade varit kul att säga hej!
Men vi kanske stöter på varandra där igen. Jag är en trogen besökare där sedan 4 år tillbaks. Visst kan man fynda en massa fint :o)

Ha det nu så bra och lycka till i butiken.
Kram Ulrika

Tigris Predikantan sa...

Är tillbaks! Lämnar tassavtryck! Önskar en härlig dag!

Jenny sa...

Hej Marie!

Ni verkar ha haft det toppen i Danmark, vad härligt! Bilderna du visar är alldeles underbara!

Hoppas du får en fin vecka!

Kram Jenny

Mariette sa...

Hej Marie!

Kan tänka mig att du är fulltankad med inspiration nu då, (och många fina saker!).

Älskar att se dina Danmarksbilder!

Ser också fram emot att få se bilder från din butik!

Kraam Mariette

Marias Hörna sa...

Underbar blogg du har här. Länkar dig gärna på min Marias Hörna om det går bra. Ha en god dag /Maria

Jenny sa...

Hej Marie!
Det låter som ni haft en riktigt mysig resa till Danmark du och familjen:)

Vilken fin butik Pernille har, ska kika in i hennes nätbutik på en gång!

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Designe sa...

Underbart! så härligt med Danmarksresa! Ha en bra vecka! Kram :)

Vita verandan sa...

Du är väl sprickfärdig av inspiration nu, kan jag tänka:)
Terrinerna på första bilden hade jag gärna handlat. Kommer nog till dig på lördag. Är så nyfiken vad du har...

Kram Anna

Margareta sa...

Hej Marie!
Så trevligt ni måste haft det.Vilken fin butik du visar bilder från.Jag ser massor med saker där som är helt underbara.
Men å andra sidan så tror jag att du kommer att ha det ännu mysigare till helgen i din butik....
Kanske,kanske vi ses...

Kram Margareta

Mitt hvite hus sa...

Høres superkoselig ut med en danmarks tur...

Stemningsfullt og masse fint..

Klememr 0))

Inredningsfrun sa...

Vi kom hem från Köpenhamn i går. Det blev både julmarknad i julmys i Nyhavn och Tivoli - ljuvligt!!! Så mysigt med mycket snö även i Danmark!!

KRAM

// Inredningsfrun

Dessie sa...

Va mysigt med en liten resa hela familjen. Skulle också vilje dra med familjen någonstans.. vi får se vad vi hittar på för spännande. =) Underbara bilder, butiken ser verkligen mysig ut.

Ha det gott

Kram Dessie

rustik charm sa...

Hej Marie.
Å så härligt med en tripp till Danmark såhär i advent. Mysigt:)Ska bli kul att se butiken i julpyntad och fin.

Ha en trevlig vecka.
Kram Kristina

Lantliv i Norregård sa...

Vad mysigt!!!
Underbara inspirationsbilder;o)

Kram Malin

Noamaja sa...

Åh, Daaaaanmark er et dejligt land! :-) Vill också dit nu! Vi har fått nöja oss med danskt adventsfirande på svensk mark. men det var också trevligt...

Lika vakcert som alltid hos dig och jag önskar så att din butik låg runt hörnet...

Kram,
A

Anonym sa...

Hej, min fina Marie!

Så härligt med en tur till vårt grannland i adventstider! Fina bilder och butiken ser så mysig ut.

Nu ser jag med förväntan fram mot juliga bilder från din butik.

Ha det bäst världens bästa Marie!

Kram Renate